„Rodzic – pierwszy wychowawca i nauczyciel”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Agata M. Aleksińska, ur. 1979r. w Bydgoszczy psycholog trener terapeuta fotografik.
Advertisements

Kącik Logopedyczny.
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Droga do samodzielności
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Lider projektu - Wyższa Szkoła Pedagogiczna Związku Nauczycielstwa Polskiego Partner projektu – Związek Nauczycielstwa Polskiego PREZENTACJA PROJEKTU.
Zadania Świetlicy Profilaktyczno – Wychowawczej w zakresie pomocy dzieciom z trudnościami wychowawczymi i dydaktycznymi.
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
Przystań - przyjazny mikroświat, przyjazny świat Projekt realizowany przez: Stowarzyszenie Pomocy Osobom z Problemami Emocjonalnymi SPOZA Projekt jest.
Projekt Integracja dla samodzielności współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
Piła, 22 lutego 2010r. Przedszkola Publiczne w Pile 16 placówek 170 nauczycieli.
Działamy jako Stowarzyszenie Eko Idea od roku W tym czasie zrealizowaliśmy kilkanaście kampanii edukacyjnych. Ponad 100 wystaw w całym kraju dotyczących.
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
PRZEMÓC NIEMOC PRZEMÓC NIEMOC PROJEKT SYSTEMOWY Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał
ul. Kolejowa 17/25 Ostrów Wielkopolski tel Łączymy naukę z zabawą. Zapamiętujemy 10% z tego, co usłyszeliśmy, 20% z tego, co zobaczyliśmy.
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
Podsumowanie realizacji projektu Czym skorupka za młodu nasiąknie… Indywidualizacja procesu nauczania w klasach I, II, III szkół podstawowych w Gminie.
Polityka edukacyjna Unii Europejskiej
Projekt nr POKL /11 jest finansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
PRZEMOCY MÓWIMY NIE! KOALICJA NA RZECZ OSÓB ZNAJDUJĄCYCH SIĘ
CENTRUM WSPÓŁPRACY SZKOŁY I RODZINY PUNKT KONSULTACYJNY.
PEDAGOG SZKOLNY.
Obowiązuje od roku szkolnego 2012/2013 © FILOMATA.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Nowy kierunek: PEDAGOGIKA SPECJALNA Instytut Pedagogiki Uniwersytet Wrocławski SPECJALNOŚĆ: EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ.
psychologiczno –pedagogiczne
Partycypacja w tworzeniu i wdrażaniu Strategii Rozwoju Edukacji Elementarnej w Gminie Głuchów.
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Zadanie dofinansowane przez Województwo Lubelskie.
Nadanie naszej szkole imienia Stanisława Hadyny sprawiło, że weszliśmy do rodziny szkół noszących imię tego wybitnego Ślązaka. Są wśród nich:  Polska.
Wielkopolska Konferencja dla Nauczycieli pt.: Akcja KŁADKA
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Małe grupy w szkole na przykładzie modelu pracy w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 2 w Skarżysku-Kamiennej Opracowanie: mgr Bartosz Rybienik.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
OFERTA Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Środzie Śląskiej dla szkół i placówek powiatu średzkiego Środa Śląska ul. Wrocławska 2, Środa Śląska.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Porozumienie bez Przemocy w Przedszkolu.
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
Program szkoleniowy dla kandydatów do sprawowania pieczy zastępczej.
„Pamiętajcie, że za absurdem kryje się sens i znaczenie. Miejcie świadomość, że liczy się każdy uczynek i każde słowo ma w sobie moc… Musicie budować.
Bariery w edukacji włączającej na podstawie zgłoszeń do punktu konsultacyjnego Wszystko Jasne Agnieszka Niedźwiedzka Stowarzyszenie NIE-GRZECZNE DZIECI.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Małopolski Konwent Regionalny Kongresu Osób z Niepełnosprawnościami Kraków, 3 czerwca 2016.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Potrzeby rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym na terenie Gminy Miejskiej Kraków Analiza w zakresie wsparcia rodzin w ramach polityki społecznej Urzędu Miasta.
Pedagogika, studia II stopnia
KATEDRA PEDAGOGIKI KULTURY FIZYCZNEJ
Pomoc bezpośrednia udzielana w naszej placówce
FORUM ŚRODOWISK POMOCOWYCH 18 lutego 2015r.
Przykłady dobrych praktyk
Działalność Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Dębicy
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Łapach
Kształcenie specjalne
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

„Rodzic – pierwszy wychowawca i nauczyciel”

Jak wychowywać ?

Jak uczyć ?

Chcemy mieć pewność, że Ci, którzy są dla nas najważniejsi…

dostaną to, co najlepsze.

www.naukadomowa.pl

Wychodząc naprzeciw potrzebom rodziców stworzyliśmy inicjatywę naukadomowa.pl

Dużą wagę przywiązujemy do współpracy z rodzicami Dużą wagę przywiązujemy do współpracy z rodzicami. Staramy się rozwiewać ich wątpliwości, przygotowujemy materiały do pracy z dzieckiem w domu.

Chcąc objąć naszym działaniem szersze grono rodziców i dzieci postanowiliśmy zrealizować ten projekt.

Pomoc w problemach wychowawczych: 1 Pomoc w problemach wychowawczych: 1. Stworzenie przez psychologów wideo poradnika i FAQ. 2. Prowadzenie dyżuru telefonicznego z udziałem autorów poradnika.

Pomoc w edukacji dzieci: 1 Pomoc w edukacji dzieci: 1. Opracowanie autorskich materiałów edukacyjnych. 2. Przygotowanie i udostępnienie cyfrowego materiału edukacyjnego.

Korzyści: Krótkie, dobrej jakości filmy z poradami psychologów podpowiedzą w jaki sposób postępować z dzieckiem. Możliwość telefonicznego zadania pytania terapeucie pozwoli uzyskać odpowiedzi na niewyjaśnione kwestie. Materiały edukacyjne dadzą Ci możliwość urozmaicenia pracy z dziećmi. Nagrania wybranych zajęć pokażą jak w praktyce je realizować.

O realizatorach słów kilka…

Magdalena Sroka – nauczyciel wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, przyszły doradca zawodowy. Doświadczenie w pracy z dziećmi i rodzicami zdobyła podczas pracy w placówkach przedszkolnych, prowadzenia różnego rodzaju warsztatów, imprez integracyjnych i kolonii letnich. Z zamiłowania uczy dzieci tańca i śpiewu, prowadzi zajęcia z zakresu eksperymentów fizycznych i chemicznych. Autorka bloga naukadomowa.pl.

RAFAŁ PIETRZYK- psycholog, psychoterapeuta systemowy, trener Treningu Zastępowania Agresji (ART). Specjalizuje się w terapii indywidualnej, rodzin, dzieci i młodzieży w ujęciu systemowym z problemem, zaburzeń zachowania, zaburzeń wieku rozwojowego, zaburzeń odżywiania, zaburzeń lękowych. Doświadczenie zawodowe w pracy z młodzieżą i dziećmi zdobywa pracując jako psychoterapeuta w Instytucie Terapii i Ustawień Systemowych i w publicznych jednostkach.

Sylwia Maśka – Tomszak Psycholog, psychoterapeuta, absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego. Członek Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Posiada doświadczanie w pracy terapeutycz-nej i szkoleniowej z dziećmi, młodzieżą oraz osobami dorosłymi. W swojej pracy kieruje się szacunkiem do drugiego człowieka.

Stowarzyszenie „Inicjatywy Społeczne” Realizowaliśmy następujące projekty: „Tęczowy Zakątek” – nowy punkt przedszkolny w Janowicach (www.teczowyzakatek.eu) Zajęcia logopedyczne w gminie Bestwina Wakacyjny przedszkolak Folkowanie w gminie Bestwina Mówię wyraźnie – zajęcia logopedyczne w Jasienicy Pracuj u siebie Węgierska Górka jakiej nie znamy www.inicjatywy.org.pl

Twój głos jest ważny www.naukadomowa.pl