Andrzej Borowiec, Urząd Morski w Szczecinie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zasada i organizacja statystyki publicznej „Cz ł owiek – najlepsza inwestycja”
Advertisements

Regionalna Sieć Szerokopasmowa Województwa Podlaskiego „ INTERNET BLIŻEJ WSZYSTKICH Departament Społeczeństwa Informacyjnego Urząd Marszałkowski Województwa.
Moja firma z pożyczką PO KL 6.2. Chcesz otworzyć własną firmę? Brak Ci środków na rozpoczęcie działalności gospodarczej? Chcesz zdobyć wiedzę niezbędną.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Budżet Miasta Gdańska na rok Wskaźniki przyjęte w projektowaniu budżetu na rok Realne tempo wzrostu PKB – 3,8% Średnioroczna dynamika cen.
Rachunki regionalne Urząd Statystyczny w Katowicach Ośrodek Rachunków Regionalnych Ogólnopolska konferencja naukowa z okazji obchodów Dnia Statystyki Polskiej.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Organizacyjno-Prawny.
Rozwój informatyzacji Rozwój informatyzacji - cele i wyzwania Agnieszka Konkel Konferencja: bezpieczeństwo teleinformatyczne państwa,
11. KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO WYDZIAŁ KULTURY > WROCŁAW, GRUDZIEŃ 2011 ROK PROJEKT BUDŻETU NA 2012 ROK.
„e-Gdańsk – europejska metropolia on-line” Projekt Współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Budowa Instalacji Prosumenckich. Program prezentacji  Definicje  Instalacje prosumenckie – fotowoltaika i kolektory słoneczne  Doświadczenia, realizacje.
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
Z ASADY AMORTYZACJI SKŁADNIKÓW MAJĄTKU TRWAŁEGO 1.
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
Połączenie towarzystw budownictwa społecznego Opracowano w BNW UMP 2008.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
System, który łączy Tomasz Stępień, Prezes Zarządu Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. Strategia GAZ-SYSTEM S.A. do 2025 roku.
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
INFRASTRUKTURA SPORTOWA W LATACH OBIEKTÓW SPORTOWYCH.
Projekt współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Wsparcie jst w procesie przygotowania.
Stan wdrażania projektów systemowych w ramach PO KL w zakresie analiz zmian gospodarczych i realizacji Dolnośląskiej Strategii Innowacji Urząd.
Metodologia opracowywania powiatowej mapy zagrożeń oraz powiatowego programu poprawy bezpieczeństwa – warsztaty Wrocław, 28 października 2010 r. Projekt.
Ocena zagrożenia powodziowego na Mazowszu – doświadczenia z powodzi zimowej i letniej 2010 roku Krzysztof Dąbrowski Dyrektor Wydziału Bezpieczeństwa i.
Rachunkowość w jsfp Audyt prowadzenia ksiąg rachunkowych w jednostkach sektora publicznego Ministerstwo Finansów 30 kwietnia 2015 r. 1.
Projekty PPP w Poznaniu Koncesja na roboty budowlane Ustawa o koncesji na roboty budowlane lub usługi Większość ryzyk po stronie partnera prywatnego.
Organizacja, przepisy i procedury Na przykładzie Śląskiego OW NFZ Dr n. med. Z Klosa.
O konkursie Konkurs Employer Branding Stars (EBstars) jest organizowany przez portal HRstandard.pl na terenie Rzeczpospolitej Polskiej w oparciu o regulamin.
KOSZTY W UJĘCIU ZARZĄDCZYM. POJĘCIE KOSZTU Koszt stanowi wyrażone w pieniądzu celowe zużycie majątku trwałego i obrotowego, usług obcych, nakładów pracy.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.
*) WOLNE ŚRODKI jako nadwyżka środków pieniężnych budżetu na koniec 2008 roku, wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych Budżet – wykonanie.
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa 1 Stan prac dot. dokumentów proceduralnych oraz podsumowanie spotkania konsultacyjno-szkoleniowego w.
Ocena oddziaływania na środowisko jako warunek uzyskania funduszy unijnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Gmina Stepnica „Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy”
Zakład Utylizacyjny Sp. z o.o. w Gdańsku Czyste Miasto Gdańsk ① Zwolnienia/zatrudnienia w 2013 roku ( - 50 osób +51 ) ② Najczęściej występujące powody.
Informacja na temat procedury wyboru projektów indywidualnych umieszczonych w Indykatywnym wykazie indywidualnych projektów kluczowych Regionalnego Programu.
Jak to z przedszkolami w Piastowie bywało Od Skorupki do Godebskiego.
Gdańsk, 13 maja 2016 r. Koncepcje delimitacji Obszaru Metropolitalnego Warszawy.
Sieci przepływowe: algorytmy i ich zastosowania.
Informacja na temat projektu informatycznego „Centralizacja przetwarzania danych” V Krajowa Konferencja System Informacji Przestrzennej w Lasach Państwowych.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji RPO WK-P na lata Jolanta Rudnicka Biuro.
O konkursie Konkurs Employer Branding Stars (EBstars) jest organizowany przez Employer Branding Institute Sp. z o.o. na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
Prezentacja platformy inwestycyjnej StartStartup.pl.
Budżetowanie kapitałowe cz. III. NIEPEWNOŚĆ senesu lago NIEPEWNOŚĆ NIEMIERZALNA senesu strice RYZYKO (niepewność mierzalna)
Safe Port Martec Marcin Czepczyński Janusz Hajdel.
Dlaczego wybraliśmy zasilacz?  Chcieliśmy wykonać urządzenia, które będzie pamiątką po naszym pobycie w gimnazjum i będzie użyteczne.  Po zastanowieniu.
Ogólnopolska Konferencja Naukowa Finanse – Statystyka – Badania Empiryczne 26 październik 2016 rok Wrocław Katedra Prognoz i Analiz Gospodarczych Uniwersytet.
DECYZJA O WARUNKACH ZABUDOWY tzw. „Wuzetka”
Polityka Unii Europejskiej w zakresie badań i rozwoju
BANKOWOŚĆ ELEKTRONICZNA Metoda wzorca rozwoju Hellwiga – przykład
Pomorski Broker Eksportowy
Prowadzonych przez MIASTO BIAŁYSTOK na rok szkolny 2017/2018
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW CZAJOWIC
Budowa Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Kozodrzy
Nazwa firmy Plan biznesowy.
Poddziałanie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Zmiany w Umowie i Projekcie
BADANIA ZUZYCIA BOCZNEGO SZYN W ROZJAZDACH KOLEJOWYCH
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Prezentacja planu biznesowego
REGIONALNY PROGRAM OCHRONY ZDROWIA PSYCHICZNEGO
Uniwersytet Łódzki Wydział Zarządzania
Cele postępowania upadłościowego prowadzonego wobec osoby fizycznej w kontekście planowanych zmian przepisów o upadłości konsumenckiej Dr Marek Porzycki.
ćwiczenia 1 mgr Barbara Zyzda
Nazwa firmy Biznesplan.
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Nowym Sączu
KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY
Tytuł Autor(ka) Wydział/Jednostka … UW
Zapis prezentacji:

Andrzej Borowiec, Urząd Morski w Szczecinie Dostępność portów Szczecin, Świnoujście i Police – dlaczego pogłębiamy tor? Andrzej Borowiec, Urząd Morski w Szczecinie

Dlaczego chcemy pogłębić tor. 1 Dlaczego chcemy pogłębić tor? 1.techniczna konieczność podjęcia działań Tor wodny Świnoujście – Szczecin został zaprojektowany na głębokość 5,7 m i taką głębokość miał wybudowany w 1880 r. Kanał Piastowski. W kolejnych latach tor stopniowo pogłębiano do dzisiejszej głębokości 10,5 m, co spowodowało rozregulowanie reżimu przepływów i postępujące awarie budowli hydrotechnicznych – umocnień brzegowych i zwężek regulacyjnych. Brak środków na kompleksowe remonty powodował, że stan techniczny kanałów Piastowskiego i Mielińskiego był w roku 1990 przedawaryjny. W zimie 1990 – 1991 doszło na Kanale Piastowskim do poważnej katastrofy budowlanej – zawalił się, wskutek podpłukania wywołanego nadmiernym przepływem, jedne z falochronów I Bramy Torowej. Kanały wymagały natychmiastowej modernizacji. Do tego celu wykorzystano pożyczkę zaoferowaną Polsce w roku 1997 przez Bank Światowy – umożliwiło to rozpoczęcie prac remontowych.

Początek działań W roku 1999 na zlecenie Urzędu Morskiego w Szczecinie Instytut Budownictwa Wodnego Polskiej Akademii Nauk przeprowadził matematyczne i fizyczne badania modelowe, mające określić maksymalne parametry toru wodnego Świnoujście – Szczecin, możliwe do osiągnięcia bez rozregulowania układu hydraulicznego ujścia Odry. W dniu 28 października 1999 r. w Urzędzie Morskim odbyła się konferencja prezentująca wyniki badań i poddająca je pod dyskusję szczecińskiego środowiska morskiego. W oparciu o rekomendację Polskiej Akademii Nauk ustalono, że elementem decydującym o funkcjonowaniu całego toru wodnego (przy uwzględnieniu prognozy zmian warunków hydraulicznych ujścia Świny oraz Zalewu Szczecińskiego) jest przejście toru przez wyspy Uznam i Wolin, a w szczególności przez kanały Mieliński i Piastowski w Świnoujściu. Ustalono, że realne są dwie koncepcje modernizacji toru: - modernizacja do głębokości 12,5 bez regulacji przepływów, - modernizacja do głębokości 14,5 m z regulacją przepływów - z zastosowaniem wrót sztormowych pojedynczych lub podwójnych - opcjonalnie, w kolejnej fazie przebudowy.

Pierwsze ustalenia W oparciu o wyniki badań i ustalenia konferencji, a także biorąc pod uwagę realne możliwości budżetowe, zadecydowano, że: Do chwili pojawienia się realnej ekonomicznej potrzeby pogłębienia toru, na torze wodnym Świnoujście – Szczecin utrzymywana będzie głębokość 10,5 m. Umocnienia brzegowe Kanałów Piastowskiego i Mielińskiego zostaną zmodernizowane tak, że w przyszłości będzie możliwe pogłębienie toru do głębokości 12,5 m. Nowe projektowane falochrony I Bramy Torowej uzyskają taką geometrię, aby w przyszłości – po wybudowaniu wrót sztormowych - możliwe było pogłębienie toru do głębokości 14,5 m. Takie rozwiązanie otwiera drogę do pogłębiania toru do głębokości najpierw 12,5 m i docelowo do 14,5 m w przyszłości, bez generowania nadmiernych kosztów i bez konieczności rozbiórek wielkich budowli, jakimi są falochrony.

Dlaczego chcemy pogłębić tor? 2. niedoładowane statki Analizy Urzędu Morskiego w Szczecinie, oparte na zweryfikowanych przez UMS danych pochodzących z ZMPSiŚ oraz spółek eksploatacyjnych wskazują, że obecnie znaczna liczba dużych statków zawijających do Szczecina i Polic jest niedoładowana z uwagi na niedostateczne warunki nawigacyjne panujące na torze wodnym. W roku 2011 do nabrzeży obsługujących elewator EWA w Szczecinie cumowało 11 niedoładowanych statków o nośnościach od 22.300 t do 54.339 t. Spółka Bulk Cargo obsłużyła w 2011 r. 35 takich statków o nośności od 9.202 t do 22.212 t, a port w Policach – 24 statki o nośności od 15.482 t do 25.624 t. Niedoładowany statek „Alfa Mare” o nośności 29.155 t w porcie Szczecin (fot. Balt Cargo s.j., Szczecin)

Dlaczego chcemy pogłębić tor? 3. brak terenów pod rozwój portu w Świnoujściu Źródło: Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście Źródło: Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście

Dlaczego chcemy pogłębić tor? 4. dostępność terenów inwestycyjnych w Szczecinie Źródło: Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście

Dopuszczalne zanurzenia statków w portach konkurencyjnych Dlaczego chcemy pogłębić tor? 5. parametry portów konkurencyjnych są lepsze Dopuszczalne zanurzenia statków w portach konkurencyjnych Gdańsk: 15,0 m Gdynia: 13,0 m Rostock: 13,0 m Hamburg: 14,4 m Szczecin: 9,15 m

Dlaczego chcemy pogłębić tor? 6. statki rosną Światowa flota masowców wg wielkości w latach 1985 – 2005 Źródło: Jarosław Siergiej, „Modernizacja toru wodnego warunkiem rozwoju portu w Szczecinie”, za Shipping Review & Outlook, Clarkson Średnie wielkości statków (w tys. ton netto) w portach polskich w latach 2000 – 2009 Źródło: GUS (za Akademią Morską w Szczecinie)

Dlaczego chcemy pogłębić tor? 7. korzyści społeczne i ekonomiczne Źródło: „Efektywność inwestycji i efekty społeczno – ekonomiczne pogłębienia toru wodnego Szczecin – Świnoujście do 12,5 m” Instytut Analiz, Diagnoz i Prognoz Gospodarczych, Szczecin 2010 – 2011 r.