Analiza części matematyczno-przyrodniczej Sprawdzian 2013

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z JĘZYKA NOWOŻYTNEGO ROK SZKOLNY 2009/2010.
Advertisements

Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
WYNIKI PRÓBNEGO EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Fizyka i astronomia na egzaminach zewnętrznych w 2008 roku Egzamin gimnazjalny Matura Pracownia Doskonalenia Metodycznego Opracował: Zbigniew Łuczka.
ANALIZA WYNIKÓW PISEMNEGO EGZAMINU MATURALNEGO Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Zestawienie wyników egzaminu
Sprawdzian dla uczniów kończących szóstą klasę szkoły podstawowej.
Informacje ogólne Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r w sprawie warunków i sposobie oceniania, klasyfikowania.
Opracował: Zespół Humanistyczny. Klasa Średnia ww - wielokrotnego wyboru (na 20 p) Średnia KO - krótkie odpowiedzi (na 10 p) Średnia za zaproszenie (na.
Jak wypadliśmy na maturze z matematyki w 2010 roku?
Opracowanie wyników pomiarów
WYNIKI SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY 2010 DLA SZKOŁY.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego 2011
Po co tyle liczb i tabel humanistom?... Czy i jak wykorzystywać wyniki sprawdzianu w codziennej pracy?… twórcze (?) refleksje po sprawdzianie….
OKRĘGOWA KOMISJA EGZAMINACYJNA w POZNANIU CENTRALNA KOMISJA EGZAMINACYJNA w WARSZAWIE Wyniki opracowano na podstawie danych zamieszczonych w raportach.
Wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r. Analiza.
Osiągnięcia uczniów klasy szóstej, którzy przystąpili do sprawdzianu w kwietniu 2010 roku WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE.
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego Skala staninowa średnich wyników szkół (w %) z egzaminu gimnazjalnego w 2012 r. Stanin Język polski Historia.
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu nakielskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu żnińskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Warlubie, r.. Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu świeckiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów.
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
WYNIKI PRÓBNEGO SPRAWDZIANU W KLASACH VI 27 LISTOPADA 2012R. ILOŚĆ UCZNIÓW W KLASACH VI126 ILOŚĆ UCZNIÓW PISZĄCYCH PRÓBNY SPRAWDZIAN124.
Konferencja inauguracyjna Wolsztyn 14 listopada 2007.
Osiągnięcia uczniów klasy szóstej, którzy przystąpili do sprawdzianu w kwietniu 2010 roku WOJEWÓDZTWO POMORSKIE WOJEWÓDZTWO POMORSKIE wrzesień 2010.
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
próbnego egzaminu gimnazjalnego przeprowadzonego w grudniu 2013 r.
Wrzesień Rok 2010   Test diagnostyczny składał się z pięciu zadań i sprawdzał umiejętności: • rozumienie ze słuchu • rozumienie tekstu czytanego • umiejętność.
Maksymalnie za część humanistyczną testu można było uzyskać 20 punktów.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013 GIMNAZJUM IM
Wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r. Analiza.
„Równania są dla mnie ważniejsze, gdyż polityka jest czymś istotnym tylko dzisiaj, a równania są wieczne.” Albert Einstein.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części humanistycznej
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik.
Sprawozdanie z testu kompetencji klas szóstych październik 2012r.
Egzamin gimnazjalny Wyniki egzaminów w Gimnazjum nr 14 w Olsztynie Edukacyjna wartość w naszej szkole Opracował mgr K.Gremblewski.
1 Analiza wyników sprawdzianu ‘2014 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Krowiarkach – XI 2014 – XI 2014 Opracował: J. Pierzchała.
EGZAMIN GIMNAZJALNY Charakterystyka wyników osiągniętych przez uczniów.
Zestaw egzaminacyjny Zestaw egzaminacyjny zawierał zestaw 28zadań (80min), z podziałem na część humanistyczną oraz matematyczną: - j polski13 zadań21.
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
Porównanie z rokiem  Skala staninowa (od ang. standard nine), standardowa dziewiątka – dziewięciostopniowa skala testu psychologicznego znormalizowana.
PODSUMOWANIE EGZAMINU GIMNAZJALNEGO IV 2012 Wiedza o społeczeństwie.
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
OPERON ZST MATURA PRÓBNA Język polski Średni wynik i zdawalność.
Czerwiec TECHNIK HANDLOWIEC Etap pisemny: przystąpiło - 18 osób zdało – 18 osób Etap praktyczny przystąpiło - 18 osób zdało - 12 osób Dyplom otrzymało.
Elementy geometryczne i relacje
wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r.
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
Sprawdzian po klasie szóstej INFORMACJE W PIGUŁCE Do rozwiązania było 26 zadań z języka polskiego i matematyki Maksymalnie można było uzyskać 40.
Wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r. Analiza.
Kwiecień 2015 Opracowanie: Elżbieta Wachnik-Kulpa Agnieszka Piotrowska-Jobda Marta Bąk Małgorzata Domańska.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
Analiza wyników sprawdzianu uczniów klas szóstych Szkoły Podstawowej nr 6 w Ostrowie Wielkopolskim 2015.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego w Społecznym Gimnazjum w Rybniku.
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Raport Analiza i interpretacja wyników próbnego egzaminu maturalnego z matematyki w województwie kujawsko-pomorskim w 2013 r. cz.1 Opracowanie Ewa Ludwikowska.
1 1 Podsumowanie egzaminu gimnazjalnego przeprowadzonego w 2016 roku w województwie pomorskim Wrzesień 2016 roku.
DIAGNOZA POZIOMU WIEDZY Z MATEMATYKI UCZNIÓW KLASY I TECHNIKUM INFORMATYKI WRZESIEŃ, ROK SZKOLNY 2016 / 2017.
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
Wyniki egzaminu próbnego
Zapis prezentacji:

Analiza części matematyczno-przyrodniczej Sprawdzian 2013

OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA TESTU Test zawierał 14 zadań matematycznych, co stanowi 56% wszystkich zadań zawartych w teście. Uczniowie rozwiązywali 11 zadań zamkniętych i 3 zadania otwarte rozszerzonej odpowiedzi.

Klasa 6a lp 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 rozumowanie wyk. korzystanie z inf suma 1 2 3 6 7 4 8 5 9 10 25 27 łatwość klasa 0,54 0,38 0,29 0,42 0,33 0,92 0,75 0,25 0,58 0,46 0,40 0,19 0,28 szkoła 0,45 0,48 0,4 0,85 0,65 0,3 0,41 0,18   woj. 0,50 0,47 0,63 0,51 0,84 0,69 0,53 0,71 0,56 0,37 0,62 Klasa 6a

Klasa 6b lp 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 rozumowanie wyk. korzystanie z inf suma 1 2 3 6 4 8 5 10 7 9 łatwość klasa 0,31 0,38 0,56 0,5 0,75 0,44 0,16 0,41 0,3 0,55 szkoła 0,45 0,33 0,48 0,4 0,85 0,65 0,58 0,18   woj. 0,50 0,47 0,63 0,51 0,84 0,42 0,69 0,53 0,71 0,37 0,62 Klasa 6b

STANINY: nazwa stanina numer stanina VIA % VIB razem najniższy   1 2 8 13 10 bardzo niski 6 2,5 30% uczniów niski 3 5 21 17,5 niżej średni 4 17 31 22,5 średni 25 wyżej średni 70% wysoki 7 bardzo wysoki najwyższy 9 24 16 Analizując wyniki punktowe uczniów 30% wyników mieści się w staninach niskich natomiast 70% wyników mieści się w staninach średnich i wysokich.

ROZUMOWANIE: KLASA 6A   0,42 KLASA 6B 0,41 WOJEWÓDZTWO 0,51 ROZUMOWANIE

Klasa 6a powyżej poziomu województwa rozwiązała zadanie dot Klasa 6a powyżej poziomu województwa rozwiązała zadanie dot. cech podzielności, na poziomie województwa zadanie dot. określania zależności matematycznych . Klasa 6b powyżej poziomu województwa nie rozwiązała żadnego zadania, na poziomie województwa zadanie dot. określania zależności matematycznych jak klasa 6 a oraz zadania z obliczeniami dotyczącymi kalendarza i czasu. Pozostałe zadania w tym standardzie – czyli trzy zadania otwarte- w obu klasach poniżej poziomu wojewódzkiego. Łatwości wskazują, że dla obu klas zadania okazały się trudne.

WYKORZYSTANIE WIEDZY W PRAKTYCE KLASA 6A   0,28 KLASA 6B 0,30 WOJEWÓDZTWO 0,45 WYKORZYSTANIE WIEDZY W PRAKTYCE Obie klasy na poziomie województwa rozwiązały zadanie dot. obliczania ułamków liczby, natomiast pozostałe badane umiejętności – czyli obliczenia dot. wagi , objętości oraz pól i obwodów figur ( ujęte w zadaniach otwartych ) znalazły się poniżej poziomu wojewódzkiego.

KORZYSTANIE Z INFORMACJI KLASA 6A   0,58 KLASA 6B 0,55 WOJEWÓDZTWO 0,62 Jak wskazuje wykres wyniki obu klas mieszczą się w granicach wyniku wojewódzkiego – różnica na korzyść województwa wynosi zaledwie 0,04 i 0,07 punktu.

Wnioski do dalszej pracy : Należy dokładniej przetrenować i doskonalić umiejętności najsłabiej opanowane tj.: Kłaść nacisk na opanowanie umiejętności wykorzystania informacji zamieszczonych w tekście w celu rozwiązania zadania - czytanie tekstów, tabel oraz informacji dodatkowych ze zrozumieniem; Cały czas kontrolować poprawność wykonywania obliczeń dotyczących czasu, długości, pieniędzy.

Skupić większą uwagę na rozwiązywaniu rozbudowanych zadań tekstowych, stosować w pracy z uczniem głośną analizę treści z rozbiciem jej na krótkie fragmenty, kształtować wyszukiwanie poleceń do zadań. Jednocześnie analizować i porównywać różne strategie rozwiązywania zadań tekstowych.

Ponad to: Ćwiczyć na wszystkich lekcjach czytanie ze zrozumieniem. Zwracać uwagę na poprawność wykonywanych obliczeń. Analizować otrzymany wynik pod kątem warunków zadania. W czasie lekcji zwracać większą uwagę na pozyskiwanie informacji zwrotnych od uczniów W dalszym ciągu należy ćwiczyć techniki rozwiązywania testów.