CENTRALIZACJA ZARZĄDZANIA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Zasady wyboru podręczników przez nauczycieli.
Fundusze europejskie, a rejestry publiczne Gdańsk, dn bezpieczny i skuteczny dostęp do zawartych w nich danych oraz rozwój systemów udostępniania.
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej i budżetu państwa Partnerzy projektu: Geneza i sposób realizacji projektu Mariusz Tobor VULCAN dyrektor.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Organizator Rola i zadania dyrektora w tworzeniu nowoczesnej biblioteki szkolnej Z doświadczeń zarządzania SCI w Suchej Beskidzkiej. Ewa Kawończyk.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
KOMENDA MIEJSKA POLICJI W SŁUPSKU
Informatyzacja szkół i placówek oświatowych
MGR INŻ. ARTUR RÓŻAŃSKI pracownia10 komputerów Od 2000 administracja 6 komputerów 2002 Pracownia internetowa w każdej szkole 10 komputerów 2006.
Zidentyfikowane problemy brak usług publicznych online, brak zintegrowanego programu do elektronicznego obiegu dokumentów i archiwizacji danych, bazy.
Informatyzacja działalności oświatowej – dokonania i zamierzenia -
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Tamara Ossowska Zakopane, 21 czerwca 2001.
Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Szkoły Społeczne Towarzystwa Oświatowego „EDUKACJA”
Łomianki w XXI wieku Wirtualna Gmina - koncepcja budowy lokalnej społeczności informacyjnej na miarę XXI wieku.
Biblioteka publiczna w regionie jako interfejs między organami władzy samorządowej a obywatelem. Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu.
PROGRAM EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA- - OD PRZEDSZKOLA DO MATURY jest częścią Projektu Doskonalenie podstawy programowej wychowania przedszkolnego.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Województwo Zachodniopomorskie Urząd Miejski w Koszalinie
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Jak według uczniów powinien funkcjonować Samorząd Szkolny?
Elektroniczny System Zarządzania Oświatą (Progman / Wolters Kluwer)
Projekt nr PL1-ESF Innowacyjne formy zapewniania jakości w nadzorze pedagogicznym i pracy szkoły w programie Zagraniczna mobilność szkolnej.
Projekt Wojewody Opolskiego Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim.
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Biblioteka publiczna w regionie jako dystrybutor informacji Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu informacyjnemu. - w drodze ku otwartemu.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Spotkanie z dyrektorami/ koordynatorami projektu w przedszkolach/szkołach Serdecznie witam w imieniu Zespołu Roboczego Katowice, dnia 4 lipca 2013 r.
Analiza wykonania budżetu za okres I – X 2015 roku w szkołach i placówkach oświatowych na terenie Dzielnicy Wola Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola.
PORTAL EDUKACYJNY WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO - KOSZALIN Koszalin, marzec 2010 UM Koszalin: Biuro Informatyki Wydział Edukacji Województwo Zachodniopomorskie.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Nabór na rok szkolny 2013/2014 do:  przedszkoli,  oddziałów przedszkolnych  klas pierwszych w szkołach podstawowych(6-latki) Poznań, 22 kwietnia 2013.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Urząd przyjazny mieszkańcom Korzyści dla Miasta Częstochowy wynikające z projektu SEKAP Anna Pawłowska Dyrektor Urzędu Miasta Częstochowy 19 grudnia 2007.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
XIV Samorządowe Forum Kapitału i Finansów Katowice 2016
Technologia w służbie CUW
Sprawozdanie z wykonania budżetu
Zadania realizowane w Wydziale Szkół Ponadpodstawowych,
Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego.
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty –Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m. st
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
wychowania i opieki w szkołach
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Projekt Dolnośląska e-Szkoła (DeS)
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Zapis prezentacji:

CENTRALIZACJA ZARZĄDZANIA OŚWIATĄ W BIELSKU-BIAŁEJ Katowice 22-23.09.2016    

WYBRANE INFORMACJE O BIELSKIEJ OŚWIACIE   Liczba placówek 107 43 przedszkola, 27 szkół podstawowych, 23 gimnazja, 19 szkół ponadgimnazjalnych (zespołów szkół), 5 placówek oświatowych. Liczba uczniów 26.239 Liczba nauczycieli 2.936 Liczba pracowników administracji i obsługi 971

WYBRANE INFORMACJE O BIELSKIEJ OŚWIACIE cd. Infrastruktura - obiektów szkolnych własnych - 95 - wartość księgowa - 240 mln zł. - wartość odtworzeniowa - 751 mln zł.

PRZESŁANKI CENTRALIZACJI ZARZĄDZANIA OŚWIATĄ W BIELSKU-BIAŁEJ   1. Zorganizowanie dyrektorom placówek oświatowych kompetentnej i sprawnej obsługi - finansowo-księgowej, - prawnej, - administracyjno-organizacyjnej. 2. Zapewnienie organowi prowadzącemu aktualnej, rzetelnej i adekwatnej informacji o organizacyjnym i finansowym stanie oświaty umożliwiającej podejmowanie optymalnych decyzji.

PRZESŁANKI CENTRALIZACJI ZARZĄDZANIA OŚWIATĄ W BIELSKU-BIAŁEJ cd. 3. Wprowadzenie do kultury organizacyjnej instytucji oświatowych powszechnej świadomości zależności pomiędzy stanem organizacyjnym i finansami. 4. Obniżenie kosztów realizacji zadań oświatowych w tym kosztów zarządzania oświatą. 5. Podniesienie jakości pracy szkół przez organizację systemu wspomagania dla prowadzonych w szkołach procesów w obszarach doskonalenia nauczycieli, poprawy jakości nauczania, wychowania i opieki.

ORGANIZACYJNE I SPOŁECZNE ZAGROŻENIA I BARIERY W PROCESIE CENTRALIZACJI OBSŁUGI ORAZ SPOSOBY ICH PRZEZWYCIĘŻENIA   ZAGROŻENIA I BARIERY 1. Obawa dyrektorów przed utratą autonomii oraz utrudnionym dostępem do bieżących informacji o sytuacji szkoły. 2. Obawa dyrektorów przed pojawieniem się nowego bezdusznego nadzorcy, który będzie utrudniał i paraliżował działania i inicjatywy. 3. Obawa pracowników administracji szkoły przed zwolnieniem. 4. Organizowany przez szkoły nacisk społeczny (rodzice, organizacje społeczne) i polityczny (radni) przeciwko centralizacji zarządzania.

ORGANIZACYJNE I SPOŁECZNE ZAGROŻENIA I BARIERY W PROCESIE CENTRALIZACJI OBSŁUGI ORAZ SPOSOBY ICH PRZEZWYCIĘŻENIA SPOSOBY PRZECIWDZIAŁANIA   1. Zorganizować w taki sposób obsługę szkół, aby wbrew obawom poszerzyć praktyczny zakres autonomii dyrektora i ułatwić mu dostęp do informacji. 2. Zagwarantować kulturę obsługi szkół, przy której dyrektor i środowisko szkolne widzą w jednostce obsługującej odpowiedzialnego opiekuna. 3. Przejmować placówki stopniowo, począwszy od najbardziej przekonanych, aby po zasmakowaniu warunków obsługi scentralizowanej pokazywały w sposób nieformalny tę wiedzę i doświadczenie pozostałym. 4. Przygotować argumenty za centralizacją i kontrargumenty dla jej przeciwników i cierpliwie lecz ustawicznie przedstawiać je wszędzie gdzie można i trzeba. 5. W miarę możliwości zapewnić zwalnianym pracownikom szkół pracę w innych jednostkach samorządowych.

WYBRANE CECHY BIELSKIEGO MODELU ZARZĄDZANIA WPŁYWAJĄCE NA JAKOŚĆ OŚWIATY Uwolnienie dyrektorów szkół od dużej części spraw administracyjno-finansowych. Dzięki nowoczesnym technologiom dyrektorzy posiadają bieżący dostęp do danych finansowych i statystycznych. Dyrektorzy mogą więcej czasu poświęcić na sprawy dydaktyczne, skupić się na jakości pracy szkoły, a więc nauczaniu, wychowaniu i opiece.

WPŁYWAJĄCE NA JAKOŚĆ OŚWIATY cd. WYBRANE CECHY BIELSKIEGO MODELU ZARZĄDZANIA WPŁYWAJĄCE NA JAKOŚĆ OŚWIATY cd. Organ prowadzący dzięki łatwemu i szybkiemu dostępowi do wiarygodnych informacji statystycznych i finansowych zawartych w elektronicznych arkuszach organizacyjnych oraz sprawozdaniach finansowych ma możliwość podejmowania odpowiednich decyzji.

WYBRANE CECHY BIELSKIEGO MODELU ZARZĄDZANIA WPŁYWAJĄCE NA JAKOŚĆ OŚWIATY cd. Postawienie na informatyzację. Wdrożyliśmy nowoczesne rozwiązania informatyczne doprowadzając jednocześnie do integracji systemów informatycznych oraz danych w nich zawartych.

BAZA DANYCH ORGANIZACJA F-K i K-P ST ZMO BANK PŁATNIK SIO GUS DK PLACÓWKI EDP BAZA DANYCH FINANSE MOBI PRZEDSZKOLE Wymiana danych między systemami: FK i KP – ST księgowanie amortyzacji DK – faktury, pisma przychodzące i wychodzące ZMO – ST – środki trwałe, wyposażenie PLACÓWKI – FK i KP - listy płac, nadgodziny , socjalny, podpis, elektroniczny RCP – FK i KP – wnioski ewidencji czasu pracy, urlopy MOBI PRZEDSZKOLE – FK i KP, WWW – księgowanie odpłatności, portal dla rodziców EDP – platforma wymiany dokumentów w formie elektronicznej PABS, OSON, ODPN, DZIENNIK – wymiana informacji o uczniach i nauczycielach, zintegrowana baza danych współdzielona przez placówki i MZO PLATFORMA – WWW – publikacja informacji nt. struktury placówek w mieście PABS – FK i KP – informacja o planach i wykonaniu, automatyczne księgowanie RCP PLATFORMA BAZA DANYCH ORGANIZACJA PABS OSON ODPN DZIENNIK