w Instytucie Lingwistyki Stosowanej UW– rola, funkcje i wartość dodana

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Platformy e-learningowe Krzysztof Andrelczyk IS, WIMiIP, III rok
Advertisements

Katarzyna Szypuła-Sajon
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Uniwersytet Warszawski
Poradnik dla wyższych uczelni
10 lat działalności Biura ds. Osób Niepełnosprawnych – bliżej Europy w obszarze równości szans.
Joanna Dziak Urszula Długaj Halina Skrzypiec
Wykorzystanie Platformy Moodle w dydaktyce języków obcych
Benefity dla Nauczycieli. Partners in Learning ( PIL ) Globalna inicjatywa Microsoft, obecna w 115 krajach, w 36 językach. Portal Partners in Learning.
Trzecia edycja Ogólnouniwersyteckiej Ankiety Oceniającej Jakość Kształcenia Zakres tematyczny Albert Izdebski Mikołaj Jasiński Tomasz Zając.
HISTORIA I STOPNIA – STUDIA WARTE MILIONA dr Agnieszka Janiak-Jasińska Instytut Historyczny UW.
Projektowanie programów studiów
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Jakość i parametry procesu kształcenia
MOODLE Platforma do zdalnej komunikacji dla Kierunku Ekonomia informacje dla Studentów Studentów I Roku Ciechanów, 2013 rok.
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Nowoczesne formy kształcenia w Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Portal Systemu Jakości Kształcenia
Polskie biblioteki akademickie w Unii Europejskiej - Łódź, Rola biblioteki uczelnianej w procesie internacjonalizacji kształcenia Tomasz Saryusz-Wolski.
Blended learning w naszej szkole WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli.
Plan rozwoju Biblioteki Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Centrum Badań i Rozwoju Kształcenia WSHE.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
POLSKA AKADEMIA OTWARTA Rozpoczęcie roku akademickiego 2007/2008.
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Aby wejść na stronę główną Centrum Kształcenia Ustawicznego w Białymstoku, wpisz adres strony: (Rys.1.)
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
E-learning (kurs dla uczniów)
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja.
Zapraszamy na nowy kierunek
Co to jest sieć? To forma pracy, która pozwala dzielić się wiedzą, wymieniać doświadczeniami, wspólnie opracowywać rozwiązania stosowane w szkolnej praktyce.
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
Komunikacja w bibliotece uczelnianej na tle rozwoju technologii informatycznych. Z doświadczeń BG UMCS Ogólnopolska Konferencja Naukowa Nowoczesna Biblioteka.
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Administracji i Prawa Kierownik Katedry: dr hab. Małgorzata Baron - Wiaterek.
Strona Moodle dla Grupy ds.Rozwoju Zawodowego. i. Adres platformy
5. Kształcenie praktyczne zawodowe
NIE TYLKO KOMPETENCJE JĘZYKOWE
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja.
Zaawansowane metody wykorzystania platformy e-learningowej w prowadzeniu szkoleń on-line PODSUMOWANIE.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Andrzej Syguła, „Metoda warsztatu w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Anna DRZEWIŃSKA „Nauczyciele i uczniowie jako uczestnicy procesu uczenia się wykorzystywania.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
1 Jeszcze o maturze w maju Porównywanie wyników z różnych przedmiotów.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Dariusz Kessel OFEK. OFEK od trzech lat konsekwentnie rozwija program e-Szkoła Wielkopolska, mający na celu wspomaganie systemu oświaty poprzez wprowadzanie.
 12 września 2011 r. – godz spotkanie z Mentorem w szkole (sekretariat)  Praktyki ciągłe: – r.  Praktyki śródroczne: w trakcie.
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
Serwisy Web 2.0 do tworzenia i udostępniania materiałów edukacyjnych (5 godz. szkolenie stacjonarne: 05.11) lub 15 godz. szkolenie.
PREZENTACJĘ PRZYGOTOWANO WYKORZYSTUJĄC MATERIAŁY UDOSTĘPNIONE PRZEZ CEO
Tydzień Otwartej Nauki października Otwartość w działaniu.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Edytor wzorów matematycznych dla platformy e-learningowej Moodle
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Badanie satysfakcji studentów PWSZ w Skierniewicach 2016
Studenckie Koło Naukowe
między starymi a nowymi czasami
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2018/19.
Zapis prezentacji:

w Instytucie Lingwistyki Stosowanej UW– rola, funkcje i wartość dodana Platforma Moodle w Instytucie Lingwistyki Stosowanej UW– rola, funkcje i wartość dodana Elżbieta Gajek Instytut Lingwistyki Stosowanej UW Uniwersytet Wirtualny, Warszawa, 28.06.2017 1

Plan Rys historyczny Rola platformy Funkcje Wartość dodana Normalizacja Wnioski 2

Historia platformy Moodle w ILS UW Platforma została postawiona w 2005 roku, w 2006/2007 przeprowadzono pierwsze kursy w roku 2007/2008 było 55 kursów w roku 2008/2009 były 43 kursy, w roku 2008/2009 były 74 kursy Przywracanie kursów uniemożliwia odtworzenie liczby kursów w kolejnych latach Od początku używana jest w głównie w nauczaniu mieszanym (niewiele jest kursów online) 3

Rola platformy Moodle w ILS UW – obecnie W 2016/17 jest 241 kursów w językach: angielski, francuski, niemiecki, polski, rosyjski, hiszpański, japoński i szwedzki Ogłoszenia 4 Kursy Praktyki 8 Kursów Studia stacjonarne  - I rok LIC   36 Kursów  - II rok LIC   52 Kursy  - III rok LIC   38 Kursów  - I rok MGR   51 Kursów  - II rok MGR   25 Kursów Studia japońskie i szwedzkie 11 Kursów Studia niestacjonarne   6 Kursów Studia doktoranckie   3 Kursy Zakłady, Konferencje, Koła Naukowe, Pracownie   7 Kursów 4

Rola platformy Moodle w ILS UW obecnie Liczba użytkowników (dane z 31 maja 2017) 1156 (logowanie po 1.10.2016) 751 (logowanie w maju 2017) 134544 logowań od początku roku akademickiego 18097 logowań w maju 2017 24 wejścia na platformę przez aktywnego użytkownika w maju 14,5 wejścia na platformę w skali całego roku. 5

Funkcje platformy Moodle w ILS UW – badanie jakościowe – wywiady z opiekunami praktyk z nauczycielami akademickimi ze studentami z kierownikami Zakładów 6

Funkcje platformy Moodle w ILS UW Organizacyjne Magazynowe Komunikacyjne Kooperacyjne Interakcyjne Informacja zwrotna - ocenianie Kategorie nie są rozłączne 7

Funkcje platformy Moodle w ILS UW - Organizacyjne Organizacja i zarządzanie materiałami czasem ocenianiem odwoływaniem zajęć 8

Funkcje platformy Moodle w ILS UW - Magazynowe Materiały do kursu są uporządkowane, znajdują się w jednym miejscu wszędzie dostępne 9

Funkcje platformy Moodle w ILS UW - Komunikacyjne Komunikacja nauczyciel-studenci student – student nauczyciel – nauczyciel 10

Funkcje platformy Moodle w ILS UW - Kooperacyjne Wspólne pisanie tekstu wiki doskonalenie zawodowe nauczycieli koordynacja treści przedmiotów 11

Funkcje platformy Moodle w ILS UW - Interakcyjne Wyrażenie opinii w 2011 Moodle ILS nie był w CAS – współpraca międzynarodowa dyskusje dokumentowanie pracy Dyskusja na temat zadany przez nauczyciela 12

Funkcje platformy Moodle w ILS UW - Informacja zwrotna – ocenianie Elastyczne terminy wykonania i oddania zadania Udokumentowane oddanie zadania – nic nie ginie Kwizy Elastyczny czas sprawdzania zadania Informacja zwrotna jest natychmiast dostarczona studentom Jeśli, np. dyskusja na forum jest oceniana studenci starannie przygotowują wypowiedzi, gdyż wypowiedź jest trwała. Pogłębiona informacja zwrotna. 13

Wartość dodana korzystania z platformy Moodle w ILS UW dla opiekunów praktyk Szczegółowe i aktualne informacje od studentów o miejscu i czasie obserwacji i prowadzenia lekcji przez praktykanta. Stały dostęp studentów do dokumentów dotyczących praktyk. Komunikacja ze studentem w sprawie obserwacji prowadzonych lekcji. 14

Wartość dodana korzystania z platformy Moodle w ILS UW dla nauczycieli Miejsce gromadzenia materiałów i zasobów kursu. Ułatwienie organizacji: sylabus kursu, terminy oddania zadań, egzaminów Informacja o nagłych sytuacjach – np. odwołanie zajęć Możliwość odbycia zajęć online – np. z powodu wyjazdu na konferencję Wspieranie strategii metakognitywnych i autonomii w uczeniu się. Większa odpowiedzialność studenta za naukę. 15

Wartość dodana korzystania z platformy Moodle w ILS UW dla studentów Wszystkie materiały – stabilne, nie znikają Można modyfikować treści – jest zaletą Jeśli wykładowca dba o moodle to wszystko co jest potrzebne jest w jednym miejscu Nie trzeba drukować Lepiej jest czytać z czytników lub tabletów niż z wersji papierowej – bo materiały drukowane można zapomnieć, zgubić. 16

Wartość dodana korzystania z platformy Moodle w ILS UW dla studentów Wiadomo, do kiedy trzeba oddać pracę. Duże oszczędności papieru (aspekt ekologiczny i finansowy). Miejsce nie ma znaczenia. Oddane prace nie gubią się. Można wrócić do opinii zapisanych – przeczytać ponownie po uzyskaniu informacji zwrotnej od nauczyciela. Bardziej uważnie formułuje się wypowiedzi. W dyskusji głosowej w klasie wypowiedzi są ulotne. Czasami w gorącej dyskusji studenci przekrzykują się i nie ma możliwości powrotu do treści. Wygodna forma odpracowania zajęć. 17

Wartość dodana korzystania z platformy Moodle w ILS UW dla kierowników Zakładów Współdzielenie zasobów Magazyn zasobów cyfrowych Publikacje Sylabusy Materiały ze szkoleń w których uczestniczyli członkowie zakładu Prezentacje do wygłoszonych przez pracowników referatów konferencyjnych 18

Dostępność i przyjazność platformy Brak jakichkolwiek problemów technicznych (nawet dla osób, które deklarują brak zainteresowania nowinkami technicznymi) Łatwa w obsłudze zarówno dla nauczycieli, jak i dla studentów 19

Normalizacja platformy Bax 2003) Normalizacja platformy W zakresie: języków multimediów typów plików (teksty, obrazy, filmy, nagrania dźwiękowe, arkusze, itp.) postrzegania techniki jako narzędzia dostępności zasobów w uczelni i poza nią nauczania mieszanego (głównie) 20

Wnioski Sposób korzystania z platformy wynika wyłącznie z potrzeb użytkowników. Następuje ewolucyjna zmiana dydaktyki. Dominują funkcje organizacyjne obejmujące różne obszary organizacji procesu dydaktycznego i samokształcenia nauczycieli akademickich. Platforma zwiększa autonomię studenta i odpowiedzialność za uczenie się (zastosowanie strategii metakognitywnych) Zwiększa zakres współpracy nauczycieli. Nie znajdują zastosowania funkcje dydaktyczne opisywane w literaturze przedmiotu (Wolski 2011, Szerszeń 2014) 21

Dziękuję za uwagę 22