Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Advertisements

,,Aby mierzyć drogę przyszłą, trzeba wiedzieć skąd się wyszło”
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA WYMAGANIA PAŃSTWA WOBEC SZKÓŁ I PLACÓWEK
,,Aby mierzyć drogę przyszłą, trzeba wiedzieć skąd się wyszło”
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA PROJEKTOWANIE PRACY PRZEDSZKOLA W KONTEKŚCIE
Program wychowawczy szkoły
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 – wnioski dla zmian. 2. Zmiany w załączniku do rozporządzenia w sprawie nadzoru pedagogicznego.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 2
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Gimnazjum Integracyjne w Lubinie
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 2
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Nadzór pedagogiczny ewaluacje Ogółem w województwie przeprowadzono 398 ewaluacji, w tym: 95 całościowych 303 problemowych w obszarze efekty, zarządzanie.
Nadzór pedagogiczny ewaluacje Ogółem w województwie przeprowadzono 398 ewaluacji, w tym: 95 całościowych 303 problemowych w obszarze efekty, zarządzanie.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
Wyniki całościowej ewaluacji zewnętrznej w ZS nr1 im
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły
Debata pracowników szkoły
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA MŁODZIEŻOWYCH OŚRODKÓW WYCHOWAWCZYCH,
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA SZKÓŁ DLA DOROSŁYCH
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PRZEDSZKOLI
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK OŚWIATOWO-WYCHOWAWCZYCH I ARTYSTYCZNYCH.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ
WIZJA Stworzenie dzięki odpowiedniemu programowi, metodom nauczania i środkom dydaktycznym, takich warunków nauczania i uczenia się, które umożliwią.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Szkoła2009/ / / / / /2015 LO Urle 154 / 5164 / 6182 / 7184 / 7178/ / 7 ZSO Radzymin 391 / /14357 /
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
SZKOŁA DEMOKRACJI W WYMAGANIACH PAŃSTWA Oświata w Rzeczypospolitej Polskiej stanowi wspólne dobro całego społeczeństwa; kieruje się zasadami zawartymi.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
II KONFERENCJA RAD RODZICÓW RODZICE W SZKOLE
Zapis prezentacji:

Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od 1951 roku istnieje szkoła podstawowa. Historia szkoły sięga 1872 roku, kiedy to pojawiła się pierwsza wzmianka o szkole, zapisana w kronice w języku niemieckim. Wówczas w szkole uczyły się dzieci narodowości niemieckiej. Szkoła Podstawowa w Buszkowie, to szkoła z tradycjami, zadbana, dobrze wyposażona, z rodzinną atmosferą, przyjazna uczniom i rodzicom, ceniona w środowisku. W szkole pracują wysoko wykwalifikowani nauczyciele, zapewniający solidne podstawy kształcenia oraz zaangażowani pracownicy administracji i obsługi.

Szkoła Podstawowa w Buszkowie jest placówką samodzielną, w której w roku szkolnym 2011-12, funkcjonuje 8 oddziałów, w których uczy się 132 uczniów. Jest to wiejska szkoła w powiecie bydgoskim, którą wyróżnia to, że jest postrzegana w środowisku lokalnym, jako szkoła ciepła i bezpieczna, skutecznie ucząca i wychowująca uczniów. Szkoła w Buszkowie jest silnie związana ze środowiskiem lokalnym, jego historią, tradycją i kulturą. Słynie ona także z bardzo przyjaznej wszystkim uczniom i pracownikom atmosfery.

Wnioski z ewaluacji: 1. Procesy edukacyjne zachodzące w szkole są planowane z uwzględnieniem podstawy programowej oraz wyników egzaminów zewnętrznych. Są monitorowane i analizowane a wnioski wynikające z ich monitoringu są wykorzystywane w dalszym doskonaleniu i organizowaniu pracy szkoły. Skutkuje to w konsekwencji uzyskiwaniem dobrych efektów nauczania i wychowania przy widocznej tendencji rozwojowej szkoły. 2. Działania zespołowe nauczycieli, dyrektora i pracowników niepedagogicznych oraz współpraca z lokalnymi instytucjami i organizacjami sprzyja rozwijaniu aktywności uczniów. 3. Koncepcja pracy jest znana całej społeczności szkolnej, co przekłada się na podejmowanie celowych i świadomych działań w celu jej realizacji.

4. Uczniowie i ich rodzice oraz nauczyciele współpracują podczas planowania i modyfikowania procesów edukacyjnych oraz organizacji imprez i uroczystości szkolnych i środowiskowych, co pozytywnie wpływa na kształtowanie postaw uczniów. 5. Nauczyciele motywują i wspierają uczniów, dzięki czemu dzieci samodzielnie inicjują różnorodne działania na rzecz rozwoju własnego i rozwoju szkoły, a także wykazują duże zaangażowanie na zajęciach pozalekcyjnych, np.: muzycznych. 6. Analiza zachowań uczniów oraz starania podejmowane przez pracowników szkoły w zakresie troski o bezpieczeństwo dzieci, wpływają na eliminowanie zagrożeń i wzmacnianie pożądanych postaw uczniów.

7. Ciekawa oferta pracy szkoły umożliwia uczniom rozwój ich zainteresowań, pomaga w osiąganiu sukcesów, a także wyrównywaniu szans edukacyjnych uczniów. 8. Dyrektor szkoły wykazuje dbałość o rozwijanie bazy szkoły i pozyskiwanie środków finansowych, co sprzyja efektywnemu nabywaniu wiadomości i umiejętności przez uczniów, a także sprzyja integracji ze środowiskiem lokalnym. 9. Współpraca szkoły ze środowiskiem lokalnym korzystnie wpływa na rozwój uczniów i wizerunek szkoły jako instytucji dbającej o jakość kształcenia. 10. Konsekwentne wdrażanie wniosków formułowanych na podstawie analizy osiągnięć, prowadzi do wzrostu umiejętności uczniów i wyników na sprawdzianie zewnętrznym oraz wpływa na podniesienie jakości pracy szkoły.

11. Szkoła podejmuje liczne inicjatywy na rzecz środowiska lokalnego, uwzględniając jego możliwości i potrzeby, oraz współpracuje z wieloma instytucjami i organizacjami, co korzystnie wpływa na rozwój uczniów oraz ukształtowało pozytywny obraz szkoły w środowisku lokalnym. 12. Nauczyciele przeprowadzają szczegółowe analizy osiągnięć uczniów uwzględniające ich możliwości rozwojowe i na wiele sposobów aktywizują swoich uczniów, co powoduje rozwój zarówno uczniów jak i szkoły. 13 Prowadzona na każdym etapie kształcenia systematyczna diagnoza wyników nauczania, sprzyja doskonaleniu systemu kształcenia i wpływa na poprawę nabywania przez uczniów wiadomości i umiejętności określonych w podstawie programowej. 14. Wszyscy uczniowie czują się w szkole bezpiecznie. Szkoła podjęła szereg skutecznych działań dla zapewnienia wszystkim uczniom poczucia bezpieczeństwa fizycznego i psychicznego w każdym miejscu na jej terenie, w trakcie zajęć organizowanych przez szkołę, a także podczas przerw i po zajęciach.

15. Szkoła wspiera rodziców w procesie wychowania 15. Szkoła wspiera rodziców w procesie wychowania. Organizuje warsztaty i spotkania informacyjne. Pomaga w rozwiązywaniu życiowych problemów ucznia i jego rodziny. W opinii rodziców szkoła wychowuje uczniów w sposób, który odpowiada potrzebom dzieci i rodziców. 16. Uczniów Szkoły Podstawowej w Buszkowie wyróżnia dobra znajomość i przestrzeganie obowiązujących w szkole norm i zasad, które są jasno określone i przestrzegane przez nauczycieli, a także akceptowane przez podmioty szkoły. Dorośli starają się dawać uczniom dobry przykład przez własne zaangażowanie w podejmowane działania. 17. Rodzice są mocno zaangażowani w życie szkoły, uczestniczą w uroczystościach, imprezach, zajęciach organizowanych przez szkołę. Podejmowane są liczne działania na rzecz integracji rodziców ze szkołą.

18. Szkoła aktywnie współpracuje z organizacjami i instytucjami oraz ze środowiskiem w celu podnoszenia jakości pracy, rozszerzania oferty edukacyjnej. Współpraca ta jest bardzo szeroka i pozwala wykorzystywać zasoby środowiska na rzecz wzajemnego rozwoju. 19. Część nauczycieli podejmuje współpracę z absolwentami w celu wykorzystania jej procesie nauczania i wychowania. 20. Rodzice są partnerami szkoły, dzielą się opiniami na temat pracy szkoły, uczestniczą w podejmowaniu decyzji dotyczących szkoły. Mają bardzo dobre informacje na temat tego, co się dzieje w szkole. Przyczyniają się do zmian w szkole. 21. Szkoła stanowi centrum życia kulturalnego wsi i regionu.

www.sp-buszkowo.info www.sp-buszkowo.info www.sp-buszkowo.info