Dr Mirosława Śmiglewska Katedra Podstaw Kultury Fizycznej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK”
Advertisements

NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA - WYCHOWANIE FIZYCZNE -
Wychowanie fizyczne Komentarz do podstawy programowej
Oferta zajęć sportowych w Szkole Podstawowej Nr 10
VII edycja programu edukacyjnego pt. „Trzymaj Formę!”
Reforma programowa w oświacie.
Wychowanie komunikacyjne – niezbędny element modelu edukacji
Aktywność fizyczna jako przeciwdziałanie problemom wychowawczym
i edukacja dla bezpieczeństwa w nowej podstawie programowej
w nowej podstawie programowej
I SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Oferta zajęć sportowych w Gimnazjum Nr 7
Profilaktyka wad postawy dla Każdego
Innowacja pedagogiczna
Innowacja pedagogiczna Kształtowanie zachowań prozdrowotnych W zdrowym ciele – zdrowy duch Opracował: zespół nauczycieli z Przedszkola Nr 3 w Łowiczu.
Harmonogram i propozycje działań koordynatorów
CELE GIMNASTYKI KOREKCYJNEJ
BEZPIECZEŃSTWO PLACU ZABAW I GIER
PROGRAMU ROZWOJU KULTURY FIZYCZNEJ NA TERENIE GMINY KIWITY PROJEKT.
Higiena w ciąży.
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
GIMNASTYKA KOREKCYJNA DLA 6-LATKÓW
Maria Twardowska rok szkolny 2013/2014
Wychowanie fizyczne w szkole podstawowej (nowa podstawa programowa)
Aktywność fizyczna, a prawidłowy rozwój dziecka
Nowy model realizacji wychowania fizycznego
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
Dr doc. Krzysztof Skalik
OCENA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
Szkoła promująca zdrowie!
AECHITEKTURA OBIEKTÓW TECHNICZNYCH
Sprawność fizyczna A zdrowie człowieka.
Realizacja zajęć z bloku „edukacja zdrowotna” w ramach wychowania fizycznego w gimnazjach województwa kujawsko-pomorskiego — analiza ankiet Autor.
Międzyszkolne ośrodki korekcji wad postawy ciała
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia w Szkole Podstawowej nr 88 w Poznaniu w roku 2008 Poznań, styczeń 2009 r.
Od maja 2002 r. do października 2003 r. trwała I edycja akcji "Szkoły z klasą". Wzięło w niej udział ponad 4,3 tys. szkół, z których 3118 zrealizowało.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
TRZYMAJ FORMĘ.
Trzymamy formę- zdrowy styl życia
,,Zdrowy przedszkolak”.
Najnowsza dydaktyka wychowania fizycznego
Profilaktyka wad postawy dla Każdego
Opracowała Agnieszka Balcerak
Sprawozdanie z realizacji akcji ,, Przedszkolak Pełen Zdrowia’’
ILE ZDROWIA, A ILE SPORTU W SZKOLNYM WF?
REALIZOWANEGO OD 2013 DO 2015 ROKU Szkoła Promująca Zdrowie dąży do osiągnięcia celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia.
w praktyce pedagogicznej
Wychowanie fizyczne w ZSOiZ w Bolesławcu
Przedszkole Publiczne w Legnickim Polu Koordynator Monika Fesz
Szkoła Promująca Zdrowie
SPRAWOZDANIE Z AKCJI „ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY, BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY”
PRZEDSZKOLAK BEZPIECZNY W PODRÓŻY I NA WAKACJACH
Realizacja edukacji zdrowotnej na III i IV etapie edukacyjnym
Program wychowania fizycznego z uwzględnieniem możliwości szkoły i potrzeb ucznia Katarzyna Wąsowicz
ŚCIEŻKA AWANSU TRENERA SPORTOWEGO. DEREGULACJA KRAJOWE RAMY KWALIFIKACJI  EDUKACJA WYŻSZA  EDUKACJA OGÓLNA  EDUKACJA ZAWODOWA Rozumie specyfikę i.
Projekt Nr 13 WYPOSAŻENIE W SPRZĘT SPORTOWO – KULTURALNY W SP NR 61 Warszawa r. Monika Cichocka Projekt ma charakter lokalny OBSZAR: Teren Szkoły.
„WYBIERAM ZDROWIE ! ”. „WYBIERAM ZDROWIE ! ”
KATEDRA SPORTU OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
PROGRAM PROFILAKTYKI PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 2 W ZESPOLE SZKOLNO – PRZEDSZKOLNYM.
Dr Mirosława Śmiglewska Katedra Podstaw Kultury Fizycznej
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
Znaczenie wychowania fizycznego w nowoczesnym procesie kształcenia Kielce, 2015.
Bartłomiej Babicz Kl. I B Bartłomiej Babicz Kl. I B.
Szkoła Promująca Zdrowie
Najnowsza dydaktyka wychowania fizycznego
Projekt „Bezpieczny przedszkolak”
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Obciążenia treningowe
Kreatywność w realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego
TEORIA SPORTU dr Łukasz Radzimiński
Zapis prezentacji:

PROPOZYCJE DO REALIZACJI NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA FIZYCZNEGO Dr Mirosława Śmiglewska Katedra Podstaw Kultury Fizycznej Collegium Medicum Bydgoszcz UMK Toruń

Bloki tematyczne: 1) diagnoza sprawności fizycznej i rozwoju fizycznego; 2) trening zdrowotny; 3) sporty całego życia i wypoczynek; 4) bezpieczna aktywność fizyczna i higiena osobista; 5) sport; 6) taniec. Edukacja zdrowotna

WYMAGANIA SZCZEGÓŁOWE Klasy I-III szkoła podstawowa w zakresie bezpieczeństwa i edukacji zdrowotnej Klasy IV-VI szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoły ponadgimnazjalne bezpieczna aktywność fizyczna

I-III szkoła podstawowa a) dba o higienę osobistą i czystość odzieży, b) wie, jakie znaczenie dla zdrowia ma właściwe odżywianie się oraz aktywność fizyczna, c) wie, że nie może samodzielnie zażywać lekarstw i stosować środków chemicznych niezgodnie z przeznaczeniem, d) dba o prawidłową postawę, np. siedząc w ławce, przy stole, e) przestrzega zasad bezpiecznego zachowania się w trakcie zajęć ruchowych; posługuje się przyborami sportowymi zgodnie z ich przeznaczeniem, f) potrafi wybrać bezpieczne miejsce do zabaw i gier ruchowych; wie, do kogo zwrócić się o pomoc w sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia.

IV-VI szkoła podstawowa 1) omawia sposoby postępowania w sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia; 2) korzysta bezpiecznie ze sprzętu i urządzeń sportowych; 3) stosuje zasady samoasekuracji; 4) omawia zasady bezpiecznego zachowania się nad wodą i w górach; 5) omawia sposoby ochrony przed nadmiernym nasłonecznieniem; 6) dobiera strój i obuwie sportowe do ćwiczeń w zależności od miejsca zajęć oraz warunków atmosferycznych.

Gimnazjum 1) wymienia najczęstsze przyczyny oraz okoliczności wypadków i urazów w czasie zajęć ruchowych, omawia sposoby zapobiegania 2) wskazuje zagrożenia związane z uprawianiem niektórych dyscyplin sportu 3) demonstruje ergonomiczne podnoszenie i przenoszenie przedmiotów o różnej wielkości i różnym ciężarze 4) wyjaśnia wymogi higieny wynikające ze zmian zachodzących w organizmie w okresie dojrzewania.

Szkoły ponadgimnazjalne 1) wykonuje ćwiczenia kształtujące i kompensacyjne w celu przeciwdziałania negatywnym dla zdrowia skutkom pracy, w tym pracy w pozycji siedzącej i przy komputerze; 2) wyjaśnia, na czym polega umiejętność oceny stopnia ryzyka związanego z niektórymi sportami lub wysiłkami fizycznymi.

Antyautorytarna koncepcja pedagogiczna Edukacja rozumiana jako doświadczenie Model cyklu Kolba (cztery składowe) Doświadczenie Działanie, eksperymentowanie Obserwacja, refleksja Abstrakcyjne myślenie