WYDZIAŁOWE PUNKTY INFORMACYJNE W PROCEDURZE POTWIERDZANIA EFEKTÓW UCZENIA SIĘ Szczecin, 11 grudzień 2015.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
POTWIERDZANIE EFEKTÓW UCZENIA SIĘ Szczecin 26 październik 2015.
Advertisements

Powiatowy Urząd Pracy w Śremie Powiatowy Urząd Pracy w Śremie SFINANSUJEMY NOWE MIEJSCA PRACY Śrem, 4 listopada 2010 roku.
„Pewnie i bez lęku do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w letniej sesji 2006 r."
Rekrutacja Rok szkolny 2016/2017. Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty Nr OP-DO z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów przeprowadzania.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
Potwierdzanie efektów uczenia się na Uniwersytecie Warszawskim w świetle aktualnych przepisów Agata Wroczyńska Warszawa r.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
Warszawa, Tytuł prezentacji Warszawa, Warszawa, 7 marca 2016 r. ZMIANA USTAWY O TRANSPORCIE KOLEJOWYM.
Wnioskowanie o płatność Sektorowy Program Operacyjny TRANSPORT Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego.
Sprawozdanie roczne z działalności Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na PG w roku akademickim 2013/2014 Senat PG, r. Opracowała:
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Główne etapy procedury administracyjnej związanej z uzyskaniem stopnia doktora nauk chemicznych Uzyskanie kompetencji merytorycznych wynikających realizacji.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Sprawozdanie roczne z działalności Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na PG w roku akademickim 2012/2013 Senat PG, r. Opracowała:
SSA (2) PRAWO PRACY 2 Dr Jacek Borowicz. PRAWO KOALICJI – ZAKRES PODMIOTOWY USTAWA z dnia 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych.
Organizacja, przepisy i procedury Na przykładzie Śląskiego OW NFZ Dr n. med. Z Klosa.
Działalność konsultantów wojewódzkich zmiany w ustawie o konsultantach w ochronie zdrowia oświadczenia składane przez konsultantów kontrola podmiotów leczniczych.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Procedura „NIEBIESKIE KARTY" w świetle obowiązujących przepisów prawa.
Egzamin gimnazjalny 2016 Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
STAŻ. Definicja: Staż oznacza nabywanie przez bezrobotnego umiejętności praktycznych do wykonywania pracy przez wykonywanie zadań w miejscu pracy bez.
Usługa PUE-ZUS (Platforma Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych) Michał Dobrzyński, Departament Informatyki MRPiPS
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Dziękuję za uwagę Projekt ustawy o zmianie ustawy o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju.
I stopień Zarządzanie i inżynieria produkcji II stopień Zarządzanie i inżynieria produkcji.
Praktyka zawodowa Harmonogram realizacji praktyk zawodowych
DECYZJA O WARUNKACH ZABUDOWY tzw. „Wuzetka”
Sześciolatek idzie do szkoły
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r
Krajowe Centrum Europass
REKRUTACJA DO KLAS I SZKÓŁ PODSTAWOWYCH 2017/2018
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku
Dz.U Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe
Prowadzonych przez MIASTO BIAŁYSTOK na rok szkolny 2017/2018
Podstawa prawna: Uchwała Nr 46_2015 Senatu UWr
Wygaśnięcie decyzji art. 162 § 1 kpa
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty EKG”
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty Spirometrii”
Powtarzanie roku studiów
Karta usługi – zasady wypełniania
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
WYMIANA MIĘDZYUCZELNIANA MOSTUM
Sześciolatek idzie do szkoły
Szczegółowe zasady organizacji oraz przeprowadzania egzaminów, zaliczeń, kolokwiów za pomocą komputera i/lub oprogramowania specjalistycznego Ewelina Marć.
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 9 kwietnia 2018 r.
Erasmus+ studia Termin składania dokumentów 10 stycznia 2018 – 6 lutego 2018 Rozmowy kwalifikacyjne Pierwszy tydzień po feriach zimowych: lutego.
Dostosowanie programów studiów do nowych przepisów dotyczących kształcenia w szkolnictwie wyższym Szczecin 09 listopad 2018.
Ocena pracy nauczyciela i dyrektora
Rekrutacja elektroniczna DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH w roku 2018
RZECZNIK FUNDUSZY EUROPEJSKICH
Zmiany w awansie zawodowym od 1 września 2018r.
Ustawa 2.0 – pomoc materialna
AGH: Sprawy pracownicze
ZASADY i TERMINY NABORU DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Podstawa prawna Zasady przyjęć do klas I w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Kobyłka, zostały przygotowane w oparciu o.
AGH: Wdrażanie przepisów U2.0
Spotkanie opiekuna roku ze studentami
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2019/2020
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Harmonogram Rekrutacji 2019/2020
Nowe podejście do zamówień publicznych
Forum Komisji Dialogu Społecznego
KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Zapis prezentacji:

WYDZIAŁOWE PUNKTY INFORMACYJNE W PROCEDURZE POTWIERDZANIA EFEKTÓW UCZENIA SIĘ Szczecin, 11 grudzień 2015

Potwierdzanie efektów uczenia się Ustawa rozróżnia dwa rodzaje efektów: efekty kształcenia – zasób wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych uzyskiwanych w procesie kształcenia w systemie studiów oraz studiów trzeciego stopnia; efekty uczenia się - zasób wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych uzyskiwanych w procesie uczenia się poza systemem studiów.

c.d. potwierdzanie efektów uczenia się Potwierdzenie efektów uczenia się – formalny proces weryfikacji posiadanych efektów uczenia się zorganizowanego instytucjonalnie poza systemem studiów oraz uczenia się niezorganizowanego instytucjonalnie, realizowanego w sposób i metodami zwiększającymi zasób wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych (art. 2 ust.1, pkt. 18o).

c.d. potwierdzanie efektów uczenia się Organizację potwierdzania efektów uczenia się określił senat US uchwałą nr 56/2015 z dnia 26 maja 2015 r. Uchwała określa: zasady, warunki i tryb potwierdzenia efektów uczenia się; sposób powoływania i tryb działania punktów informacyjnych i komisji weryfikujących efekty uczenia się.

Cel procedury Potwierdzanie efektów uczenia się przeprowadzane jest w celu zaliczenia kandydatowi określonych modułów/przedmiotów wraz z przypisaniem do każdego z nich efektów kształcenia oraz liczby punktów ECTS przewidzianych w programie studiów bez konieczności jego uczestnictwa w pełnym wymiarze zajęć dydaktycznych (§ 3 ust. 3). Studentowi można zaliczyć w wyniku potwierdzania efektów uczenia się nie więcej niż 50% pkt. ECTS.

Podmioty uprawnione do potwierdzania Do potwierdzania efektów uczenia się jest uprawniony wydział posiadający co najmniej pozytywną ocenę programową na danym kierunku, poziomie i profilu kształcenia, a w przypadku nieprzeprowadzenia oceny na tym kierunku – wydział posiadający uprawnienie do nadawania stopnia doktora w zakresie obszaru kształcenia i dziedziny, do których jest przyporządkowany ten kierunek studiów.

Struktura organizacyjna związana z procedurą Punkty informacyjne Komisje weryfikujące efekty uczenia się

Struktura organizacyjna związana z procedurą PUNKTY INFORMACYJNE: Uczelniany Punkt Informacyjny (UPI) w Biurze ds. Jakości Kształcenia (utworzył rektor – zarządzenie nr 72/2015 z dn. 25.11.2015 r.) Wydziałowe Punkty Informacyjne (WPI) (tworzy dziekan)

Struktura organizacyjna związana z procedurą KOMISJE WERYFIKUJĄCE EFEKTY UCZENIA SIĘ: Wydziałowe Komisje Weryfikujące Efekty Uczenia się (tworzy dziekan) zespoły ds. potwierdzania efektów uczenia się (tworzy ad hoc przew. Komisji Weryfikującej) Uczelniana Komisja Odwoławcza ds. Weryfikacji Efektów Uczenia się (tworzy rektor)

Procedura potwierdzania efektów uczenia się Procedura składa się z 4 etapów: Identyfikacja Dokumentacja Weryfikacja Poświadczenie

Procedura potwierdzania efektów uczenia się UPI (identyfikacja) WPI (dokumentacja) WKWEU (weryfikacja) ZESPOŁY WKWEU (poświadczenie) UKOdsWEU (odwołanie)

Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna c.d. postępowania Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna (decyzja w sprawie przyjęcia lub nieprzyjęcia kandydata na studia) Dziekan (decyzja w sprawie potwierdzenia efektów uczenia się, przyznanie indywidualnego planu studiów i powołanie opiekuna naukowego)

ZADANIA PUNKTÓW INFORMACYJNYCH UPI Do zadań Uczelnianego Punktu Informacyjnego (UPI) należy w szczególności: promocja postępowania związanego z potwierdzaniem efektów uczenia się w Uniwersytecie, udzielanie zainteresowanym informacji dotyczącej uczelnianej procedury potwierdzania efektów uczenia się, wstępna ocena spełnienia przez kandydata wymogów formalnych,

c.d. ZADANIA PUNKTÓW INFORMACYJNYCH UPI zidentyfikowanie obszaru kształcenia, którego dotyczą kwalifikacje kandydata, przyjęcie zgłoszenia kandydata, rejestracja i przekazanie zgłoszenia do właściwego Wydziałowego Punktu Informacyjnego, koordynowanie współpracy z Wydziałowymi Punktami Informacyjnymi.

c.d. ZADANIA PUNKTÓW INFORMACYJNYCH WPI Do zadań Wydziałowego Punktu Informacyjnego (WPI) należy w szczególności: obsługa organizacyjno-techniczna komisji i zespołów, udzielanie zainteresowanym szczegółowych informacji dotyczących procedury potwierdzania efektów uczenia się na wydziale, pomoc w przygotowaniu wniosku o wszczęcie postępowania w sprawie potwierdzania efektów uczenia się,

c.d. ZADANIA PUNKTÓW INFORMACYJNYCH WPI zawieranie przed złożeniem wniosku umowy z kandydatem o „Przeprowadzenie potwierdzania efektów uczenia się w Uniwersytecie Szczecińskim”, przyjmowanie kompletnych wniosków o wszczęcie postępowania w sprawie potwierdzania efektów uczenia się i przekazywanie ich właściwym przewodniczącym Komisji Weryfikującej Efekty Uczenia się celem ich zbadania i przekazania do właściwego zespołu.

SZCZEGÓŁOWY PRZEBIEG PROCEDURY ETAP PIERWSZY (IDENTYFIKACJA) Kandydat zgłasza się do UPI (Biuro ds. Jakości Kształcenia). Po wstępnej ocenie spełnienia przez kandydata wymogów formalnych jego zgłoszenie zostaje przyjęte i zarejestrowane. Kandydat oraz właściwy WPI otrzymują od UPI dokument o nazwie „ZGŁOSZENIE”. Na Zgłoszeniu znajduje się numer rejestracji, który będzie obowiązywał w trakcie całej procedury.

SZCZEGÓŁOWY PRZEBIEG PROCEDURY ETAP DRUGI (DOKUMENTACJA) Kandydat zgłasza się do WPI wskazanego w „Zgłoszeniu”. WPI zapewnia kandydatowi: szczegółowe informacje o procedurze, wykaz dokumentów koniecznych do załączenia do wniosku kandydata, dostęp do programu kształcenia, a w szczególności: efektów kierunku, planu studiów i sylabusów przedmiotów, pomoc w przygotowaniu „Wniosku o potwierdzenie efektów uczenia się”.

Wymogi formalne Kandydat chcący skorzystać z procedury musi spełnić określone wymogi formalne zgodnie z art. 170g, ust. 1 i 2 ustawy. Czyli posiadać: świadectwo dojrzałości i co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego – w przypadku ubiegania się o przyjęcie na studia I stopnia lub jsm, tytuł zawodowy licencjata lub równorzędny i co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego po ukończeniu studiów II stopnia albo jsm – w przypadku ubiegania się o przyjęcie na kolejny kierunek studiów I lub II stopnia lub jsm.

c.d. wymogi formalne - WYJĄTEK W przypadku absolwentów kolegiów nauczycielskich, nauczycielskich kolegiów języków obcych oraz kolegiów pracowników służb społecznych nie jest wymagane spełnienie warunku 5-letniego doświadczenia zawodowego.

WYKAZ DOKUMENTÓW SKŁADANYCH DO WPI Kandydat powinien złożyć następujące dokumenty: wniosek o potwierdzenie efektów uczenia się (formularz określony zarządzeniem rektora), świadectwo dojrzałości lub dyplom ukończenia studiów (w zależności od poziomu studiów), dokument lub dokumenty potwierdzające wymagany przez ustawę staż pracy (np.: zaświadczenie z zakładu pracy, świadectwo pracy, umowa o pracę),

c.d. WYKAZ DOKUMENTÓW SKŁADANYCH DO WPI dokumenty pozwalające ocenić, wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne nabyte poza systemem studiów np.: - opinie pracodawcy(ów), rekomendacje; - opis stanowiska pracy, zakres obowiązków; - certyfikaty, świadectwa i zaświadczenia ukończenia kursów/szkoleń; - zaświadczenie o udziale w wolontariacie lub innych akcjach społecznych, 5) podanie o przyjęcie na określony kierunek studiów (według obowiązującego wzoru)

c.d. WYKAZ DOKUMENTÓW SKŁADANYCH DO WPI Dokumenty powinny być oryginalne lub kopie poświadczone „za zgodność z oryginałem” w WPI

FINAŁ ETAPU DOKUMENTACJI WPI kończąc etap dokumentacji: - przyjmuje za potwierdzeniem kompletny wniosek o potwierdzenie efektów, zawiera umowę z kandydatem o „Przeprowadzenie potwierdzenia efektów uczenia się w US” (wzór według zarządzenia rektora). Następnie WPI niezwłocznie przekazuje kompletny wniosek przewodniczącemu Wydziałowej Komisji Weryfikującej Efekty Uczenia się

WPI powinno czuwać nad przestrzeganiem terminarza procedury potwierdzania efektów uczenia się zgodnie z harmonogramem ustalonym zarządzeniem dziekana.

NIEZBĘDNIK WPI WPI powinno posiadać następujące akty prawne: uchwałę nr 56/2015 Senatu US, zarządzenia rektora dotyczące wzorów dokumentacji oraz zasad pobierana opłat za procedurę (wkrótce zostaną wydane), zarządzenie dziekana o utworzeniu WPI, zarządzenie dziekana o powołaniu Wydziałowej Komisji Weryfikującej Efekty Uczenia się, zarządzenie dziekana w sprawie określenia harmonogramu potwierdzania efektów uczenia się na wydziale w roku akademickim 2015/16

. Dziękuję za uwagę