Opracowała: mgr M. Stążka

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC WRZESIEŃ GRUPA II TEMATYKA:  NASZE PRZEDSZKOLE  WSZYSCY RAZEM  JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM  WITAMY PANIĄ.
Advertisements

Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji? Jaki styl uczenia preferujemy? Opr. Wioleta Stypuła.
Mgr Renata Werpachowska Fundacja Synapsis © Małopolskie Centrum Wspierania Rozwoju MCWR Sp. z o.o. Przygotowanie do dorosłości osób z autyzmem.
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
Pionierka ogół umiejętności związanych z budowaniem przez harcerzy.
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC WRZESIEŃ DLA GRUPY V
ZASTOSOWANIE FUNKCJI WYKŁADNICZEJ I LOGARYTMICZNEJ DO OPISU RUCHU DRGAJĄCEGO Agnieszka Wlocka Agnieszka Szota.
Rola przedszkola w przygotowaniu dzieci 6 –letnich do podjęcia nauki w szkole Spotkanie z Rodzicami Przedszkole nr 8 w Nysie.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Pniewie.
… przemy ś lenia pedagogiczne. „Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia.
Wiem czego chcę!!!.  Każdy z Nas staje przed różnymi wyborami. Jednym z najważniejszych jest wybór ścieżki kształcenia.  Twoja Kariera jest w twoich.
Jak sobie z nim radzić ?.
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 206 w ŁODZI ul. Łozowa Łódź tel./fax
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
„Cztery pory roku” PRZYKŁADY WEBQUESTÓW
Budżet rodzinny Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
BEZPIECZNY INTERNAUTA. Co powinniśmy wiedzieć o Internecie? INTERNET to ogólnoświatowa sieć łącząca komputery, między którymi można przekazywać dane w.
, + - = 0,5 CZYTAJ DOKŁADNIE ZADANIA I POLECENIA. IM TRUDNIEJSZE ZADANIE, TYM BARDZIEJ WARTO JE PRZECZYTAĆ KILKA RAZY.
Opracowała: Magdalena Rduch-Grzęda CZYTANIE- NAJLEPSZA DROGA DO SUKCESU.
WYCHOWANIE DO WARTOŚCI
Pojęcie działalności gospodarczej w prawie polskim
"BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE"
Szkoła Podstawowa Nr 47 im. Jana Klemensa Branickiego w Białymstoku
Opracowanie graficzne: Przedszkole „JEDYNECZKA” w Morągu
Projekt „Lekki tornister”
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
Aktywny RODZIC.
Kalendarz dla Przyjaciół !!!.
Dlaczego warto wysłać dziecko do przedszkola ?
Przyroda.
AGNIESZKA OSIECKA Poetka, pisarka, reżyserka, dziennikarka. Autorka ponad dwóch tysięcy tekstów.
Sylwetka Absolwenta Publicznego Gimnazjum w Piątnicy
GDZIE JESTEŚMY? DOKĄD ZMIERZAMY?
Badanie współczynnika inbredu
Młodzież a Narkotyki Rozpoznanie zjawiska narkomanii wśród młodzieży Tarnobrzeskiej Konferencja Maria Nagaba - Wójcik.
NIE CZYTASZ ? ŻAŁUJ ! Jeśli regularnie czytasz książki, prezentacji czytać nie musisz. Wiesz już wszystko, co tutaj napisano. JEŚLI NIE LUBISZ CZYTAĆ,
Podstawa programowa WF założenia
Serce i dusza wolontariusza
Sześciolatek w obliczu zmian
wychowawczo – dydaktyczne
NASZA PRZYGODA Z PROJEKTEM UNIJNYM
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
„Prawa Ceteris Paribus i socjo-ekonomiczne mechanizmy”
Moje szczęście.
Metoda projektu.
Job-shadowing Alcazar de San Juan, Hiszpania 07/11/17-10/11/17
SWOBODA UMÓW.
6-LATEK W SZKOLE.
Przedszkole Promujące Zdrowie
INFORMACJE DLA RODZICÓW ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY
Podstawa programowa WF założenia
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
Problemy młodzieży i z młodzieżą okresu dorastania
„Lata dziecięce są górami, z których rzeka bierze swój początek, rozpęd i kierunek” Janusz Korczak.
NA TEMAT BEZPIECZNEGO Z KORZYSTANIA Z MEDIÓW
Broszura firmy To miejsce jest doskonałe na określenie misji firmy
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Zaburzenia mowy a trudności szkolne
Nasze sposoby na jesienne wieczory
Ocena jakościowa- zdecydowana większość dzieci nie miała trudności adaptacyjnych w szkole Wniosek- należy kontynuować współprace przedszkola ze szkołą.
Zajęcia w świetlicy Magdalena Rojek.
Aktywny RODZIC.
WYBRANE ZAGADNIENIA PROBABILISTYKI
Eksperyment edukacją przyszłości
Uzyskane Certyfikaty r.- Decyzją Rady Pedagogicznej Przedszkole Nr 7 w Łowiczu postanowiono włączyć do sieci Szkół i Przedszkoli Promujących.
BEZPIECZNY INTERNET Nigdy nie podawaj w Internecie swojego prawdziwego imienia i nazwiska. Posługuj się nickiem, czyli pseudonimem, internetową ksywką.
Zapis prezentacji:

Opracowała: mgr M. Stążka Założenia wychowawczo–dydaktyczne grupa III Wychowawczynie: mgr Małgorzata Stążka mgr Magdalena Małek Opracowała: mgr M. Stążka

WRZESIEŃ

Tematy cykliczne: I. Wesołe przedszkole. II. Razem jest wesoło. III. To ja. IV. Kosz pani jesieni.

Założenia programowe: potrafi współdziałać w zespole; potrafi nawiązywać kontakty z rówieśnikami; poprawnie posługuje się własnym imieniem; prawidłowo posługuje się określeniami położenia: na prawo, na lewo; posługuje się określeniami kierunku na kartce; projektuje na całej płaszczyźnie kartki pracę według wzoru; zna pomieszczenia w przedszkolu.

PAŹDZIERNIK

Tematy cykliczne: Moja rodzina i ja. Droga do przedszkola. Leśne odgłosy. Kącik zabawek.

Założenia programowe: wypowiada się na temat rodziny; chętnie odgaduje zagadki; zna członków swojej rodziny; słucha tekstów literackich i chętnie wypowiada się na ich temat; rozpoznaje wybrane znaki drogowe; wykonuje polecenia nauczyciela; zna charakterystyczne cechy danej pory roku; wnioskuje na temat obserwowanych zjawisk i zabaw.

LISTOPAD

Idę z misiem do przedszkola. Tematy cykliczne: Kap, kap, kap. Jakie to ciekawe. Nasze zwierzaki. Idę z misiem do przedszkola.

Założenia programowe: interesuje się zjawiskami przyrody; potrafi nazwać niektóre zjawiska pogodowe; wykazuje płynność i dokładność ręki w trakcie wykonywania ćwiczeń grafomotorycznych; zna imiona kolegów i koleżanek; rozwiązuje zagadki słowne; zna podstawowe informacje na temat życia zwierząt domowych; stosuje pojęcie „para”; pokonuje trudności.

GRUDZIEŃ

Tematy cykliczne: Mikołaju, czekamy! Zabawa w teatr. Tropy na śniegu. Stroimy choinkę.

Założenia programowe: zna niektóre tradycje związane ze świętami Bożego Narodzenia; potrafi ruchem zilustrować muzykę, umie dostosować ruch ciała do rytmu słyszanej muzyki; chętnie bierze udział w zabawach słownych; samodzielnie projektuje upominek dla bliskich; wykonuje prace artystyczne według własnego pomysłu lub według wzoru; potrafi skonstruować prostą grę matematyczną; umie liczyć, wymieniając liczebniki w poprawnej kolejności; przestrzega reguł gry.

STYCZEŃ

Prezenty dla babci i dziadka. Tematy cykliczne: Bajki, baśnie, bajeczki? Karnawałowe stroje. Prezenty dla babci i dziadka. Czyj to dom?

Założenia programowe: samodzielnie tworzy proste, oryginalne kompozycje plastyczne; dostrzega różnice w fakturze przedmiotów i właściwościach fizycznych materiałów; dzieli proste wyrazy na sylaby; umie odpowiedzieć na pytania związane z treścią utworu; prawidłowo podaje liczbę przedmiotów i liczebność zbioru; próbuje wymienić przedmioty przedstawione na pokazanym wcześniej obrazku; próbuje rysować, nie wychodząc kreską poza linie konturu; słucha piosenki; klasyfikuje przedmioty ze względu na ich przeznaczenie lub przynależność; umie liczyć, wymieniając liczebniki w poprawnej kolejności.

LUTY

Lubimy eksperymentować. Tematy cykliczne: Lubimy się śmiać. Lubimy eksperymentować. Zimowe zabawy. Kim będę, gdy dorosnę?

Założenia programowe: wypowiada się na określony temat; stara się przestrzegać przyjętych zasad; przelicza elementy zbioru pięcioelementowego poprawnie używa liczebników głównych i porządkowych; stara się logicznie myśleć i wyciągać właściwe wnioski; przeprowadza proste eksperymenty badawcze; rozwija zainteresowania badawcze; poszukuje własnych sposobów rozwiązania problemu; potrafi szacować wielkości „na oko”; porównuje przedmioty.

MARZEC

Poznajemy instrumenty. Tematy cykliczne: Bawimy się kolorami. Poznajemy instrumenty. Szukamy wiosny. Wiosenne porządki.

Założenia programowe: opowiada własnymi słowami treść obrazków; potrafi nazwać aktualną porę roku i opisać słownie jej cechy charakterystyczne; rozpoznaje i nazywa podstawowe kolory; potrafi uzyskać i nazwać nową barwę w wyniku mieszania kolorów; samodzielnie przeprowadza proste doświadczenia; jest zainteresowane zagadnieniami związanymi z muzyką; dostosowuje ubranie do aktualnej pogody; wypowiada się na temat konieczności przebywania na świeżym powietrzu bez względu na porę roku; potrafi zapisywać informacje według przyjętego przez siebie kodu; umie odczytać informacje zakodowane za pomocą prostych symboli i przekazywać słownie ich treść; samodzielnie ubiera się i rozbiera w miarę swoich możliwości.

KWIECIEŃ

Tematy cykliczne: Malujemy pisanki. Dzień i noc. Kodeks małego ekologa. Dbamy o zdrowie.

Założenia programowe: potrafi nazwać aktualną porę roku (wiosna) i opisać słownie jej cechy charakterystyczne; rozpoznaje i nazywa zjawiska atmosferyczne i przyporządkowuje im ustalone symbole; rozumie, że czynności dnia codziennego mogą wpływać; na ochronę środowiska; zna i przejawia zachowania, które wpływają na ochronę; Środowiska; rozumie znaczenie dbania o zdrowie; zna sposoby dbania o zdrowie i higienę osobistą; rozpoznaje i nazywa warzywa i owoce; wykonuje kompozycje przestrzenne z plasteliny.

MAJ

Kto Ty jesteś? Polak mały. Tematy cykliczne: Kto Ty jesteś? Polak mały. Na wiejskim podwórku. Zabawy z mamą i tatą. Wycieczka do zoo.

Założenia programowe: zna i rozumie znaczenie polskich symboli narodowych; traktuje z szacunkiem własny kraj i jego historię; posługuje się określeniami kierunku; orientuje się w kierunkach przestrzennych; bada świat różnymi zmysłami; zna i rozróżnia kolory; dostrzega w otoczeniu powtarzalne rytmy; jest wrażliwe na potrzeby zwierząt; rozumie zagrożenie związane z obcowaniem z dzikimi; wie, jak reagować w sytuacji zagrożenia.

CZERWIEC

Pożegnanie przedszkola. Tematy cykliczne: Dzień Dziecka. Co W trawie piszczy? Bezpieczne wakacje. Pożegnanie przedszkola.

Założenia programowe: zna swoje prawa i szanuje prawa innych dzieci; jest wrażliwe na potrzeby innych; potrafi nazywać swoje uczucia; potrafi prowadzić dialog; orientuje się w kierunkach przestrzennych; poprawnie nazywa obserwowane rzeczy i zjawiska; podaje charakterystyczne cechy rzeczy i zjawisk; rozpoznaje dźwięki kilku instrumentów; ma świadomość konieczności ochrony środowiska naturalnego; jest zainteresowane światem przyrody; zna i rozumie pojęcie wysypisko śmieci; zna zasady postępowania w obliczu niebezpieczeństwa – powiadamianie dorosłych, telefony alarmowe; łączy przyczynę ze skutkiem i przewiduje, co się może zdarzyć.