STREFA WIP miejsce wyciszenia, inspiracji, pomysłowości

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SZEŚCIOLATEK W NASZEJ SZKOLE Szkoła Podstawowa Nr 2 im
Advertisements

Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. TWÓRCÓW LITERATURY DZIECIĘCEJ
REALIZUJĄC PROJEKT, CHCIELIŚMY OSIĄGNĄĆ CELE: ZAKTYWIZOWANIE UCZNIÓW ZAGROŻONYCH NIEUZYSKANIEM PROMOCJI DO NASTĘPNEJ KLASY; STWORZENIE WARUNKÓW DO ROZWOJU.
Oddział Przedszkolny przy Szkole Podstawowej im
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Jestem psychologiem i doradcą zawodowym. Zapraszam wszystkich, którzy chcą z kimś życzliwym porozmawiać o swoich problemach Jako psycholog Diagnozuję
„Zabawa jest nauką, nauka zabawą. Im więcej zabawy, tym więcej nauki”
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Zapraszamy do Szkoły Podstawowej nr 12 w Gdańsku
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
* ZAUŁEK ŚWIETLICOWY * Harmonogram pracy świetlicy.
jako atut i element prestiżu nowoczesnej szkoły”
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Dlaczego warto zostać uczniem ZSI w Sokółce
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
Mój sześciolatek idzie do szkoły
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
Podsumowanie realizacji projektu Czym skorupka za młodu nasiąknie… Indywidualizacja procesu nauczania w klasach I, II, III szkół podstawowych w Gminie.
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
Świetlica szkolna Gimnazjum nr 2 w Brzeszczach
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
ODBLASKOWA SZKOŁA.
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
w Szkole Podstawowej im. Małego Powstańca Święcieńcu
Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Promniku
Przedszkole Samorządowe w Dobrzyniewie Dużym
REALIZOWANEGO OD 2013 DO 2015 ROKU Szkoła Promująca Zdrowie dąży do osiągnięcia celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia.
w praktyce pedagogicznej
Debata pracowników szkoły
Szkoła Promująca Zdrowie
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „KIERUNEK –SUKCES” Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
RODZICE CENIĄ:  DOBRY KONTAKT Z NAUCZYCIELAMI  PROMOWANIE ZDROWIA PRZEZ SZKOŁĘ  DUŻA ILOŚĆ ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH  INTERESUJĄCE SPOTKANIA, WARSZTATY.
Działalność Świetlicy Środowiskowej
WSPÓŁPRACA W NASZEJ SZKOLE
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA SZEŚCIOLATEK W SZKOLE.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
BAW SIĘ, UCZ I ROŚNIJ RAZEM Z NAMI !
Prawo o świetlicy: Kwalifikacje;
INSPIRACJĄ DO PODEJMOWANYCH DZIAŁAŃ
A RTYŚCI SĄ W PRZEDSZKOLU - ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI PLASTYCZNYCH.
Innowacja pedagogiczna „Moja przygoda z fletem” -podsumowanie
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć Ku refleksji „Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź.
Katarzyna Heród Miejska Biblioteka Publiczna GALERIA KSIĄŻKI w Oświęcimiu.
Warszawa, 26 sierpnia 2015 r.. Cel badania jakościowego SALA – katalog rozwiązań przestrzennych sali lekcyjnej w nauczaniu wczesnoszkolnym jest efektem.
SZKOŁA WSPÓŁPRACY POMIESZCZENIE SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO.
BUDŻET PARTYCYPACYJNY SZKOŁA PODSTAWOWA NR 66. BUDŻET PARTYCYPACYJNY PROJEKTY DOTYCZĄCE NASZEJ SZKOŁY POZYTYWNIE ZAOPINIOWANE.
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
Kształcenie integracyjne jest alternatywną formą nauczania i wychowania w warunkach szkoły ogólnodostępnej. Włączenie uczniów niepełnosprawnych do zespołu.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. H. Ch. Andersena to szkoła przyjazna Dzieciom i ich Rodzicom Jesteśmy Szkołą Odkrywców Talentów (pierwszą w Radomiu),
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Eco - woodfun. Cechy naszych puzzli edukacyjno – rozrywkowych Pozytywne cechy dla małych dzieci : poprawiają sprawność palców i wspomagają koordynację.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Tel
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Publiczna Szko ł a Podstawowa nr 6 z Oddzia ł ami Integracyjnym im. Or ł a Bia ł ego ul. Paderewskiego 36 tel –
SP 160 ul.A.Struga24A Tel
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
ZESPÓŁ SZKOLNO- PRZEDSZKOLNY IM. JANA PAWŁA II W RUDNIKACH
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
5 i 6-LATEK W ODDZIALE PRZEDSZKOLNYM
Kilka cennych rad dla Rodzica pierwszoklasisty!
Oddział przedszkolny w Szkole Podstawowej nr 222 im. Jana Brzechwy
Szkolne centrum multimedialne w czytelni
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

STREFA WIP miejsce wyciszenia, inspiracji, pomysłowości dla dzieci uczęszczających do Gimnazjum nr 1 i Szkoły Podstawowej nr 3 w Bieruniu

DLACZEGO STREFA WIP? Dobro każdego dziecka jest dla nas ważne. Z dniem 1 września 2017, zgodnie z reformą oświaty nasze gimnazjum zostanie włączone do szkoły podstawowej. Chcemy dobrze przygotować się do przyjęcia dzieci ze szkoły podstawowej, aby czuły się u nas bezpiecznie i komfortowo.

DLACZEGO STREFA WIP? Dobro każdego dziecka jest dla nas ważne. Strefa WIP będzie miejscem spotkań dzieci w wieku szkolnym, które mają szczególne potrzeby emocjonalne, artystyczne oraz dydaktyczne. Strefa WIP będzie niestandardowym, nowoczesnym pomieszczeniem, które pojawi się w miejscu dawnej świetlicy szkolnej i będzie stale dostępne dla uczniów.

DLACZEGO STREFA WIP? Dobro każdego dziecka jest dla nas ważne. Ponieważ ukształtuje młodego człowieka, wskaże alternatywne formy spędzania wolnego czasu, wykorzystując ten czas kreatywnie, w pełni świadomie oraz realizując niezbędne potrzeby i wzmacniając poczucie wartości w świecie wszechobecnych komórek, tabletów, smartfonów.

Z otrzymanych środków zakupione będzie wyposażenie oraz jego montaż. JAK TO BĘDZIE ZROBIONE? Wykonanie nastąpi jak najszybciej, tak aby z nowym rokiem szkolnym uczniowie mogli odnaleźć się w nowej zreformowanej szkole. Z otrzymanych środków zakupione będzie wyposażenie oraz jego montaż.

KĄCIK RELAKSACYJNY Uczniowie przebywając w Strefie WIP będą mogli skorzystać z Kącika Relaksacyjnego, gdzie posłuchają muzyki relaksacyjnej, siedząc ze słuchawkami na uszach na wygodnych pufach.

KĄCIK RELAKSACYJNY Stan obecny NOWA STREFA WIP

KĄCIK LITERATA Dla tych, którzy cenią chwilę z dobrą, sprawdzoną książką zostanie przygotowany Kącik Literata, a w nim regały z ulubionymi przez dzieci książkami i czasopismami. W tej strefie będzie można zasiąść w wygodnych fotelach, rozkoszując się dobrą lekturą.

KĄCIK LITERATA Stan obecny NOWA STREFA WIP

KĄCIK PLANSZÓWKOMANIAKA Spragnionych rozrywek umysłowych zaprosimy do Kącika Planszówkomaniaka. Zestaw gier dla każdego: gry planszowe, edukacyjne, logiczne, jak również wspomagające rozwój będą ogólnodostępne.

KĄCIK PLANSZÓWKOMANIAKA Stan obecny NOWA STREFA WIP

KĄCIK HERBACIANY W Kąciku Herbacianym każdy uczeń będzie mógł przygotować sobie pyszny napój, który wypije grając, czytając lub słuchając dobrej muzyki.

KĄCIK HERBACIANY Stan obecny NOWA STREFA WIP

KĄCIK KREATYWNY Dzieci uzdolnione manualnie zaprosimy do Kącika Kreatywnego, gdzie będą rozwijali swoje zdolności plastyczne, wykonując przeróżne prace artystyczne pod okiem fachowców.

KĄCIK KREATYWNY Stan obecny NOWA STREFA WIP

KĄCIK ROZRYWKOWY Szkoła wyzwala różne emocje i dlatego w Kąciku Rozrywkowym będzie można dać im upust. Aktywny sposób spędzania wolnego czasu zapewni nabyta już przez szkołę konsola KINECT, dzięki której dzieci chętnie rozwijają się ruchowo.

KĄCIK ROZRYWKOWY Stan obecny NOWA STREFA WIP

WYKORZYSTANIE STREFY WIP Ponadto Strefa WIP będzie miejscem wykorzystywanym podczas prelekcji do szerszej grupy uczniów w ramach spotkań tematycznych: z policjantem dotyczących m. in. bezpieczeństwa na drodze, w sieci; konsultacji z dietetykiem o zdrowym odżywianiu; debat z psychologiem o relacjach rówieśniczych; sesji z doradcą zawodowym.

WYKORZYSTANIE STREFY WIP Stan obecny NOWA STREFA WIP

WYKORZYSTANIE STREFY WIP Wartości-I-Pasja Miejsce to zapewni relaks dla uczniów, którzy po wyczerpujących zajęciach spędzą w Strefie WIP choć kilka minut. W ten sposób zregenerują swoje siły oraz pozyskają energię do dalszej pracy. To także miejsce do kształcenia umiejętności radzenia sobie ze stresem oraz rozwijania twórczości odbudowania poczucia własnej wartości, rozwijania pasji i kształtowania właściwych postaw.

WYKORZYSTANIE STREFY WIP Wyciszenie I Pokonanie trudności Strefa WIP będzie szczególnym miejscem dla osób z niepełnosprawnościami, gdzie będą mogli nie tylko się wyciszyć, ale także umocnić swoje relacje z rówieśnikami, porozmawiać ze specjalistami o swoich problemach i rozwijać te sfery, które sprawiają im najwięcej trudności.

WYKORZYSTANIE STREFY WIP Wzmocnienie-Inteligencja-Psychika Nasza szkoła ma wieloletnie doświadczenie w pracy z uczniem niepełnosprawnym. Od wielu lat integrujemy dzieci nie tylko w ramach zajęć obowiązkowych, ale również poza nimi. Dlatego wiemy, że Strefa WIP będzie szczególnym miejscem w zacieśnianiu relacji pomiędzy dziećmi, przyczyni się do rozwoju ich osobowości oraz sukcesu na płaszczyźnie dydaktycznej i emocjonalnej.

CO JEST NIEZBĘDNE W STREFIE WIP? W ramach projektu zakupione zostaną odpowiednie stoły, stoliki, krzesła, fotele, pufy z granulatem, meble takie jak: szafki, półki, regały, biurko. Ponadto , aby dzieci komfortowo się czuły i mogły skorzystać w pełni z dostępnych atrakcji niezbędne są nowe, sprawne rolety na okna.

CO JEST NIEZBĘDNE W STREFIE WIP? W wyposażeniu Strefy potrzebny będzie sprawny projektor multimedialny, odtwarzacz muzyki, soundbar, słuchawki bezprzewodowe oraz płyty z muzyką, wyposażenie herbaciarni w filiżanki, czajnik i niezbędne akcesoria. Na półkach pojawią się książki i gry, a do Strefy Kreatywnej zakupione zostaną materiały i przybory dla młodych artystów.

STREFA WIP Prosimy Was o wsparcie STREFY WIP dla naszych dzieci, miejsca wyciszenia, inspiracji, pomysłowości!