Konsultacje społeczne

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gminny Program Rewitalizacji Gminy Góra na lata Warsztat I DIAGNOZA GMINY ORAZ WYNIKI BADAŃ GÓRA,
Advertisements

Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
„Aktywni zawodowo” program promocji zatrudnienia osób z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami psychicznymi w Gdyni.
Konsultacje społeczne Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Libiąż - Aktualizacja II Libiąż, 20 maja 2008r. Libiąskie Centrum Kultury.
Spotkanie informacyjne. NIE WYKLUCZAJ SIĘ Z SUKCESU!
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego na lata Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu Wdrażania EFS Urząd Marszałkowski Województwa.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Wsparcie jst w procesie przygotowania.
Celem Konkursu jest wsparcie małopolskich przedsiębiorstw społecznych - firm, których działalność gospodarcza służy realizacji celów społecznych, a także.
Prezentacja Analizy SWOT Gminy Nysa. Analiza strategiczna Gminy Nysa obejmuje rozpoznanie sił i słabości, czyli mocnych i słabych stron (analiza wewnętrzna)
„Nie wystarczy mieć cel – trzeba jeszcze wiedzieć, jak ten cel osiągnąć” Profesor Jerzy Regulski.
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
Ocena oddziaływania na środowisko jako warunek uzyskania funduszy unijnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI KOMISARIATU POLICJI W CHEŁMŻY ZA 2012r.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
Gdańsk, 13 maja 2016 r. Koncepcje delimitacji Obszaru Metropolitalnego Warszawy.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji RPO WK-P na lata Jolanta Rudnicka Biuro.
Regionalne Inwestycje Terytorialne w perspektywie finansowej dla subregionu ostrołęckiego Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego Ostrołęka,
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI MIASTA ŻARY NA LATA
Gminny Program Rewitalizacji Miasta Czeladź na lata Spotkanie edukacyjne na temat rewitalizacji Częstochowa,
ETAP II. OPRACOWANIE PROGRAMU REWITALIZACJI ETAP III. USTALENIE ZASAD POWOŁANIA I FUNKCJONOWANIA ZESPOŁU DS. REALIZACJI PROGRAMU REWITALIZACJI.
Prezentacja Programu Rewitalizacji Miasta i Gminy Suchedniów na lata
Działania MCPS na rzecz rozwoju ekonomii społecznej II posiedzenie Mazowieckiego Komitetu Rozwoju Ekonomii Społecznej
Lokalny Program Rewitalizacji
Konsultacje społeczne 1
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI dla Gminy Kornowac
Lokalny Program Rewitalizacji Miasta Głubczyce do roku 2020
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Hyżne na lata
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Sanok na lata
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Sanok na lata
WYZNACZENIE OBSZARU ZDEGRADOWANEGO I OBSZARU REWITALIZACJI W GMINIE JAWORZE JAWORZE, r. 1.
Dokumenty opracowane w ramach projektu przez Gminę Malanów
1.
„Nie wystarczy mieć cel – 
Miejskie Obszary Funkcjonalne w województwie pomorskim
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Korczyna na lata
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW CZAJOWIC
Warsztat konsultacyjny
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
ORGANIZACJA.
Gminny Program Rewitalizacji dla Gminy Muszyna
Lokalny Program Rewitalizacji Miasta Gniezna na lata realizowany w terminie od r. przy współfinansowaniu ze środków Unii.
ZAŁĄCZNIK 17 REWITALIZACJA WŁOCŁAWKA
Gminny Program Rewitalizacji dla gminy Czernice Borowe
Warsztat konsultacyjny nr 2
KURS STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP część II TEMAT 1: Organizacja ochrony ludności, w tym ochrony przeciwpożarowej Autor: Robert Łazaj.
Opracowanie Gminnego Programu Rewitalizacji dla Gminy Muszyna na lata Warsztat projektowy Temat: wizja i przedsięwzięcia podobszarów rewitalizacji.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu Środa z funduszami na wsparcie zakładania działalności gospodarczej i rozwój zawodowy Toruń,
ZAŁĄCZNIK NR 8 DIAGNOZA WŁOCŁAWKA.
OLSZTYNA ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA ŚRÓDMIEŚCIA KOMUNIKACJA
lokalny PROGRAM REWITALIZACJI GMINY TYCZYN NA LATA
Marszałek Województwa Podkarpackiego
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI GRODZISKA MAZOWIECKIEGO NA LATA (AKTUALIZACJA) Obszary wiejskie gminy Grodzisk Maz.
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
Stan wykonania celów rzeczowo – finansowych
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Opolu
KURS STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP część II TEMAT 1: Organizacja ochrony ludności, w tym ochrony przeciwpożarowej Autor: Robert Łazaj.
Sprawozdanie z postępu realizacji Programu Rewitalizacji Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego na lata
KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY
Zapis prezentacji:

Konsultacje społeczne Gminny Program Rewitalizacji dla Gminy Muszyna na lata 2016-2023 Konsultacje społeczne Muszyna, 5 października 2016

Wprowadzenie Celem pracy jest opracowanie dokumentu, który będzie podstawą do ubiegania się o środki zewnętrzne na działania określone w Gminnym Programie Rewitalizacji, prowadzone na wyznaczonych obszarach gminy. Celem spotkania są konsultacje społeczne diagnozy obszarów zdegradowanych i rewitalizacji.

Plan prezentacji Etapy realizacji projektu Podstawowe informacje na temat rewitalizacji Identyfikacja problemów, zjawisk kryzysowych w mieście Obszary zdegradowane i rewitalizacji

Główne kroki w pracy nad GPR Opracowanie diagnozy (analiza danych zastanych, badanie ankietowe, spotkania diagnostyczne) – delimitacja obszarów Konsultacje społeczne obszaru zdgradowanego i rewitalizacji (7+ 30 dni) Uchwała Rady o przyjęciu tych obszarów (akt prawa miejscowego) Uchwała Rady o opracowaniu Gminnego Programu Rewitalizacji (GPR) Opracowanie projektu Gminnego Programu Rewitalizacji (spotkania warsztatowe, zbieranie kart projektów, praca ekspertów) Konsultacje społeczne GPR (7+ 30 dni) Uchwała Rady o uchwaleniu projektu GPR

Aspekty rewitalizacji Przy okazji tego slajdu trzeba podkreślić, że w centrum procesu rewitalizacji stoi człowiek, czyli planują działania musimy mieć na uwadze, że przede wszystkim powinny one rozwiązywać problemy społeczne

Definicja rewitalizacji Rewitalizacja to proces: wyprowadzania ze stanu kryzysowego obszarów zdegradowanych poprzez działania całościowe obejmujące powiązane wzajemnie przedsięwzięcia społeczne oraz gospodarcze, przestrzenno-funkcjonalne, techniczne lub środowiskowe integrujący interwencję na rzecz lokalnej społeczności, przestrzeni i lokalnej gospodarki, skoncentrowany terytorialnie prowadzony w sposób zaplanowany oraz zintegrowany poprzez programy rewitalizacji

Obszar zdegradowany Jest to obszar, na którym zidentyfikowano stan kryzysowy spowodowany koncentracją negatywnych zjawisk społecznych, współwystępujących z negatywnymi zjawiskami w sferze gospodarczej, środowiskowej, przestrzenno-funkcjonalnej lub technicznej. Obszar zdegradowany może być podzielony na podobszary, w tym podobszary nieposiadające ze sobą wspólnych granic pod warunkiem stwierdzenia sytuacji kryzysowej na każdym z podobszarów.

Stan kryzysowy Sytuacja charakteryzująca się podwyższonym poziomom zagrożenia na skutek przerwania ciągłości dotychczasowych uwarunkowań i funkcji danego obszaru. Stan kryzysowy może być skutkiem rozłożonego w czasie kumulowania się niekorzystnych czynników i w związku z tym wymaga interwencji wykraczającej poza rutynowe działania.

Obszar rewitalizacji Obejmuje całość lub część obszaru zdegradowanego, cechujący się szczególną koncentracją negatywnych zjawisk. Obszar nie może obejmować terenów większych niż 20% powierzchni gminy oraz zamieszkałych przez więcej niż 30% mieszkańców gminy.

Kilka uwag... Działania rewitalizacyjne służą aktywizacji i integracji społeczno-zawodowej mieszkańców zdegradowanych obszarów. Inwestycje w infrastrukturę są narzędziem do zmian społeczno-gospodarczych, a nie ich głównym celem. Warunkiem osiągnięcia trwałych rezultatów rewitalizacji będzie koordynacja działania i współpraca różnych instytucji oraz partycypacja społeczna. Forma dyscyplinowania beneficjentów w uwzględnianiu komponentu społecznego.

Kilka uwag... Naturalnym liderem prowadzenia procesu rewitalizacji jest samorząd gminny

Kilka uwag... Program rewitalizacji wymaga eliminacji wybiórczych inwestycji, nastawionych jedynie na szybki efekt poprawy estetyki przestrzeni, skupionych tylko na działaniach remontowych czy modernizacyjnych, które nie skutkują zmianami strukturalnymi na obszarze zdegradowanym/rewitalizacyjnym.

Koncentracja negatywnych zjawisk

Wybór obszaru na podstawie wskaźników % ludności gminy % powierzchni gminy Liczba wskaźników wskazujących na degradację* Sołectwa Andrzejówka 3,85% 4,71% 6 Dubne 0,82% 5,08% Jastrzębik 4,02% 6,17% 8 Leluchów 1,94% 6,77% 4 Milik 7,07% 7,76% Powroźnik 13,69% 10,36% 5 Szczawnik 7,63% 13,95% Wojkowa 2,25% 8,79% Złockie 7,32% 8,63% Żegiestów 8,27% 10,56% Osiedla Grunwaldzkie 8,61% 3,76% Kościuszki 8,64% 7,35% Piłsudskiego 16,82% 3,59% 10 Śródmieście 4,97% 0,47% 7 Zazamcze 4,10% 2,06% * Poniżej/powyżej średniej gminy, w zależności od charakteru wskaźnika

Obszar zdegradowany i do rewitalizacji

Obszar zdegradowany i do rewitalizacji - Osiedla Śródmieście i Piłsudskiego

Osiedle Śródmieście – obszar ulic: Jasna, Kity, Kościelna, Krótka, Krzywa, Rolanda, Rynek, 21 Stycznia, Wąska. Osiedle Piłsudskiego – obszar ulic: Mściwujewskiego, Piłsudskiego, Aleja Zdrojowa, Ogrodowa, Zefirka.

Obszar zdegradowany i do rewitalizacji – Sołectwo Jastrzębik

Zakres rewitalizacji Ludność – 3039 (25,8% ludności gminy) Powierzchnia (ha) – 1447 (10,2% powierzchni gminy)

Osiedle Piłsudskiego (I) Duża liczba bezrobotnych długotrwale na 1000 osób: 17,67 (średnia gminy 14,21) Natężenie problemów społecznych – pomoc społeczna przyznana z powodu ubóstwa 19,18 osobom na 1000 mieszkańców (średnia 9,01), z powodu bezdomności – 1,02 (średnia 0,07), z powodu niepełnosprawności – 18,68 (średnia 9,42)

Osiedle Piłsudskiego (II) Podwyższone zagrożenie przestępczością: 24,73 przestępstw na 1000 osób (średnia 5,99) Zły stan techniczny dróg gminnych: długość dróg wymagających remontu w km na km2: 0,59 (średnia 0,29) Wystąpienie miejscowych zagrożeń na 1000 ludności: 7,57 (średnia 5,98)

Osiedle Śródmieście (I) Duża liczba bezrobotnych długotrwale na 1000 osób: 15,38 (średnia gminy 14,21) Natężenie problemów społecznych – pomoc społeczna przyznana z powodu ubóstwa 15,38 osobom na 1000 mieszkańcom (średnia 9,01), z powodu niepełnosprawności – 18,80 (średnia 9,42)

Osiedle Śródmieście (II) Zły stan techniczny dróg gminnych: długość dróg wymagających remontu w km na km2: 3,36 (średnia 0,29) Wystąpienie miejscowych zagrożeń na 1000 ludności: 6,84 (średnia 5,98)

Sołectwo Jastrzębik (I) Podwyższone zagrożenie przestępczością: 6,34 przestępstw na 1000 osób (średnia gminy 5,99) Duża liczba bezrobotnych długotrwale na 1000 osób: 16,91 (średnia 14,21) Natężenie problemów społecznych – pomoc społeczna przyznana z powodu ubóstwa 10,57 osobom na 1000 mieszkańcom (średnia 9,01), z powodu niepełnosprawności – 18,80 (średnia 9,42)

Sołectwo Jastrzębik (II) Niska przedsiębiorczość mieszkańców – liczba aktywnych podmiotów gospodarczych na 1000 ludności: 38,05 (średnia 51,74) Brak przyłączy wodociągowych wodociągów miejskich (średnia 76,78 na 1000 mieszkańców)

Sołectwo Jastrzębik (II) Zły stan techniczny dróg gminnych: długość dróg wymagających remontu w km na km2: 0,59 (średnia 0,29) Liczba budynków na budowę których wydano zgodę w latach 1970 – 1985 na 1000 ludności: 80,34 (średnia 76,75)

Dziękujemy za uwagę ResPublic Sp. z o.o. Ul. Trębacka 4 00-074 Warszawa tel.+48 22 630 98 34 fax +48 22 630 95 57 Dziękujemy za uwagę