Raport z badania ilościowego przygotowany na zlecenie:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

D-Link Technology Trend Wyniki badania
CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – raport Przygotowany dla Fundacji ABC XXI 30 października 2006.
D-Link Technology Trend Zakupy online Grudzień, 2007.
1 Wyniki finansowe za I kw r. ULMA Construccion Polska S.A. Prezentacja dla inwestorów 21 maja 2012 r.
Społeczności w Internecie
Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
Kontrakty Terminowe Futures
Konferencja Odpowiedzialny Biznes 2005, listopada 2005
Raport z badania Capibus
1. Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny błąd statystyczny dla takiej.
1. BAROMETR NASTROJÓW EKONOMICZNYCH STYCZEŃ 2009 Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. BAROMETR NASTROJÓW EKONOMICZNYCH WRZESIEŃ 2008 Badanie zrealizowane zostało w dniach 5-11 września 2008 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. Maj 2010 Barometr nastrojów ekonomicznych Badanie zrealizowane zostało w dniach maja 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków.
1. Kwiecień 2010 Barometr nastrojów ekonomicznych.
1. Lipiec 2010 Barometr nastrojów ekonomicznych Badanie zrealizowane zostało w dniach 5-11 lipca 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków.
1 Badanie zrealizowane zostało w dniach października 2011 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny błąd statystyczny dla.
1. BAROMETR NASTROJÓW EKONOMICZNYCH LISTOPAD 2008 Badanie zrealizowane zostało w dniach listopada 2008 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. Sierpień 2010 Barometr nastrojów ekonomicznych Badanie zrealizowane zostało w dniach sierpnia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1 Badanie zrealizowane zostało w dniach 1-7 lipca 2011 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny błąd statystyczny dla takiej wielkości.
1 Badanie zrealizowane zostało w dniach 9-16 maja 2011 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny błąd statystyczny dla takiej wielkości.
1. BAROMETR NASTROJÓW EKONOMICZNYCH GRUDZIEŃ 2008 Badanie zrealizowane zostało w dniach grudnia 2008 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1 Badanie zrealizowane zostało w dniach marca 2011 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny błąd statystyczny dla takiej.
1. Czerwiec 2010 Barometr nastrojów ekonomicznych Badanie zrealizowane zostało w dniach czerwca 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. Badanie zrealizowane zostało w dniach lutego 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny błąd statystyczny dla takiej.
1 Badanie zrealizowane zostało w dniach 3-8 lutego 2012 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny błąd statystyczny dla takiej.
1 Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2011 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny błąd statystyczny dla takiej.
1. Czerwiec 2010 Barometr nastrojów ekonomicznych Badanie zrealizowane zostało w dniach czerwca 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. Badanie zrealizowane zostało w dniach 5-10 czerwca 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny błąd statystyczny dla takiej.
Wizy dla Ukraińców Prezentowane badania opinii publicznej zostały przeprowadzone na zlecenie Fundacji im. Stefana Batorego: W Polsce w dniach 7-8 grudnia.
Prezentacja wyników badania
Udział grup inwestorów w obrotach giełdowych – rok 2003 Warszawa,
Rachunek inwestycyjny prowadzony jako IKE w Domu Maklerskim BDM SA w Domu Maklerskim BDM SA.
Banki spółdzielcze w oczach Polaków
Rynek otwartych funduszy emerytalnych Raport miesi ę czny, kwiecie ń 2009.
Rynek otwartych funduszy emerytalnych Raport miesi ę czny, luty 2009.
Rynek otwartych funduszy emerytalnych Raport miesi ę czny, stycze ń 2009.
Raport z badania przygotowany
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży Wyniki badań omnibusowych zrealizowanych dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów.
Rachunek inwestycyjny prowadzony jako IKE w BDM SA w BDM SA.
Rynek otwartych funduszy emerytalnych Raport miesi ę czny, lipiec 2009.
Problemy wychowawcze dzieci
Plan zajęć: Czynniki kształtujące wartość firmy Podstawowe pojęcia
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Wybrane wyniki badań Listopad 2004.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji 1, 2 i 3 Badania monitoringowego Beneficjentów Indywidualnych Działania 2.3 SPO RZL.
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
Prognoza nastrojów i działań przedsiębiorców w perspektywie najbliższego półrocza (IVQ2013/IIQ2014)
Źródło: Dział Badań i Analiz firmy Emmerson S.A. na podstawie danych Wojewódzkich Urzędów Statystycznych Aktualna sytuacja na rynku mieszkaniowym. Prognozy.
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem Polaków 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM POLAKÓW Czerwiec 2014.
Zwyczaje związane z myciem okien
Joanna Kalinowska Martyna Szymańska
1. Maj 2010 Barometr nastrojów ekonomicznych Badanie zrealizowane zostało w dniach maja 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków.
1 Badanie zrealizowane zostało w dniach 4-9 kwietnia 2011 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny błąd statystyczny dla takiej.
1. Badanie zrealizowane zostało w dniach 6-10 marca 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny błąd statystyczny dla takiej.
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
Formy inwestowania.
Konferencja Prasowa Warszawa, 3 marca 2016 r.. 2 Barometr Rynku Pracy V IV Podsumowanie I Zdaniem Pracownika II Zdaniem Pracodawcy III Wyzwania pracodawców.
1 UWODZENIE Wyniki badania ilościowego dla Warszawa, Listopad 2008 Niech Cię uwiedzie!
Michał Stanikowski Warszawa, Marzec 2011 Raport z sondażu dotyczący projektu ograniczenia refundacji leków.
Prognoza nastrojów i działań przedsiębiorców w perspektywie najbliższego półrocza Data badania: II półrocze 2015.
Raport z badania ilościowego przygotowany na zlecenie:
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
1 16 września 2013 r..
Barometr Nastrojów Ekonomicznych
Głos Polaków w sprawie wina
Raport z badania efektywności marketingu sensorycznego (aroma- oraz audiomarketingu łącznie) w ogólnopolskiej sieci usługowej z kategorii ”rozrywka”
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży
Inwestycje polskich przedsiębiorstw i gmin
Badanie #finanseprzyszlosci – czy za 10 lat bankowa aplikacja mobilna będzie najważniejszą aplikacją w telefonie.
RAPORT KRAJOWY POLSKA Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce
Zapis prezentacji:

Raport z badania ilościowego przygotowany na zlecenie: Monitor optymizmu inwestycyjnego fala 1-5 Raport z badania ilościowego przygotowany na zlecenie:

Informacje o badaniu METODA Badanie przeprowadzono techniką CAWI (Computer Assisted Web Interview), na panelu internetowym będącym własnością ARC Rynek i Opinia (www.epanel.pl) posiadającego ok. 40 tysięcy panelistów. WIELKOŚĆ PRÓBY: FALA 1: N=487 FALA 2: N=455 FALA 3: N=432 FALA 4: N=420 FALA 5: N=417 GRUPA CELOWA: Osoby w wieku 30 - 65 lat, które posiadają obecnie produkty finansowe związane z oszczędzaniem lub inwestowaniem i/lub środki do inwestowania.

Podsumowanie Nastroje inwestycyjne wśród Polaków istotnie wzrosły w porównaniu do poprzednich pomiarów – wzrost Wskaźnika Optymizmu Inwestycyjnego o 8p.p. – i tym samym po raz pierwszy wyniósł powyżej zera. Pomimo iż nadal dominuje postawa neutralna wobec inwestowania, Polacy deklarują postawę optymistyczną częściej niż pesymistyczną. Posiadanie wolnych środków oraz szybki dostęp do zainwestowanych pieniędzy to niezmiennie elementy najczęściej wskazywane jako najbardziej zachęcające do inwestowania. Podobnie jak w poprzednich pomiarach, brak wolnych środków i ogólna sytuacja gospodarcza w Polsce to elementy, które najczęściej zniechęcają do inwestowania. Istotnie, bo aż o 6 p.p, wzrósł również odsetek osób, dla których elementem zniechęcającym są regulacje podatkowe. W opinii osób, które uważają, że obecnie jest dobry moment do inwestycji, najlepszym ich obszarem pozostają niezmiennie nieruchomości – utrzymuje się trend który pojawił się w drugim kwartale 2016 roku. Akcje giełdowe są wśród tych osób aktualnie bardziej popularne niż w poprzednich pomiarach. Wśród osób deklarujących, że obecnie jest zły moment na inwestowanie nieruchomości również są najczęściej wskazywanym obszarem, w który ewentualnie mogliby w tym czasie inwestować, a kruszce pozostają drugą najbardziej atrakcyjną możliwością. Co ciekawe, ta ostatnia grupa nie wskazuje akcji giełdowych jako potencjalnie dobrego obszaru inwestycyjnego – sugeruje to, iż stosunek do inwestowania na giełdzie ma silne powiązanie z ogólnym postrzeganiem sytuacji.

Ocena momentu na inwestowanie Q1. Czy w Pana/Pani opinii obecnie jest dobry czy zły moment na inwestowanie? 1 fala 2 fala 3 fala 4 fala 5 fala INDEKS OPTYMIZMU INWESTYCYJNEGO WYNOSI: W STYCZNIU 2016: -9 W MARCU 2016: -4 W MAJU 2016: -4 W LIPCU 2016: 0 WE WRZEŚNIU 2016: 8 Indeks Optymizmu Inwestycyjnego został obliczony na podstawie rozkładu odpowiedzi otrzymanego z pytania „Czy w Pana/Pani opinii obecnie jest dobry czy zły moment na inwestowanie?”. Jest to różnica pomiędzy sumą odpowiedzi „zdecydowanie dobry” i „raczej dobry” (Top2Boxes) a sumą odpowiedzi „zdecydowanie zły” i „raczej zły” (Bottom2Boxes). Indeks może przyjmować wartości od -100 do +100, gdzie -100 oznacza krańcowo negatywne nastawienie do inwestowania, natomiast +100 oznacza krańcowo pozytywne nastawienie do inwestowania. - 100 +100 -9 -4 8 Podstawa procentowania: wszyscy respondenci, 1 fala N=487; 2 fala N=455; 3 fala N=432; 4 fala N=409, 5 fala N=417 Różnice istotne statystycznie

Elementy zachęcające do inwestowania Q4. Proszę wskazać te elementy, które w tym momencie najbardziej ZACHĘCAJĄ Pana/Panią do inwestowania: ELEMENTY ZACHĘCAJĄCE I II III IV V I II III IV V I II III IV V I II III IV V I II III IV V I II III IV V I II III IV V I II III IV V I II III IV V I II III IV V Posiadam aktualnie wolne środki Szybki dostęp do zainwestowanych pieniędzy Ogólna sytuacja gospodarcza w Polsce Niskie ceny akcji Atrakcyjne oferty/ możliwości inwestycyjne Ogólna sytuacja gospodarcza na świecie Niskie stopy procentowe Pozytywne doświadczenia z wcześniejszych inwestycji Uprzywilejowane podatkowo produkty finansowe Nie wiem/ trudno powiedzieć Zachęca w największym stopniu I 1 fala - styczeń 2016 II 2 fala - marzec 2016 III 3 fala - maj 2016 IV 4 fala - lipiec 2016 V 5 fala – wrzesień 2016 Podstawa procentowania: wszyscy respondenci, 1 fala N=487; 2 fala N=455; 3 fala N=432; 4 fala N=409, 5 fala N=417 Różnice istotne statystycznie

Elementy zniechęcające do inwestowania Q5. Proszę wskazać te elementy, które w tym momencie najbardziej ZNIECHĘCAJĄ Pana/Panią do inwestowania: ELEMENTY ZNIECHĘCAJĄCE I II III IV V I II III IV V I II III IV V I II III IV V I II III IV V I II III IV V I II III IV V I II III IV V I II III IV V I II III IV V Ogólna sytuacja gospodarcza w Polsce Brak wolnych środków Sytuacja na giełdzie Ogólna sytuacja gospodarcza na świecie Niekorzystne regulacje podatkowe Długi okres oczekiwania na zwrot z inwestycji Nie posiadam wiedzy na temat inwestowania Brak atrakcyjnych ofert inwestycyjnych Negatywne doświadczenia z wcześniejszych inwestycji Nie wiem/ trudno powiedzieć Zniechęca w największym stopniu I 1 fala - styczeń 2016 II 2 fala - marzec 2016 III 3 fala - maj 2016 IV 4 fala - lipiec 2016 V 5 fala – wrzesień 2016 Podstawa procentowania: wszyscy respondenci, 1 fala N=487; 2 fala N=455; 3 fala N=432; 4 fala N=409, 5 fala N=417 Różnice istotne statystycznie

Korzystne vs. potencjalnie obszary inwestycji (1/2) Q2a. Na inwestycje w które obszary jest w Pana/Pani opinii obecnie dobry moment? Q2b. Jeżeli już miał(a)by Pan/i w coś zainwestować w tym momencie, to co by to było? Podstawa procentowania: osoby deklarujące, że obecnie jest dobry moment na inwestowanie, 1 fala N=100; 2 fala N=99; 3 fala N=108; 4 fala N=109, 5 fala N=125 Podstawa procentowania: Osoby deklarujące, że obecnie jest zły moment na inwestowanie, 1 fala N=145; 2 fala N=121; 3 fala N=126; 4 fala N=112, 5 fala N=94 Różnice istotne statystycznie

Korzystne vs. potencjalnie obszary inwestycji (2/2) Q2a. Na inwestycje w które obszary jest w Pana/Pani opinii obecnie dobry moment? Q2b. Jeżeli już miał(a)by Pan/i w coś zainwestować w tym momencie, to co by to było? Podstawa procentowania: osoby deklarujące, że obecnie jest dobry moment na inwestowanie, 1 fala N=100; 2 fala N=99; 3 fala N=108; 4 fala N=109, 5 fala N=125 Podstawa procentowania: Osoby deklarujące, że obecnie jest zły moment na inwestowanie, 1 fala N=145; 2 fala N=121; 3 fala N=126; 4 fala N=112, 5 fala N=94 Różnice istotne statystycznie

dziękujemy!