Przyroda.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Historia Nauczyciel Katarzyna Waszczyk
Advertisements

Historia i Społeczeństwo Nauczyciel Katarzyna Waszczyk
Jaka jesteś szkoło ? Uczniowie Czy wiesz, jakie zajęcia pozalekcyjne są organizowane w szkole? Tak – 12.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
„Małopolski program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych”
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I bezpieczeństwo na drogach 1 godz. lekcyjna.
Zespół Szkół w Przykonie Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przykonie.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III Unia Europejska 1 godz. lekcyjna.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
Scenariusz lekcji chemii: „Od czego zależy szybkość rozpuszczania substancji w wodzie?” opracowanie: Zbigniew Rzemieniuk.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
W prezentacji przedstawione zostaną możliwości i zalety korzystania z dziennika elektronicznego oraz instrukcja obsługi tego programu.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Kuratorium Oświaty w Lublinie Wnioski dotyczące przyznawania nauczycielom nagród i odznaczeń 1 Lublin, r.
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Przekonujemy się.
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część III.
Pedagogika porównawcza wymiar godzin: 10 godzin wykładów i 10 godzin ćwiczeń.
System edukacji w Polsce
Wyniki badań ewaluacji wewnętrznej programu nauczania dla zawodu operator obrabiarek skrawających. w ZSZ im. mjra Henryka Dobrzańskiego „Hubala” w.
Przedmiotowe zasady oceniania
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ ZAWODOWYCH IM. MJRA H
Prowadzonych przez MIASTO BIAŁYSTOK na rok szkolny 2017/2018
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 14 marca 2017
Informacja o maturze w 2018 roku
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
Podstawa programowa WF założenia
Szkolny Festiwal Nauki w Szkole Podstawowej nr 5 im. UNICEF w Turku
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Wprowadzenie do laboratorium: Technologia informacyjna
Profil matematyczno-geograficzny
Człowiek w systemie transportowym
Metoda projektu.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
6-LATEK W SZKOLE.
Ocenianie po zmianie – czyli nowe, niełatwe wyzwanie!
Przedszkole Promujące Zdrowie
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Egzamin ucznia klasy ósmej
Program profilaktyczno-wychowawczy
Informacja Ministra Edukacji Narodowej
Podstawa programowa WF założenia
Czym jest Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo?
NAUKA ADMINISTRACJI mgr Karina Pilarz.
Tytuł projektu naukowego
Zgłoszenie do konkursu
Badanie rynku Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
Zgłoszenie do konkursu
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
PEDAGOGICZNE PRZYCZYNY NIEPOWODZEŃ SZKOLNYCH
Zgłoszenie w ramach kategorii Najlepszy Team Leader Contact Center
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Zgłoszenia do nagrody specjalnej Najlepszy praCCodawca
E G Z A M I N GIMNAZJALNY.
Zajęcia 1 – Zasady współpracy i zaliczenia
Eksperyment edukacją przyszłości
Uzyskane Certyfikaty r.- Decyzją Rady Pedagogicznej Przedszkole Nr 7 w Łowiczu postanowiono włączyć do sieci Szkół i Przedszkoli Promujących.
Kompetencje informatyczne – III etap edukacyjny
Wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Zapis prezentacji:

Przyroda

Wymagania edukacyjne z przyrody Niezbędne pomoce: podręcznik i zeszyty ćwiczeń Wydawnictwa Nowa Era Klasa 4 „Tajemnice przyrody” cz. I i II dla klasy 4 Atlas geograficzny „Świat wokół nas” – Wydawnictwo Nowa Era Zeszyt w kratkę 16. kartkowy Inne: kredki, przyrządy kreślarskie. Liczba godzin tygodniowo – 3

Przygotowanie do lekcji dopuszcza się dwa nieprzygotowania w półroczu. Każde nieprzygotowanie uczeń powinien zgłosić przed rozpoczęciem zajęć. Za nieprzygotowanie uważa się: brak pracy domowej nieprzygotowanie merytoryczne brak zeszytu ćwiczeń/zeszytu

Ocenianie Formy sprawdzania osiągnięć uczniów odpowiedź ustna, praca na lekcji, prace pisemne (sprawdziany, kartkówki), prace dodatkowe praca domowa, przygotowanie do zajęć Sposoby oceny: stopnie, znaczki „+”, „”, „-”, - aktywność na zajęciach (cztery kolejne znaczki zamieniane są na stopień szkolny (1-5)) Ocena półroczna i roczna nie są średnią arytmetyczną ocen cząstkowych. Ocena półroczna ma wpływ na ocenę roczną. Uczeń, który otrzyma ocenę niedostateczną za pierwszy semestr nauki powinien go zaliczyć nie później niż do połowy maja 2013 roku, po uprzednim zgłoszeniu się do nauczyciela.

Prace pisemne Prace sprawdzające podsumowują każdy rozdział programu „ Tajemnice przyrody” Uczeń, który nie zaliczy sprawdzianu powinien go zaliczyć w terminie ustalonym przez nauczyciela (nie później niż 1 tydzień po jego oddaniu). Uczeń nieobecny na sprawdzianie musi sprawdzian „zaliczyć” w terminie ustalonym przez nauczyciela, w przeciwnym wypadku ze sprawdzianu otrzymuje ocenę niedostateczną. W przypadku nieusprawiedliwionej nieobecności na sprawdzianie uczeń może otrzymać ocenę niedostateczną.

Wymagania ogólne I. Zaciekawienie światem przyrody. Uczeń stawia pytania dotyczące zjawisk zachodzących w przyrodzie, prezentuje postawę badawczą w poznawaniu prawidłowości świata przyrody przez poszukiwanie odpowiedzi na pytania: „dlaczego?”, „jak jest?”, „co się stanie, gdy?”. II. Stawianie hipotez na temat zjawisk i procesów zachodzących w przyrodzie i ich weryfikacja. Uczeń przewiduje przebieg niektórych zjawisk i procesów przyrodniczych, wyjaśnia proste zależności między zjawiskami; przeprowadza obserwacje i doświadczenia według instrukcji, rejestruje ich wyniki w różnej formie oraz je objaśnia, używając prawidłowej terminologii. III. Praktyczne wykorzystanie wiedzy przyrodniczej. Uczeń orientuje się w otaczającej go przestrzeni przyrodniczej i kulturowej; rozpoznaje sytuacje zagrażające zdrowiu i życiu oraz podejmuje działania zwiększające bezpieczeństwo własne i innych, świadomie działa na rzecz ochrony własnego zdrowia. IV. Poszanowanie przyrody. Uczeń zachowuje się w środowisku zgodnie z obowiązującymi zasadami; działa na rzecz ochrony przyrody i dorobku kulturowego społeczności. V. Obserwacje, pomiary i doświadczenia. Uczeń korzysta z różnych źródeł informacji (własnych obserwacji, badań, doświadczeń, tekstów, map, tabel, fotografii, filmów), wykonuje pomiary i korzysta z instrukcji (słownej, tekstowej i graficznej); dokumentuje i prezentuje wyniki obserwacji i doświadczeń; stosuje technologie informacyjno-komunikacyjne.

Ocena celująca Wymagania edukacyjne ponadpodstawowe: Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który uzyskał tytuł finalisty / laureata Kuratoryjnego Konkursu Przyrodniczego lub uczeń, który spełnia wymagania ogólne oraz podejmuje działania wskazujące na jego szczególne zainteresowanie przedmiotem, rozwijający swoją wiedzę i umiejętności ponadprogramowe np. poprzez aktywny udział w kole zainteresowań, realizując projekty edukacyjne

Problemy Wszelkie problemy związane z przedmiotem uczeń może rozwiązać podczas indywidualnie umówionych konsultacji.