Prezentacja multimedialna

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
O co tak naprawdę chodzi?
Advertisements

Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
SIĘGNIJ PO WIĘCEJ promocja kształcenia ustawicznego dla dorosłych w formach szkolnych.
Edukacja przez ruch wg Doroty Dziamskiej
Konsultant RODN „WOM” w Częstochowie Elżbieta Doroszuk
KANONY DOGOTERAPII.
Wady i zalety Boga.
co daje, kiedy jest potrzebne i jak je zaimplementować mimo oporów?
Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
Uzależnienia a rozwój dziecka
Miejskie Przedszkole nr 34 im. Jasia i Małgosi w Katowicach
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA
W jaki sposób psy i koty pomagają w leczeniu dzieci?
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
Dzień Sportu!.
Etapy budowania więzi w rodzinie
PRZEDSZKOLE W TYKOCINIE. Przedszkole w Tykocinie w roku 2013 roku po raz pierwszy uczestniczyło w programie Akademia Zdrowego Przedszkolaka. Edycja nosiła.
Biofeedback – jest to metoda pozwalająca kontrolować procesy zachodzące w organizmie. Uczy panowania nad własnymi reakcjami, pomaga odpowiednio relaksować.
Dzieciństwo jest snem rozumu
Organizacja zajęć w klasach I-III ze szczególnym uwzględnieniem 6-latka i łagodnym przejściem w II etap edukacyjny Aleksandra Klimza
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
Rok szkoły w ruchu - Ćwiczyć każdy może. Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich.
Prymasa Tysiąclecia w Białymstoku
Integracja sensoryczna
Rok szkoły w ruchu - „Ćwiczyć każdy może”
BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE i w drodze do szkoły
Metoda Ruchu Rozwijającego
UCZEŃ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W SZKOLE
AUTYZM INNY NIE ZNACZY GORSZY
Zespół Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka ul. BernardaWały Mysłowice.
UPOŚLEDZENIE UMYSŁOWE WG
FUNDACJA ISKRA ZAPRASZA NA PREZENTACJĘ Nie ma na świecie przyjażni,która trwa wiecznie jedynym wyjątkiem jest ta,którą obdarza nas Pies Konrad lorenz.

Umiejętność obserwacji.
Motywowanie do nauki – rola rodzica
DOGOTERAPIA we wspomaganiu terapii osób z niepełnosprawnością
Zespół Nr 1 Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Ks. Jana Twardowskiego
KOCHAĆ TO ZNACZY WYMAGAĆ - WYCHOWUJ MĄDRZE
Zajęcia Integracyjne. Aktywność jest warunkiem prawidłowego rozwoju każdego człowieka, ponadto umożliwia prowadzenie twórczego życia.
W życiu człowieka dominują trzy formy aktywności – zabawa, nauka i praca. Każda z tych form występuje na każdym jego etapie w zróżnicowanym nasileniu,
Kuba Mikołajczyk VIa Każdy człowiek ma swoje prawa, które go chronią, pozwalają funkcjonować w społeczeństwie. Prawa mamy również my – dzieci. Nie jesteśmy.
NASZE RODZINY UKSZTAŁTOWAŁY NAS MY BĘDZIEMY KSZTAŁTOWAĆ NASZE DZIECI NASZE RODZINY UKSZTAŁTOWAŁY NAS MY BĘDZIEMY KSZTAŁTOWAĆ NASZE DZIECI JAK MĄDRZE KOCHAĆ.
Felinoterapia.
P REZENTACJA Basta Kinga 1011a. Ż YCIORYS Urodziłam się w 1993 roku w Brzesku, niezwykle pięknej i malowniczej miejscowości. W 2000 roku poszłam do pierwszej.
Szczęście to…..
Szanujmy lasy, ważna to sprawa! To jest obowiązek, ale też zabawa 
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Skierniewicach
Małe grupy w szkole na przykładzie modelu pracy w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 2 w Skarżysku-Kamiennej Opracowanie: mgr Bartosz Rybienik.
lek. wet. Katarzyna Jankiewicz
Jak nastolatkowie radzą sobie ze stresem ?
Kształcenie integracyjne jest alternatywną formą nauczania i wychowania w warunkach szkoły ogólnodostępnej. Włączenie uczniów niepełnosprawnych do zespołu.
Eco - woodfun. Cechy naszych puzzli edukacyjno – rozrywkowych Pozytywne cechy dla małych dzieci : poprawiają sprawność palców i wspomagają koordynację.
WIĘZI W RODZINIE JAKO CZYNNIK CHRONIĄCY
Motywowanie do nauki – rola rodzica. Na brak motywacji ucznia do nauki wpływają różne czynniki Związane z uczniem Związane z domem Związane ze szkołą.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Opracowanie i prowadzenie: Karolina Głuszek Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt pt.
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECKA
Zajęcia dodatkowe prowadzone przez wicedyrektora szkoły pana Janusza Jemioła SZACHY ODDZIAŁ 0A opracowanie prezentacji Kowalska Bernarda.
- Razem możemy tak wiele!
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
Sposoby radzenia sobie ze stresem
10 października Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
DOGOTERAPIA W PRZEDSZKOLU
Fetal Alcohol Syndrome (FAS) Płodowy Zespół Alkoholowy
WISŁAWA SZYMBORSKA „Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła”
Zapis prezentacji:

Prezentacja multimedialna Dogoterapia- wspomaganie rozwoju dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych

[…] towarzyszą nam zawsze i wszędzie, pomagają w codziennym trudzie, dając nam czystą radość, bez nich człowiek czułby się źle na tym świecie, bo ileż radości daje tak piękna i rozumna istota jak pies. ggggggg Ks. Jan Twardowski

Co to jest dogoterapia To rodzaj terapii polegającej na nawiązaniu więzi psychicznej ze zwierzęciem, co przyspiesza leczenie oraz korzystnie wpływa na rozwój psychospołeczny. Kontakt z psem umożliwia głęboki relaks, powodując lepsze samopoczucie.

Obecność psa wprowadza do terapii spontaniczność, radość i daje poczucie bezpieczeństwa. Pies nie ocenia po wyglądzie oraz sposobie wysławiania się, nie wyznacza norm, kocha nas za to że jesteśmy. Akceptuje nas takimi, jakimi jesteśmy. Jest oddany i wierny.

Towarzystwo psa, który jest niezwykle tolerancyjny, sprawia, że dziecko czuje się bezpiecznie. Pies uczestniczący w zajęciach ułatwia pokonanie oporu przed nawiązaniem kontaktu, rozwija zdolności dzieci do uczenia się.

Zajęcia ze zwierzęciem skierowane są zarówno dla dzieci zdrowych jak również z deficytami rozwojowymi, u których między innymi występuje: porażenie mózgowe autyzm zespół Downa deficyt uwagi ( ADHD )

zaburzenia rozwoju motorycznego zespół wiotkiego dziecka opóźnienie umysłowe zanik mięśni

Istnieje co najmniej pięć powodów, dla których pies tak doskonale spełnia się w roli przyjaciela i terapeuty: Pies nie ocenia – pies akceptuje. Nie zwraca uwagi na niedoskonałości wyglądu, mowy czy ruchów. Akceptuje wszystkie nasze nastroje i emocje, zawsze wysłucha i nigdy nas nie krytykuje. Pies nie wyznacza reguł i granic – oczekuje i reaguje na każdą próbę nawiązania kontaktu i na każdy sygnał do zabawy. Pilnie zwraca uwagę na to co mówi dziecko.

Pies nie oczekuje – pies daje Pies nie oczekuje – pies daje. Daje pyszczek do pogłaskania, uszy do ciągnięcia, całego siebie do przytulania, niczego nie przyrzeka, ale wszystko spełnia. Pies nie zabrania – pies pozwala. Pozwala zaglądać sobie do ucha, wkładać paluszki do pyska, odbierać zabawki. Pies nie stawia warunków – pies kocha nas bezwarunkowo. Niezależnie od tego , czy odniesiemy sukces czy porażkę. Od pyska do ogona pokazuje, że chce być z nami – na dobre i złe.