Prognoza wysokości stawek Spółki Tramwaje Śląskie S. A Prognoza wysokości stawek Spółki Tramwaje Śląskie S.A. na lata 2016-2030 (Sosnowiec) Opracowanie własne 12.08.2015r.
Prognoza wysokości stawek za wzkm Tramwajów Śląskich S.A. do 2030 roku Prognoza obejmuje: rozliczenie do 2015 roku zadań inwestycyjnych zrealizowanych w ramach Projektu I pn. „Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w aglomeracji górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą” Etap I i Etap II, realizację zadań inwestycyjnych w perspektywie Unii Europejskiej 2014-2020 w ramach Projektu II pn. „Zintegrowany projekt modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko – Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego”
Założenia Praca przewozowa (wzkm) - rzeczywiste dane do 2014 roku, prognoza na lata 2015-2030 - 17,2 mln wzkm rocznie Nominalna wartość należności w okresie obowiązywania umowy przewozowej zawartej z KZK GOP w latach 2009-2030 wynosi 6,1 mld zł. Stawki amortyzacji dla: infrastruktury torowo-sieciowej 4%, nowego taboru tramwajowego 4% , taboru modernizowanego 7%. Inflacja 2,5% Wzrost cen energii elektrycznej 2%, Przychody z tytułu usług przewozowych nie powodują osiągnięcia przez Spółkę nadmiernego zysku oraz nie stanowią niedozwolonej pomocy publicznej, a łączna wielkość nie przekracza wartości umowy przewozowej z KZK GOP. Czy tu wpisać energię 2%?? Modele maja inny poziom
Do 2015 roku zostaną zrealizowane i rozliczone zadania inwestycyjne Projektu I, pn. „Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w aglomeracji górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą” w tym: Etap I – 473,1 mln zł, Etap II – 140,0 mln zł. Do 2020 roku zostaną zrealizowane i rozliczone zadania inwestycyjne Projektu II pn. „Zintegrowany projekt modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko – Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego” o wartości 885 mln zł Terminy rozpoczęcia spłat zobowiązań zaciągniętych na wkład własny na rzecz Projektu I i II : Pożyczka NFOŚ i GW – (zakup nowego i modernizacja taboru tramwajowego) - spłata będzie realizowana kwartalnie począwszy od 30.09.2015 r. Wykup obligacji długoterminowych Projektu I rozpocznie się od 30.03.2016 r. Wykup obligacji Projektu II rozpocznie się w 2021 roku (WIBOR 3M z dnia 13.02.2015 r. – wartość 1,94) Założone terminy spłaty zobowiązań wynikający z realizacji Projektu I i Projektu II jest zgodny z zapisami umowy przewozowej tj. do 2030 r.
Wariant I – średnia cena wzkm uwzględnia nakłady poniesione na realizowane w ramach Projektu I – Etap I i Etap II, z dofinansowaniem Unii Europejskiej zadania modernizacyjne i odtworzeniowe wraz z zakupem taboru tramwajowego finansowane przez miasta poprzez wpłatę do KZK GOP za pracę przewozową. Wariant II – średnia cena wzkm uwzględnia zadania inwestycyjne Projektu I i realizację Projektu II pn. „Zintegrowany projekt modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko – Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego” z dofinansowaniem UE 63% oraz wkładem własnym finansowanym przez miasta poprzez wpłatę do KZK GOP za pracę przewozową. Prognoza bieżąca – przychody prf 2015 – wynieś mają 202 mln, wg prognozy prf 203 mln CZY WSTAWIĆ TUTAJ WARTOŚĆ Z PRF????
Średnia cena za 1 wzkm (zł) (uwzględnia inflację)
Szacunek wpłat do KZK GOP na rzecz komunikacji tramwajowej przez miasto Sosnowiec (tys. zł) - uwzględnia dochody z biletów wysokości 40% kosztów komunikacji tramwajowej
Prognoza wielkości wkładu własnego i sposobów jego wniesienia na rzecz Tramwajów Śląskich S.A. przez miasto Sosnowiec Założenia: Wartość zadań przyjętych do realizacji: w tym: prace modernizacyjne 76 mln zł prace rozwojowe 190 mln zł realizacja i rozliczenie Projektu w latach 2016-2020 – zgodnie z zadaniami ujętymi w załączniku nr 1 Sposób wniesienia środków finansowych na pokrycie wkładu własnego Wariant I – obejmuje wpłatę pełnego wkładu własnego poprzez aport finansowy w latach 2016-2020 zgodnie z zapotrzebowaniem Spółki na środki finansowe Wariant II – obejmuje wpłatę wkładu własnego Miasta poprzez aport finansowy w latach 2016-2030 Wariant III – obejmuje wpłatę wkładu własnego Miasta poprzez aport finansowy w latach 2021-2030
Wariant I (mln zł) Stawki wzkm pozostają bez zmian, aport stanowi obciążenie finansowe dla Miasta
Wariant II (mln zł) Stawki wzkm pozostają bez zmian, aport stanowi obciążenie finansowe dla Miasta Uwzględniono koszty finansowe Spółki
Wariant III (mln zł) Stawki wzkm pozostają bez zmian, aport stanowi obciążenie finansowe dla Miasta Uwzględniono koszty finansowe Spółki