Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2014. Uczeń ma prawo wyboru trzech szkół, w których może wybrać dowolną liczbę oddziałów w ustalonej przez siebie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
INSTRUKCJA NABORU ELEKTRONICZNEGO
Advertisements

Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2012
Rekrutacja elektroniczna do szkół ponadgimnazjalnych 2010/2011
Decyzja Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 4 stycznia 2012 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów do publicznych.
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2013
Poradnik rekrutacyjny 2013/2014 GIMNAZJALISTO! Z nami zaplanujesz swoją przyszłość. POMAGAMY, WSPIERAMY, UDZIELAMY PORAD.
REKRUTACJA ROK SZKOLNY 2012/2013 XLVI Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi w Warszawie.
Rekrutacja na rok szkolny 2011/2012. W okresie poprzedzającym rekrutację kandydaci do oddziałów klasy pierwszej składają w szkołach ponadgimnazjalnych.
§ 1 W województwie małopolskim rekrutację kandydatów do oddziałów klasy pierwszej szkół ponadgimnazjalnych dla młodzieży: liceum ogólnokształcącego,
Zarządzenie Nr 2 /2012 Podlaskiego Kuratora Oświaty z dnia 2 stycznia 2012 r. w sprawie ustalenia terminów i zasad rekrutacji do gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych.
Zasady rekrutacji do XLVI Liceum Ogólnokształcącego im
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych Rok szkolny 2012/2013.
Zasady rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych
MODU Ł Kszta ł cenie ponadgimnazjalne – systemy rekrutacyjne Klasa III.
Zespół Szkół Ogólnokształcących w Strzegomiu rekrutacja 2014/2015
Nabór do szkół ponadgimnazjalnych
Wstęp Dlaczego zmieniły się zasady rekrutacji do przedszkoli i szkół publicznych? Od dnia 18 stycznia 2014 roku obowiązuje znowelizowana ustawa o systemie.
Wstęp Dlaczego zmieniły się zasady rekrutacji do przedszkoli i szkół publicznych? Od dnia 18 stycznia 2014 roku obowiązuje znowelizowana ustawa o systemie.
ELEKTRONICZNA REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH.
Punkty rekrutacyjne Zasady rekrutacji Wybór szkoły kolejne kroki Zapoznanie się z ofertą edukacyjną m.in. na stronach www szkół Wybór maksymalnie.
I ETAP sprawdzanie danych w systemie od 12 maja 2014 r. Kandydat do szkoły ponadgimnazjalnej rejestruje się w systemie NABÓR OPTIVUM. Może to nastąpić
Zasady rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych na podbudowie gimnazjum w województwie wielkopolskim 2014/2015.
KALENDARIUM NABORU – REKRUTACJI
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Rok 2013/2014.
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Adres internetowy strony elektronicznego systemu naboru do szkół ponadgimnazjalnych Dla Kandydata: opolskie.edu.com.pl.
Harmonogram działań gimnazjalisty. Kandydat – gimnazjalista, uczeń starający się o przyjęcie do szkoły ponadgimnazjalnej w woj. Małopolskim korzysta z.
Terminy przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego do publicznej szkoły ponadgimnazjalnej (liceum ogólnokształcącego, technikum, zasadniczej szkoły zawodowej)
REKRUTACJA DO GIMNAZJÓW
1. Składanie podań przez kandydatów (w przypadku rekrutacji elektronicznej do szkół pierwszego wyboru) od r. do r. do godz.
Instrukcja obsługi Systemu vEdukacja Nabór szkoły ponadgimnazjalne Terminy składania dokumentów i rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych Nabór na rok.
Zasady rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych.. Punktacja: 200 punktów – maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania w postępowaniu rekrutacyjnym.
Kalendarz naboru na rok szkolny 2015/2016. Informacje dotyczące terminów i zasad obowiązujących w procesie rekrutacyjno-kwalifikacyjnym określa ZARZĄDZENIE.
Nowe procedury i terminy. Podstawy prawne Ustawa z dnia 7 września 1991 o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 nr 256 poz. 2572), Ustawa z dnia 6 grudnia 2013.
ZASADY REKRUTACJI DO SZKO Ł Y PONADGIMNAZJLNEJ. Zasady rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych są regulowane zarządzeniem nr Wielkopolskiego.
Egzamin gimnazjalny: r. godz historia, wos r. godz j. polski r. godz przedmioty przyrodnicze
Rekrutacja do klas pierwszych gimnazjum. Weryfikacja dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w.
Kryteria rekrutacji do klas pierwszych ogólnodostępnych oraz integracyjnych gimnazjów prowadzonych przez Miasto Poznań.
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2016 Przygotowanie: Joanna Sobolewska.
Spotkanie z uczniami klas 3 maj 2015r. REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH.
Na rok szkolny 2016/2017. Zarządzenia nr 6 z dnia 27 stycznia 2016 r. w sprawie rekrutacji uczniów do publicznych szkół ponadgimnazjalnych na rok szkolny.
ZASADY REKRUTACJI DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH 2017
Rekrutacja 2017/2018.
Zasady rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych na r. szk. 2017/18
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2017/2018
Do szkół ponadgimnazjalnych 2017
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2016/2017
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2018/2019
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2019/2020
Treść prezentacji Wszystkie informacje przedstawione w prezentacji dostępne są pod adresem: w zakładce „Dla ucznia i rodzica”,
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
INFORMACJA O REKRUTACJI DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH LUB BRANŻOWYCH SZKÓŁ I STOPNIA NA ROK SZKOLNY 2018/2019.
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH NA ROK SZKOLNY 2019/2020
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH NA ROK SZKOLNY 2019/2020
Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych 2019/2020
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2019/2020
Rekrutacje do szkół ponadpodstawowych w roku szkolnym 2019/2020
Rekrutacje do szkół ponadpodstawowych w roku szkolnym 2019/2020
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
REKRUTACJA rok szkolny 2019/2020
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2019/2020
Rekrutacje do szkół ponadpodstawowych w roku szkolnym 2019/2020
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2019/2020
na podstawie: Rozporządzenia MEN z dnia 14 marca 2017 r. ‚
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2019/2020
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH NA ROK SZKOLNY 2019/2020
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2019/2020
Zapis prezentacji:

Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2014

Uczeń ma prawo wyboru trzech szkół, w których może wybrać dowolną liczbę oddziałów w ustalonej przez siebie kolejności.

Wybierając większą liczbę oddziałów w tych szkołach, kandydat zwiększa swoje szanse w trakcie rekrutacji.

Każdy kandydat powinien zapoznać się ze stroną poświęconą rekrutacji i elektronicznym informatorem o szkołach i oddziałach

Uczeń otrzymuje punkty za: Świadectwo, Egzamin gimnazjalny, Dodatkowe osiągnięcia. Maksymalnie 200 punktów.

Punktacja za oceny na świadectwie: za oceny z wybranych przedmiotów punktowanych na świadectwie gimnazjalnym: celujący – 15 pkt. bardzo dobry – 12 pkt. dobry – 9 pkt. dostateczny – 5 pkt. Maksymalnie 60 punktów.

Punkty za egzamin gimnazjalny. Za każdy 1% uczeń otrzymuje 0,2 punktu z każdej z pięciu części egzaminu z zakresu: Języka polskiego, Historii i wiedzy o społeczeństwie, Matematyki, Przedmiotów przyrodniczych (biologii, geografii, fizyki, chemii), Języka obcego nowożytnego (na poziomie podstawowym). Maksymalnie 100 punktów.

Za dodatkowe osiągnięcia: m. in. za: ukończenie gimnazjum z wyróżnieniem, udział w konkursach organizowanych przez Kuratora Oświaty, co najmniej na szczeblu wojewódzkim, za osiągnięcia sportowe lub artystyczne, co najmniej na szczeblu powiatowym. Maksymalnie 40 punktów.

REKRUTACJAKROK PO PO KROKU KROKU

Jak zacząć?

Informator

Ofertaszkół ponadgimnazjalnych Oferta szkół ponadgimnazjalnych

Etapy działania Kandydaci powinni bardzo uważnie przeczytać wszystkie informacje dostępne na stronach internetowych szkół. Po zapoznaniu się z ofertą i dokonaniu wyboru szkół, kandydat może przystąpić do wypełniania podania.

Wypełnianie podania

Tworzenie listy preferencji

Wybór preferencji

Lista preferencji Lista preferencji

Aby zwiększyć swoje szanse dostania się do jednej z wybranych szkół, uczeń może wpisać wszystkie zbliżone profile i zawody występujące w szkołach, które wybrał. Z punktu widzenia kandydata kolejność oddziałów na podaniu jest niesłychanie istotna.

Jeżeli kandydata interesuje biologia i chemia, a dodatkowo chce się uczyć angielskiego, a w drugiej kolejności niemieckiego, to jego lista mogłaby wyglądać w następujący sposób:

XII LObiologiczno - chemiczna z j. angielskim VIII LObiologiczno - chemiczna z j. angielskim XII LObiologiczno- chemiczna z j. niemieckim VIII LObiologiczno - chemiczna z j. niemieckim XXV LOchemiczna z j. angielskim XII LO ogólna z j. angielskim VIII LO ogólna z j. angielskim XII LOmatematyczno - informatyczna z j. angielskim VIII LOmatematyczno - informatyczna z j. angielskim XII LOmatematyczno - informatyczna z j. niemieckim VIII LOmatematyczno - informatyczna z j. niemieckim Przykładowa lista preferencji

O przyjęciu kandydata do danego oddziału decyduje wyłącznie liczba zgromadzonych przez niego punktów. Im większa liczba punktów, tym większe szanse na przyjęcie do danego oddziału.

Należy pamiętać, że czas na wypełnienie i dostarczenie podania do szkoły pierwszego wyboru jest od 12 maja 2014 r. - - do 5 czerwca 2014 r. do godz

WAŻNE ! Podjęcie nauki w niektórych szkołach i oddziałach wymaga dostarczenia dodatkowych dokumentów.

zaświadczenie lekarza medycyny pracy o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu (w przypadku technikum lub zasadniczej szkoły zawodowej); orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego uprawniające do nauki w części integracyjnej oddziału integracyjnego; oświadczenie o praktyce zawodowej (w przypadku kandydatów do klas wielozawodowych ZSZ); inne zaświadczenia wymagane przy ubieganiu się do danego oddziału, wynikające z regulaminu rekrutacji w danej szkole; zaświadczenie potwierdzające uprawnienia kandydata do pierwszeństwa w przypadku równej liczby punktów. Dodatkowe dokumenty

W przypadku równej liczby punktów uzyskanych na pierwszym etapie postępowania, w drugim etapie postępowania rekrutacyjnego pierwszeństwo przyjęcia mają: kandydaci z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia, potwierdzonymi opinią publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej.

W przypadku równej liczby punktów zyskanych na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego, w trzecim etapie postępowania rekrutacyjnego brane są pod uwagę łącznie następujące kryteria: Wielodzietność rodziny kandydata; Niepełnosprawność kandydata; Niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata; Niepełnosprawność obojga rodziców kandydata; Niepełnosprawność rodzeństwa kandydata; Samotne wychowywanie kandydata w rodzinie; Objęcie kandydata pieczą zastępczą. Kryteria te mają jednakową wartość.

Po wypełnieniu wszystkich pól formularza uczeń drukuje z Systemu podanie, które podpisuje kandydat i jego rodzic lub prawny opiekun. Wydruk podania

Jeżeli kandydat podczas wypełniania podania wybrał opcję dostępu do swoich danych poprzez Internet, z podaniem wydrukuje się na osobnej stronie jego indywidualny numer PIN, dzięki któremu będzie miał dostęp do swoich danych. PIN PESEL i PIN należy chronić i nie udostępniać osobom postronnym.

Uczeń dostarcza podanie do "szkoły pierwszego wyboru". Wraz z kwestionariuszem osobowym należy złożyć kopie: zaświadczeń wymaganych przez szkołę, poświadczonych przez gimnazjum, a także dokumenty poświadczające uprawnienia do pierwszeństwa w przypadku równej liczby punktów.

Do wniosku dołącza się dokumenty poświadczające uprawnienia do pierwszeństwa w przypadku równej liczby punktów: a) oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata, b) orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721, z późn. zm.5)), c) prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem, d) dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2013 r. poz. 135, ze zm.6));

Ostateczny termin przyjmowania podań w szkole pierwszego wyboru mija 5 czerwca 2014 r. o godz

UWAGA Dodatkowo kandydaci do klas dwujęzycznych i sportowych oraz klasy pre-IB powinni się zapoznać z regulaminem oraz harmonogramem sprawdzianów uzdolnień kierunkowych, które są obowiązkowe dla tych oddziałów.

Szkoły zawodowe przedstawiając ofertę zawodów mogą wypisywać kilka zawodów, niezależnie od liczby klas, które rzeczywiście mają powstać w danej szkole. Chodzi o stworzenie możliwości szerszego wyboru wśród większej liczby zawodów. Pozwoli to na zbadanie rzeczywistych zainteresowań młodzieży. UWAGA

Np.: Szkoła zawodowa X ma docelowo otworzyć 2 oddziały, ale w ofercie podaje, że prowadzi nabór w 4 zawodach. Oznacza to, że po 5 czerwca 2014r., oddziały w zawodach, które nie cieszą się zainteresowaniem zostaną zamknięte.

Przykład ZawódLiczba miejscLiczba chętnych Monter instalacji i urządzeń sanitarnych 1519 Mechanik maszyn i urządzeń155 Elektromechanik1525 Elektryk152 Razem miejsc60

Oddziały te zostaną zamknięte! 13 czerwca 2014 r.

Co wówczas? Jeżeli po 13 czerwca 2014 r. kandydat dowie się, że nabór do oddziału, który był na jego liście wyborów został zamknięty musi stworzyć swoje podanie na nowo i zanieść je do szkoły, która na nowym podaniu będzie szkołą pierwszego wyboru. Będzie to zwykła zmiana preferencji znana z poprzednich lat.

Jeżeli uczeń chce lub musi zmienić swoje preferencje może to zrobić w dniach: od 18 czerwca do 25 czerwca 2014 r. do godz Zmiana preferencji

W tym celu kandydat: - - tworzy i drukuje nowe podanie, - - zabiera stare podanie ze szkoły pierwszego wyboru (o ile ona uległa zmianie), - podpisane nowe podanie zanosi do szkoły, która teraz jest na pierwszym miejscu (szkoły pierwszego wyboru). Zmiana preferencji

Uwaga! Po zakończeniu roku szkolnego od 27 czerwca do 1 lipca 2014 r. do godz uczeń przynosi do szkoły "pierwszego wyboru" jedną kopię świadectwa ukończenia gimnazjum oraz jedną kopię zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego.

Kopie zaświadczeń o dodatkowych osiągnięciach uczeń dostarcza do wszystkich trzech szkół do dnia 1 lipca 2014 r. do godz Szkolne komisje rekrutacyjne naliczą i wprowadzą do systemu maksymalnie do 40 pkt. za dodatkowe osiągnięcia.

4 lipca 2014r. o godzinie na stronie osobistego konta kandydata oraz na listach wywieszonych w "szkole pierwszego wyboru", uczeń znajdzie informację, do którego oddziału został zakwalifikowany.

W szkole pierwszego wyboru zostaną wywieszone cztery listy: - lista uczniów zakwalifikowanych do danej szkoły z podziałem na oddziały, z podaną najniższą liczbą punktów, która uprawniała do przyjęcia; - lista uczniów, którzy do tej szkoły nie zostali zakwalifikowani, ale uzyskali miejsce w innej wybranej przez siebie szkole ze wskazaniem szkoły i oddziału, w którym będą kontynuowali naukę; - lista osób niezakwalifikowanych do żadnej z wybranych szkół; - lista wolnych miejsc w innych szkołach (z podziałem na oddziały).

Istnieje możliwość powiadomienia poprzez SMS UWAGA! Usługa ta jest płatna!

W A Ż N E Potwierdzenie woli nauki. PAMIĘTAJ!!! Po uzyskaniu informacji o przydziale miejsca w oddziale, musisz obowiązkowo złożyć oświadczenie*) potwierdzające wolę podjęcia nauki w danej szkole oraz dostarczyć oryginały dokumentów w dniach:oryginały dokumentów od 4 lipca 2014r. od godz do 8 lipca 2014r. do godz *) sposób potwierdzenia woli nauki określa statut szkoły.

Jeżeli wymagane dokumenty nie zostaną dostarczone w terminie oznacza to skreślenie z listy kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia.

Dokumenty składane przez ucznia do szkoły, do której został przyjęty: oryginał świadectwa, oryginał zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego, oryginały innych zaświadczeń wymaganych przy przyjęciu do tego oddziału, trzy fotografie, kwestionariusz osobowy.

8 lipca 2014r. o godzinie wszystkie szkoły ponadgimnazjalne ogłoszą listy kandydatów, którzy złożyli oryginały dokumentów. Uczeń, który nie dostał się do żadnego z wybranych przez siebie oddziałów, na stronie "Wolne miejsca" dostępnej w Systemie NABÓR, znajdzie informację, do której ze szkół może zostać jeszcze przyjęty. Listy kandydatów

Nabór dodatkowy. Do 29 sierpnia 2014 r. trwać będzie dodatkowe postępowanie uzupełniające w szkołach, które po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego dysponują wolnymi miejscami.

Tryb odwoławczy W terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych do szkoły istnieje możliwość wystąpienia do szkolnej komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do danego oddziału. Przewodniczący szkolnej komisji rekrutacyjnej przygotowuje i wydaje uzasadnienie odmowy przyjęcia w terminie do 5 dni od dnia złożenia wniosku o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia. Do 7 dni od dnia otrzymania pisemnego uzasadnienia odmowy przyjęcia istnieje możliwość złożenia, do dyrektora szkoły, odwołania od rozstrzygnięcia szkolnej komisji rekrutacyjnej wyrażonego w pisemnym uzasadnieniu odmowy przyjęcia. Dyrektor szkoły w przeciągu 7 dni od dnia złożenia odwołania rozstrzyga je i uzasadnia pisemnie.