Projekt „Lekki tornister”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
Advertisements

1. 2 Przed sprawdzianem/egzaminem 3 Przygotowania do sprawdzianu/egzaminu Przygotowania Styczeń – ostatnie zmiany w danych przekazanych OKE Luty – powołanie.
Zespół Szkół w Przykonie Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przykonie.
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
Szkoła Podstawowa nr 12 im. Kornela Makuszyńskiego w Piotrkowie Tryb.
18 kwietnia 2016 (poniedziałek) Część humanistyczna 19 kwietnia 2016 (wtorek) Część matematyczno – przyrodnicza 20 kwietnia 2016 (środa) Język obcy nowożytny.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
S POTKANIE Z OSOBAMI NIEPEŁNOSPRAWNY MI 24 kwietnia 2016r Centrum Kształcenia Sportowego.
MOJE CZYSTE MIASTO Relacja Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 7 w Rudzie Śląskiej.
Historia to świadek czasu, światło prawdy, życie pamięci, nauczycielka życia, zwiastunka przyszłości...
SPOTKANIE Z RODZICAMI DOTYCZĄCE NABORU DO SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. R. W. BERWIŃSKIEGO W ZANIEMYŚLU I PRZEDSZKOLA SAMORZĄDOWEGO „KOLOROWY ŚWIAT” W ZANIEMYŚLU.
Sprawdzian 2016r. Informacje dla uczniów i rodziców.
"Świecimy przykładem 2009". Konkurs ekologiczny 32 DH POWSINOGI KONARZEWO.
5 kwietnia 2016 r. (wtorek) część 1. – język polski i matematyka – godz. 9:00 (80 minut – arkusz standardowy lub 120 minut – czas wydłużony) część 2. –
ZMIANY ZWIĄZANE Z FORMUŁOWANIEM OCEN DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM NA WSZYSTKICH ETAPACH EDUKACYJNYCH.
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi Nr 13 w Tarnowskich Górach.
Z dniem 1 września 2004 roku stanowisko dyrektora szkoły objął pan Eugeniusz Szybiak, a jego zastępcą została pani Barbara Goraj. Oboje funkcję swą pełnią.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Łódź ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel. / fax (0-42)
Szkoła z Klasą Wychowawczyni pani Klaudia Gołoś-Robak.
5 KROKÓW DO SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Jak dostać się do szkoły ponadgimnazjalnej? Instrukcja dla uczniów, którzy uczą się w gimnazjach które przekazują.
LEKKI PLECAK. - droga do szkoły i (do wiedzy) nie musi być ciężka. Dbaj o to aby Twój plecak był jak najlżejszy - Ile waży Twój plecak ? Lżejszy plecak.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: matematyczna klasa II odejmowanie 1 godz. lekcyjna.
SZKOŁA PODSTAWOWA W STARYCH BUDKOWICACH
Ocena stanu zdrowia dzieci 5-letnich AGNIESZKA CHWALUK KATARZYNA WÓJTOWICZ-CHOMICZ.
Projekt Edukacyjny Zdrowym by ć zdrowo ż y ć. Cele projektu kształtowanie zdrowego stylu życia poprzez właściwe zachowania, przyzwyczajenia i nawyki prozdrowotne.
Gimnazjum w Zespole Szkół w Niedźwiadzie Górnej. Na zebraniu uczniowie zapoznali się z programem „ Talentowisko” oraz regulaminem konkursu „Spółdzielnia.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1
Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne
Co to jest spacer edukacyjny?
ODDZIAŁY PRZEDSZKOLNE W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 7 im
Chcę więcej, mogę lepiej
Prowadzonych przez MIASTO BIAŁYSTOK na rok szkolny 2017/2018
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Dnia r. w naszej świetlicy odbyły się zajęcia pt
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
Rządowy program wspomagania latach 2015–2018 organów prowadzących szkoły w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w szkołach – „Bezpieczna+”
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Świetlica.
Tydzień Hiszpański w Szkole Podstawowej nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi w Ełku 16 – 20 X 2017r.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Job-shadowing Alcazar de San Juan, Hiszpania 07/11/17-10/11/17
CELE PROGRAMU Celem programu jest wzmocnienie zainteresowań i aktywności czytelniczej uczniów oraz zwiększenie potencjału i roli bibliotek, a także uatrakcyjnienie.
Dzień Pluszowego Misia
ZMIEŃ SZKOŁĘ- IDŹ NA WYBORY!
Podsumowanie VI edycji programu edukacji antytytoniowej „ Znajdź właściwe rozwiązanie” (XI – VI. 2017) Grzegorz Kruk.
INFORMACJE DLA RODZICÓW ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
Podsumowanie działalności Samorządu Uczniowskiego
Tornister Warto zauważyć, że problem przeciążonych tornistrów szkolnych wynika  z kilku przyczyn: - Dzieci często noszą w plecakach więcej podręczników.
Wytyczne dotyczące problemu ciężkich tornistrów
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
W kwietniu nasza szkoła przystąpiła do realizacji projektu CZAS NA ZDROWIE. Głównym celem tego ogólnopolskiego projektu edukacyjnego jest promocja zdrowego.
NA TEMAT BEZPIECZNEGO Z KORZYSTANIA Z MEDIÓW
INSTRUKCJA.
Nasza szkoła w liczbach
Wytyczne dotyczące problemu ciężkich tornistrów
Bemowski Dzień przedszkolaka
Punkty konsultacyjne w ramach projektu Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty Wsparcie szkół ogólnodostępnych w realizacji zadań związanych.
Spotkanie z rodzicami rok szkolny 2017/ –
Instrukcja.
Szkolny projekt realizowany w ramach Szkoły Promującej Zdrowie 25 – 29
KLASYFIKACJA ŚRÓDROCZNA UCZNIÓW edukacji wczesnoszkolnej
Anna Jarzębowska – Krześniak
Zajęcia 1 – Zasady współpracy i zaliczenia
Opracowanie prezentacji: B. Magiera
Eksperyment edukacją przyszłości
Zapis prezentacji:

Projekt „Lekki tornister” Dokumentacja realizacji zajęć edukacyjnych w ramach projektu ,,Lekki tornister” w Szkole Podstawowej nr 9 w Gnieźnie

Projekt „Lekki tornister” Od wielu lat w Szkole Podstawowej nr 9 kładziemy duży nacisk na profilaktykę zdrowotną. W związku z tym bardzo chętnie przystąpiliśmy do projektu edukacyjnego ,,Lekki tornister”.

Projekt „Lekki tornister” Realizacja projektu nastąpiła w terminie od 27 lutego do 3 marca 2017 roku. Uczestniczyły w nim wszystkie klasy edukacji wczesnoszkolnej, czyli 17 oddziałów. Łącznie w projekcie wzięło udział 361 uczniów, w tym 156 dziewczynek i 205 chłopców.

Projekt „Lekki tornister” Pierwszym punktem realizacji projektu było ważenie uczniów oraz tornistrów w gabinecie higienistki szkolnej. Działanie to miało na celu sprawdzenie jaki procent uczniów ma przeciążony tornister. Wyniki wpisywane były przez wychowawców do specjalnie przygotowanych tabel. Po obliczeniach okazało się, że u aż 81,31% uczniów waga tornistra przekraczała 10% wagi ciała ucznia.

Projekt „Lekki tornister” Ważenie dzieci i tornistrów Zdjęcia z gabinetu higienistki szkolnej

Projekt „Lekki tornister” Ważenie dzieci i tornistrów Zdjęcia z gabinetu higienistki szkolnej

Projekt „Lekki tornister” Ważenie dzieci i tornistrów Zdjęcia z gabinetu higienistki szkolnej

Projekt „Lekki tornister” Ważenie dzieci i tornistrów Zdjęcia z gabinetu higienistki szkolnej

Projekt „Lekki tornister” Ważenie dzieci i tornistrów Zdjęcia z gabinetu higienistki szkolnej

Projekt „Lekki tornister” Ważenie dzieci i tornistrów Zdjęcia z gabinetu higienistki szkolnej

Projekt „Lekki tornister” Następnie każdy nauczyciel otrzymał płytę ze słuchowiskiem i piosenką, a także materiały dydaktyczne dla uczniów oraz scenariusze zajęć dla nauczycieli. W salach lekcyjnych na widocznym miejscu zostały umieszczone plakaty: 10 zasad zdrowego kręgosłupa Postawy ciała Miejsce wygodne do nauki Ćwiczenia na zdrowy kręgosłup Tornister idealny Gdy plecak waży za dużo W dalszej kolejności wychowawcy przeprowadzili zajęcia w swoich klasach według podanego scenariusza.

Projekt „Lekki tornister” Radość i śmiech podczas wykonywania ćwiczeń do piosenki Zdjęcia w salach lekcyjnych podczas realizacji zadań dla dzieci

Projekt „Lekki tornister” Radość i śmiech podczas wykonywania ćwiczeń do piosenki Zdjęcia w salach lekcyjnych podczas realizacji zadań dla dzieci

Projekt „Lekki tornister” Radość i śmiech podczas wykonywania ćwiczeń do piosenki Zdjęcia w salach lekcyjnych podczas realizacji zadań dla dzieci

Projekt „Lekki tornister” Radość i śmiech podczas wykonywania ćwiczeń do piosenki Zdjęcia w salach lekcyjnych podczas realizacji zadań dla dzieci

Projekt „Lekki tornister” Radość i śmiech podczas wykonywania ćwiczeń do piosenki Zdjęcia w salach lekcyjnych podczas realizacji zadań dla dzieci

Projekt „Lekki tornister” Radość i śmiech podczas wykonywania ćwiczeń do piosenki Zdjęcia w salach lekcyjnych podczas realizacji zadań dla dzieci

Projekt „Lekki tornister” Radość i śmiech podczas wykonywania ćwiczeń do piosenki Zdjęcia w salach lekcyjnych podczas realizacji zadań dla dzieci

Projekt „Lekki tornister” Skupienie przy wykonywaniu zadań z kart pracy Zdjęcia w salach lekcyjnych podczas realizacji zadań dla dzieci

Projekt „Lekki tornister” Skupienie przy wykonywaniu zadań z kart pracy Zdjęcia w salach lekcyjnych podczas realizacji zadań dla dzieci

Projekt „Lekki tornister” Skupienie przy wykonywaniu zadań z kart pracy Zdjęcia w salach lekcyjnych podczas realizacji zadań dla dzieci

Projekt „Lekki tornister” Skupienie przy wykonywaniu zadań z kart pracy Zdjęcia w salach lekcyjnych podczas realizacji zadań dla dzieci

Projekt „Lekki tornister” Skupienie przy wykonywaniu zadań z kart pracy Zdjęcia w salach lekcyjnych podczas realizacji zadań dla dzieci

Projekt „Lekki tornister” Skupienie przy wykonywaniu zadań z kart pracy Zdjęcia w salach lekcyjnych podczas realizacji zadań dla dzieci

Projekt „Lekki tornister” Nauka właściwego pakowania tornistra Zdjęcia w salach lekcyjnych podczas realizacji zadań dla dzieci

Projekt „Lekki tornister” Nauka właściwego pakowania tornistra Zdjęcia w salach lekcyjnych podczas realizacji zadań dla dzieci

Projekt „Lekki tornister” Nauka właściwego pakowania tornistra Zdjęcia w salach lekcyjnych podczas realizacji zadań dla dzieci

Projekt „Lekki tornister” Nauka właściwego pakowania tornistra Zdjęcia w salach lekcyjnych podczas realizacji zadań dla dzieci

Projekt „Lekki tornister” Nauka właściwego pakowania tornistra Zdjęcia w salach lekcyjnych podczas realizacji zadań dla dzieci

Projekt „Lekki tornister” Nauka właściwego pakowania tornistra Zdjęcia w salach lekcyjnych podczas realizacji zadań dla dzieci

Projekt „Lekki tornister” Nauka właściwego pakowania tornistra Zdjęcia w salach lekcyjnych podczas realizacji zadań dla dzieci

Projekt „Lekki tornister” Podsumowanie zajęć Wykonanie plakatów i emotikon

Projekt „Lekki tornister” Podsumowanie zajęć Wykonanie plakatów i emotikon

Projekt „Lekki tornister” Podsumowanie zajęć Wykonanie plakatów i emotikon

Projekt „Lekki tornister” Podsumowanie zajęć Wykonanie plakatów i emotikon

Projekt „Lekki tornister” Podsumowanie zajęć Wykonanie plakatów i emotikon

Projekt „Lekki tornister” Podsumowanie zajęć Wykonanie plakatów i emotikon

Projekt „Lekki tornister” Po przeprowadzonych zajęciach odbyło się spotkanie nauczycieli, na którym wymienili swoje spostrzeżenia i uwagi. Wszyscy zgodnie stwierdzili, że zajęcia bardzo podobały się dzieciom. Z wielką uwagą i zainteresowaniem wysłuchały audycji pt.,,Lekki tornister i Zielona Kropka”. Z chęcią wykonywały ćwiczenia podczas piosenki, jednak największą radość sprawił uczniom moment poprawnego pakowania i odkrywania wielu skarbów w swoich plecakach. Na spotkaniu ustalono także, iż podczas Dnia Otwartego Szkoły będzie przygotowany punkt informacyjny dla rodziców przyszłych klas pierwszych ,,Jak skompletować idealny tornister?”.

Projekt „Lekki tornister” Ostatnim punktem realizacji programu było ponowne ważenie plecaków. Po obliczeniach okazało się, że nadal 45% uczniów ma wagę tornistra przekraczającą 10% wagi ciała. W związku z tym zostały wyznaczone dalsze działania dla nauczycieli : przeprowadzenie pogadanek przypominających jak prawidłowo pakować tornister kontrolowanie wagi plecaków swoich wychowanków.

Projekt „Lekki tornister” Koordynatorzy projektu: Hanna Różak oraz Katarzyna Posłuszny