SZKOŁA PODSTAWOWA IM. MIECZYSŁAWA ROMANOWSKIEGO W JÓZEFOWIE Podsumowanie pracy dydaktyczno - wychowawczej w I półroczu roku szkolnego 2016/2017 Józefów, styczeń 2017r.
Najważniejsze dokumenty szkolne Statut Koncepcja Pracy Szkoły Szkolny Program Profilaktyki Szkolny Program Wychowawczy Wewnatrzszkolny Sposób Oceniania Przedmiotowe Sposoby Oceniania Regulaminy i procedury szkolne
Główne kierunki rozwoju naszej szkoły doskonalenie procesu edukacyjnego ( metody aktywizujące, ocenianie wspierające ucznia, włączanie ucznia do planowania i prowadzenia lekcji); wyposażenie ucznia w umiejętności efektywnego uczenia się ( znajomość stylów i technik uczenia się); kształtowanie kompetencji kluczowych niezbędnych do dobrego funkcjonowania we współczesnym świecie.
Kompetencje kluczowe 1) porozumiewanie się w języku ojczystym; 2) porozumiewanie się w językach obcych; 3) kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne; 4) kompetencje informatyczne; 5) umiejętność uczenia się; 6) kompetencje społeczne i obywatelskie; 7) inicjatywność i przedsiębiorczość; 8)świadomość i ekspresja kulturalna.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE Kolejny rok wprowadzamy elementy oceniania kształtującego w procesie edukacyjnym: podawanie celów lekcji w języku ucznia, nacobezu, informacja zwrotna zachęcająca ucznia do uczenia się, ocena koleżeńska, samoocena, wykorzystanie metody „świateł drogowych”.
Wyniki klasyfikacji za I półrocze Na zakończenie I półrocza klasyfikacji podlegało 175 uczniów uczących się w 10 oddziałach. Klasyfikacja przebiegała zgodnie z ustalonym terminarzem i przyjętymi w szkole zasadami oceniania i klasyfikowania.
Średnia ocen klas po I półroczu roku szkolnego 2016/2017
Uczniowie mający dostosowanie wymagań edukacyjnych na podstawie opinii Poradni Psychologiczno-Pedagogiczej
Uczniowie mający dostosowanie wymagań edukacyjnych na podstawie opinii Poradni Psychologiczno-Pedagogiczej Procent uczniów
Oceny za zachowanie po I półroczu w klasach IV-VI
Wyniki oceniania zachowania uczniów po I półroczu Klasa IVa
Wyniki oceniania zachowania uczniów po I półroczu Klasa IV b
Wyniki oceniania zachowania uczniów po I półroczu Klasa V a
Wyniki oceniania zachowania uczniów po I półroczu Klasa VIa
Wyniki oceniania zachowania uczniów po I półroczu Klasa VIb
Zajęcia pozalekcyjne Dla klas I-III Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze, Koło artystyczne, Klub Domowniczek, Koło czytelniczo-artstyczne, Koło czytelniczo – ortograficzne, Pierwszaki odrabiaki, Koło małych odkrywców, Koło szachowe, Dla klas IV-VI Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki, języka polskiego, języka angielskiego, przyrody, zajęcia korekcyjno – kompensacyjne, Koło polonistyczno-teatralne, Koło matematyczne, Koło informatyczne, Koło Biblijne, Koło języka polskiego, Koło ekologiczne, Szkolne Koło Caritas Koło plastyczne, Koło Przyjaciół Biblioteki, Koło szachowe,Koło historyczne Zajęcia sportowo-rekreacyjne,Zajęcia szachowe, Chór szkolny.
Innowacje pedagogiczne realizowane w szkole „Pamięć ma gdzie serce moje” - innowacja historyczno – regionalna, klasy IV-VI; „Poznaję z ciekawością – wybiorę świadomie – będę pracować z pasją” - innowacja z zawodoznawstwa, klasy IV-VI.
Programy zewnętrzne Owoce w szkole – kl. I-III Mleko w szkole – kl. I-VI Śniadanie daje moc – kl. I-III Ratujemy i uczymy ratować – kl. I-III, kl. IV-VI Klub Bezpiecznego Puchatka – kl.I Nie pal przy mnie proszę – kl.IV Zbiórka zużytych baterii REBA – kl. I-VI Szkolna Kasa Oszczędności – klasy I-VI Klub bezpiecznego Puchatka – kl.I PoczytajMy – kl.I-VI Insta.Ling – kl. I-VI Wielka Liga Czytelników – kl. II-VI Moje dziecko idzie do szkoły – kl. I
E-dziennik! W bieżącym roku szkolnym, zgodnie z Państwa oczekiwaniami, wprowadzamy e- dziennik. Tak jak ustaliliśmy w II półroczu otrzymujecie Państwo dostęp do danych zawartych w dzienniku. W tym celu proszę o wypełnienie wniosku na spotkaniu z wychowawcami i udostępnienie adresu e- mail, na który zostanie założone dla Państwa konto dostępu. Z Regulaminem korzystania z e-dziennika, można zapoznać się na stronie internetowej szkoły.
E-dziennik! Na stronie internetowej szkoły znajdziecie Państwo pokazany powyżej baner e-dziennika, po kliknięciu na który zostajemy przeniesieni na stronę logowania. Instrukcję pierwszego logowania otrzymacie Państwo od wychowawcy. W ciągu 5 dni od złożenia wniosku uzyskacie Państwo dostęp do konta. Warunkiem założenia konta jest podanie adresu e-maila we wniosku złożonym u wychowawcy klasy.
Drodzy Rodzice W dniach 01 – 14 luty w naszej szkole odbywa się ewaluacja zewnętrzna diagnozująca pracę szkoły w wymaganiu: Procesy edukacyjne są organizowane w sposób sprzyjający uczeniu się. Przeprowadza ją zespół ewaluacyjny w składzie: starszy wizytator Anna Startek, starszy wizytator Stanisław Jachimczuk. Wizytatorzy już od dziś zbierają informacje dotyczące pracy szkoły.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA Obserwowane są lekcje w wybranych przez ewaluatorów klasach i przedmiotach, przeprowadzane wywiady z dyrektorem, wszystkimi nauczycielami i pracownikami niepedagogicznymi. Ankietowani są nauczyciele, uczniowie i rodzice. Dzisiaj poprosimy rodziców uczniów klas V i VI o wypełnienie ankiety w wersji papierowej. Otrzymacie ją Państwo w klasach u wychowawców, proszę wypełnić i wrzucić do pudełka stojącego na holu.
Rada Rodziców przekaże Państwu informację o funduszach zebranych z dobrowolnych składek jak również wydatki zrealizowane od 01 września b.r. i w całości przeznaczone dla uczniów. Proszę o zabranie głosu reprezentanta Rady Rodziców.
Przygotowaliśmy również dla Państwa krótką prelekcję na temat efektywnego uczenia się. Chcemy wdrażać uczniów od najmłodszych lat do efektywnego uczenia się. Pokazujemy im więc w jakich warunkach się uczyć, co ma wpływ, sposoby zapamiętywania ważnych informacji, robienia notatek. Dzisiaj pedagog szkolny pani Jolanta Lal – Szkałuba przypomni Państwu informacje dotyczące stylów uczenia się.
Zapraszamy na stronę internetową szkoły www.spjozefow.hekko.pl Dziękujemy za uwagę!