Pomorski Uniwersytet Medyczny w Szczecinie System Działu Nauki Projekty Młodego Badacza Szczecin, 26 maja 2017
Agenda Podstawowe informacje o systemie Przygotowywanie nowego wniosku Opisu projektu Zadania badawcze Budżet projektu Ankieta naukowa wnioskodawcy Akceptacja wniosku Wniosek o kontynuację finansowania projektu Informacje dodatkowe
Logowanie do systemu https://sdn.pum.edu.pl
Główne okno systemu Okno nawigacji Główne okno systemu
Ukrywanie okna nawigacji
Podgląd i edycja (lista)
Podgląd i edycja (okno danych szczegółowych)
Nowy wniosek Nowy wniosek należy utworzyć wybierając przycisk Nowy (nawigacja: Moje wnioski)
Podstawowe informacje o wniosku (1) Kierownik projektu – pole wypełniane automatyczne Status kierownika projektu – Doktorant/Młody naukowiec Jednostka Kierownik jednostki – wymagany w przypadku Młodego Naukowca Promotor – wymagany w przypadku Doktoranta Kierownik jednostki udostępniającej składniki mienia
Podstawowe informacje o wniosku (2) Dodatkowe pola nie są wymagane do momentu akceptacji wniosku przez kierownika projektu.
Wybór jednostki (1) W oknie wniosku należy kliknąć ikonę lupy w polu Jednostka System wyświetli okno Jednostki org. Następnie należy wprowadzić fragment nazwy jednostki i ponownie kliknąć ikonę lupy
Wybór jednostki (2) Następnie należy kliknąć wybraną jednostkę lub zaznaczyć jednostkę oraz kliknąć przycisk OK. Jednostka została wybrana
Wybór osoby W oknie wniosku należy kliknąć ikonę lupy System wyświetli okno Osoby. Następnie należy wprowadzić fragment nazwiska osoby i ponownie kliknąć ikonę lupy Po wyświetleniu osób – użytkownik powinien kliknąć na wybranej osobie.
Wniosek roboczy Po zapisaniu nowego wniosku należy wybrać opcję wniosek roboczy.
Praca z wnioskiem roboczym Wniosek roboczy (menu rozwijane) podstawowe informacje o wniosku Opis Projektu (menu rozwijane) – podstawowe informacje o projekcie (streszczenie, cel, materiał i metodyka). Podstawowe piśmiennictwo – lista publikacji Zadania badawcze – lista zadań badawczych w ramach wniosku Wydatki – lista wydatków, które składają się na budżet projektu Ankieta naukowa – informacje o dorobku wnioskodawcy Najważniejsze prace – informacje o najważniejszych pracach oryginalnych wnioskodawcy.
Opis projektu – streszczenie (1)
Opis projektu – streszczenie (2) Podgląd wydruku (po zapisaniu)
Opis projektu – streszczenie (3)
Opis projektu – piśmiennictwo (1)
Opis projektu – piśmiennictwo (2) Maksymalnie 10 pozycji Typ – Artykuł lub monografia
Zadania badawcze Długość zadań badawczych określa czas trwania projektu – co jest istotne przy konstruowaniu budżetu. Pełne informacje o zadaniach badawczych powinny być wprowadzone zarówno dla projektów nowych, jak i kontynuowanych.
Zadania badawcze – nowe L.p. Nazwa zadania badawczego Początkowy miesiąc Końcowy miesiąc
Zadania badawcze - lista Przejście do edycji zadania
Wydatki Po wprowadzeniu wydatków, system automatycznie wygeneruje budżet projektu
Nowy wydatek (1) Rodzaj kosztu projektu należy wybrać z listy dostępnych pozycji budżetowych
Nowy wydatek (2) Rok – informacja w którym roku projektu zostanie poniesiony wydatek. Liczba lat jest ustala na podstawie długości zadań badawczych. Wydatki wieloletnie należy wprowadzić dla każdego roku projektu wraz z przewidywaną kwotą.
Nowy wydatek (3) System łączy uzasadnienia wg rodzajów kosztów w ramach wszystkich lat. W związku z powyższym, szczegółowe opisy wydatków wieloletnich mogą być wprowadzane tylko raz (w pierwszym roku projektu).
Wydatki – budżet projektu
Ankieta naukowa wnioskodawcy
Ankieta naukowa wnioskodawcy - opis
Ankieta naukowa wnioskodawcy najważniejsze publikacje oryginalne Publikacje muszą znajdować się w bibliografii pracowników w Bibliotece Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego
Publikacje (1) W celu wyszukania publikacji należy kliknąć ikonę lupy
Publikacje (2) Należy wprowadzić fragment tytułu publikacji lub nazwisko autora i kliknąć lupę. Po wyświetleniu listy publikacji należy kliknąć na wybraną pozycję.
Publikacje (3)
Akceptacja wniosku przez kierownika projektu Po akceptacji wniosek przekazywany jest do zatwierdzenia przez kierownika jednostki/promotora, kierownika jednostki udostępniającej mienie oraz kierownika studiów doktoranckich na wydziale (w przypadku doktoranta). Przed akceptacją wniosek jest wstępnie walidowany – weryfikowana jest m.in. długość opisów oraz maksymalna ilość wprowadzonych danych o publikacjach.
Wniosek o kontynuacje finansowania projektu (1) Podstawowe informacje dotyczące wniosku (np. kierownik projektu, temat, numer) wprowadzane są automatycznie. Do systemu należy wprowadzić dane o zadaniach „od początku” projektu. Wydatki powinny być wprowadzone na kolejne („kontynuowane”) lata projektu.
Wniosek o kontynuację finansowania projektu (2)
Informacje dodatkowe Uzyskanie dostępu do systemu Pomoc techniczna (+48 531 713184) Planowane zmiany w systemie Harmonogram