Lubuska Regionalna Organizacja Turystyczna LOTur Plan działań na rok 2009 Lubuska Regionalna Organizacja Turystyczna
Rynki strategiczne W oparciu o „ Marketingową Strategię Polski w sektorze turystyki w 2009 roku priorytetowa działalność w zakresie promocji jest na rynku brytyjskim oraz rynkach niemieckim i japońskim. Głównym tematem wspólnej kampanii wizerunkowej będzie „ atmosfera miast”- turystyka w miastach Komplementarnym produktem turystycznym lubuskiego „ Wielka Ucieczka”, „ Zielona kraina zabawy i wina”…………………….. Obszarem docelowym rynek brytyjski, niemiecki,……… Lubuska Regionalna Organizacja Turystyczna
Rynki strategiczne Ważnymi rynkami dla promocji turystycznej będą nadal rynki: ukraiński i rosyjski, ze względu na rosnące zainteresowanie naszym krajem i województwem, turystów z tychże państw. Lubuska Regionalna Organizacja Turystyczna
Rynki strategiczne Lubuska Regionalna Organizacja Turystyczna
Działania Lubuskiej Organizacji Turystycznej W 2009 roku region lubuski promuje się pod hasłem: „Kochaj LUBUSKIE” Lubuska Regionalna Organizacja Turystyczna
Działania Lubuskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej W roku 2009 zostaną podjęte przez LOTUR następujące działania: Certyfikacja turystyczna produktów regionalnych Regionalny Konkurs na najlepszy produkt turystyczny Konkurs na „ Najlepszą Europejską destynację- EDEN” „Turystyczna Pamiątka z Regionu” Lubuska Regionalna Organizacja Turystyczna
Działania Lubuskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej Upowszechnianie dobrych praktyk w zakresie rozwoju i zarządzania produktem turystycznym- szkolenia Promocja i wdrażanie zasad kategoryzacji punktów informacji turystycznej na poziomie regionalnym i lokalnym Przeprowadzenie szkoleń i tworzenie baz danych na poziomie regionalnym z zakresu ogólnopolskiego systemu informacji turystycznej Lubuska Regionalna Organizacja Turystyczna
Działania Lubuskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej Działania w zakresie promocji produktów, takich jak: Produkty z certyfikatem POT; Ścieżki rowerowe; Agroturystyka i ekoturystyka; Tworzenie i kreowanie nowych produktów turystycznych Pomoc w utworzeniu nowych Lokalnych Organizacji Turystycznych Pomoc przy tworzeniu nowych punktów Informacji Turystycznej Lubuska Regionalna Organizacja Turystyczna
Działania Lubuskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej Kontynuacja współpracy z regionalnymi organizacjami turystycznymi w ramach Forum Regionów i Forum Miast Działania związane z wdrażaniem „Strategii Rozwoju Turystyki Województwa Lubuskiego”; Przeprowadzanie podczas targów badań marketingowych dotyczących ziemi lubuskiej; Lubuska Regionalna Organizacja Turystyczna
Działania Lubuskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej Redagowanie newsletter’a o działaniach produktowo- promocyjnych Cykliczne redagowanie i dystrybuowanie z wyprzedzeniem miesięcznym kalendarza bieżących imprez turystyczno- kulturalno- sportowych oraz imprez priorytetowych dla wspólnej promocji regionu z wyprzedzeniem 8- miesięcznym Uzupełnianie treści merytorycznych narodowego portalu www.polad.travel Pozyskiwanie do współpracy podmiotów regionalnych redagowanie treści w ramach portalu www.zarabiajnaturystyce.pl Lubuska Regionalna Organizacja Turystyczna
Działania Lubuskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej Współrealizacja podróży studyjnych touroperatorów i dziennikarzy zagranicznych w ramach promocji regionu jako destynacji turystycznej Prowadzenie działań wspierających na rzecz promocji, rozwoju i bieżącego utrzymania oznakowania turystycznego dróg Lubuska Regionalna Organizacja Turystyczna
Działania Lubuskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej Organizacja szkoleń dla przedstawicieli branży turystycznej; Organizacja Study-Tour po Ziemi Lubuskiej dla dziennikarzy z kraju i zagranicy; Wydanie materiałów promujących walory turystyczne województwa lubuskiego: Informator turystyczny Lubuska Regionalna Organizacja Turystyczna
Działania Lubuskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej Podpisanie porozumień pomiędzy POT i LOTUR, poszukiwanie nowych członków; Pozyskiwanie środków finansowych z zewnątrz; Wnioskowanie o dotację przedsięwzięć LOTUR; Kontynuacja współpracy ze Stowarzyszeniami Dolnych Łużyc, Spreewaldu, oraz DPE z Cottbus Lubuska Regionalna Organizacja Turystyczna
Działania Lubuskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej W ROKU 2009 LUBUSKA REGIONALNA ORGANIZACJA TURYSTYCZNA UCZESTNICZYĆ BĘDZIE W NASTĘPUJĄCYCH TARGACH TURYSTYCZNYCH: Lubuska Regionalna Organizacja Turystyczna
UDZIAŁ W TARGACH TURYSTYCZNYCH Międzynarodowe Targi Turystyczne Caravan Motor Touristik Stuttgart 17.01-25.01.2009 Międzynarodowe Targi Turystyczne Salzburg 20-22.02.2009 Międzynarodowe Targi Turystyczne „SALON DES VACANCES” – Bruksela, 5.02-9.02.2009 Międzynarodowe Targi Turystyczne „Reisen” Hamburg 4.02- 8.02.2009 Międzynarodowe Targi Turystyczne UTAZAS Budapeszt 26.02-01.03.2009 Międzynarodowe Targi Turystyczne „ITB 2009” – Berlin, 11.03- 15.03.2009 Międzynarodowe Targi Turystyczne „MITT 2009” – Moskwa, 18.03-21.03.2009 Międzynarodowe Targi Turystyczne TT Warsav Warszawa wrzesień 2009 Międzynarodowe Targi Turystyczne Touristik& Caravaning Lipsk 18.11-22.11.2009 Międzynarodowe Targi Turystyczne „WTM” – Londyn, listopad Lubuska Regionalna Organizacja Turystyczna
LOKALNE ORGANIZACJE TURYSTYCZNE LOT Skwierzyna LOT Lubrza LOT Wschowa LOT Łuk Mużakowa Lubuska Regionalna Organizacja Turystyczna
BUDŻET LUBUSKIEJ REGIONALNEJ ORGANIZACJI TURYSTYCZNEJ Planowany budżet LOTur na 2009 rok wynosi ok. 160 tys. PLN Głównym źródłem przychodów LOTUR są składki członkowskie, Lubuska REGIONALNA Organizacja Turystyczna
Dziękuję za uwagę www.lotur.eu Lubuska Regionalna Organizacja Turystyczna