prof. nadzw. dr hab. Marcin Krawczyński

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WROCŁAWSKA SIEĆ SZKÓŁ PROMUJĄCYCH ZDROWIE
Advertisements

TEMAT: ZASADY DIAGNOZOWANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA - WYCHOWANIE FIZYCZNE -
Studia stacjonarne i niestacjonarne
Doskonalenie kompetencji pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych – na przykładzie projektu: pomoc psychopedagogiczna i terapeutyczna w poradnictwie.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
dr Krzysztof B. Matusiak
dydaktyka ogólna WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń
Olbrzym rozwiązania Bohdan Rożnowski. Plan działań Adresowane do pracowników Adresowane do pracodawców Adresowane do społeczeństwa.
AKTYWIZACJA I INTEGRACJA NARZĘDZIEM PRZECIWDZIAŁANIA WYKLUCZENIU SPOŁECZNEMU OSÓB STARSZYCH W GMINIE ŚREM.
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Semestr 6 Semestr 7 Semestr 8 i 9 Semestr 10.
KATEDRA DYDAKTYKI SPORTU
Katedra Lekkoatletyki i Gimnastyki
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
JAKI JEST CEL MOJEGO DZIAŁANIA W AZS? JAKI JEST CEL DZIAŁANIA MOJEGO KLUBU? DLACZEGO AZS A NIE INNA ORGANIZACJA? KTÓRY Z CELÓW DZIAŁANIA ORGANIZACJI JEST.
To osoba udzielająca pomocy, w formie grupowych i indywidualnych porad zawodowych, młodzieży i osobom dorosłym w wyborze zawodu, kierunku kształcenia i.
Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia w szkole
Nowy model realizacji wychowania fizycznego
Klub Aktywni 50+ zaangażowanie w sekcje tematyczne i działania wolontarystyczne Poznań, STOWARZYSZENIE WZAJEMNEJ POMOCY FLANDRIA.
Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach ul. M. Reja 67 B.
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego.
Kompetencje asystenta rodziny w diagnozie sytuacji dziecka w rodzinie
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
Propozycje tematów prac magisterskich
ILE ZDROWIA, A ILE SPORTU W SZKOLNYM WF?
REALIZOWANEGO OD 2013 DO 2015 ROKU Szkoła Promująca Zdrowie dąży do osiągnięcia celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia.
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Szkoła Promująca Zdrowie
Katedra Biologicznych Podstaw Sportu
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
Realizacja edukacji zdrowotnej na III i IV etapie edukacyjnym
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
EDUKACJA ZDROWOTNA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W POLSCE
teoretyczne podstawy kształcenia 2013/2014
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Łękińsku
SPORT DLA STUDENTÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Czy doradztwo zawodowe w edukacji może zdobyć swoją przedmiotową i podmiotową niezależność? dr Marian Piekarski Politechnika Krakowska Centrum Pedagogiki.
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Co dalej…..
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów
Szkoła Promująca Zdrowie jest to siedlisko, w którym członkowie społeczności szkolnej - pracownicy i uczniowie: - podejmują starania, aby poprawić swoje.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Program Szkoła Promująca Zdrowie realizowany jest w Polsce od 1991r.
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
Edukacja w systemie strategicznego planowania rozwoju województwa pomorskiego Radomir Matczak Departament Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego UMWP II.
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
Kurs e-learningowy Ekspert Wellness Wprowadzenie do wszystkich naszych kursów Interpretacja Filozofii Wellness Niezbędny do zaliczenia każdego egzaminu.
Co wpływa na uczenie się uczniów?
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Badanie stresowe i profilaktyka
Dobry Rodzic – Dobry Start. Dlaczego warto podejmować działania profilaktyczne skierowane do rodziców małych dzieci?
Psychologiczne Kompetencje Menedżera seminarium Dr Jolanta Babiak Semestr zimowy 2016/2017.
ROK 2016/2017. Motywowanie uczniów do uczenia się - kompleksowy program szkolenia RP Zajęcia PDE Kształcenie kompetencji kluczowych wdrożenie wniosków.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Studia stacjonarne i niestacjonarne
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Specjalność „Promocja zdrowia”
KONCEPCJA OPIEKI FIZJOTERAPEUTYCZNEJ
Postawy studentów wychowania fizycznego Uniwersytetu Rzeszowskiego wobec zdrowia Dr Jaromir Grymanowski Uniwersytet Rzeszowski Wydział Wychowania Fizycznego.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Priorytety Ministerstwa Sportu i Turystyki SPORT POWSZECHNY
Kontrola i ewaluacja zajęć wychowania fizycznego
Rodzicom dziękuję za zaangażowanie, pomoc i wspieranie działań szkoły.
Katedra Komunikacji i Zarządzania w Sporcie
Zapis prezentacji:

prof. nadzw. dr hab. Marcin Krawczyński Seminarium magisterskie - problematyka psychologii sportu i aktywności fizycznej prof. nadzw. dr hab. Marcin Krawczyński

Badania olimpijczyków wykazały, że spośród trzech głównych elementów przygotowania zawodnika do startu - fizycznego, technicznego i psychicznego, tylko ten ostatni tłumaczy w sposób statystycznie istotny zajęte miejsce w rankingu olimpijskim (por. Orlick i Partington, 1988).

Naglak, 2005, s. 13.

Psychologia sportu i aktywności fizycznej Zgodnie z definicją przyjętą w 1995 roku przez Europejską Federację Psychologii Sportu FEPSAC psychologia sportu interesuje się psychologicznymi podstawami, procesami i konsekwencjami sportowo zorientowanej aktywności jednej lub wielu osób zaangażowanych w tą działalność (Apitzsch, Schelling, 2003). Owa aktywność fizyczna może dotyczyć udziału we współzawodnictwie sportowym, edukacji, rekreacji, prewencji, rehabilitacji i obejmuje także ćwiczenia na rzecz zdrowia. Podmiotem są wszyscy ludzie zaangażowani w różne sporty i ćwiczenia fizyczne np. sportowcy, trenerzy, działacze, nauczyciele, fizjoterapeuci, rodzice, widzowie, itp.

Zadania psychologii sportu i aktywności fizycznej (wg FEPSAC) 1) badania naukowe – niezbędne dla zrozumienia psychologicznych podstaw regulacji aktywności w kontekście sportu i aktywności fizycznej; 2) edukację – na różnych poziomach kształcenia i specjalizacji (na poziomie profesjonalnym, akademickim, szkolnym); 3) aplikację – wiedza i kompetencje psychologii sportu mogą być stosowane w dwóch głównych obszarach: diagnozy i pomiaru (np. przy naborze i selekcji uzdolnionych sportowców, testowaniu zdolności, ocenie potrzeb itp.), interwencji (doradztwo i poradnictwo psychologiczne, współpraca ze wszystkimi członkami sztabu przygotowań, itp.).

Obszary tematyczne prac: Lęk, stres w sporcie i metod jego redukcji. Motywacja i motywacja osiągnięć w działalności sportowej. Osobowościowe uwarunkowania sukcesu sportowego. Dynamika grupy sportowej. Zdrowie i zdrowy styl życia a aktywność fizyczna. Aktywność fizyczna w życiu ludzi starszych. Samoocena własnego ciała u osób aktywnych i nieaktywnych fizycznie. Psychospołeczna charakterystyka widowiska sportowego. Inne zagadnienia z obszaru psychologii sportu i aktywności fizycznej – do wyboru przez studenta.

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ!!! Kontakt: m.krawczynski@ateneum.edu.pl