Mroki Laboratorium Studium przypadku Phm. Michał Maciąg

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kursy języka polskiego i niemieckiego dla dzieci
Advertisements

Sieci komputerowe Semestr zimowy 2013 / 2014.
7 Drużyna Harcerska „Dragon”
REALIZUJĄC PROJEKT, CHCIELIŚMY OSIĄGNĄĆ CELE: ZAKTYWIZOWANIE UCZNIÓW ZAGROŻONYCH NIEUZYSKANIEM PROMOCJI DO NASTĘPNEJ KLASY; STWORZENIE WARUNKÓW DO ROZWOJU.
12-14 września 2008 r. Harcerski Start Tarnów. Tym razem spotykamy się w Tarnowie! Drugim co do wielkości mieście w Małopolsce Tutaj właśnie 5 listopada.
SZKOLENIE DOWÓDCÓW OSP TEMAT 6: Organizacja szkoleń doskonalących w OSP Autor: Robert Łazaj.
WF w naszej szkole Autor: Basia Suszek kl. 6b ^^.
PRACE LICENCJACKIE 2009/10 I PROGRAM III ROKU STUDIÓW LICENCJACKICH 2009/10 Uchwała Rady Instytutu Socjologii z 6 stycznia 2009 Uwaga: stosuje się tylko.
Manewry na drodze.
Animacja grup zadaniowych Agnieszka Leśny. Odpowiedź na pytanie czy i jak udało nam się osiągnąć zamierzone cele oraz w jaki sposób udało nam się je osiągnąć?
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 4 W SKIERNIEWICACH ul. Podkładowa 2
PRZYJAŹŃ godzina wychowawcza w kl. VI
Gimnazjum. Czy lubisz czytać? Ile książek czytasz w ciągu roku?
Zjazd Programowy ZHP 1–3 czerwca 2007 r.. Zjazd Programowy ZHP W dniach 1-3 czerwca 2007 r. w Nadwarciańskim Grodzie w Załęczu Wielkim odbędzie się Zjazd.
Z A R Z Ą D Z A N I E F I R M Ą PRZYGOTOWANIE GRY DLA UCZNIÓW.
Jak symulować ??. Cele zajęć: Ukazanie roli symulacji na kursie pierwszej pomocy Poznanie zasad przygotowywania symulacji Określenie oczekiwań wobec kursanta.
Przygotował: Patryk Basak. Zanim przedstawię cały projekt chciałbym poprosić Was o to, by odpowiedzieć sobie na kilka pytań: - Gdzie w Stalowej Woli.
Propozycja programowa dla gromad zuchowych i drużyn „MAM SZCZERĄ WOLĘ”
Kursy przewodnikowskie
Ankieta Oceny Zajęć Dydaktycznych
Wędrówką jedną życie jest… Ogólnopolska Konferencja Instruktorska ZHP Dobre Praktyki Kształceniowe Gdańsk 2-4 marca 2007 hm. Wojciech Konieczny Chorągiew.
Zaprasza na studia stacjonarne III stopnia na Wydziale Ekonomii i Stosunków Międzynarodowych od drugiego roku wybierz moduł GAP.
Metodyka harcerska i starszoharcerska
Stopnie Harcerskie.
Formy szkolenia nauczycieli o metodzie harcerskiej
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
II Ogólnopolska Konferencja Instruktorska Dobre Praktyki w Kształceniu Kadry Wojciech Konieczny Czy e znaczy źle? 19 marca 2011.
Dobre praktyki w kształceniu specjalnościowym w ZHP
DEBATA Co możemy zrobić dla naszej Matki Ziemi? – ocena dotychczasowych działań
ZMIANY W KSZTAŁCENIU Przeczytaj, a dowiesz się o najważniejszych zmianach w kształceniu kadry w ZHP – ważnych dla Ciebie.
AGRICOLA i BORNEO Praktyki kształceniowe w ZHR phm. Maciej Stępa
NAMIESTNICTWO NS HUFIEC CZĘSTOCHOWA. Nasze namiestnictwo działa od 2006 roku. Powołane zostało rozkazem Komendanta Hufca L 4/2006.L 4/2006.
O metodzie harcerskiej i jej stosowaniu
Wydział Harcerski GK ZHP
5. Drużyna Lubelska św. Jakuba
Czytamy Razem- czytanie interaktywne
Szara Drużyna jako przykład kształcenia w pionie wiekowym
Funkcje w ZHR.
SEMINARIUM AKADEMICKIE ŁOWICZ WPROWADZENIE.
SPRAWNY DOLNOŚLĄZACZEK
pwd. Katarzyna Dulska ZKK Toruń phm. Michał Sawicki CHZKK Kuj-Pom
Aktywnie, czy … praktycznie?
` Czym się zajmujemy: ZadajPytanie.pl – Portal Wymiany Wiedzy Ultimat er – marketingowy system komunikacji bezpośredniej Odpowiedz.pl – Serwis Pytań.
Metodyki wytwarzania i utrzymywania aplikacji
Sprawozdanie z zawodów sportowych przeprowadzonych w Zespole Szkół w Radomyślu Wielkim dnia w ramach akcji „Rusz się człowieku” z inicjatywy.
„Bo na ten wiosny czas daje się wyżyć nam, gdy w koło szumi las przygoda woła nas! Nie zastanawiaj się, gdy wciąż ucieka czas na ramię plecak weź i z nami.
1 Projekt ROZÚZLENIE. 2 ANKIETA  dla poprawy współpracy między młodzieżą i samorządem lokalnym (miastem, gminą),  koncentrująca się na poznaniu preferowanych.
Śmiechu warte!. Druhny i Druhowie! Zapraszamy Was do udziału w Rajdzie Wiosennym Naszego Hufca. W tym roku wybierzemy się do Srebrnej Góry – nie może.
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
Prowadzący ćwiczenia:  Dr Jacek Kęsy  Dr Edmund Kartanas.
PROJEKT MIKO Ł AJ KOPERNIK FAMILIADA VI c Scenografia sali nr 21.
Pogoda – Das Wetter Zajęcia przeprowadzono r. w klasie II a

FOTOREPORTAŻ O TURNIEJU KOSZYKÓWKI. W DNIU R. ODBYŁA SIĘ W RAMACH PROJEKTU: „KORONA POLSKIEGO WYCHOWANIA” INICJATYWA POLEGAJĄCA NA ZORGANIZOWANIU.
Mobilność Szkolnej Kadry – KA1
DEBATA O STANIE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO SPORTOWY OKR Ą G Ł Y STÓ Ł.
Komentarz Ankietę przeprowadzono wśród studentów ostatniego roku studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Oceanografia wszystkich uruchomionych.
Wykład I Relacyjna baza danych i system zarządzania bazą danych opr. Lech Banachowski, Krzysztof Matejewski1.
INTEGRACYJNE PRZEDSZKOLE PUBLICZNE NR 4 W BARTOSZYCACH „Niepełnosprawni są wśród nas”
TAJEMNICZA WODA ZDROWIA DODA ZDROWIA DODA Opracowanie: uczniowie zajęć pozalekcyjnych,,Wiem więcej” pod kierunkiem mgr Marioli Marcinkowskiej pod kierunkiem.
EDUKACJA DLA BEZPIECZEŃSTWA ZBIÓRKA HARCERSKA UDZIELANIE PIERWSZEJ POMOCY.
DZIEŃ OTWARTY SZKOŁY PODSTAWOWEJ nr 30 w Dąbrowie Górniczej 19 maja 2016 r. „Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat” Janusz Korczak.
Porównanie metodyki harcerskiej i starszoharcerskiej
WYPEŁNIANIE I PRZEDKŁADANIE HARMONOGRAMÓW
SZKOLENIE DOWÓDCÓW OSP TEMAT 6: Organizacja szkoleń doskonalących w OSP Autor: Robert Łazaj.
Wstęp do badań społecznych i politologicznych I
Seminarium Pedagogiczne dla doktorantów i nowoprzyjętych asystentów
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
Jan Brzozowski Katedra Studiów Europejskich
Zapis prezentacji:

Mroki Laboratorium Studium przypadku Phm. Michał Maciąg Hufiec Warszawa-Żoliborz

Kurs trzeba przeżyć, a nie odbębnić. NAJWAŻNIEJSZA ZASADA Kurs trzeba przeżyć, a nie odbębnić.

Osnowa kursu Określenie celów kursu Zbudowanie obrzędowości (pośredniość) Dobranie elementów metodyki harcerskiej

Czy można zrobić kurs bez obrzędowości? Wszystko można… Ale ja osobiście wolałbym nie próbować!

Instrumenty metodyczne wykorzystywane podczas kursu Sprawności Stopnie Dłuższy kurs

Sprawności Dopasowane do obrzędowości Współtworzone przez prowadzących zajęcia Realizowalne na kursie Szeroka gama Zwizualizowane

Harcerskie formy pracy wykorzystywane podczas kursu Gry Obrzędy Kominki Symulacja – Rady Drużyny

GRA Gra na rozpoczęcie (obrzędowo-integracyjna) Większość zajęć w formie gier Elementy zajęć jako gry Gra trwająca przez cały kurs Gra podsumowująca na zakończenie kursu (obrzędowa)

Chętnie odpowiem na wszystkie pytania Dziękuję! Chętnie odpowiem na wszystkie pytania