Kod Uniwersytetu Wiedzy

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Związku Miast Polskich
Advertisements

Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Historia Koła Rok założenia: 1994 r. Opiekun: dr Iwona Pawlas.
Nauczyciel prawie doskonały
Zintegrowany system informacji warunkiem skutecznej aktywizacji zawodowej Osób Niepełnosprawnych 15 grudnia 2011 r.
MIĘDZYNARODOWE STOSUNKI POLITYCZNE
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
MAŁOPOLSKO-PODKARPACKI KLASTER CZYSTEJ ENERGII
Otoczenie polityki społecznej
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Budowa powiązań z otoczeniem gospodarczym Panel.
Plan prezentacji 1. Wprowadzenie 2. Zarządzanie zmianami w organizacji świadczącej usługi edukacyjne 3. Szkoła wyższa i jej otoczenie w procesie zmian.
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Piotr Knaś, Małopolski Instytut Kultury
Idea klastra Wszystko, co obecnie masz czy kiedykolwiek będziesz mieć, wszystko, czym się staniesz, co zrobisz i czego doświadczysz, uzyskasz wraz z innymi.
KONCEPCJA DZIAŁALNOŚCI
Rola Doradztwa w doskonaleniu innowacyjno ś ci sektora Rolno- spo ż ywczego Prof.zw.dr hab.Katarzyna Duczkowska- Małysz Puławy 2009.
WYZWANIA STRATEGICZNE REGIONALNEGO SYSTEMU INNOWACJI Śląskie Forum Innowacji 2011 Innowacyjny Śląsk.
Wpływ Regionalnego Komitetu Sterującego na proces wdrażania RSI ? Elżbieta Książek 25 marca 2010 Warsztaty Regionalnego Komitetu Sterującego ds. Regionalnej.
Dr inż. Jerzy Koszałka IV Regionalne Forum Innowacji Gdańsk, 10 czerwca 2005 r. REGIONAL INNOVATION STRATEGY FOR POMERANIA REGION - complement and action.
Katedra Ekonomii i Badań Regionalnych Politechniki Opolskiej
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
Dr Krzysztof Borodako Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Jakość kształcenia zawodowego w Unii Europejskiej
Projekt Wortal Transferu Wiedzy jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (85%) oraz ze środków budżetu.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
WSCHODNI OŚRODEK TRANSFERU TECHNOLOGII
Różnorodność, polityka równych szans, zarządzanie różnorodnością
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Polskie biblioteki akademickie w Europie opartej na wiedzy Dagmara Sawicka Biblioteka Główna Akademii Rolniczej w Lublinie ŁÓDŹ czerwca 2004.
Rola szkoły ponadgimnazjalnej w procesie przygotowania ucznia do życia we współczesnym społeczeństwie Jerzy Fraś.
Konferencja Projektu Razem-inicjatywy w zakresie ekonomii społecznej współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Współpraca brokerów i ubezpieczycieli. Partnerstwo w interesie klienta reguły wymiany podstawą budowania partnerstwa w relacjach ubezpieczający – broker.
Propozycja prac grup tematycznych Kujawsko-Pomorskiej Rady Innowacji KUJAWSKO-POMORSKA RADA INNOWACJI I ZESPÓŁ EKSPERTÓW DS. POLITYKI INNOWACYJNEJ WOJEWÓDZTWA.
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Zarządzanie w pielęgniarstwie
Jak robić to efektywnie?
Konferencja Dostosowanie oferty kształcenia zawodowego do potrzeb regionalnego rynku pracy Gdańsk, 13 marca 2013 r.
40 TYS. M IESZKAŃCÓW 74 PRACOWNIKÓW Zespołowa metoda pracy oraz skuteczny system przepływu informacji jako elementy kształtujące motywującą atmosferę pracy.
Doskonalenie podstawą sukcesu organizacji Doskonalenie podstawą sukcesu organizacji Prof. nadzw. PG Dr hab. inż. Piotr Grudowski Politechnika Gdańska Wydział.
NOWA SPECJALNOŚĆ EKOBIZNES KATEDRA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ ŚRODOWISKA srodowiska/specjalnosc-ekobiznes.html.
Tomasz Klajbor Kierownik Realizacji Projektu IV Regionalne Forum Innowacji Gdańsk, 10 czerwca 2005 r. Proces Wdrażania Regionalnej Strategii Innowacji.
Biblioteka ucząca się Roman Tomaszewski Mariusz Polarczyk
Jak skutecznie budować pozycję firmy na rynku lokalnym?
Nowoczesny Uniwersytet XXI wieku na Mazowszu ks. prof. dr hab. Stanisław Dziekoński Rektor Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
Z A R Z Ą D Z A Ć Potrafię PRAKTYCZNIE WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ PRACY W KATOWICACH.
Misja Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu Prowadzimy działalność naukowo-badawczą oraz kształcimy bazując.
Sieć na rzecz innowacji w rolnictwie i na obszarach wiejskich (SIR) jako element realizacji Planu Działania KSOW na lata „Europejski Fundusz.
Znaczenie strategii rozwoju i ich umiejscowienia w systemie prawnym kraju dr hab. Wojciech Dziemianowicz, prof. UW I Szczecińska Konferencja Regionalistyczna.
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
KULTURA INNOWACYJNOŚCI W POLITECHNICE ŁÓDZKIEJ Prof. dr hab. inż. Stanisław Bielecki Rektor Politechniki Łódzkiej.
Zarządzanie partnerstwem z wykorzystaniem zasad dotyczących współpracy w zespołach wirtualnych/ rozproszonych. Włodawski Obszar Funkcjonalny Gmina Miejska.
Metoda partycypacyjnego planowania zintegrowanego rozwoju w SOM.
UNIWERSYTET MEDYCZNY W ŁODZI - PRZEDSIĘBIORSTWEM NAUKOWO - DYDAKTYCZNYM Prof. dr hab. Paweł Górski, Rektor.
Inteligentna droga do miasta przyszłości
Sygnity.City Otwarty Ekosystem Inteligentnych Miast.
Zarządzanie środowiskiem i przestrzenią KATEDRA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ ŚRODOWISKA.
Zasady polityki informacyjnej uczelni publicznej mgr Agnieszka Kamińska doktorantka Instytutu Studiów Politycznych PAN 1.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Doskonalenie relacji uniwersytet otoczenie na przykładzie wybranych uczelni technicznych Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej.
Nowe kierunki współczesnej dyplomacji – przykłady narzędzi stosowanych przez dyplomację ekonomiczną w promocji i wsparciu polskich przedsiębiorców za granicą.
Dobre praktyki współpracy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego z instytucjami otoczenia biznesu oraz przedsiębiorcami Dr Marcin.
Jak organizować społeczne środowisko uczenia się dzieci w klasie I?
Ramowy program studiów
Stanisław Tamm Urząd Miasta Poznania Wydział Działalności Gospodarczej
Krzysztof Szymański, Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii
Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej
Elastyczność studiów dwustopniowych na przykładzie Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii.
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA
Studia II stopnia stacjonarne i niestacjonarne
Zapis prezentacji:

Kod Uniwersytetu Wiedzy Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej Przyszłość uniwersytetów w Polsce i Unii Europejskiej Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową Polskie Forum Strategii Lizbońskiej Warszawa 12 października 2006 r.

Agenda Tło czyli o uwarunkowaniach Odpowiedź współczesnych uniwersytetów Uniwersytet przyszłości fraktalną organizacją wiedzy ? organizacją hipertekstową? Podsumowanie

Uwarunkowania (1) rola uniwersytetów we współtworzeniu Europy Wiedzy, polskie uniwersytety - świątynie wiedzy czy organizacje otwarte na oczekiwania otoczenia ?, ok. 10 mld zł środków publicznych na szkolnictwo wyższe w 2006 r. - czy wykorzystano je optymalnie?

Uwarunkowania (2) wzrost ilościowy doskonalenie efektywności partnerstwo z biznesem

Odpowiedź uniwersytetów (1) Ewolucja w kierunku organizacji podporządkowanej wiedzy albo Szkoły wyższe staną się przykładami organizacji nieinteligentnych (?) prof. S. Kwiatkowski, 2001

Odpowiedź uniwersytetów (2) uniwersytet przedsiębiorczy (B.Clark) organizacja heterarchiczna i hierarchiczna elastyczność antycypacyjna organizacji (R.Krupski) – dlaczego nie uniwersytetu?

Uniwersytet podporządkowany wiedzy Trójkąt Clarka – Jongbloeda rynek państwo

Cechy uniwersytetu wiedzy SŁUŻEBNE PRZYWÓDZTWO Elastyczność Cechy uniwersytetu wiedzy na podstawie: Evans 2005, s.58

JAKI UNIWERSYTET ?

Uniwersytet przyszłości organizacją fraktalną. K. Leja, A Uniwersytet przyszłości organizacją fraktalną ? K.Leja, A. Binsztok (AE we Wrocławiu) To się nie może zdarzyć! DLACZEGO NIE?

Uniwersytet fraktalną organizacją wiedzy SAMOORGANIZACJA eliminacja barier organizacyjnych i kulturowych autonomia fraktali dydaktycznych i badawczych podstawą funkcjonowania - pozyskane środki m. badawczy - równorzędność ról, brak hierarchii członkowie zespoły klientami wewnętrznymi,, kultura organizacyjna sprzyjająca dzieleniu się wiedzą i współpracy m. dydaktyczny – otwarta oferta dydaktyczna obejmująca propozycje innych wydziałów, uczelni, przedstawicieli biznesu i samorządów

Mikrofraktalna organizacja uczelni

Uniwersytet fraktalną organizacją wiedzy SAMOPODOBIEŃSTWO rozpowszechnianie dobrych praktyk przekładanie lokalnych strategii działania na strategie uniwersytetu równorzędność członków zespołu sprzyjająca dzieleniu się wiedzą sprzyjanie budowaniu relacji mistrz-uczeń (przepływ i konwersja wiedzy głównie ukrytej)

Uniwersytet fraktalną organizacją wiedzy DYNAMIKA I WITALNOŚĆ heterarchiczna struktura sprzyja mobilności komunikowanie się ponad dotychczasowymi granicami organizacyjnymi „zdjęcia migawkowe” zastąpione wiedzą interdyscyplinarną (P.Senge) zanikanie dotychczasowych zespołów fraktalnych w czasie bezużyteczności (samouśpienie) – elastyczne formy zatrudnienia

Uniwersytet fraktalną organizacją wiedzy NAWIGOWANIE korygowanie celów wzajemne zaufanie wynikające z dobrowolności członkostwa we fraktalu partycypacyjny sposób zarządzania fraktalnym uniwersytetem przedstawiciele mikrofraktali partnerami centrum sterującego

Podsumowanie koniec spokoju warunkiem przetrwania uniwersytetów czas połowicznego zaniku wiedzy skraca się uniwersytet jako centrum kreowania i rozpowszechniania wiedzy w dotychczasowych strukturach jest nieefektywny