Szkoła Podstawowa nr 30 im. Króla Kazimierza Wielkiego w Lublinie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Advertisements

ocenianie, które pomaga się uczyć
Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
im. Króla Jana III Sobieskiego
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Prezentacja badań Johna Hattiego
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Temat: Organizacja pracy na lekcjach muzyki.
ocenianie, które pomaga się uczyć
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Ocenianie kształtujące
praktyczne, prowadzone z zachowaniem obiektywizmu i etycznego podejścia, okresowe badanie oceniające postęp na drodze do osiągania ustalonych rezultatów.
Ocena opisowa Ocenić ucznia, to dać jak najpełniejszą informację
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Ocenianie Kształtujące
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Obserwacja Wybranej Grupy Uczniów
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Obserwacja wybranych uczniów
Ocenianie Kształtujące
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Jak osiągnąć sukces?! Jak osiągnąć dobry wynik ze sprawdzianu, testu?! Na przykładzie małej szkoły wiejskiej, której wyszło!!!
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Opracowała: Monika Zając, Szkoła Podstawowa nr 23.
Nazwa procedury Analiza prac uczniów.
1 Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania Nagrywanie i omawianie lekcji.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Co to jest spacer edukacyjny?
Innowacja pedagogiczna „Moja przygoda z fletem” -podsumowanie
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
ŚREDNIA WAŻONA SZKOŁA PODSTAWOWA W LIGOCIE
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Zespół Szkół Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Kurs - OK zeszyt.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Ocenianie Kształtujące
Praca metodą projektu edukacyjnego
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
„Jeżeli nie znasz portu, do którego płyniesz i wiatry nie będą Ci sprzyjać”. Seneka.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Obserwacja wybranych uczniów
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage
Co chcieliśmy osiągnąć?
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Kurs – OK zeszyt.
Zapis prezentacji:

Szkoła Podstawowa nr 30 im. Króla Kazimierza Wielkiego w Lublinie Analiza prac uczniów

Grupa laboratoryjna to nauczyciele pracujący w klasie III a i V b

z oczekiwaniami, wykazując się kreatywnością. Po co to robimy? Cel: Tworzymy zadania przybliżające uczniów do realizacji celu lekcji, a uczniowie realizują polecenia zgodnie z oczekiwaniami, wykazując się kreatywnością. Nacobezu: 1. Układamy zadania do celu lekcji. 2. Precyzyjnie formułujemy polecenia do zadań. 3. Budujemy zadania z wyższych poziomów myślenia. 4. Zadania pozwalają wykazać się pomysłowością, kreatywnością.

Po co to robimy? Dla uczniów: • motywujemy ich do samodzielnego uczenia się poprzez redagowanie zadań będących wyzwaniem • dajemy informację zwrotną: co uczeń wie, umie, czego nie potrafi, nie rozumie i nad czym musi popracować • potwierdzamy sukcesy uczniów i badamy przyczyny ich niepowodzeń szkolnych Dla siebie: • analiza umożliwia nam modyfikowanie na bieżąco swoich metod nauczania, zakresu realizowanych treści, sposobów oceniania • zdobywamy doświadczenie, jak budować zadania z wyższych poziomów, osiągalnych dla uczniów, ale inspirujących i stanowiących wyzwanie • zdobywamy informacje o samych sobie i swojej pracy • uczymy się współpracy i wymiany doświadczeń .

Jak wprowadzaliśmy procedurę do naszej szkoły? • udział nauczycieli w szkoleniach • zawiązanie grupy laboratoryjnej • ustalenie kontraktu grupy • wybranie procedury i celu dla szkoły • gromadzenie prac i spotkania grupy • wizyta w szkole partnerskiej w Strachówce w celu porównania doświadczeń

Formy prac uczniowskich poddane analizie zadania i ćwiczenia z lekcji praca domowa prace pisemne (np.list, opowiadanie) prace plastyczne prace wykonane narzędziami TIK kartkówki nagrania audio ćwiczeń muzycznych

Trudności • ułożenie kryteriów oceny zadań do prac z niższych poziomów wg taksonomii Blooma (np. wpisz, oblicz, uzupełnij) • analiza prac z innych przedmiotów • analiza sprawdzianów • różnice w stopniu zaawansowania pracy z OK (np. w umiejętności tworzenia nacobezu do prac) • układanie zbyt szczegółowych lub zbyt ogólnych nacobezu przez nauczyciela • subiektywne odczucia w stosunku do estetyki i kreatywności prac

Wnioski • nie analizować sprawdzianów i kartkówek - budować zadania angażujące wyższe poziomy myślenia (np. zanalizuj, zastosuj, wyciągnij wnioski) • zadania powinny być wyzwaniem dla ucznia • tworzyć zadania złożone i angażują różne aktywności ucznia (pisanie, czytanie, rysowanie itd.) • szeregować nacobezu (na czym mi, jako nauczycielowi, najbardziej zależy?)

Korzyści • na bieżąco monitorujemy postępy uczniów i wiemy, nad czym musimy pracować • układamy coraz lepsze cele i nacobezu (wraz z uczniami) • formułujemy bardziej precyzyjne i rozwijające polecenia do zadań • współpracujemy w zespole laboratoryjnym • zachęcamy „opornych” nauczycieli do OK

Sukcesy naszych uczniów • mają lepsze wyniki nauczania • są samodzielni i chętniej podejmują bardziej złożone zadania • widzą swój proces uczenia się • dokonują świadomej samooceny i konstruktywnej oceny koleżeńskiej • podniosła się ich aktywność

Muzyka Potrafię zagrać na flecie prostym melodię „We wish you a Marry Christmas” (kl. V) Nacobezu: 1.Zwracam uwagę na melodię. 2.Zwracam uwagę na poprawność rytmiczną utworu. 3. Staram się utrzymać płynność (nie robię przerw podczas grania). 4. Pamiętam o znakach przykluczowych w tym utworze.

Damian

Julka

Poziom 1 Poziom 2 Poziom 3 Poziom 4 odegranie fragmentu melodii ( minimum połowy) dopuszczane są 3-4 pomyłki poprawiane bez pomocy nauczyciela Poziom 2 odegranie całej melodii utworu dopuszczalne 3-4 pomyłki poprawiane na bieżąco bez pomocy nauczyciela uwzględnienie znaków przykluczowych Poziom 3 odegranie całej melodii utworu (dopuszczalne 1-2 pomyłki szybko poprawiane) utrzymanie poprawnej rytmiczności utrzymanie płynności (bez dłuższych przerw) Poziom 4 zastosowanie podczas grania dodatkowo poznanych elementy muzyki : dynamiki, agogiki, frazowania

Wykonaj kartkę z motywem bożonarodzeniowym w technice Plastyka Wykonaj kartkę z motywem bożonarodzeniowym w technice wyklejanki muliną.

Poziom 1 • motyw bożonarodzeniowy • format A5, kolorowa kartka techniczna • technika: collage – wyklejanka muliną • brak estetyki pracy • brak kompozycji Poziom 2 • motyw bożonarodzeniowy • format A5, kolorowa kartka techniczna • technika: collage – wyklejanka muliną • estetyka budzi zastrzeżenia • zachowana kompozycja Poziom 3 • technika: collage – wyklejanka muliną • praca estetyczna Poziom 4 • zastosowanie wąskiej gamy barw ciepłych lub zimnych albo zastosowanie kontrastu: 1) barwy ciepłe na zimnym tle 2) barwy zimne na ciepłym tle

Dziękujemy za uwagę i zachęcamy do współpracy Justyna Wiśniewska i Weronika Lameńska-Ćwiek