Reforma oświaty w gminie Bardo

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Uczniowie niepełnosprawni w szkołach województwa dolnośląskiego
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Organizacja nauczania indywidualnego
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
Podstawy prawne i organizacja oddziałów integracyjnych
WSKAZÓWKI DO ORGANIZACJI PRACY PRZEDSZKOLI, SZKÓŁ I PLACÓWEK UWZGLĘDNIAJĄCE RACJONALIZACJĘ WYKORZYSTANIA ETATÓW.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Zmiany w przepisach prawa oświatowego Narada dyrektorów
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
Nadzór pedagogiczny kontrole Ogółem w województwie przeprowadzono 1091 kontroli, w tym: planowych doraźnych - 81 – na wniosek MEN, –
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
UPRAWNIENIA RADY PEDAGOGICZNEJ Narada szkoleniowa dyrektorów Jola nta Lenkiewicz – Broda Eugeniusz Półtorak Białystok, 21 luty 2008 r.
Forum Pedagogów 1 października 2015r.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Zwierzyn,  Placówki oświatowe:  Zespół Placówek Oświatowych w Zwierzynie:  - Publiczna Szkoła Podstawowa im. Wojska Polskiego,  - Publiczne.
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
Podstawy prawne rekrutacji do klas integracyjnych Ustawa o systemie oświaty (t.j. z 2015 r. poz.2156 ze zmianami); Zgodnie z zapisami ustawy od roku szkolnego.
Zmiany w prawie oświatowym obowiązujące od roku szkolnego 2016/2017
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty Reforma systemu oświaty.
INFORMACJA O PLANOWANYM NABORZE DO PRZEDSZKOLI, SZKÓŁ PODSTAWOWYCH ORAZ GIMNAZJÓW W PROJEKTOWANYM ROKU 2012/2013.
Wybrane zagadnienia dotyczące awansu zawodowego nauczycieli.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Spotkanie z pracownikami puckich szkół
INFORMACJA o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Kartuzy, w roku szkolnym 2015/2016 w tym o wynikach sprawdzianów i egzaminów w szkołach, których.
Kształcenie dualne.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.


Wejrowò, 21 czerwińca 2017 r..
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
POMORSKA RADA OŚWIATOWA, r.
Spotkanie z rodzicami uczniów szkół podstawowych i gimnazjów
ZMIANY W ORGANIZACJI IFUNKCJONOWANIU SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJÓW W GMINIE OLECKO NA PODSTAWIE PRZEPISÓW USTAWY PRAWO OŚWIATOWE I USTAWY PRZEPISY.
REFORMA OŚWIATY Ustawa Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe
ZMIANY W ORGANIZACJI IFUNKCJONOWANIU SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJÓW W GMINIE OLECKO NA PODSTAWIE PRZEPISÓW USTAWY PRAWO OŚWIATOWE I USTAWY PRZEPISY.
Projekt sieci elbląskich szkół po reformie edukacji.
Funkcjonowania placówek w roku szkolnym 2017/2018
Reforma oświaty 2017 Analiza sieci oraz propozycje zmian.
SIEĆ SZKÓŁ W GMINIE NOWE OD 1 WRZEŚNIA 2017 ROKU
Regulacje prawne wynikające z przepisów wprowadzających zmiany w systemie edukacji Wspomaganie dyrektorów w zakresie zarządzania jednostkami oświatowymi.
ZMIANY W ORGANIZACJI IFUNKCJONOWANIU SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJÓW W GMINIE OLECKO NA PODSTAWIE PRZEPISÓW USTAWY PRAWO OŚWIATOWE I USTAWY PRZEPISY.
Zmiany w prawie oświatowym
Zmiana ustroju szkolnego i jej konsekwencje
Reforma oświaty Plan dostosowania sieci szkół prowadzonych przez Miasto Łódź z rejonu dawnej dzielnicy Bałuty do projektu nowego ustroju szkolnego.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017,
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Reforma oświaty w gminie Żarów Szkoła Podstawowa im
Wnioski z analizy arkuszy organizacyjnych szkół i placówek
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017

Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r
Struktura samorządowych szkół ogólnodostępnych
REFORMA OŚWIATY Ustawa Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
CZAS PRACY NAUCZYCIELA GODZINY PONADWYMIAROWE
rekrutacja Rok szkolny 2019/2020
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Kształcenie specjalne
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI r.
Zapis prezentacji:

Reforma oświaty w gminie Bardo Luty 2017r.

http://reformaedukacji.men.gov.pl/

Możliwe zmiany z dniem 1 września 2019 r. Z inicjatywy organu prowadzącego w latach 2017-2018 można samodzielne gimnazjum : - włączyć do 8-letniej SP - przekształcić w 8-letnią SP Podstawa prawna: art.18 ust.1 pkt 1 ustawy- prawo światowe

Ustawy wprowadzające reformę edukacji opublikowane w Dzienniku Ustaw 11 stycznia 2017r. w Dzienniku Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej opublikowana została ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe oraz ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe. Oba akty prawne dotyczą zmian w systemie oświaty polegających nie tylko na wprowadzeniu nowego ustroju szkolnego. To także propozycja nowych rozwiązań w systemie szkolnictwa zawodowego, silnie powiązanego z rynkiem pracy oraz zmiany w organizacji i funkcjonowaniu szkół i placówek oświatowych. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz.U. poz.59) Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe (Dz.U. poz. 60)

I. Zestawienie zbiorcze ilości dzieci Szkoła 2016/2017 2017/2018 2018/2019 2019/2020 uwagi Szkoła Podstawowa Bardo 240 - Klasy I-V 199 198 225 Publiczne Gimnazjum 91 73 35 Klasy VI-VIII 75 125 130

II. Zestawienie obwodów Propozycja obwodów: Zespół Szkolno-Przedszkolny Bardo- miejscowości: Bardo, Opolnica, Dębowina Szkoła Podstawowa Przyłęk- miejscowości: Przyłęk, Janowiec, Dzbanów, Laskówka, Potworów, Brzeźnica, Grochowa

Zestawienie ilościowe uczniów w SP Przyłęk i SP Bardo Rok szkolny 2017/2018 Rok szkolny 2018/2019 Rok szkolny 2019/2020 Rok szkolny 2020/2021 Rok szkolny 2021/2022 Rok szkolny 2022/2023 Rok szkolny 2023/2024 SP Przyłęk + PG 124 152 160 161 155 154 142 SP Bardo 223 206 194 201 196 176

III. Ilość oddziałów 12 5 10 4 6 3 2 11 12/11 3+3 6+1 7 7/8 2016/2017 2017/2018 2018/2019 2019/2020 2020/2021 2021/2022 2022/2023 Szkoła Podstawowa Bardo - 12 Publiczne Gimnazjum Przyłęk 5 Szkoła podstawowa 1-8 Włączenie gimnazjum Klasy 1-5 Bardo 10 Klasy 6-8 Przyłęk 4 6 Klasy PG Przyłęk 3 2 11 12/11 Szkoła Podstawowa Przyłęk 3+3 6+1 7 7/8

IV. Zatrudnienie Nauczyciele zatrudnieni na pełny etat 24 9 33/ 34 23 Rok szk. 2016/2017 Rok szkolny 2017/2018 Włączenie gimnazjum SP Bardo SP Przyłęk uwagi SP PG Nauczyciele zatrudnieni na pełny etat 24 9 33/ 34 23 2017/2018 Nauczyciel kl. I-III SP Bardo przechodzi do SP Przyłęk Nauczyciele zatrudnieni na niepełny etat - 4 6 1 2 (muzyka, j.niem.) Nauczyciele szkoły podstawowej dopełniający etat w gimnazjum 2 w tym Nauczyciele gimnazjum dopełniający etat/zatrudnieni w SP 3 11 5 Ilość nauczycieli dla których nie będzie etatów

Rok szk. 2016/2017 Rok szkolny 2018/2019 Włączenie gimnazjum SP Bardo SP Przyłęk uwagi SP PG Nauczyciele zatrudnieni na pełny etat 24 9 33 lub 32 22 2018/2019- 1 lub 2 nauczycieli przejdzie do SP Przyłęk Nauczyciele zatrudnieni na niepełny etat - 4 4 lub 5 5 2 j.niem. muzyka, Nauczyciele szkoły podstawowej dopełniający etat w gimnazjum 1 W tym Nauczyciele gimnazjum dopełniający etat/ zatrudnieni w SP podstawowej 3 13 Ilość nauczycieli dla których nie będzie etatów w kl. I-III

Rok szkolny 2016/2017 Rok szkolny 2019/2020 SP kl. I-V- Bardo kl.VI-VIII- Przyłęk SP Bardo SP Przyłęk uwagi SP PG Nauczyciele zatrudnieni na pełny etat 24 9 33 22 lub 23 10 Nauczyciele zatrudnieni na niepełny etat - 4 3 1 Nauczyciele SPBardo dopełniający etat w gimnazjum/ SP Przyłęk 2 1 lub 2 Nauczyciele gimnazjum / SP Przyłęk dopełniający etat w SP Bardo 12 Ilość nauczycieli, dla których nie będzie tatów

V. Obsługa i administracja Rok szkolny 2016/2017 Etaty administracji Etaty obsługi Uwagi- informacje o planowanych emeryturach SP Bardo 3 Do końca grudnia 2017 r. prawo do emerytury nabywa 1 pracownik administracji, 1 pracownik obsługi PG Przyłęk 2 4 Rok szkolny 2017-2019 Uwagi- w tym informacje o planowanych emeryturach Bardo Przyłęk Włączenie gimnazjum do SP 1 2017-2018 Przejście księgowej z Przyłęku do Barda SP Bardo SP Przyłęk

VI. Dowozy. Liczba uczniów dojeżdżających łącznie Rok szkolny Liczba dzieci Uwagi 2016/2017 197 Łącznie z gimnazjum 2017/2018 226 2018/2019 230 2019/2020 176 Do dwóch szkół podstawowych

VII . Sale lekcyjne 2016/2017 2017/2018 2018/2019 2019/2010 Ilość sal Ilość oddziałów Szkoła podstawowa Bardo 11 12 (PG)+ Szkoła Podstawowa Przyłęk 8 7 7/8 Uwagi Bardo Dodatkowo- sala gimnastyczna, sala do gimnastyki korekcyjnej, sala komputerowa na 13 stanowisk Przyłęk Dodatkowo- sala komputerowa, sala gimnastyczna, sala fitness

VIII. Koszty 2016/2017 2017/2018 2018/2019 2019/2020 SP Bardo Wynagrodzenie i pochodne Koszty rzeczowe 2.379.695 3.851.175 - PG Przyłęk 1.471.480 SP-przy włączeniu i pochodne koszty rzeczowe 3.244.928 3.226.884 2.992.885 Wynagrodzenie i pochodne administracja i obsługa Przyłęk 313.564 294.564 292.564 Razem: 3.558.492 3.521.448 3.285.449 SP w Bardzie 2.242.806 2.192.094 2.180.610 SP w Przyłęku 1.522.017 1.749.741 1.534.963 3.764.823 3.941.835 3.715.573

Uwagi: - W kalkulacjach nie uwzględniono kosztów nauczania indywidualnego, doraźnych zastępstw, dostosowania toalet ( SP Przyłęk kl. I-III) - W roku szk. 2017/2018 wykazano zwiększone koszty w SP Bardo z uwagi na przygotowanie pracowni chemicznej, fizycznej, biologicznej W kalkulacjach wynagrodzeń nie można podać dokładnej ilości etatów nauczycielskich z powodu braku informacji z Ministerstwa w sprawie wykazywania maksymalnej liczby godzin ponadwymiarowych nauczycieli i wynikających ze szkolnych planów nauczania wakatów, - w szkole w Bardzie w roku szkolnym 2018/2019 ujęto etat nauczyciela wspomagającego dla dziecka z niepełnosprawnością ruchową ( kl. I), które obecnie przebywa w przedszkolu

IX. Uwagi i wnioski Włączenie gimnazjum do szkoły podstawowej może pociągać za sobą następujące skutki: 1) Do szkoły w Bardzie uczęszcza dziecko i w kolejnych latach dojdą dzieci z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność ruchową. Jeżeli przeniesie się wszystkie dzieci z klas VI-VIII do Przyłęku trzeba będzie organizować i ponosić dodatkowe koszty dowozu tych dzieci do szkoły w Przyłęku 2) Przy przewożeniu klas VI-VIII do Przyłęku , o jeden rok wcześniej uczniowie zostaną objęci dowozami niż w chwili obecnej. 3) Problemy z przydziałem godzin nauczycielom z uwagi na dojazdy do szkół, lub na poziomie klas IV-V i VI-VIII ( np. zmiana nauczycieli przedmiotów , wychowawców przy zmianie szkoły). 4) Niemożność przydziału nauczycielom większej ( dopuszczanej liczby) godzin ponadwymiarowych spowoduje wakaty na części etatu , co skutkować może zatrudnianiem innych nauczycieli dodatkowo ( zalecenie ministerstwa) 5) Przy dowożeniu uczniów z klas VI- VIII i PG poranne kursy autobusów szkolnych będą musiały rozpoczynać się przed godziną 7.00 z uwagi na dużą liczbę dzieci dojeżdżających i przewożonych do Przyłęku.

IX. Uwagi i wnioski-cd. Włączenie gimnazjum do szkoły podstawowej może pociągać za sobą następujące skutki: 6) Utrudnienie organizacji pracy szkoły- stałe przemieszczanie się nauczycieli, kontakt uczniów z wychowawcą, rodziców z nauczycielami, trudności w ustaleniu dyżurów, podwójna organizacja uroczystości szkolnych, utrudnienie dbałości o zachowanie tradycji szkolnych, likwidowanie Patrona Gimnazjum, utrudniony nadzór dyrektora ze względu na odległość budynków, logistyka ułożenia planu zajęć utrudniona koniecznością ciągłych dojazdów, oderwanie wiekowe grup uczniowskich ( trudność w realizacji wspólnych projektów, ograniczony dostęp do oferty zajęć pozalekcyjnych itp.)

IX. Uwagi i wnioski- cd Powstanie dwóch szkół podstawowych pociąga za sobą następujące skutki: Obwody sprawiają, że uczniowie z Barda i Przyłęku nie muszą dojeżdżać, w przypadku innych miejscowości skraca się czas dojazdu, Praca z dwu palcówkach dotyczy tylko nauczycieli niektórych przedmiotów, Mniej liczne oddziały klasowe, co pozytywnie rokuje dla efektów nauczania, Zachowanie dotychczasowego Patrona PG jako Patrona szkoły podstawowej w Przyłęku, co ma ogromny wpływ na organizację procesu wychowawczego