„Zdrowie największą wartością człowieka” Opracowanie: Alicja Krawczyk

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców, nauczycieli wychowania fizycznego i dyrektorów szkół miasta Opola.
Advertisements

MOJA SZKOŁA W LICZBACH.
Wyniki badania na temat czytania dzieciom
ROLA KOMPUTERA W ŻYCIE MŁODYCH LUDZI Z TERANU GMINY NIEPOŁOMICE
Projekt edukacyjny Spędzanie czasu wolnego przez młodzież z terenu miasta i gminy Wadowice.
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
Wyniki ankiety opracowała Jolanta Sieplińska
ZAŁOŻENIA REALIZACJI IV EDYCJI PROGRAMU EDUKACYJNEGO
Ankieta dotycząca odżywiania się uczniów klas pierwszych
SZKOŁA PODSTAWOWA W ZEGRZU POMORSKIM
MOJA SZKOŁA W LICZBACH Prezentacja projektu z zakresu przedmiotów przyrodniczych: matematyka, biologia, chemia. Projekt wykonała: Monika Wojtyła, kl.
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
PROGRAM EDUKACYJNY „TRZYMAJ FORMĘ” ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
Sprawność fizyczna A zdrowie człowieka.
Zwyczaje żywieniowe Polaków
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia w Szkole Podstawowej nr 88 w Poznaniu w roku 2008 Poznań, styczeń 2009 r.
Trzymaj formę w Szkole Podstawowej im
ZDROWIE TO NAJCENNIEJSZY DAR mgr Anna Sierecka
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
Rok szkoły w ruchu - Ćwiczyć każdy może. Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich.
ROLA AKTYWNOŚCI RUCHOWEJ W ŻYCIU CZŁOWIEKA
Mam 6 lat Chcę poznawać świat
Rok szkoły w ruchu - „Ćwiczyć każdy może”
Uczestnictwo Polaków w sporcie i rekreacji ruchowej w 2012 r.
ILE ZDROWIA, A ILE SPORTU W SZKOLNYM WF?
Analiza ankiety dla uczniów klas V.
Rok szkolny 2011/2012.
„Szkoła w ruchu” cyt…”Ruch jako lek nie ma substancji ani opakowania. Substancją tego leku jest pomysł zrodzony z nauki i doświadczenia. Przekazanie.
Zadania szkół w programie w semestrze letnim 2013/14 roku Zadania obligatoryjne 1. Sportowy Okrągły Stół (SOS) – Zorganizujcie ogólnoszkolną debatę na.
“Szkoła w procentach”.
ROLA SZKOŁY W PROFILAKTYCE OTYŁOŚCI
Praca wykonana na podstawie ankiety pod tytułem:
ZDROWY STYL ODŻYWIANIA W SZKOLE
Analiza wyników ankiety o hałasie.
Magdalena Krzysztofik Katarzyna Krawiec Angelika Dorosz Matthew Witek
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE
Sprawozdanie z realizacji programu „Trzymaj Formę” 2013/2014
8 Listopada – Dzień Zdrowego Śniadania. Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. ►Ś►Ś►Ś►Śniadanie powinno dostarczać dzieciom przede wszystkim.
WYNIKI ANKIET I TESTÓW WYNIKI ANKIET I TESTÓW KLAUDIA KRZYŻAŃSKA, KL.IIIF GIMNAZJUM NR14 BYTOM.
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
„WYBIERAM ZDROWIE ! ”. „WYBIERAM ZDROWIE ! ”
Sprawdź, czy odżywiasz się prawidłowo?
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE
PROGRAM EDUKACYJNY „ŻYJ SMACZNIE I ZDROWO”
Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Kątach Wrocławskich 2010/2011 koordynator projektu: Agnieszka Lewandowska.
Czy wiesz co jesz? projekt edukacyjny zrealizowany przez:
Wyniki ankiety dotyczącej zdrowego odżywiania się uczniów gimnazjum w Poroninie. Poronin, kwiecień 2014.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Diagnoza stanu wyjściowego.
Szkoła Podstawowa nr 48 im. Józefa Piłsudskiego w Lublinie.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE: „DZIECI SĄ AKTYWNE ”
DEBATA O STANIE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO SPORTOWY OKR Ą G Ł Y STÓ Ł.
W naszej szkole uczniowie klas pierwszych szkoły podstawowej (66 uczniów) objęci są ogólnopolskim programem projektu rządowego "Mały Mistrz", którego.
Szkoła Podstawowa im. Piotra Wysockiego w Dropiu.
GIMNAZJUM nr 34 ul. Czajkowskiego Łódź
Analiza ankiety przeprowadzonej w klasach IV – VI Szkoły Podstawowej na temat zdrowego żywienia -Ankieta przeprowadzona we wrześni 2015r -Badanie miało.
PROJEKT EDUKACYJNY „WIEM CO JEM” WYCHOWANIE FIZYCZNE r.
Czas wolny dawniej a dziś.
Spędzanie CZASU WOLNEGO
Wyniki badań ankietowych w Szkole Podstawowej nr 6 w Inowrocławiu Inowrocław, maj 2011 r. Jak rozwijamy nasze zainteresowania?
Analiza wyników ankiety „Internet wsparcie czy zagrożenie ” oprac. Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek.
Czy odżywiamy się zdrowo?. Cele projektu: Poznanie nawyków żywieniowych uczniów naszego gimnazjum. Poznanie nawyków żywieniowych uczniów naszego gimnazjum.
ORGANIZACJA CZASU WOLNEGO BIALSKICH PIĘCIOLATKÓW AGNIESZKA DMITRUK, HELENA POPŁAWSKA, WOJCIECH HOŁUB.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 w Brzegu SZKOŁĄ PROMUJĄCĄ ZDROWIE
Szkoła Promująca Zdrowie
Szkoła Sportowych Talentów
Bezpieczny internet – analiza ankiety dla rodziców
Czas wolny dawniej, a dziś - różnice czy podobieństwa.
Zapis prezentacji:

„Zdrowie największą wartością człowieka” Opracowanie: Alicja Krawczyk Ewa Caban

Analiza badań wydolności fizycznej gimnazjalistów Próbie wydolnościowej Ruffiera poddano 151 uczniów czyli 43 % ogółu gimnazjalistów, - 81 dziewcząt - 70 chłopców Uczniowie klas pierwszych – 29 osób Uczniowie klas drugich – 57 osób Uczniowie klas trzecich – 65 osób

Ponad połowa badanych chłopców wykazuje niewystarczająca wydolność fizyczną. Żaden poddany badaniu gimnazjalista nie uzyskał wskaźnika bardzo dobrej sprawności zdrowotnej organizmu. Najkorzystniej badanie wypadło w klasach drugich, w których co czwarty chłopiec wykazuje dobrą wydolność organizmu.

Trzy czwarte grupy badanych dziewcząt uzyskało niewystarczająca wydolność, a w klasach trzecich wszystkie gimnazjalistki prezentują niewystarczający poziom wydolności fizycznej. Żadna z dziewcząt nie uzyskała wyniku bardzo dobrego. Podobnie jak w grupie chłopców najkorzystniej zaprezentowały się uczennice klas drugich.

Ogólnie sprawność zdrowotna organizmu młodych ludzi jest niezadowalająca. Zaledwie 9 % badanych wykazuje dobrą wydolność a aż 65 % wydolność niewystarczającą.

W badaniu ankietowym uczestniczyło 226 uczniów co stanowi 64 % ogółu gimnazjalistów naszej szkoły. Ankiety wypełniło 117 dziewcząt i 109 chłopców. Przebadano: 71 uczniów klas pierwszych 69 uczniów klas drugich 86 uczniów klas trzecich

Ponad połowa gimnazjalistów nie zjada drugiego śniadania, a prawie trzydzieści procent badanych nie spożywa także pierwszego śniadania. Brak dwóch podstawowych posiłków może wpływać negatywnie na zdolność koncentracji i skupienia uwagi na zajęciach szkolnych i wydolność fizyczną młodych organizmów.

W czasie zajęć szkolnych uczniowie najczęściej spożywają śniadania przygotowane w domu. Prawie 40 % badanych kupuje przekąski w sklepiku. Niepokojące zjawisko to 12 % uczniów, którzy w szkole nic nie jedzą.

Ponad połowa badanych deklaruje, że uczestniczy w zajęciach wychowania fizycznego bardzo chętnie. Zdecydowanie częściej takie deklaracje składają chłopcy niż dziewczęta, żaden z nich nie wskazał odpowiedzi „nie lubię zajęć w-f”.

Ponad 30 procent badanych deklaruje, iż aktywność ruchowa jest ich codziennym zajęciem. Niepokojący jest jednak odsetek (15%) uczniów którzy twierdzą, iż w wieku 13 – 15 lat w ogóle nie mają czasu na jakąkolwiek aktywność ruchową.

Spotkania z przyjaciółmi, słuchanie muzyki i uprawianie sportu to najczęstsze sposoby spędzania czasu wolnego przez gimnazjalistów. Prawie połowa respondentów najchętniej spędza czas przy komputerze – najczęściej tę formę wskazywali trzecioklasiści ( 57%), a najrzadziej uczniowie klas drugich (42 %).

WNIOSKI: 1. Nawyki żywieniowe znacznej grupy gimnazjalistów są nieprawidłowe – uczniowie, a szczególnie dziewczęta przychodzą do szkoły nie zjadając wcześniej śniadania. 2. Uczniowie często nie jedzą drugiego śniadania. W szkole jest też grupa uczniów, którzy nie jedzą obiadu. 3. Połowa uczniów wskazuje, że czas spędzony przy komputerze to jeden z podstawowych sposobów spędzania czasu wolnego. Uczniowie deklarują także, że w wieku kilkunastu lat – okresie intensywnego rozwoju - nie mają w ogóle czasu na jakąkolwiek aktywność ruchową. 4. Zajęcia wychowania fizycznego są na tyle atrakcyjnie prowadzone, że uczniowie chętnie w nich uczestniczą. 5. Wydolność fizyczna młodych ludzi jest niepokojąco niska. 6. Wymienione wyżej czynniki mogą negatywnie wpływać na rozwój, zdrowie, sprawność i wydolność fizyczną młodych ludzi obecnie i w przyszłości.  

APEL DO RODZICÓW: Rodzice mogą pomóc swoim dzieciom w poprawie wydolności fizycznej i polepszeniu stanu zdrowia młodych ludzi w następujący sposób: ● Dając dobry przykład i organizując rodzinne przedsięwzięcia sportowe, oraz towarzysząc dzieciom w zajęciach fizycznych. ● Zachęcając dzieci do aktywności fizycznej w domu, szkole i z przyjaciółmi, do skakania na skakance, gry w berka czy piłkę, jazdy na rowerze itd. ● Ograniczając: oglądanie telewizji, gry komputerowe, spędzanie wolnego czasu w Internecie i inne nieaktywne formy, proponując w zamian zabawy z aktywnością fizyczną. ●Dbając o prawidłowe odżywianie młodych ludzi, którzy powinni spożywać co najmniej trzy podstawowe posiłki dziennie, w tym śniadanie przed wyjściem do szkoły. ● Nie zwalniając dziecka pod byle pretekstem z lekcji wychowania fizycznego w szkole. ●Troszcząc się o prawidłową ilość snu i aktywnego wypoczynku.