Kluczowe elementy skutecznej strategii analizy danych internetowych Efektywna analiza używalności witryny powinna obejmować trzy następujące etapy: określenie celów głównych i pobocznych witryny określenie wskaźników sukcesu witryny, analizę witryny pod kątem celu i wybranych kluczowych wskaźników sukcesu.
Określenie celów głównych i pobocznych witryny Pierwszym i podstawowym pytaniem, na który musimy sobie odpowiedzieć przy rozwijaniu biznesu w Internecie jest : Jaki cel ma spełniać moja witryna internetowa? Jak jest cel istnienia mojej strony internetowej. Pytanie to tylko na pozór jest proste. Nie wystarczy tutaj bowiem prosta odpowiedź mówiąco o tym, że zadaniem strony internetowej jest wspieranie biznesu i sprzedaży. Co dokładnie to oznacza w kontekście mojej witryny?
Kilka możliwych celów witryny: cel informacyjny angażowanie użytkowników zbieranie leadów sprzedaż produktów
Zdefiniowanie wskaźników sukcesu witryny Aby określenie celu witryny nie skończyło się na haśle, którego nikt nie rozumie , musimy określić w jaki sposób będziemy mierzyć realizację tych celów. W tym celu definiujemy kluczowe wskaźniki sukcesu naszego serwisu, których pomiar pozwoli określić, czy nasze działania marketingowe wspierają realizację tych celi.
Wzajemnie pilnujące się wskaźniki sukcesu Pamiętaj o tym, aby nie skupiać się na obserwacji pojedyńczych wskaźników sukcesu. W obrębie wskaźników sukcesu warto wybierać całe grupy wzajemnie powiązanych wskaźników. Wzrost pojedyńczego wskaźnika można często uzyskać kosztem innego.
Analiza witryny Po wybraniu celów witryny i wskaźników sukcesu, których pomiar pokaże nam, w optymalizować realizację tych celów. Analiza witryny może obejmować wiele raportów, wśród których kilka jest szczególnie ważnych. Analiza źródeł ruchu internetowego Jedną z najtrudniejszych, a jednocześnie jedną z najważniejszych kwestii przy rozwijaniu biznesu w internecie jest określenie, na których kanałach zdobywania ruchu internetowego powinniśmy oprzeć swoje działania promocyjne.
Analiza jakości poszczególnych kanałów zdobywania użytkowników pozwala inwestować przede wszystkim w te kanały ruchu internetowego, które przynoszą najbardziej wartościowych użytkowników.