Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koncepcja przestrzenna docelowego układu drogowego
Advertisements

Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
Z Modernizacja linii E 65 - Południe na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Kraków/Katowice – Zwardoń/Zebrzydowice – granica państwa Andrzej Biały – Kierownik.
Możliwości lokalizacji stacji KDP w zachodniej części woj. łódzkiego
Z Modernizacja linii E 65 - Południe na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Kraków/Katowice – Zwardoń/Zebrzydowice – granica państwa Andrzej Góźdź – Kierownik.
ORGANIZACJA KOLEJOWYCH PRZEWOZÓW OSÓB
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
Studium wykonalności – analiza możliwości realizacji i eksploatacji projektu inwestycyjnego Szymon Kawa.
Ośrodek Przetwarzania Informacji Warszawa
1 Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych Dla rozwoju Mazowsza Konferencja współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Inwestycje budowlane ze środków publicznych Jerzy Jacek Rybiński 1 Inwestycje budowlane ze środków publicznych Strategia przygotowania inwestycji.
Program budowy linii dużych prędkości
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
EWALUACJA Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie warmińsko-mazurskim.
Od pomysłu do realizacji projektu - procedury. 2. Jakie są źródła finansowania naszego projektu?
GENERATOR WNIOSKÓW I STUDIUM WYKONALNOŚCI WYBRANE INFORMACJE Wrocław, 22 listopada 2005 r. WOJCIECH WICZKOWSKI Dział Wdrażania Europejskiego Funduszu Rozwoju.
PRZEPISY PRAWA BUDOWLANEGO
Koncepcja programowo - przestrzenna terenów położonych przy ulicach: Grudziądzka, Polna, Ugory.
DECYZJA O WARUNKACH ZABUDOWY tzw. „Wuzetka”
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Kolei Dużych Prędkości
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
D o l n o ś l ą s k i e B i u r o G e o d e z j i
Regionalna Platforma współpracy
Budowa ogólnodostępnych parkingów podziemnych w Warszawie z udziałem partnera prywatnego For information on applying this template onto existing presentations,
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Formularz wniosku i wymagane załączniki Działanie 9.1 Wysokosprawne.
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
SAMODZIELNY ZAKŁAD OCHRONY I KSZTAŁTOWANIA ŚRODOWISKA
Centrum Kolei Dużych Prędkości Zakres i harmonogram Studium Wykonalności linii Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław Warszawa, 30 listopada 2010.
„Budowa Szlaku Żurawiego wokół Jeziora Wolsztyńskiego służącego promocji obszarów chronionych w Gminie Wolsztyn” Projekt nr RPWP /08.
Poprawa gospodarki wodno-ściekowej na obszarze gminy Zawadzkie
Świlcza, r.. Ocena formalna wniosków Ocena merytoryczna wniosków Ocena strategiczna wniosków Wybór projektów do dofinansowania Urząd Marszałkowski.
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Zmiana Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Małopolskiego
Wstępne studium wykonalności dla projektu „Budowa nowej linii kolejowej w relacji Modlin – Płock” Prezentacja wyników prac.
Analiza wykonalności przedsięwzięcia
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna
Poznań, 15 października 2014 r. Andrzej Tyszecki Wybrane uwarunkowania formalno-proceduralne i systemowe eksploatacji gazu z łupków.
Ocena projektów inwestycyjnych
Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej Warszawa, grudzień 2011.
Poczuj przyjemność z podróży koleją w Kujawsko-Pomorskiem Dla rozwoju infrastruktury i środowiska POIiŚ Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez.
Rozbudowa i modernizacja systemu kanalizacji sanitarnej PEWIK GDYNIA Projekt nr POIS /13 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską, ze.
„Możliwości finansowania projektów instalacji elektrowni fotowoltaicznych”
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu siedleckiego Siedlce, 3 listopada 2009 r.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu płockiego. Płock, 13 października 2009r.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu ciechanowskiego Ciechanów, 20 października 2009.
1 Zmiana studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Gniew – rejon wsi Gogolewo CEL PREZENTACJI: CEL PREZENTACJI: PRZEDSTAWIENIE.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Plan gospodarki niskoemisyjnej dla miasta Katowice
Prezentacja projektu Usytuowanie inwestycji: Lokalizacja inwestycji: Przebieg trasy: Os. Lecha – ul. Piaśnicka – Centrum Handlowe M1- pętla Franowo.
Stan wdrażania inicjatywy JEREMIE w Województwie Kujawsko-Pomorskim Przemysław Woliński Prezes Kujawsko-Pomorskiego Funduszu Pożyczkowego sp. z o.o.
„Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności woj. podlaskiego – część II, administracja samorządowa” BIAŁYSTOK, 10 sierpnia 2010.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Wpływ realizacji projektu KDP na firmy działające w branży kolejowej
Krótsze podróże z Opola do Kędzierzyna Koźla i Katowic
Wrócą pociągi na trasę Jarocin – Września – Gniezno
Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
Propozycja zmian Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko- Pomorskiego na lata
Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WK-P r.
BUDOWA PEŁNEJ INFRASTRUKTURY TECHNICZNEJ WRAZ Z DROGĄ – UL
Wygodniej w podróż ze Szczecina
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Forum Inwestycyjne Warszawa, 11 stycznia 2018 r..
V Plenarne Forum Inwestycyjne
KDP W POLSCE Autor: Adam Maćkowiak.
KOLEKTORY SŁONECZNE SZCZAWNICA
WPROWADZANIE ZMIAN W PROJEKCIE
Drugostronne zasilanie energetyczne GPZ Góra Linia 110kV Rawicz - Góra
Zapis prezentacji:

Zakres i harmonogram Studium Wykonalności linii Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A. Centrum Kolei Dużych Prędkości Łódź, 16 lutego 2011 r.

Umowa 16 września 2010 r. w Warszawie została podpisana Umowa na „Opracowanie Studium Wykonalności dla budowy linii kolejowej dużych prędkości Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław”, pomiędzy: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Targowej 74 a Wchodzącymi w skład konsorcjum spółkami: Ingenieria IDOM Internacional S.A. z siedzibą w Madrycie (lider konsorcjum), oraz Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu Sp. z o. o. z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Kościuszki 68.

Przedmiot Umowy Przedmiotem Umowy jest opracowanie Studium Wykonalności dla budowy linii kolejowej dużych prędkości (LDP) „Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław”. Umowa została podzielone na dwie części: Studium Wykonalności dla budowy LDP „Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław i jej połączeń z Centralną Magistralą Kolejową, wraz z rekomendacją wariantu najkorzystniejszego do realizacji; Uszczegółowienie SW dla LDP, w tym uszczegółowienie wybranego wariantu przebiegu linii dużych prędkości i jej połączeń z linią CMK.

Termin realizacji Umowy Zgodnie z harmonogramem przedmiot Umowy zostanie zrealizowany w dwóch częściach: Całość Umowy ma zostać zrealizowana w ciągu 27 miesięcy. Część I: 16.09.2010 r. – 17.10.2011 r. Część II: 21.09.2011 r. – 17.12.2012 r.

Cele realizacji Umowy Głównym celem Studium Wykonalności budowy nowej linii kolejowej dużych prędkości Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław przystosowanej do prognozowanych wielkości przewozów pasażerskich i dostosowanej do rozwijania prędkości maksymalnej co najmniej 350 km/h, jest: dostarczenie Zamawiającemu i Instytucjom odpowiedzialnym za wdrażanie projektów finansowanych ze środków Unii Europejskiej w Polsce, podstaw do podjęcia decyzji finansowych odnośnie budowy linii, opracowanie rozwiązań i koncepcji, które staną się podstawą do opracowania pozostałych elementów dokumentacji w ramach projektu POIiŚ Przygotowanie budowy linii dużych prędkości.

Zakres Umowy W zakres realizacji zamówienia wchodzą: Analizy wstępne Analizy popytu i podaży Dokumentacja środowiskowa Analizy techniczne Analizy finansowe i ekonomiczne Zarządzanie inwestycją Analiza wielokryterialna przebiegu trasy Uszczegółowienie analiz dla wybranego wariantu OPZ dla wyboru wykonawców kolejnych etapów przygotowania budowy LDP: dokumentacji geodezyjnej i wniosków o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej, koncepcji programowo – przestrzennej i programu funkcjonalno – użytkowego, biznes planu budowy LDP, działań związanych z uzgodnieniem i wypłatą odszkodowań za nieruchomości przejęte pod budowę linii.

Harmonogram realizacji SW KDP czas (tyg.) Start Zakończenie Studium Wykonalności 117.5 2010-09-16 2012-12-17 Część I 56.6 2011-10-17 Część I – Etap I 2 2010-09-29 Raport nr 1 – Podstawowe parametry techniczne i geometryczne dla projektowanej LDP Raport nr 2 – Metodyka i koncepcja realizacji zamówienia

Harmonogram realizacji SW KDP czas (tyg.) Start Zakończenie Część I – Etap II 55.2 2010-09-27 2011-10-17 Raport nr 3 – Analizy wstępne 13 2010-12-24 Raport nr 4 – Rozwiązania konstrukcyjne nawierzchni torów i rozjazdów dla LDP 6.2 2010-11-08 Raport nr 5 – Analiza popytu i podaży 30.2 2011-04-25 Raport nr 6 – Analizy techniczne 44.2 2011-08-01 Raport nr 7 – Analiza środowiskowa 51.2 2011-09-19 Raport nr 8 – Analiza finansowa i ekonomiczna 7 2011-08-02 Raport nr 9 – Analiza organizacyjna i prawna 39.2 2010-12-20 Raport nr 10 – Rekomendacja wariantu budowy LDP 4 2011-09-20

Harmonogram realizacji SW KDP czas (tyg.) Start Zakończenie Przedstawienie Zamawiającemu Raportu nr 10 2011-10-17 Akceptacja przez Zamawiającego Raportu nr 10 3 2011-10-18 2011-11-07 Zatwierdzenie przez Zamawiającego zarekomendowanego wariantu 14 2012-01-23 Wydanie decyzji o rozpoczęciu prac nad Częścią II Studium Wykonalności

Harmonogram realizacji SW KDP czas (tyg.) Start Zakończenie Część II 64.7 2011-09-27 2012-12-17 Raport nr 11 – Uszczegółowienie wybranego wariantu przebiegu LDP i jej połączeń z linią CMK 20 2012-01-31 2012-06-18 Raport nr 12 – Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko 61.2 2011-09-21 2012-11-21 Uszczegółowienie inwentaryzacji środowiskowej 39 2012-01-26 2012-10-24 Raport nr 13 – Wniosek o wydanie decyzji środowiskowej 3 2012-02-20 Raport nr 14 – Uszczegółowienie analiz przewozowych i ruchowych oraz analiz finansowych i ekonomicznych dla wybranego wariantu 38.4

Harmonogram realizacji SW KDP czas (tyg.) Start Zakończenie Raport nr 15 – Podsumowanie części II 4.5 2012-10-25 2012-11-26 Raport nr 16 – Dokument końcowy 3 2012-12-17 Akceptacja przez Zamawiającego Raportu nr 16 2013-01-07

Stan obecny Wykonawca zgodnie z harmonogramem realizacji Umowy złożył: Raport Nr 1 – Podstawowe parametry techniczne i geometryczne dla projektowanej LDP, Raport Nr 2 – Metodyka i koncepcja realizacji zamówienia, Raport Nr 3 – Analizy wstępne, Raport Nr 4 – Rozwiązania konstrukcyjne nawierzchni torów i rozjazdów Wyniki wstępnego trasowania trzech rozpatrywanych wariantów linii. Raporty Nr 1 i N 2 zostały już odebrane, natomiast Raporty Nr 3 i Nr 4 są w końcowym etapie oceny przez Zespół Opiniowania Projektów Inwestycyjnych.

Dziękuję za uwagę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko