„Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Advertisements

Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
Ul. Harcerska Komorno Tel
Liczba placówek, uczniów i oddziałów 2014/2015 cz.1 Rok szkolny 2014/2015 Rok szkolny 2013/2014 stan na Typ placówkiLiczba uczniów Liczba oddziałów.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Projekt edukacyjny realizowany w ramach „Szkoły z klasą 2.0”przez uczniów klasy 5b pod opieką wychowawczyni Marzeny Mazurek.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Ul. Lermontowa Łódź
UCZEŃ AKTYWNYM CZYTELNIKIEM Łomża Książka jest dla mnie: jak dobry przyjaciel, ucieczką od zmartwień i stresu, od rzeczywistości, tym, co odkrywa.
MOJE CZYSTE MIASTO Relacja Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 7 w Rudzie Śląskiej.
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
SZKOLNY PROGRAM AKTYWNOŚCI SPOŁECZNEJ MŁODZIEŻY Projekt dofinansowany ze środków MRPiPS w ramach Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich.
ROK SZKOLNY 2015/16  Projekt edukacyjny: Szkoła miejscem działań kreatywnych – czyli jak rozwijamy nasze zainteresowania?
Upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży opracowanie: Katarzyna Gozdawa-Grajewska Anna Węgrzyn Sylwia.
Raport z ewaluacji wewnętrznej na temat czytelnictwa
Program „Fundusz Inicjatyw Obywatelskich – Śląskie Lokalnie”
Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa w Gimnazjum Nr 1 w Końskich
Program realizowany jest Kuratorium Oświaty w Opolu.
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów LO Czersk
Zajęcia pozalekcyjne w ramach działalności Szkolnych Klubów Sportowych
Rola książki w życiu człowieka
„Charlie i fabryka czekolady”
Książki są jak towarzystwo, które sobie człowiek dobiera.
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
„Stwarzanie sytuacji edukacyjnych służących kształtowaniu umiejętności pisania i czytania jako głównego elementu przygotowania dziecka przedszkolnego.
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
„Mały Mistrz” Ogólnopolski program na lata
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Biblioteka Gimnazjum w Suchowoli
SAMORZĄD SZKOLNY Przeprowadził DZIAŁANIA samopomocy na rzecz uczniów w szkole „UCZYMY SIĘ UCZYĆ INNYCH”- pomoc młodszym kolegom.
Czytanie – przyjemność czy obowiązek?
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
kształcących w zawodach
Metoda projektu.
Prezentację przygotowała Katarzyna Semla
CELE PROGRAMU Celem programu jest wzmocnienie zainteresowań i aktywności czytelniczej uczniów oraz zwiększenie potencjału i roli bibliotek, a także uatrakcyjnienie.
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Projekt pn. Uczeń na 6 w Szkole Podstawowej nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi im. ks. Jana Twardowskiego w Olecku współfinansowany z EFS w ramach Regionalnego.
POLSKIE BIBLIOTEKI DLA NAUCZYCIELI
KOŁO NAUKOWE Z ZAKRESU NAUK MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZYCH
NASZA KLASA I a.
Program profilaktyczno-wychowawczy
Klasa humanistyczna z elementami edukacji teatralnej
Program „Upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród młodzieży Zespołu Szkół nr 5 w Wałbrzychu” Czytanie książek – to najpiękniejsza.
ZSOiZ im. Jana Pawła II w Gryfowie Śląskim
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Zgłoszenie do konkursu
Dlaczego warto czytać?.
Priorytet MEN na rok szkolny 2017/2018
Książki naszych marzeń
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
Szkolny Festiwal Czytelniczy
Zgłoszenia do nagrody specjalnej Najlepszy praCCodawca
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Książki naszych marzeń
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 12 W GDAŃSKU
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Książki naszych marzeń – harmonogram działan
Zapis prezentacji:

„Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa” Priorytet 3 „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa” jest realizowany jako program wspierania organy prowadzące szkoły oraz biblioteki pedagogiczne w latach 2016-2020, w zakresie rozwijania zainteresowań uczniów przez promocję czytelnictwa dzieci i młodzieży, w tym zakup nowości wydawniczych.

„Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa” Cele szczegółowe programu: Zwiększenie atrakcyjności ofert bibliotek szkolnych i pedagogicznych przez zwiększenie udziału nowości wydawniczych w zbiorach bibliotek; Wzrost dostępności książek w bibliotekach szkolnych i pedagogicznych; - Rozwój współpracy pomiędzy szkołami a bibliotekami publicznymi i bibliotekami pedagogicznymi.

„Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa” W roku 2016 Gmina i Miasto Czerwionka-Leszczyny, w ramach programu otrzymała wsparcie finansowe dla czterech szkół. Realizatorami programu były następujące szkoły: - Szkoła Podstawowa w Szczejkowicach, - Zespół Szkół Nr 5 w Bełku, - Szkoła Podstawowa Nr 5 przy Zespole Szkół Nr 3 - Gimnazjum Nr 3 przy Zespole Szkół Nr 2.

Szkoła Podstawowa w Szczejkowicach Realizacja programu obejmowała wiele działań promujących czytelnictwo. Konkursy czytelnicze zorganizowane przez bibliotekę Szkoły Podstawowej im. Wł. Broniewskiego w Szczejkowicach, w bieżącym roku szkolnym miały na celu rozwijanie wśród uczniów pasji czytelniczych, kształcenie umiejętności czytania  ze zrozumieniem, propagowanie czytelnictwa jako formy rozwoju osobowości ucznia. Miały na celu również promocję czytania  poprzez propagowanie nowości czytelniczych zakupionych w ramach programów rządowych: „Książki naszych marzeń” i „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa”.  W tym celu zrealizowano konkursy, akcje, programy np. „Szkolny Mistrz Czytelnictwa”, „Czytacze świetlicowi”, konkurs na zakładkę do książki, debaty wśród uczniów na temat „Książka naszym przyjacielem”. Zapoznano uczniów z zawodem bibliotekarza, drukarza, pisarza i księgarza. Ponadto w poszczególnych oddziałach zrealizowano projekty: „ Jak napisać książkę?”, „Od  baśni do baśni”„ Lektury na stoły”, „ W świecie książek, „Jestem, więc czytam” , inscenizacja baśni pt. „O dwunastu miesiącach”.

„Czytanie dobrych książek jest niczym rozmowa z najwspanialszymi ludźmi” Kartezjusz

Szkoła Podstawowa w Szczejkowicach

Zespół Szkół Nr 5 w Bełku

„Pokój bez książek jest jak ciało bez duszy.” Cyceron

"Czytanie to najlepszy sposób uczenia się. Czytanie najlepszą nauką" "Czytanie to najlepszy sposób uczenia się. Czytanie najlepszą nauką".  Aleksander Puszkin

Szkoła Podstawowa Nr 5 przy Zespole Szkół Nr 3 REALIZACJA programu obejmowała wiele działań promujących czytelnictwo. Były to konkursy, projekty, apele, wystawy książek, lekcje biblioteczne, wyjścia do biblioteki publicznej, a także spotkanie z rodzicami nt. „Czytanie a rozwój emocjonalny dzieci i młodzieży w wieku szkolnym”. W szkole zorganizowano między innymi: Narodowe Czytanie Henryka Sienkiewicza, Szkolny Dzień Książki / w czasie którego uczniowie przebierali się za swoich ulubionych bohaterów/, Festiwal Pięknego Czytania, Konkursy plastyczne promujące czytanie, Maraton czytania, Tematyczne wystawki książek w większości klas oraz cykliczną wystawę w bibliotece szkolnej, Projekt na ebooka o książkach H. Sienkiewicza, Świąteczny Kiermasz Książki, pt. „Książka pod każdą choinką”, Konkursy czytelnicze: np. Najlepszy czytelnik, Najlepiej czytająca klasa. Kwota otrzymana w ramach programu pozwoliła na zakup 1030 nowości czytelniczych. Zarówno lektur jak i książek wskazanych przez uczniów, rodziców i nauczycieli, gdyż jednym z warunków udziału w programie była szeroka konsultacja listy zakupów w środowisku szkolnym i pozaszkolnym, m.in. z biblioteką publiczną.

"Kto czyta książki, żyje podwójnie„ Umberto Eco

„Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła” Wisława Szymborska

"Książki są jak towarzystwo, które sobie człowiek dobiera„ Monteskiusz

Gimnazjum Nr 3 przy Zespole Szkół Nr 2

Podsumowanie realizacji Programu Wartość zadania: 39 998,91zł Dotacja z budżetu państwa: 31 999,12zł Wkład własny: 7 999,79zł Liczba zakupionych książek do bibliotek szkolnych w ramach Programu – 2 479 egzemplarzy Realizacja projektu przyczyniła się m.in do: Doposażenia bibliotek szkolnych nowościami księgarskimi, które znacząco wpłynęły na wzrost czytelnictwa; Realizacji projektów, w których wykorzystano nowe pozycje książkowe; Poszerzenie działalności bibliotek szkolnych. Uczniowie docenili wartość czytelnictwa, znajdując mnóstwo argumentów wskazujących na to, że książki warto czytać 