PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Advertisements

Nowa” Matura 2015 Języki obce
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Projekt „AS KOMPETENCJI’’
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
1.
Analiza matematyczna - Ciągi liczbowe wykład I
Obowiązkowy Egzamin z Matematyki Obowiązkowy Egzamin z Matematyki 2010.
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
PODSTAWA PROGRAMOWA KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO - MATEMATYKA
Egzamin maturalny zmiany od 2009 roku. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 września 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków.
Ministerstwo Edukacji Narodowej
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Ministersto Edukacji Narodowej Jak się zmieniały podstawy? Konferencje w Żerkowie (27-28 listopada 2008 r.)
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Nasza szkoła bierze udział w projekcie,,Wespół w zespół z Matematyką bez Granic' realizowanym przez Polskie Towarzystwo Matematyczne w okresie od r.
o granicy funkcji przy obliczaniu granic Twierdzenia
Granica funkcji.
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY MATEMATYKA EGZAMINY.
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY JĘZYK MNIEJSZOŚCI NARODOWEJ CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY.
I. Wybór przedmiotów egzaminacyjnych 1. Egzaminy obowiązkowe: w części ustnej – poziom podstawowy: a) język polski, b) język obcy nowożytny, c) język mniejszości.
Podstawy analizy matematycznej II
Zadania na dowodzenie w gimnazjum
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
Świat domysłów, plotek i projektów – jakich zmian możemy się spodziewać do/ i 2015 roku? Stan na marzec 2013 roku Mariusz Domański.
Prowadzący: Krzysztof Kucab
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Ministersto Edukacji Narodowej Jak się zmieniały podstawy? Konferencje w Żerkowie (27-28 listopada 2008 r.)
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Podstawy analizy matematycznej I
Analiza matematyczna III. Funkcje Twierdzenia o funkcjach z pochodnymi
O próbnym egzaminie maturalnym z matematyki listopad/grudzień 2010 Piotr Ludwikowski.
Podstawa programowa a wybór podręcznika
Matura z matematyki w 2015 roku
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013 GIMNAZJUM IM
Przedmioty ścisłe w szkole i na studiach
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Matura z matematyki w roku 2015
Rachunek różniczkowy funkcji jednej i wielu zmiennych
EGZAMIN MATURALNY 2015 PODSTAWOWE INFORMACJE. Egzamin maturalny, będący formą oceny poziomu wykształcenia ogólnego, sprawdza w jakim stopniu absolwent.
MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik.
1 Egzamin maturalny i zawodowy w 2015 roku podstawowe informacje Egzamin maturalny i potwierdzający kwalifikacje zawodowe – technik informatyk w 2015 roku.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
KONFERENCJA DLA NAUCZYCIELI MATEMATYKI
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2014 GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BOGUSZYCACH.
Matematyka na studiach technicznych w Politechnice Wrocławskiej
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Obowiązkowa matura z matematyki Co wiadomo o tym egzaminie na dwadzieścia miesięcy przed jego premierą? Piotr Ludwikowski.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Sprawdzian szóstoklasisty
Materiał współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. KONFERENCJA DLA NAUCZYCIELI MATEMATYKI.
Egzamin maturalny w roku szkolnym 2015/2016 Spotkanie informacyjne dla uczniów –
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Raport Analiza i interpretacja wyników próbnego egzaminu maturalnego z matematyki w województwie kujawsko-pomorskim w 2013 r. cz.1 Opracowanie Ewa Ludwikowska.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
DIAGNOZA POZIOMU WIEDZY Z MATEMATYKI UCZNIÓW KLASY I TECHNIKUM INFORMATYKI WRZESIEŃ, ROK SZKOLNY 2016 / 2017.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
RAPORT Z EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
MATEMATYKA Egzamin ósmoklaisty
MATEMATYKA Opracowała: Martyna Białas
Wyniki egzaminu próbnego
Zapis prezentacji:

PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Warszawa, 1 - 2 grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki 1 1

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Matura z matematyki w 2015 r. na poziomie rozszerzonym – szczegółowa analiza wybranych nowych treści z podstawy programowej Piotr Ludwikowski Warszawa, 1 - 2 grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki

Podstawa programowa z komentarzami Tom 6. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Podstawa programowa z komentarzami Tom 6. Edukacja matematyczna i techniczna w szkole podstawowej, gimnazjum i liceum matematyka, zajęcia techniczne, zajęcia komputerowe, informatyka Warszawa, 1 - 2 grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki

POZIOM ROZSZERZONY 5. Ciągi. Uczeń: Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego POZIOM ROZSZERZONY 5. Ciągi. Uczeń: wyznacza wyrazy ciągu określonego wzorem rekurencyjnym; oblicza granice ciągów, korzystając z granic ciągów typu 1/n, 1/n2 oraz z twierdzeń o działaniach na granicach ciągów; rozpoznaje szeregi geometryczne zbieżne i oblicza ich sumy. Warszawa, 1 - 2 grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki

POZIOM ROZSZERZONY 11. Rachunek różniczkowy. Uczeń: Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego POZIOM ROZSZERZONY 11. Rachunek różniczkowy. Uczeń: oblicza granice funkcji (i granice jednostronne), korzystając z twierdzeń o działaniach na granicach i z własności funkcji ciągłych; oblicza pochodne funkcji wymiernych; korzysta z geometrycznej i fizycznej interpretacji pochodnej; korzysta z własności pochodnej do wyznaczenia przedziałów monotoniczności funkcji; znajduje ekstrema funkcji wielomianowych i wymiernych; stosuje pochodne do rozwiązywania zagadnień optymalizacyjnych. Warszawa, 1 - 2 grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki

Część ogólna – założenia nowej podstawy programowej Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Część ogólna – założenia nowej podstawy programowej „Ponadto, interpretując dowolne sformułowanie z podstawy, należy stosować też zasadę: (III) Jeżeli w podstawie zapisane jest wymaganie A, to również wymaga się wszystkiego, co w oczywisty sposób jest niezbędne dla A.” Warszawa, 1 - 2 grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Komentarz do podstawy programowej przedmiotu matematyka– Zbigniew Semadeni, Marcin Karpiński, Krystyna Sawicka, Marta Jucewicz, Anna Dubiecka, Wojciech Guzicki, Edward Tutaj: „O tym, jaka będzie wykładnia podstawy programowej, zadecyduje praktyka nauczania i praktyka egzaminów maturalnych. Po kilku latach funkcjonowania nowej podstawy programowej, w wyniku współdziałania szkoły, komisji egzaminacyjnych i uczelni wyższych, ustali się pewien poziom interpretowania i realizowania obowiązujących wymagań.” Warszawa, 1 - 2 grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki

Zalecane warunki i sposób realizacji. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Zalecane warunki i sposób realizacji. „W przypadku uczniów zdolnych, można wymagać większego zakresu umiejętności, jednakże wskazane jest podwyższanie stopnia trudności zadań, a nie poszerzanie tematyki.” Warszawa, 1 - 2 grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Rodzaje zadań egzaminacyjnych w arkuszu maturalnym na poziomie rozszerzonym: Zadania zamknięte (wielokrotnego wyboru lub prawda fałsz) Zadania z kodowaną odpowiedzią Zadania otwarte krótkiej odpowiedzi Zadania otwarte rozszerzonej odpowiedzi. Warszawa, 1 - 2 grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki

Zadanie 1. Szereg geometryczny Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Zadanie 1. Szereg geometryczny Rozwiązanie: Warszawa, 1 - 2 grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki

Zadanie 2. Granica ciągu Rozwiązanie: Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Zadanie 2. Granica ciągu Rozwiązanie: Warszawa, 1 - 2 grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki

Zadanie 3. Granica ciągu Rozwiązanie: Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Zadanie 3. Granica ciągu Rozwiązanie: Warszawa, 1 - 2 grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki

Zadanie 4. Granica ciągu Rozwiązanie: Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Zadanie 4. Granica ciągu Rozwiązanie: Warszawa, 1 - 2 grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki

Zadanie 5. Granica ciągu Rozwiązanie: Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Zadanie 5. Granica ciągu Rozwiązanie: Warszawa, 1 - 2 grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Reguła de l’Hospitala Warszawa, 1 - 2 grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki

Reguła de l’Hospitala dla ciągów? Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Reguła de l’Hospitala dla ciągów? Warszawa, 1 - 2 grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki

Reguła de l’Hospitala dla ciągów? Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Reguła de l’Hospitala dla ciągów? Warszawa, 1 - 2 grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki

Reguła de l’Hospitala dla ciągów? Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Reguła de l’Hospitala dla ciągów? Warszawa, 1 - 2 grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki

Zadanie 5. Granica ciągu (rozwiązanie) Obliczamy granicę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego W arkuszu odpowiedzi należy zakodować cyfry 0,3,7. Zadanie 5. Granica ciągu (rozwiązanie) Warszawa, 1 - 2 grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki

Zadanie 6. Granica funkcji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Zadanie 6. Granica funkcji Warszawa, 1 - 2 grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki

Zadanie 7. Granica funkcji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Zadanie 7. Granica funkcji Warszawa, 1 - 2 grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki

Zadanie 8. Granica funkcji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Zadanie 8. Granica funkcji Warszawa, 1 - 2 grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki

Zadanie 9. Pochodna funkcji w punkcie Rozwiązanie:

Zadanie 10. Równanie stycznej Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Zadanie 10. Równanie stycznej Rozwiązanie: Warszawa, 1 - 2 grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki

Zadanie 11. Monotoniczność Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Zadanie 11. Monotoniczność Rozwiązanie: Warszawa, 1 - 2 grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki

Orientacyjny schemat oceniania Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Orientacyjny schemat oceniania

Zadanie 12. Liczba rozwiązań równania Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Zadanie 12. Liczba rozwiązań równania Warszawa, 1 - 2 grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Własność Darboux   Warszawa, 1 - 2 grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Własność Darboux Wykaż, że każdą figurę płaską o niepustym wnętrzu, domkniętą i ograniczoną można podzielić prostą na dwie części o równych polach. W oparciu o artykuł Witolda Bednarka. Warszawa, 1 - 2 grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki

Własność Darboux Własność Darboux Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Własność Darboux Własność Darboux Warszawa, 1 - 2 grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki

Zadanie 12. Liczba rozwiązań równania (rozwiązanie) Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Zadanie 12. Liczba rozwiązań równania (rozwiązanie) Warszawa, 1 - 2 grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki

Zadanie 13. Liczba rozwiązań równania Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Zadanie 13. Liczba rozwiązań równania Warszawa, 1 - 2 grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki

Zadanie 13. Liczba rozwiązań równania (rozwiązanie) Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Zadanie 13. Liczba rozwiązań równania (rozwiązanie) Warszawa, 1 - 2 grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki

Zadanie 14. Optymalizacja Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Zadanie 14. Optymalizacja Warszawa, 1 - 2 grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki

Uwagi o dziedzinie funkcji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Uwagi o dziedzinie funkcji Warszawa, 1 - 2 grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki

Uwagi o dziedzinie funkcji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Uwagi o dziedzinie funkcji Warszawa, 1 - 2 grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki

Zadanie 14. Optymalizacja (rozwiązanie) Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Zadanie 14. Optymalizacja (rozwiązanie) Warszawa, 1 - 2 grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki

Zadanie 14. Optymalizacja (rozwiązanie c.d.) Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Zadanie 14. Optymalizacja (rozwiązanie c.d.) Warszawa, 1 - 2 grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki

Zadanie 14. Optymalizacja (rozwiązanie c.d.) Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Zadanie 14. Optymalizacja (rozwiązanie c.d.) Warszawa, 1 - 2 grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Dziękuję za uwagę Warszawa, 1 - 2 grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki