Zespół Opieki Zdrowotnej w Suchej Beskidzkiej
W skład Zespołu Opieki Zdrowotnej w Suchej Beskidzkiej wchodzą: Szpital Rejonowy w Suchej Beskidzkiej Szpital w Makowie Podhalańskim Przychodnia Specjalistyczna Dział Pomocy Doraźnej Zakład Diagnostyki Obrazowej Zakład Diagnostyki Laboratoryjnej Dział Rehabilitacji
Zespół Opieki Zdrowotnej w Suchej Beskidzkiej w liczbach Łączna liczba łóżek – 437 Liczba lekarzy – 169 Liczba pielęgniarek i położnych – 341 Liczba leczonych - ok. 16 000 rocznie Liczba porodów – 1 000 rocznie Porady specjalistyczne – ok.105 000 rocznie Badania laboratoryjne – prawie 500 000 rocznie Badania obrazowe – prawie 30 000 rocznie Hemodializy – ponad 9 000 rocznie Zabiegi operacyjne –ok. 2 000 rocznie
Zespół Opieki Zdrowotnej w Suchej Beskidzkiej Zużycie energii elektrycznej -2 000 000 kWh/rok, Zużycie wody – 41 000 m3/rok, Zużycie gazu – 650 000 m3/rok, Wartość udzielonych zamówień publicznych to około 35 mln zł/rok.
Projekt EcoQUIP Innowacyjne metody prowadzenia zamówień publicznych Projekt współfinansowany przez Komisję Europejską.
Projekt EcoQUIP Rozpoczęcie projektu - kwiecień 2012. Przewidywany czas trwania projektu - cztery lata.
EcoQUIP jest kontynuacją projektu LCB Healthcare, w wyniku którego zrealizowano wiele nowatorskich inicjatyw dotyczących między innymi: „super wydajnego oświetlenia”, metod czyszczenia i dezynfekcji łóżek przegrzaną parą przy użyciu robotów przemysłowych, zakupu ubrań dla personelu wyprodukowanych z włókien eukaliptusa.
Uczestnicy projektu Szpitale z: Holandii, Polski, Węgier, Włoch, Wielkiej Brytanii.
Polski lider projektu: Zespół Opieki Zdrowotnej w Suchej Beskidzkiej
Polscy partnerzy projektu: Szpital Powiatowy w Chrzanowie, Szpital im. E. Szczeklika w Tarnowie, Szpital Powiatowy w Myślenicach, Szpital Powiatowy w Oświęcimiu, Szpital im. Jana Pawła II w Krakowie, Szpital Uniwersytecki w Krakowie, Wojewódzki Specjalistyczny Szpital Dziecięcy w Krakowie, Szpital Powiatowy w Wadowicach.
Główny cel projektu: Wdrożenie efektywnych rozwiązań w jednostkach ochrony zdrowia spełniających określone kryteria w zakresie: efektywności, jakości, zrównoważonego rozwoju.
Sposób realizacji projektu Zastosowanie innowacyjnych procedur zamówień publicznych – odejście od modelu precyzyjnego określenia parametrów produktu na rzecz zdefiniowania efektów jakich się oczekuje od produktu.
Skład Komisji Dialogu Technicznego Przewodniczący - Marek Haber Z-ca Przewodniczącego - Monika Kubasiak Sekretarz Komisji - Sabina Steczek Członek Komisji - Andrzej Barałkiewicz Członek Komisji - Ireneusz Targosz Członek Komisji - Tadeusz Spyrka Biegli, doradcy
Przedsięwzięcie realizowane w ZOZ Sucha Beskidzka „Ekonomiczne i niskoemisyjne rozwiązania mające na celu zapewnienie komfortu cieplnego pacjentom oraz personelowi szpitala Zespołu Opieki Zdrowotnej w Suchej Beskidzkiej.”
Zidentyfikowane problemy: nadmierne nagrzanie pomieszczeń szczególnie w okresach letnich, nieskuteczna wentylacja w okresie letnim przy wysokich temperaturach zewnętrznych.
Skutki: negatywny wpływ na samopoczucie, rekonwalescencje, tempo gojenia się ran, zmniejszenie wydajności w pracy oraz zwiększenie liczby popełnianych błędów, wypadków, chorób zawodowych, awarie sprzętu.
Strona południowa budynku szpitala
Całkowita powierzchni elewacji – 2. 580,00m² Całkowita powierzchni elewacji – 2.580,00m² Powierzchnia okien – 833,84m² Okna duże (240x170cm/4,08m²) – 194 szt. Okna małe (146x85cm/1,16m² - 40 szt.
Oddział Wewnętrzny w M.P. – korytarz. Ordynator – Włodzimierz Molicki. Mało miejsca w salach chorych, pacjenci leżą na korytarzu. Powierzchnia użytkowa pomieszczeń każdej kondygnacji wynosi ok. 1.260m²
Instalacja solarna
Podjęte działania: montaż rolet wewnętrznych, w miejscach newralgicznych montaż klimatyzatorów typu „Split” o mocy chłodniczej 2-5kW.
Przedmiot przedsięwzięcia: Poszukiwanie rozwiązań i produktów zapewniających komfort cieplny pacjentom i personelowi, spełniających wymogi prawne a jednocześnie kryteria innowacyjności, opłacalności i niskoemisyjności.
Powody zastosowania dialogu technicznego: trudność w sprecyzowaniu przedmiotu zamówienia, dostosowanie naszych potrzeb do realiów rynku, brak wiedzy o najnowszych i najkorzystniejszych ekonomicznie rozwiązaniach technicznych, organizacyjnych w zakresie przedmiotu zamówienia, konieczność przeprowadzenia zamówienia innowacyjnego, nowatorskiego i proekologicznego.
Dialog techniczny jako instrument służący identyfikacji potrzeb zamawiającego regulacja prawna, sposób prowadzenia i zakres, korzyści.
Kalendarz 03.03.2014 - Spotkanie informacyjne 07.03.2014 – Zgłaszanie pisemnych zapytań 11.03.2014 – Pisemne odpowiedzi na pytania 13 - 25.03.2014 – Indywidualne spotkania z firmami w dniach: 13; 14; 18; 19; 21; 25 marca. Prezentacja oferowanego rozwiązania – do 3 h. 16.05.2014 – Zakończenie dialogu
Dziękujemy za uwagę