Ochrona konsumenta usług telekomunikacyjnych i świadczonych drogą elektroniczną Barbara Trybulińska.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO
Advertisements

Bądź świadomym konsumentem
WYPŁATY NALEŻNOŚCI DLA PRZEDSIĘBIORCÓW
Cel lekcji: poznanie istoty kredytu konsumenckiego i różnic między kredytem inwestycyjnym, a kredytem konsumenckim. Oczekiwane osiągnięcia ucznia: wyjaśni.
Sporządzanie świadectwa pracy.
Potwierdzenie przyjęcia zamówienia
Urząd Komisji Nadzoru Finansowego
Ustawa z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego.
EWIDENCJA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
Ochrona danych osobowych
ROZLICZENIE JEDNORAZOWEJ DOTACJI NA ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
FUNKCJONOWANIE 2011 – ROZLICZANIE maj 2011 r.. Wykorzystanie środków PROW Świętokrzyskie.
Działalność jednostek samorządu terytorialnego w telekomunikacji – wymagania Megaustawy Piotr Combik.
Wpływ orzecznictwa ETS w sprawie Mediakabel na kwalifikację linearnych usług audiowizualnych Dr Ewa Skrzydło-Tefelska Polski członek GALA.
Bankowość Mobilna.
ANALIZA KLUCZOWYCH SEKTORÓW WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH Dr hab. Mariusz Jagielski
Wprowadzanie zmian w trakcie realizacji projektu –
PROCES NABORU WNIOSKÓW. Ogłoszenie rozpoczęcia naboru wniosków, które będzie można znaleźć w : prasie, na stronach internetowych Urzędu Marszałkowskiego.
Autor: Urszula Wolanin. Usługa polega na umożliwieniu klientowi połączenia telefonicznego w celu odsłuchania informacji nagranej na taśmie magnetofonowej.
Krzysztof Bielewicz ITTI Sp. z o.o e- technologie i biznes
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Indywidualne Terminowe Ubezpieczenie na Życie Optimum +
Prawdy oczywiste Sprzedaż zgodnie z ustawą o prawach konsumenta - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
FAKTURY VAT 2014 Podlaski Urząd Skarbowy w Białymstoku
Konsument – świadomy uczestnik rynku
Prawdy oczywiste Regulamin sklepu internetowego - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Nowa Ustawa Konsumencka
Wpływ dyrektywy na przepisy dotyczące e-commerce
Prawo ochrony konsumentów Wykład 8. rozumiemy umowę zawartą z konsumentem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej.
Adw. Berenika kaczmarek-templin
obowiązki przedsiębiorców telekomunikacyjnych
Zakupy przez Internet – PRAWA Konsumenta
1 Kwotoreduktor Stacjonarny w sieci Plus. 2 Wszystkie stawki brutto Oferta z telefonem - umowa na 24 miesiące Opłaty za połączenia naliczane są za pierwszą.
Mgr Sabina Wencel Podstawy prawa dla ekonomistów
Ochrona konsumenta usług bankowych
Szczecin, r. 1. UCHWAŁA NR VI/87/15 RADY MIASTA SZCZECIN z dnia 24 marca 2015 r. w sprawie zwolnienia od podatku od nieruchomości w ramach.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Ochrona konsumenta w umowie sprzedaży towarów
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Jak zabezpieczyć interes Szpitala w umowie o zamówienie publiczne? Aspekty praktyczne zamawiania leków.
Dr Małgorzata Ganczar. Relacje zachodzące w społeczeństwie informacyjnym: 1) B2B – stronami są przedsiębiorstwa (e-aukcje, e-giełdy); 2) B2C – stroną.
KONSUMENT na aukcji internetowej Michał Herde Federacja Konsumentów.
Sandra Król Zakład Prawa Handlowego i Gospodarczego Instytut Prawa Cywilnego Ochrona konsumenta w umowach turystycznych.
Warszawa, r. 1 PLATFORMA USŁUG ELEKTRONICZNYCH Nowe możliwości komunikacji z ZUS.
KONSUMENT A INFORMACJA
Ochrona konsumenta na rynku usług telekomunikacyjnych
UMOWA KOMISU Literatura:
Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii
Ochrona konsumenta w umowie sprzedaży towarów
Umowy zobowiązaniowe Literatura:
Ochrona praw konsumenta – odpowiedzialność za sprzedany towar
Mgr Agnieszka Kwiecień-Madej
Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii
UMOWA SKŁADU mgr Robert Drożdż.
15 marca ŚWIATOWY DZIEŃ PRAW KONSUMENTA
Zakończenie stosunku prawnego ubezpieczenia
Umowa Komisu Dorota Wieczorkowska
Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii
Gwarancja bankowa Dorota Wieczorkowska
Podstawy prawa pracy i Zabezpieczenia społecznego
Ochrona konsumenta usług zawieranych na odległość i poza lokalem przedsiębiorstwa Barbara Trybulińska.
Zawieranie i rozwiązywanie umów
Klauzula informacyjna
Obywatel w gospodarce rynkowej Prawa pracodawcy i pracownika Formy zatrudnienia Dokumenty aplikacyjne.
Technologie informacyjne w administracji publicznej wykład 5
KREDYT KONSUMENCKI OCHRONA KONSUMENTA mgr Barbara Trybulińska.
Zapis prezentacji:

Ochrona konsumenta usług telekomunikacyjnych i świadczonych drogą elektroniczną Barbara Trybulińska

USŁUGI TELEKOMUNIKACYJNE

Definicja usług telekomunikacyjnych Usługa telekomunikacyjna to usługa, która polega przede wszystkim na przekazywaniu sygnałów w sieci telekomunikacyjnej. Siecią telekomunikacyjną są systemy transmisyjne oraz różnego rodzaju urządzenia m.in. przekierowujące, a także inne zasoby, które umożliwiają nadawanie, odbiór lub transmisję sygnałów za pomocą przewodów, fal radiowych, optycznych lub innych środków wykorzystujących energię elektromagnetyczną, niezależnie od ich rodzaju.

Sposoby zawierania umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych osobiście na odległość poza lokalem przedsiębiorstwa

Zawarcie umowy w lokalu dostawcy usług Usługodawca powinien powiadomić konsumenta o: głównych cechach świadczenia usług, swoich danych identyfikujących, łącznej cenie lub wynagrodzeniu za świadczenie wraz z podatkami, sposobie i terminie spełnienia świadczenia przez przedsiębiorcę oraz stosowanej przez przedsiębiorcę procedurze rozpatrywania reklamacji przewidzianej przez prawo odpowiedzialności przedsiębiorcy treści usług posprzedażnych i gwarancji czasie trwania umowy

Zawarcie umowy poza lokalem dostawcy usług lub na odległość Usługodawca powinien powiadomić konsumenta o: adresie, adresie, pod którym możemy składać reklamacje, kosztach korzystania ze środka porozumiewania się na odległość sposobie i terminie wykonania prawa odstąpienia od umowy, obowiązku zapłaty poniesionych przez przedsiębiorcę uzasadnionych kosztów, braku prawa odstąpienia od umowy, minimalnym czasie trwania zobowiązań

ZMIANA Warunków umowy W przypadku dokonywania zmiany warunków umowy za pomocą środków porozumiewania się na odległość, w szczególności telefonicznie dostawca usług zobowiązany jest utrwalić oświadczenie złożone przez nas telefonicznie i przechowywać je oraz poświadczyć nam na piśmie zmianę warunków umowy.

Umowy zawierane na odległość i poza lokalem Umowy zawierane w lokalu ODSTĄPIENIE OD UMOWY Umowy zawierane na odległość i poza lokalem Umowy zawierane w lokalu PRAWO ODSTĄPIENIA PRZYSŁUGUJE TYLKO W PRZYPADKU UMÓW ZAWIERANYCH NA ODLEGŁOŚĆ I POZA LOKALEM PRZEDSIĘBIORCY

Odstąpienie od dokonanych zmian warunków umowy przez abonenta niebędącego konsumentem prawo odstąpienia od danej zmiany przysługuje bez podania przyczyny w terminie 10 dni od dnia otrzymania potwierdzenia dokonania zmiany

Skutki odstąpienia od umowy umowa niezawarta konsument zwolniony od wszelkich zobowiązań odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy spoczywa na konsumencie bezpośrednie koszty zwrotów pokrywa konsument, chyba, że przedsiębiorca o nich nie poinformował bądź zgodził się je ponieść zwrot wszystkich dokonanych przez konsumenta płatności w terminie 14 dni

Usługi o podwyższonej opłacie – SMS Premium Rate usługa telekomunikacyjna z dodatkowym świadczeniem, która może być realizowana przez inny podmiot niż dostawca usługi telekomunikacyjnej Mobile Orginated opłata za każdą wiadomość wychodzącą Mobile Terminated wysyłamy wiadomość SMS w celu uruchomienia usługi następnie w ramach aktywowanej usługi na nasz telefon przychodzą wiadomości SMS, za które pobierana jest opłata

Obowiązki dostawcy usług Telekomunikacyjnych cena netto i brutto, nazwa przedsiębiorstwa przejrzystość informacji przekazanie informacji Prezesowi UKE o świadczonych usługach o podwyższonej opłacie Premium Rate nieodpłatne blokowanie numerów blokowanie połączeń wychodzących i przychodzących określenie maksymalnej ceny usług i blokowanie tych przekraczających wskazaną cenę

Reklamacja usługi telekomunikacyjnej zawiadomienie dostawcy usług o powstałych nieprawidłowościach pisemnie, ustnie, elektronicznie w terminie 12 miesięcy

Reklamacja usługi telekomunikacyjnej Termin 12 miesięcy liczony jest: od ostatniego dnia okresu rozliczeniowego, w którym zakończyła się przerwa w świadczeniu usługi, od dnia, w którym usługa została nienależycie wykonana lub miała być wykonana, od dnia doręczenia faktury zawierającej nieprawidłowe obliczenie należności z tytułu świadczenia usługi

Przypadki wniesienia reklamacji niedotrzymanie z winy przedsiębiorcy wyznaczonego terminu zawarcia umowy o świadczenie usługi powszechnej lub usługi przyłączenia do sieci w celu zapewnienia korzystania z usługi szerokopasmowego dostępu do Internetu, niedotrzymania z winy dostawcy usług określonego w umowie o świadczenie usług telekomunikacyjnych terminu rozpoczęcia świadczenia tych usług, niewykonania lub nienależytego wykonania usługi, nieprawidłowego obliczenia należności z tytułu świadczenia usługi telekomunikacyjnej

Termin rozpatrzenia reklamacji 30 dni, aby udzielić odpowiedzi na reklamację brak odpowiedzi  reklamacja została uznana odpowiedź  przedsiębiorca telekomunikacyjny może żądać uzupełnienia; termin biegnie na nowo

Usługa powszechna zestaw usług telekomunikacyjnych, jakie powinny być dostępne dla wszystkich użytkowników końcowych stacjonarnych publicznych sieci telefonicznych na terytorium danego kraju, z zachowaniem wymaganej jakości i po przystępnej cenie decyzja o wyborze przedsiębiorcy zobowiązanego do świadczenia usług składających się na usługę powszechną należy do Prezesa UKE i jest podejmowana na podstawie oceny, czy występuje zapotrzebowanie

USŁUGI ŚWIADCZONE DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady nr 2000/31/WE z dnia 8 czerwca 2000 r. Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną wdrożyła dyrektywę główny akt prawny odnoszący się do sfery prowadzenia działalności gospodarczej z wykorzystaniem Internetu

Definicja usługi świadczonej drogą elektroniczną usługi, których wykonanie następuje przez wysyłanie i odbieranie danych za pomocą systemów teleinformatycznych na indywidualne żądanie usługobiorcy (klienta), bez jednoczesnej obecności stron, przy czym dane te muszą zostać transmitowane za pośrednictwem sieci publicznych

Co nie jest usługą elektroniczną? przekaz telewizyjny przekaz radiowy używanie poczty elektronicznej w celach prywatnych usługi telekomunikacyjne usługi bankomatowe działania, które ze swej natury nie mogą być dokonane na odległość

Obowiązki usługodawcy informacja o przedsiębiorcy informacja handlowa informacja o regulaminie zapewnienie poufności

Ochrona danych osobowych Dotyczy: ochrony danych osobowych usługobiorców oraz stosunków pomiędzy nimi a usługodawcami przetwarzania danych w związku ze świadczeniem i korzystaniem z usług świadczonych drogą elektroniczną

Ochrona danych osobowych uniemożliwienie dostępu do danych osobom nieuprawnionym zapewnienie anonimowości korzystania z usług, obowiązek informacji o rodzaju i zakresie zbieranych danych prawo do wglądu w gromadzone dane

Miłej nauki!