Vattenfall - PowerSaver Komunikacja CSR (marzec - czerwiec 2010)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
 Energooszczędność Odpowiednia bryły świetlna (dopasowana do wymogów realizacji – dzięki optymalnym układzie soczewek) oraz zastosowania inteligentnego.
Advertisements

Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
Telewizja (TV) – dziedzina telekomunikacji przekazuj ą ca ruchomy obraz oraz d ź wi ę k na odległo ść. W jednym miejscu za pomoc ą kamery telewizyjnej.
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
Czy wiesz, że?... INTERNET …TO JEST SPIS TREŚCI NIEBEZPIECZEŃSTWO SPOŁECZNOŚĆ INTERNETOWA DZIECKO W INTERNECIE ZAUFANE STRONY INTERNETOWE WIRUSY.
Krajowa produkcja leków jako niezbędny warunek skutecznej polityki lekowej państwa dr Bohdan Wyżnikiewicz Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową Katowice,
CITY Eventor Cieślak Magdalena, Gromisz Magda, Jarzębowski Kacper, Karpiuk Magdalena, Kulik Konrad.
Portale społecznościowe. Serwis społecznościowy  to serwis internetowy, który istnieje w oparciu o zgromadzoną wokół niego społeczność. Tworzy tak zwane.
OFERTA DLA SPONSORA Fundacja „Mam serce”. O NAS KIM JESTEŚMY? Realizujemy kampanie charytatywne na rzecz podopiecznych naszej Fundacji z apelem o pilną.
Zużycie prądu w moim domu ENERGIA ELEKTRYCZNA ODCZYTWskazania licznika Zużycie w jednostkachLiczba osóbŚrednie zużycie na osobę Pierwszy44894,
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
Połączenie towarzystw budownictwa społecznego Opracowano w BNW UMP 2008.
Międzynarodowa konferencja naukowo-dydaktyczna Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo. Wyzwania edukacyjne Sustainable development, sustainable.
Solphy GlassNexus System Elektronicznej Wymiany Danych Dla Producentów Szyb Zespolonych.
Celem Konkursu jest wsparcie małopolskich przedsiębiorstw społecznych - firm, których działalność gospodarcza służy realizacji celów społecznych, a także.
Innowacje i konkurencyjność łańcuchów dostaw we współczesnej gospodarce Dr hab. Grażyna Śmigielska, Prof. UEK.
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
Komunikatory Zespół Szkół Zawodowych Nr 3 im. Adama Kocura w Katowicach - Janowie.
Andrzej Feterowski Dyrektor Wydziału Informatyki Urząd Miasta Szczecin BEZPIECZNI RAZEM, czyli zachodniopomorski portal o bezpieczeństwie.
„ROLA MEDIÓW W ŻYCIU SPOŁECZNYM”
Targi 2.0 Wykorzystanie Technologii Informacyjnej i Komunikacyjnej w szkole Weryfikacja Kodeksu 2.0.
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
Optymalna wielkość produkcji przedsiębiorstwa działającego w doskonałej konkurencji (analiza krótkookresowa) Przypomnijmy założenia modelu doskonałej.
Woda O tym, dlaczego powinniśmy ją oszczędzać Jan Stasiewicz, kl. II C.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Mówię NIE używkom – wybieram ZDROWIE Alkohol: Nie ma żadnej korzyści z picia alkoholu w kontekście zdrowia człowieka i społeczeństwa. Każda jego ilość.
Zaufanie społeczne Polaków Twierdzenie: Większość ludzi ma dobre intencje.
Przez długi czas ludzie porozumiewali się wyłącznie bezpośrednio-oko w oko, twarzą w twarz. Gdy nadeszła era listów, początkowo dostarczał je posłaniec,
PROJEKT KOŃCOWY. 1.Marka – Jaka jest historia marki? 2.Produkt – jakie są najistotniejsze cechy produktu? Czym różni się od innych produktów? Jakie są.
Uwarunkowania rozwoju rynku kapitałowego w Polsce Marzec 2016 prof. zw. dr hab. Małgorzata Zaleska – Prezes Zarządu.
PRZEDSTAWIA. ZNAK JAKOŚCI KIDZONE PREZENTACJA PROJEKTU Stawiamy na jako ść ! Promujemy najlepszych! W ramach KidZone- Strefy Szcz ęś liwych Dzieci funkcjonuje.
Zarządzanie przez Internet. Klasyczne funkcje zarządza to: planowanie, organizowanie, decydowanie, motywowanie i kontrolowanie. Dzięki rozwojowi techniki.
OFERTA NA ZAMIESZCZENIE REKLAM NA PORTALU JakZdacMatureZmatematyki
Działalność Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kętach
Kampania promująca serial Disney Channel „ Do dzwonka”
LUKAS Bank „INSTYTUT JAK PŁACIĆ MNIEJ”
Innowacyjne wykorzystanie mediów drukowanych.
Ucz i ucz się z TIK!.
GDZIE JESTEŚMY? DOKĄD ZMIERZAMY?
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
RYNEK PRACY W PRZYSZŁOŚCI
Budowa Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Kozodrzy
Trendy w Public Relations
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Media Alternatywne.
PRZYSZŁOŚĆ ŚWIATA ZALEŻY OD NAS
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
Bezpieczeństwo w sieci
Ekologiczna Dziesiątka
I SOCIAL MEDIA W SPORCIE
PRZEŁAMANIE SCHEMATÓW KOMUNIKACYJNYCH W KATEGORII PRODUKTOWEJ
Wielka Oszcz w Plusie Kategoria: INNOWACYJNE WYKORZYSTANIE MEDIÓW DRUKOWANYCH Podkategoria: Innowacyjne wykorzystanie prasy tradycyjnej (wydania drukowane.
bankowość internetowa i mobilna płatności bezgotówkowe
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
NA TEMAT BEZPIECZNEGO Z KORZYSTANIA Z MEDIÓW
Zgłoszenie do konkursu
SYSTEM KONTROLI FREKWENCJI
Priorytet MEN na rok szkolny 2017/2018
Wpływ wybranych czynników na występowanie zaburzeń snu w chorobie Parkinsona Weronika Urbaś1, Anna Grażyńska1, Magdalena Doręgowska2, Joanna Siuda2, Monika.
Miasto Przyjazne Dzieciom
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
Zgłoszenie w ramach kategorii Najlepszy Team Leader Contact Center
- Konkurs dla uczniów szkół ponadpodstawowych
Zgłoszenia do nagrody specjalnej Najlepszy praCCodawca
Jesteśmy „One PPG” Nasz cel We protect and beautify the world
Małopolski Festiwal Innowacji
Kompetencje informatyczne – III etap edukacyjny
Zapis prezentacji:

Vattenfall - PowerSaver Komunikacja CSR (marzec - czerwiec 2010) Innowacje w Planowaniu Mediów Kategoria: MARKETING SPOŁECZNY Podkategoria: CSR

Vattenfall - PowerSaver: Cel komunikacji Pozycjonowanie marki Vattenfall jako nowoczesnego producenta energii elektrycznej, dbającego o ochronę środowiska i świadomość lokalnych społeczności w kwestiach zużycia energii Pragmatyczne edukowanie rynku i aktywizowanie internetowej społeczności wokół akcji marki Vattenfall – grupy PowerSaverów dbającej o środowisko naturalne. WSPÓLNY CEL: Przyczynić się do realnego spadku emisji CO2 (dwutlenek węgla) do atmosfery, czyli w przeciągu 3 miesięcy zaoszczędzić 1 milion godzin pracy komputerów, czyli równowartość około 150 000 kg CO2 niewyemitowanego do atmosfery. „Act, not just tell” – Wyróżnienie działań Vattenfall wśród bezpośredniej konkurencji i udowodnienie, że RAZEM MOŻEMY ZMIENIAĆ NA LEPSZE NASZE OTOCZENIE! CO2 - dwutlenek węgla

Komentarz lektora do Vattenfall - PowerSaver: Cel komunikacji Założeniem akcji Vattenfall - PowerSaver był fakt, że zdecydowana większość polskich użytkowników nie wykorzystuje w praktyce opcji hibernowania komputerów i pozostawia komputer włączony, nawet jeżeli przestaje z niego korzystać. Podczas trwania akcji (01.03 do 15.06) chcieliśmy uświadomić osobom używającym komputerów, w jaki sposób oszczędnie z nich korzystać, dbając tym samym o środowisko naturalne. Trzy główne cele komunikacji kampanii Vattenfall – PowerSaver to: Vattenfall jest nowoczesnym producentem energii, który dba o ochronę środowiska i świadomość lokalnych społeczności w kwestiach jej zużycia Aktywizacja społeczności PowerSaverów, której postawiono WPÓLNY CEL: Przyczynić się do realnego spadku emisji CO2 (dwutlenek węgla) do atmosfery, czyli w przeciągu 3 miesięcy zaoszczędzić 1 milion godzin pracy komputerów, czyli równowartość około 150 000 kg CO2 niewyemitowanego do atmosfery. „Act, not just tell” – Vattenfall udowadnia, że RAZEM MOŻEMY ZMIENIAĆ NA LEPSZE NASZE OTOCZENIE CO2 - dwutlenek węgla

Vattenfall - PowerSaver: Grupa docelowa Projekt skierowany był do pojedynczych odbiorców i lokalnych społeczności – obecnych i potencjalnych Klientów marki Vattenfall. Grupa docelowa: 18-50 lat, miasta > 50 tys., internauci, zaawansowani użytkownicy sprzętu komputerowego (minimum 2 godziny dziennie). Ochrona środowiska Dbałość o społeczeństwo Etyczne standardy pracy Inwestorzy Konsumenci Pracownicy Dystrybutorzy, dostawcy Media Rząd

Komentarz lektora do Vattenfall - PowerSaver: Grupa docelowa Akcja była skierowana do grupy: 18-50 lat, miasta > 50 tys., internauci, zaawansowani użytkownicy sprzętu komputerowego. Komunikowaliśmy się z szeroką grupą docelową. Są to: wszyscy aktywni użytkownicy Internetu, osoby spędzające w Internecie na przeszukiwaniu stron, korzystaniu z poczty elektronicznej, komunikatorów, platform społecznościowych, gier MMOG ponad 2 godziny dziennie i użytkownicy, który często mają komputer włączony non stop. Chcieliśmy również dotrzeć do nieco starszej grupy ludzi, dla których cel akcji może być wartością i które są wyczulone na komunikaty społecznie odpowiedzialne.

Vattenfall - PowerSaver: Wyzwania marketingowe Pokazać, że proste działania pojedynczych ludzi mają realny wpływ na środowisko, każdy może być bohaterem  Nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę, że można codziennie oszczędzać energię bez większych poświęceń ! Wspierać lokalne społeczności w działaniu, bo łatwiej jest oszczędzać energię działając w grupie!!! Motywować do działania pojedynczych odbiorców i społeczności – na bieżąco, pokazując dokonania, nagradzać oszczędność Fakty są oczywiste: 1godz.hibernacji = 0,15 kW zaoszczędzonej energii = 0,15 kg CO2 mniej do atmosfery

Komentarz lektora do Vattenfall - PowerSaver: Wyzwania marketingowe Pokazać, że zużywając mniej energii przyczyniamy się do realnego spadku emisji CO2 do atmosfery – proste działania pojedynczych ludzi mają realny wpływ na środowisko, każdy może być bohaterem Nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę, że można codziennie oszczędzać energię bez większych poświęceń – technologia jest pomocna w oszczędzaniu Wspierać lokalne społeczności w działaniu, bo łatwiej jest oszczędzać energię działając w grupie – Razem możemy zmieniać na lepsze nasze otoczenie Motywować pojedynczych odbiorców i społeczności do działania – na bieżąco, pokazując dokonania, nagradzać oszczędność Fakty są oczywiste: 1 godzina hibernacji = 0,15 kW zaoszczędzonej energii = 0,15 kg CO2 mniej do atmosfery

Vattenfall - PowerSaver: Innowacyjność strategii komunikacji w mediach Na cele akcji wykreowaliśmy logo - przycisk z naniesionymi liniami papilarnymi układającymi się w znak standby i pojęcie PowerSavera - superbohatera, który wpływa na zmniejszanie zużycia energii elektrycznej na Ziemi Pokazywaliśmy realny efekt i wpływ pracy PowerSaverów - aktualizowane na bieżąco liczniki oszczędności PowerSaverów, aktualną liczbę uczestników, dokonania pojedynczego użytkownika i jego profil. Stworzyliśmy stronę www i widget PowerSaver – aplikację desktopową, która automatycznie wprowadzała komputer użytkownika w stan uśpienia, zliczała czas i podawała indywidualne wyniki oszczędzania. Logotyp

Komentarz lektora do Vattenfall - PowerSaver: Innowacyjność strategii komunikacji w mediach Na cele akcji wykreowaliśmy logo - przycisk z naniesionymi liniami papilarnymi układającymi się w znak standby i pojęcie PowerSavera - superbohatera, który wpływa na zmniejszanie zużycia energii elektrycznej na Ziemi Pokazaliśmy realny efekt i wpływ pracy PowerSaverów na stronie www, forach, profilach, Onet side bar - aktualizowane na bieżąco liczniki oszczędności wszystkich PowerSaverów, aktualną liczbę uczestników, dokonania pojedynczego użytkownika i jego profil. Stworzyliśmy stronę www i Widget PowerSaver – aplikację desktopową, która automatycznie wprowadzała komputer użytkownika w stan uśpienia, zliczała czas standby i podawała indywidualne wyniki oszczędzania. Standby – czytaj [stend baj]

Vattenfall - PowerSaver: Egzekucja kampanii Onet side bar Kampania banerowa Widget - czytaj [ łidzet ] Profil – social media

Komentarz lektora do Vattenfall - PowerSaver: Egzekucja kampanii Siłą PowerSaverów jest działanie w grupie – wspólne oszczędzanie energii !!! W ramach projektu Vattenfall - PowerSaver zaprojektowaliśmy identyfikację wizualną PowerSaverów, ponieważ wspólnota potrzebowała spójnego wizerunku tożsamego z ich celami i działaniem. Do komunikacji z PowerSaverami wykorzystano: Stronę WWW – powersaver.vattenfall.pl Widget PowerSaver – aplikacja desktopowa Profile PowerSavera na Nasza Klasa, Facebooku i Goldenline. Onet side bar – widget PowerSavera w pasku na SG Onet.pl Działania SEM, WOM, wysyłkę mailingową Widget – czytaj [łidzet] Standby – czytaj [stend baj]

Vattenfall - PowerSaver: Wyniki Effekt: W ciągu 3 i pół miesiąca trwania akcji 9 000 PowerSaverów zaoszczędziło 111 000 kg CO2, czyli 740 000 godzin pracy komputerów Nagroda za aktywność – w akcji wzięło udział 16 szkół, z których 3 otrzymały od organizatora wyposażenie pracowni komputerowych o łącznej wartości 60 tys. PLN Od zakończenia akcji minęło 6 miesięcy…. Akcja nadal żyje, pomimo braku aktywnego wsparcia mediowego. Po zakończeniu akcji stan licznika zwiększył się o kolejne zaoszczędzone 39 000 kg CO2 i nadal rośnie….

Komentarz lektora do Vattenfall - PowerSaver: Wyniki W ciągu 3 i pół miesiąca trwania akcji 9 000 PowerSaverów zaoszczędziło 111 000 kg CO2, czyli 740 000 godzin pracy komputerów Nagroda za aktywność – cel konkursu (150 000 kg CO2) nie został osiągnięty, ale mimo to organizator nagrodził wysiłki 3 szkół z 16 biorących udział, otrzymały one wyposażenie pracowni komputerowych o łącznej wartości 60 tys. PLN Od zakończenia akcji minęło 6 miesięcy…. Akcja nadal żyje, pomimo braku aktywnego wsparcia mediowego. Po zakończeniu akcji stan licznika zwiększył się o kolejne zaoszczędzone 39 000 kg CO2 i nadal rośnie….