CZAS PRESENT SIMPLE.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Advertisements

Materiał do testu z działu 7 Podręcznik Steps in English 1 Klasa IV
CZASOWNIK „BE”- „BYĆ” odmiana przez osoby
Past Simple Czas Past Simple jest podstawowym czasem w języku angielskim, który umożliwia wyrażanie wydarzeń, które miały miejsce w przeszłości. O ile.
The Present Continuous
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Czas Present Simple.
-Witam nazywam się Weronika Zgorzelska oraz Oliwia Kołakowska. -Witam serdecznie 1.Od kiedy pan gra w FC Barcelonie… -W FC Barcelonie gram od 13 roku.
ZASTOSOWANIE CZASU PRESENT SIMPLE: 1) czynności powtarzające się:
ZASTOSOWANIE CZASU PAST SIMPLE:
Język angielski czasy PRESENT Continuous NACIŚNIJ SPACJĘ
Gramatyka w języku angielskim
Present Simple vs. Present Continuous
PAST SIMPLE TENSE Dominik Piś Kl.6 b.
Język angielski czasy PRESENT SIMPLE NACIŚNIJ SPACJĘ Zdiełał piotrp 
Język angielski czasy PAST SIMPLE NACIŚNIJ SPACJĘ Zdiełał piotrp 
Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Skalmierzycach
Present simple vs Present continuous
SPOSOBY TWORZENIA CZASU PRESENT SIMPLE
Present perfect, past continous, past simple i future simple.
Słowa wyrażające czynności/action or doing words
ZDANIA TWIERDZĄCE KTO/CO CZASOWNIK INNE KTO/CO CZASOWNIK S INNE.
Present continuous tense
CZAS GRAMATYCZNY PRZYSZŁY PROSTY
CZAS GRAMATYCZNY TERAŹNIEJSZY PROSTY
The Present Simple Tense
Music: Nightengale Serenade
CZAS GRAMATYCZNY PRZESZŁY PROSTY
CZAS PAST SIMPLE.
CZAS PRESENT CONTINUOUS.
CZAS PAST CONTINUOUS.
CZAS PRZESZŁY DOKONANY
Pięć Kroków Pani Rej Urszula Rej.
CZAS PRESENT SIMPLE.
Present Simple Tense.
Czasownik BYĆ Verb ‘to be’.
Present simple Czas teraźniejszy.
Food - jedzenie [ fud ] meal - posiłek [ mil ] dish - danie [ disz ]
Czasownik BYĆ Verb ‘to be’.
Okres warunkowy typu 0,I,2 Okresy warunkowe występują w takich zdaniach, które mówią, co by się stało, gdyby, jeżeli. Np. Gdybym był bogaty, to bym kupił.
Past continuous vs past simple
THE FUTURE. THE FUTURE WILL  spontaniczne decyzje podjęte w momencie mówienia  przewidywania odnośnie przyszłości oparte na naszych uczuciach, emocjach.
Present simple Czas teraźniejszy.
Present Perfect.
Zwrot going to – określa nasze plany na przyszłość lub przewidywania:
Past Simple – czas przeszły
Present Simple.
PRESENT SIMPLE Tworzenie zdań ZDANIE TWIERDZĄCE
Past Simple.
Grammar Bank By Karina Rymarowicz.
PLANET TIMES Czasy: -„be” Present Simple - Present Simple
S: Present Simple vs Present Continuous.
ENGLISH CORNER Kącik języka angielskiego. PRESENT SIMPLE Czas Present Simple stosujemy gdy: 1) opisywana czynność odbywa się regularnie. John often plays.
czas teraźniejszy ciągły
PRESENT SIMPLE 1. Zastosowanie 2. Budowa pytań i przeczeń 3. Charakterystyczne przysłówki częstotliwości oraz określenia przysłówkowe.
Music: Nightengale Serenade
Music: Nightengale Serenade
CZAS PRESENT CONTINUOUS
Present Continuous.
PRESENT CONTINUOUS TENSE
Tworzenie zdań i zastosowanie
Czasy: Present Simple vs present continuous
Czasy: Present Simple vs present continuous
Wyrażanie przyszłości w języku angielskim
MOWA ZALEŻNA Mowę zależną stosujemy, kiedy przekazujemy czyjąś wypowiedź pośrednio, nie cytując jej wprost.
Tworzenie zdań i zastosowanie
Tworzenie zdań i zastosowanie
Czasy: Past continuous
Past Simple Past Continuous
CZASY W JĘZYKU ANGIELSKIM
Zapis prezentacji:

CZAS PRESENT SIMPLE

Zasady użycia Czasu Present Simple używamy:   kiedy mówimy o rutynie (pewnej regularności) lub kiedy czynności odbywają się zawsze, np.: Vanessa studies every Sunday. (Vanessa uczy się co niedzielę.) kiedy mówimy o faktach, np.: Birds fly. (Ptaki latają.) z niektórymi czasownikami nie występującymi w czasach continuous, np.: believe, hate, like, love, need, prefer, want. I know this woman. (Ja znam tę kobietę.) Zdanie niepoprawne: I’m knowing this woman. komentując wydarzenia sportowe, mówiąc o tym co dzieje się obecnie na scenie teatralnej, np.: Smolarek passes the ball to Krzynówek. (Smolarek podaje piłkę do Krzynówka.) mówiąc o czynności przyszłej wynikającej z ustalonego rozkładu, planu, np.: The bus to London leaves at 10 o’clock. (Autobus do Londynu odjeżdża o godzinie 10.00.)

w czasie Present Simple Wyrażenia używane w czasie Present Simple Przysłówki częstotliwości - używamy ich, kiedy mówimy, jak często coś robimy. always – zawsze usually – zazwyczaj often - często sometimes – czasami seldom/ rarely – rzadko hardly ever – prawie nigdy every day/ week/ month/ year – każdego dnia/ tygodnia/miesiąca/ roku twice a month/ year - dwa razy w miesiącu/ roku   Przysłówki częstotliwości umieszczamy zwykle przed czasownikami, np.: The dog always eats meat. W zdaniach z czasownikiem „to be” przysłówki wstawiamy po czasowniku, np.: The dog is always hungry.

do czasowników w 3 os. l. poj. zwykle dodajemy końcówkę –s, np.: Zdania twierdzące Zasady tworzenia   do czasowników w 3 os. l. poj. zwykle dodajemy końcówkę –s, np.: wear – wears tell – tells (ubierać się) (powiedzieć) czasowniki zakończone na: -ch, -ss, -sh, -o lub -x otrzymują końcówkę –es. go – goes watch – watches (iść) (oglądać)  kiedy czasownik kończy się na –y, a przed „y” znajduję się spółgłoska dodajemy końcówkę –es , a „y” zmieniamy na „i”, np.: fly – flies cry – cries (latać) (płakać) pay – pays play – plays (płacić) (grać)

Podmiot + czasownik + reszta zdania Zdania twierdzące Przykład Podmiot + czasownik + reszta zdania   You play computer games every evening. He plays computer games every evening. They play computer games every evening.

Zdania przeczące Zasada tworzenia Przykład W zdaniach przeczących pojawia się słowo dodatkowe tzw. operator, który pełni rolę pomocniczą. Operatorem jest słowo: Don’t Doesn’t (w 3 os.l. poj) Czasownik w 3 os. l. poj. wraca do formy podstawowej.   Przykład Podmiot +don’t/doesn’t+czasownik (forma podstawowa bez końcówki -s) + reszta zdania You don’t play computer games every evening. He doesn’t play computer games every evening. They don’t play computer games every evening.

Operatorem jest słowo: Zdania pytające Zasada tworzenia W zdaniach pytających pojawia się słowo dodatkowe - operator, który pełni rolę pomocniczą tak jak w przeczeniu. Operator umieszczamy na początku zdania w przypadku pytań ogólnych lub na drugim miejscu jeśli jest to pytanie szczegółowe. Operatorem jest słowo: Do Does (w 3 os.l. poj) Czasownik w 3 os. l. poj. wraca do formy podstawowej.

Zdania pytające Przykład You play computer games every evening.   You play computer games every evening. pyt. ogólne: Do you play computer games every evening? pyt. szczegółowe: When do you play computer games? He plays computer games every evening. pyt. ogólne: Does he play computer games every evening? pyt. szczegółowe: When does he play computer games? They play computer games every evening. pyt. ogólne: Do they play computer games every evening? pyt. szczegółowe: When do they play computer games?

Krótka odpowiedź Zasada tworzenia Przykład Krótka odpowiedź składa się z 3 elementów: Yes/No Osoba Operator do/does (+ not, jeśli odpowiedź jest przecząca)   Przykład Do you play computer games every evening? Yes, I do. No, I don’t. Does he play computer games every evening? Yes, he does. No, he doesn’t. Do they play computer games every evening? Yes, they do. No, they don’t.

THE END Materiał przygotowała: Katarzyna Kawałkowska z kl. III E pod opieką p. mgr Katarzyny Rybińskiej Prezentacje wykonał: Krzysztof Więczkowski