CELE I ZADANIA PRZEDSZKOLA
1. Przedszkole jako placówka katolicka realizuje cele i zadania określone w ustawie o systemie oświaty przyjmując za podstawę wychowania chrześcijański system wartości.
2. Przedszkole ma obowiązek realizowania programu wychowania przedszkolnego zawierającego podstawę programową wychowania przedszkolnego.
3. Wychowanie w przedszkolu służy podtrzymaniu tożsamości narodowej i opiera się na chrześcijańskiej wizji osoby głoszonej przez Kościół Katolicki, w szczególności przyjmuje personalistyczną myśl pedagogiczną Papieża św. Jana Pawła II. Każdemu dziecku zapewnia się w przedszkolu szacunek dla jego godności i respektowanie tożsamości, niezależnie od przekonań rodziców.
5. Przygotowanie dzieci do realizacji obowiązku szkolnego. 4. Sprawowanie opieki nad dziećmi, odpowiednio do ich potrzeb oraz możliwości placówki, pomaganie rodzinie w wychowaniu dziecka. 5. Przygotowanie dzieci do realizacji obowiązku szkolnego.
7. Integracja dzieci niepełnosprawnych z pełnosprawnymi. 6. Troska o harmonijny rozwój dziecka w sferze fizycznej, emocjonalnej, poznawczej i społecznej szczególnie poprzez zajęcia ruchowe i muzyczne. 7. Integracja dzieci niepełnosprawnych z pełnosprawnymi.
8. Przedszkole realizuje cele i zadania poprzez: a) organizację oddziałów przedszkolnych dla dzieci w zbliżonym wieku z uwzględnieniem indywidualnych wniosków rodziców oraz predyspozycji rozwojowych dziecka, b) dostosowanie metod i form pracy umożliwiających dziecku wybór miejsca i rodzaju aktywności, c) wychowywanie dzieci pełno-i niepełnosprawnych (z orzeczeniem do kształcenia specjalnego) d) w przypadku dzieci posiadających orzeczenie do kształcenia specjalnego realizacja programu opiera się o indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny.
9. Na wniosek rodziców dziecka, nauczyciela, poradni psychologiczno-pedagogicznej lub innej poradni specjalistycznej przedszkole udziela pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
10. Przedszkole przygotowuje dzieci do podjęcia nauki w szkole, organizując tok edukacji przedszkolnej umożliwiający osiągnięcie dojrzałości szkolnej w aspekcie rozwoju fizycznego, umysłowego, emocjonalnego i społecznego.
11. Rodzice lub pełnoletnia osoba upoważniona ponosi całkowitą odpowiedzialność za dziecko w drodze do przedszkola (do momentu odebrania dziecka przez pracownika przedszkola) oraz w drodze dziecka z przedszkola do domu (od momentu odebrania dziecka od pracownika przedszkola przez rodzica).