Wpływ reklamy na decyzje konsumentów na rynku.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Marketing usług transportowych
Advertisements

Komunikacja społeczna i media – mgr Katarzyna Paliwoda
Istota i przesłanki badań marketingowych
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
REKLAMA.
PSYCHOLOGIA REKLAMY wykład 7
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
P O P Y T , P O D A Ż.
Katedra Marketingu Usług
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Zajęcia nr 4 Tematyka: Sposoby kupowania usług przez konsumentów
Promocja jako element marketingu mix
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
WYDZIAŁ INŻYNIERII PRODUKCJI I LOGISTYKI
1.
Copyright Status-C, 2010r.. Crowdsourcing – czerpanie wiedzy z t ł umu Metoda konkursu – wybór najlepszych z wielu nadesłanych. Wykorzystanie potencjału.
Cele przedsiębiorstwa i plan marketingowy
Prezentacja Agencji. Jesteś ambitny, pragniesz odnieść sukces, cenisz solidność i szanujesz swój czas Agencja Miami Design jest dla Ciebie Twoja Firma.
PROMOCJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ W POLSCE DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia Łukasz Grodzki, Tel Skype biznesmultimedia
Metodologia badań wydatków reklamowych
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Technik Organizacji Reklamy
Mass media, publikatory
Dziś Zajmiemy Się Takimi Hasłami:
PROMOCJA OFERTY PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
Głosujesz swoimi pieniędzmi
Technik Organizacji Reklamy
Czym jest wizja? Wizja jest pozytywnym wyobrażeniem przyszłości placówki wykreowanym na podstawie uznawanych wartości, z którego to wyobrażenia wywodzą.
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia
AGENCJA REKLAMOWA WEBMASTER
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
OCZEKIWANIA CO DO INFORMACJI. Istnieje społeczne przyzwolenie na wydawanie pieniędzy na „dobre i potrzebne” kampanie informacyjne. Mówi się, że nieznajomość.
POJĘCIE I ISTOTA RYNKU Autor: Ewelina Boroń.
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Rynek pracy i ja Oddziaływanie reklam. Rynek pracy i ja Oddziaływanie reklam Reklama to szczególny rodzaj komunikatu, zazwyczaj komercyjnego, mającego.
Strategia komunikacji to nic innego, jak przekonywanie kogoś – w zamyśle klienta/ów przy pomocy określonych metod do czegoś, np. do zakupu danej oferty.
Marketing usług agroturystycznych
Historia reklamy Słowo reklama pochodzi z języka łacińskiego reclamo, reclamare i oznacza ogłaszać, krzyczeć. Najstarsze reklamy pojawiły się w starożytnej.
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Produkt i usługa Działania marketingowe Projekt jest współfinansowany.
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Strategie promocji.
Europejskie i lokalne Wyzwania regulacyjne w mediach Tadeusz Kowalski, prof.UW Warszawa, 8 grudnia 2006.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
TECHNIK HANDLOWIEC.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY
Regulacje prawne w UE dotyczące promocji. źródła prawa promocja (reklama)
Reklama Czym jest?. Definicja reklamy Reklama jest współcześnie podstawową formą komunikowania się firmy z rynkiem, tj. przekazywania rynkowi informacji.
Reklama to działania, które mają na celu zachęcić klienta do zakupu towaru lub skorzystania z jakichś usług.
Reklama VIB
ZKM przypomnienie.
Wizerunek jako forma komunikacji publicznej
SEGMENTACJA RYNKU.
Dominika Muś TiR, grupa 2b
Reklama audiowizualna. Definicja reklamy Reklama jest najbardziej popularnym środkiem komunikowania się firm z odbiorcą. Jest istotnym elementem marketingu.
Komunikacja w reklamie: Reklama ambientowa. Katarzyna
1 Elementy Kreacji Marki| Elementy Kreacji Marki Adam Szurgociński, Dawid Drywa.
Copywriting Karolina Stróżyk
Publiczne prawo konkurencji
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Nowe kampanie promocyjne pstrąga
Zapis prezentacji:

Wpływ reklamy na decyzje konsumentów na rynku. Michał Passon Publiczne Gimnazjum nr 9 w Opolu mgr Maciej Skoczylas

Czym jest reklama? Informacja z komunikatem perswazyjnym Działanie marketingowe, główny element promocji firmy Płatna forma prezentowania i popierania dóbr, usług oraz idei przez określonego nadawcę. Współcześnie stanowi formę komunikowania się firmy z rynkiem, polegającą na przekazywaniu informacji o produkcie, a także na kształtowaniu potrzeb klientów i sterowaniu popytem

Początki i historia Zjawisko reklamy pojawiło się wraz z rozwojem handlu. Pierwsza reklama była reklamą ustną, ale wkrótce informacje handlowe rozpowszechniły się także na ogłoszeniach i afiszach. Przełomem w historii było wynalezienie druku oraz XIX i XX wiek, w których ważne było wynalezienie nowych śródków przekazu, co umożliwiło rozwój dynamiczny rozwój reklamy w tym czasie.

Działanie reklamy Etapy działania reklamy na konsumenta Tworzenie świadomości produktu, firmy lub marki. Wzbudzanie zainteresowania produktem, firmą lub marką. Wzbudzanie pożądania oferty. Wywoływanie oczekiwanej reakcji (np. zakupu). Celem reklamy jest skuteczność ich oddziaływania na odbiorcę, dlatego można się spotkać w reklamie z treściami wywołującymi np. skandal obyczajowy lub procesy sądowe. Dzięki temu wzrasta zainteresowanie wokół reklamy. Działanie reklamy

Znaczenie W powszechnym odczuciu reklama jest dźwignią handlu. Towarzyszy ona nieodłącznie gospodarce rynkowej. To ona informuje konsumentów o cenach towarów, markach, nowych produktach bądź usługach, a firmom zazwyczaj przynosi zysk. Reklamodawcy są w stanie zaryzykować miliony w reklamy wiedzeni chęcią zysku. Współcześnie celem marketingowym nie jest więc jedynie zaspokajanie potrzeb, ale też ich kreowanie.

Rodzaje reklamy ze względu na cel wprowadzającą (nowy produkt na rynek) informacyjną ( zwracającą uwagę na korzyści wiążące się z kupnem produktu) utrwalającą (przypominającą o towarze bądź usłudze)

Media reklamowe Reklama jest rozpowszechniana przez środki przekazu, czyli media, do których zalicza się: telewizja, radio, magazyny, dzienniki, kino, internet, reklama zewnętrzna (billboardy, telebimy itd.)

Oddziaływanie reklamy na konsumenta Na reklamie zyskują konsument i firma. Dzięki konkurencji towary są lepszej jakości a ceny niższe. Zaufanie reklamom perswazyjnym prowadzi często do kupna reklamowanego towaru, którego konsument nie zamierzał kupić, lub zsotaje nakłoniony do zapłacenia z niego wyższej ceny Współczesna reklama jest zazwyczaj nastawiona nie na rzetelna informację, lecz na pobudzenie emocji potencjalnego klienta

Kreowanie marki firmy Doskonałym hasłem, które wyraża jak powinno się promować swoją firmę jest wymyślone przez specjalistów od marketingu „Odróżnij się albo zgiń”. Marka firmy składa się z: loga, elementów graficznych z nią związanych i nazwy. Marka musi być zapamiętywalna i oryginalna. Wykreowanie jej wizerunku jest czasochłonne i drogie. Ponadto produkty tej firmy powinny być atrakcyjne jakościowo i cenowo. Koszta wypromowania marki są ogromne, ale opłacalne. Konsumenci przywiązują się wtedy do marki i pozostają jej wierni na długie lata.

Druga strona reklamy Zagrożenia płynące z reklamy: 1. Wprowadzenie w błąd odbiorcy. 2. Wzbudzanie nadmiernych potrzeb konsumpcyjnych. 3. Promocja zachowań społecznych i zwyczajów negatywnie wpływających na jednostkę. 4. Wyrabianie obojętności na przekaz społeczny. 5. Manipulacja odbiorcami przez użycie środków pozaracjonalnych, jak np. popęd seksualny, uzależnienie od papierosów i inne. Szczególnie negatywne działanie reklamy narażone są dzieci. Nie umieją one odróżnić prawdy od fikcji, biorąc to co zobaczą za rzeczywistość oraz używają usłyszanych w reklamie słów w codziennej mowie.

Wpływ reklamy na rynek Wpływ na dynamikę PKB Wymusza konkurencję Napędza konsumpcję Wspieranie eksportu Wzrost zatrudnienia Reklama jest więc często określana papierkiem lakmusowym gospodarki.

Reklama społeczna i polityczna Reklama społeczna to reklama mająca na celu wywołanie zmian społecznie pożądanych. Istnieją kontrowersje co do ścisłego określenia zakresu zainteresowań reklamy społecznej. Przykładowo trudno określić, czy należy do niej reklama artystyczna. Która jest formą promowania sztuki, ale i nie ma konkretnego celu. Ostatecznie jednak zwykle zostaje ona uznana jako "społeczna". Natomiast nie każda reklama niekomercyjna jest społeczną - absolutnie za takową nie można uznać reklamy politycznej. Ten rodzaj reklamy jest postrzegany jako działalność informacyjna oraz perswazyjna do określonego działania na rynku wyborczym. Jest ona nosicielem informacji i sugestii , które partia polityczna pragnie przekazać otoczeniu. Reklama polityczna przede wszystkim widoczna jest w czasie poprzedzającym wybory parlamentarne, prezydenckie czy też samorządowe.

Bibliografia http://pl.wikipedia.org/wiki/Reklama http://obserwator.come.uw.edu.pl/Reklama-historia_-_Agnieszka_Liwak-popr.pdf http://biurose.sejm.gov.pl/teksty_pdf_93/i-164.pdf podręcznik „Krok w przedsiębiorczość” http://www.forbes.pl/co-budzety-na-kampanie-reklamowe-mowia-o-sytuacji-ekonomicznej-kraju-,artykuly,159419,1,1.html