MOTYWACJA - OSIĄGANIE SUKCESU W PRACY

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Samoocena.
Advertisements

ROLA WYCHOWANIA JAKO CZYNNIKA ROZWOJU
Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
Czy da się rozwinąć pasję?
SUKCES.
Bez pozytywnej motywacji zdobywanie wiedzy przekształca się w uciążliwą, mozolną prace. "Tego się trzeba nade wszystko strzec, aby nie znienawidził nauki.
MOTYWACJA DZIECI I NAUCZYCIELI Monika Matuszczak
Kierowanie twórczością w organizacji
Czynniki wpływające na motywację wewnętrzną
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów.
Jak motywować dziecko do nauki?
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
Dojrzałość szkolna dziecka
JAK MOTYWOWAĆ DZIECI DO NAUKI?
MOTYWACJA DO NAUKI ,,Prędzej czy później okazuje się,
Samoocena mgr Paulina Hapka.
ŚWIAT LUDZKICH UCZUĆ.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Teoria społecznego uczenia się
Metoda projektu a kompetencje kluczowe w społeczeństwie opartym na wiedzy Koprzywnica, 6 czerwca 2013 r.
Przedsiębiorczość – moda, konieczność, czy wyzwanie
WYKŁAD III MOTYWACJA DO PRACY.
Motywacja.
Tajemnice starszych ludzi
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
Techniki pracy z motywacją Zajęcia 4
Psychologia w zarządzaniu
MODELE EDUKACJI „Zdolności człowieka do radości ze wszystkiego, co żyje, do emanowania zdolnościami na otaczający go świat, do „bycia zainteresowanymi”’
z Oddziałami Integracyjnymi
Psychologia w zarządzaniu
Regulamin Szkoły z klasą
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
SYLWETKA LIDERA.
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
AUTOMOTYWACJA.
Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć
ROLA MOTYWACJI W ROZWOJU OSOBOWYM UCZNIA
Obserwacja wybranych uczniów
Zarządzanie pracownikami Działu Reklamacji
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Późne dzieciństwo - okres wczesnoszkolny
Poczucie komfortu. Poczucie komfortu to nie tylko wygoda ale także. Poczucie bezpieczeństwa i bycie wśród ludzi, do których masz zaufanie. Wytrwałość.
Motywowanie do nauki – rola rodzica
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
EDUKACJA ZDROWOTNA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W POLSCE
Warsztat diagnostyczno-rozwojowy
Stanisława Ossowska Duchowość w działaniu Otwarte Spotkania Czwartkowe – Nadarzyn, 1 września 2005.
Czarodziejskie Mandale
Efektywność uczenia się dziecka zależy m.in. od następujących czynników:
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Umiejętność motywowania i wyznaczania celów przez sędziego
Motywacja gotowość do podjęcia określonego działania gotowość do podjęcia określonego działania proces wywołujący określone zachowania zestaw sił.
MOTYWACJA DROGĄ DO SUKCESU
Marzenie o edukacyjnej wspólnocie Dr Stanisław Kowal Kierownik Studium Kształcenia Nauczycieli Uniwersytetu Pedagogicznego 28 listopada 2015.
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Motywowanie do nauki – rola rodzica. Na brak motywacji ucznia do nauki wpływają różne czynniki Związane z uczniem Związane z domem Związane ze szkołą.
Nurty zarządzania – Szkoła stosunków miedzyludzkich.
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Określenie sposobów motywowania ludzi do pracy
Proces przewodzenia i kontrolowania
TEORIE I MODELE MOTYWOWANIA
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Obserwacja wybranych uczniów
Motywacja w sporcie.
Dzień Bezpiecznego Internetu w naszej szkole
Motywowanie osób dorosłych w procesie edukacyjnym
Psychologia w zarządzaniu
Zapis prezentacji:

MOTYWACJA - OSIĄGANIE SUKCESU W PRACY „ Działanie jest podstawowym kluczem do każdego sukcesu." Pablo Picasso JEDLIŃSK 22 stycznia 2014 rok Oprac. mgr Agnieszka Lewikowska

Podstawowe zasady dotyczące motywowania: Motywacja człowieka oparta jest na wytworzonych opiniach dotyczących własnej wartości i zdolności. Na tej podstawie człowiek oczekuje sukcesu lub klęski (rozwija pozytywne lub negatywne uczucia). 2. Na kształtowanie motywacji mają wpływ czynniki zewnętrzne i wewnętrzne.

Psychologowie wymieniają trzy składniki motywacji: Kierunek – co stara się zrobić dana osoba, Wysiłek – jak bardzo się stara, Wytrwałość – jak długo się stara,

Do najbardziej popularnych działań motywacyjnych należy: Wyobrażanie sobie osiągniętego celu Wynagrodzenie Skupienie się na celu

Rola nauczyciela jako osoby motywującej: Pokaż uczniom, jak sposób myślenia wpływa na ich nastrój i motywację oraz jak mogą panować nad myślami. Pomóż uczniom docenić samych siebie, poznać proces uczenia się oraz specyficzne czynności związane z nauką.

Rola nauczyciela jako osoby motywującej: Daj uczniom szansę realizacji takich celów nauki, jakie są dla nich ważne, wspomagaj ich naturalne tendencje do uczenia się i przejmowania odpowiedzialności za własną naukę. Stwórz klimat osobistego i emocjonalnego wsparcia, w którym każdy uczeń jest doceniany i szanowany.

„Życie jest takie, jakim czynią je nasze myśli” Warto zdać sobie sprawę z tego, że ogromna siła tkwi w naszym myśleniu i przyjętej przez nas „optyce” patrzenia na świat oraz nieustanym uczeniu się.

Nie ma sukcesu bez porażek Porażkę obracaj w korzyść – każde niepowodzenie jest cenne, ponieważ paradoksalnie przybliża cię do realizacji celu. Trudność powinniśmy traktować jako wyzwanie. Samo spojrzenie na trudność jako wyzwanie ma w sobie czynnik motywujący.

„Aby nam się chciało chcieć”

Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna Naszymi działaniami według psychologów kierują dwa typy motywacji: Motywacja wewnętrzna – motywacja ta jest odpowiedzialna za samo działanie i czerpanie przyjemności z tego działania, to nasze osobiste pragnienia, samorealizacja. Motywacja zewnętrzna – jest ona ukierunkowana na realizację czynności ze względu na czekającą nas nagrodę po jej wykonaniu.

Czynniki motywacyjne

CYTATY "Nie bój się cieni. One świadczą o tym, że gdzieś znajduje się światło." Oskar Wilde "Sukces to: śmiać się często i szczerze, zyskać szacunek inteligentnych ludzi i podziw dzieci, zasługiwać na dobrą ocenę uczciwych krytyków i cierpliwie znosić zdradę fałszywych przyjaciół, doceniać piękno, znajdować w bliźnich to, co najbardziej wartościowe, pozostawić świat nieco lepszym i mieć świadomość, że choćby jedna istota ludzka odetchnęła lżej dzięki temu, że my istnieliśmy na tym świecie." Emerson "Sukces to coś więcej niż pieniądze. To praca, możliwość tworzenia, wyznaczanie celów i ich osiąganie. To zwykła praca robiona w niezwykły sposób." Marszałek Nikodem

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ