Szkoła z klasą 2012/2013.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Advertisements

PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
D EBATA SZKOLNA 2012/2013 KODEKS SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 ZSOS NR 17 Kielce.
S ZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Ogólnopolski program, w którym nauczyciele i uczniowie wypracowują sposoby mądrego korzystania z (TIK) w nauczaniu wszystkich przedmiotów.
Szkoła z klasą 2.0. Spotkanie otwierające Ma pomóc rozpoznać zasoby, jakimi dysponuje szkoła Ustalić kluczowe problemy, z którymi musimy się zmierzyć
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
Debata Szkolna w Gimnazjum Myśliszewice,
Aktywna edukacja.
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. OGÓLNY HARMONOGRAM Inauguracja programu w "Gazecie Wyborczej" Rejestracja szkół
Edycje: 2010/ / /2013 Koordynator projektu: Jolanta Przybylska.
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
Szkoła z klasą 2.0 III edycja rok szkolny 2012/2013.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 9 IM. JANA PAWŁA II W OSTROWIE WIELKOPOLSKIM rok szkolny 2012/2013 Zebranie otwierające 24 października 2012 r.
FESTIWAL NAUKI SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 NASZA SZKOŁA PRZYSTĄPIŁA DO PROJEKTU SZKOŁY Z KLASĄ 2.0. W PROJEKCIE UCZESTNICZYLI UCZNIOWIE.
Założenia PROJEKTU
Witam w module I. Powołanie zespołu, który w szkole wykonuje zadania z uczniami, a na zakończenie dostarcza informacje z wykonanych zadań
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
Aktywny udział w zajęciach, w których była wykorzystana TIK Opracowanie projektu kodeksu 2.0 Prowadzenie blogów 2.0 Realizacja mini projektu uczniowski.
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Debata szkolna nad Kodeksem 2.0 I Liceum Ogólnokształcące im. Henryka Sienkiewicza w Świebodzinie 11 grudnia 2013.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Debata szkolna
KODEKS 2.0 Szkoły Podstawowej w Licheniu Starym
TARGI
Kodeks 2.0 Komputery pod ręką: tablety i smartfony na lekcji,
1. Ucz i ucz się z TIK! 2. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie. 3. Nie kradnij i nie daj się okraść! 4. Komunikujmy się! 5. Komputery pod.
Szkolny Kodeks 2.0.
Zespół Szkół Ogólnokształcących i Ekonomicznych w Lubsku Spotkanie otwierające.
KODEKS 2.0.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Spotkanie organizacyjne Gimnazjum nr 22 w Bydgoszczy Gimnazjum nr 22 w Bydgoszczy 13 listopada 2012r. Honorowy Patronat Organizatorzy.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Z KLASĄ ..
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Szkoła Podstawowa nr 146 im. Janusza Korczaka w Warszawie
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
 Uczniowie przygotowują materiały na wybrane lekcje wykorzystując różne programy komputerowe, np. Power Point, Paint, Microsoft Word, Microsoft Excel,
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
KODEKS 2.0 Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
Szkoła Podstawowa im. mjr Henryka Sucharskiego w Drawsku Pomorskim.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
SZKOLNY FESTIWAL 2.0.
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Program „SZKOŁA Z KLASĄ 2.0” w Zespole Szkół Nr 3 w Lubinie II II edycja rok szkolny 2012/2013.
SZKOLNY KODEKS 2.0 GIMNAZJUM IM. KS. KAN. M. LIPSKIEGO 2013/2014.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Szkoła z klasą 2.0. Co to Szkoła z klasą 2.0? Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Spotkanie podsumowujące.
KODEKS 2.0 TECHNIKI INFORMACYJNO KOMUNIKACYJNE. KOMUNIKACJA Z RODZICAMI I UCZNIAMI ZA POMOCĄ TELEFONU KOMÓRKOWEGO I POCZTY ELEKTRONICZNEJ.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
PREZENTACJĘ PRZYGOTOWANO WYKORZYSTUJĄC MATERIAŁY UDOSTĘPNIONE PRZEZ CEO
20 LUTY 2016 GIMNAZJUM NR UCZ I UCZ SIĘ Z TIK – WYKORZYSTUJEMY TECHNOLOGIĘ NA LEKCJACH 2. PRZESTRZEGAMY ZASAD NETYKIETY 3. RESPEKTUJEMY PRAWA AUTORSKIE.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Sopocka Akademia Tenisowa
Zapis prezentacji:

Szkoła z klasą 2012/2013

WSPÓŁPRACA 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 tematem przewodnim programu jest WSPÓŁPRACA2.0. Nauczyciele wraz z koordynatorem programu i dyrektorem szkoły stworzą Zespół2.0. Będziemy współpracować z nauczycielami tego samego przedmiotu z całej Polski w wirtualnych pracowniach przedmiotowych.

Dekalog nauczyciela pilnujemy kolejności zabierania głosu; uważnie słuchamy każdej osoby; pilnujemy kolejności zabierania głosu; wracamy do tematu, kiedy tylko ktoś spostrzeże, że grupa od niego odbiega; jeśli ktoś się z kimś nie zgadza, wyraża to uprzejmie; każdy może poprosić o pomoc; udzielamy sobie wsparcia; dbamy, aby wszyscy byli zaangażowani w pracę; gdy komuś coś się uda, nie kryjemy uznania; w ramach akcji dbamy, by każdy w grupie czuł się ważny; uwagi krytyczne formułujemy w sposób przyjacielski i konstruktywny (co można byłoby zrobić inaczej); ograniczamy pomysły mało twórcze.

Zadania Dyrektora szkoły TERMIN WYKONANIA ZADANIA ZADANIE DYREKTORA I SEMESTR II SEMESTR TERMIN WYKONANIA ZADANIA Uzupełnienie swojego profilu na platformie internetowej programu ♦ 10.2012 r. Wybór i wprowadzenie do szkoły jednego z zadań z listy 10.01.2013 r. Wybór i wprowadzenie do szkoły kolejnego zadania z listy 05.2013 r. Potwierdzenie wykonania przez szkołę wszystkich zadań 06.2013 r.

TERMIN WYKONANIA ZADANIA Zadania Koordynatora ZADANIE KOORDYNATORA I SEMESTR II SEMESTR TERMIN WYKONANIA ZADANIA Uzupełnienie swojego profilu na platformie internetowej programu ♦   26.10.2012 Zorganizowanie wstępnego spotkania organizacyjnego w szkole 31.10.2012 Zorganizowanie i opisanie debaty szkolnej na temat Kodeksu 2.0 10.12.2012 r. Opublikowanie/zaktualizowanie szkolnego Kodeksu 2.0 10.01.2013 r. Zorganizowanie i zamieszczenie relacji ze szkolnego Festiwalu 2.0 10.06.2013 r. Zorganizowanie podsumowującego spotkania w szkole. Zakończenie programu 16.06.2013

TERMIN WYKONANIA ZADANIA Zadania Nauczyciela ZADANIE NAUCZYCIELA I SEMESTR II SEMESTR TERMIN WYKONANIA ZADANIA Uzupełnienie swojego profilu na platformie internetowej programu. Baza 2.0 ♦   26.10.2012 r. Przeprowadzenie i opisanie Zadania TIK, 16.11.2012 r. Sprawdzamy i tworzymy materiały 10.01.2013 Opublikowanie planowania projektu na platformie programu 03.03.2013 Opublikowanie opisu realizacji projektu na platformie programu 12.05.2013 r.  Prezentacja projektu na szkolnym Festiwalu 2.0 i opisanie jej na platformie programu 10.06 2013 r. Zakończenie programu 16.06.2013

termin zakończenia powyższych działań na blogu 06.2013 r. Zadanie dla uczniów ZADANIA UCZNIÓW I SEMESTR II SEMESTR rejestracja w serwisie użytkowników CEO i założenie bloga ♦ (rekomendowane) ♦   REGULARNE PROWADZENIE BLOGA Uczymy się z TIK znamy kodeks i umiemy go stosować na co dzień w szkole i poza nią / uczymy innych sprawność realizowana w I semestrze Działamy z TIK realizujemy projekt, wykorzystując nowe technologie sprawność realizowana w II semestrze termin zakończenia powyższych działań na blogu 06.2013 r.

Zasoby Umiejętności: 1.Mamy nauczycieli, którzy potrafią korzystać z technologii informacyjno – komunikacyjnych oraz wykorzystują ją na lekcjach, obsługują sprzęt komputerowy, laptopy, rzutniki, tablice interaktywne, kamery i aparaty cyfrowe, skanery. 2.Zawsze możemy poprosić informatyków, o pomoc bądź udzielenie wskazówek. (w szkole wielu nauczycieli ma wykształcenie informatyczne) 3.Wielu nauczycieli korzysta z różnych form dokształcania i doskonalenia mogą po kursie podzielić się wiadomościami. 4.W wyszukiwaniu informacji często świetni są uczniowie, ponieważ to oni więcej „siedzą w sieci” i nawet przypadkiem mogą natknąć się na ciekawą stronę związaną z tematem naszej lekcji. 5.W szkole korzystamy z platformy EduPack, gdzie wszyscy nauczyciele i uczniowie zostali przeszkoleni jak posługiwać się nią i poruszać na jej płaszczyźnie. 6.Wszystkie adresy e-mail z platformy EduPack są dostępne dla wszystkich uczniów i nauczycieli.

Dysponujemy: 1.W szkole są dwie pracownie komputerowe, w których znajdują się 23 komputery. 2.Wszystkie komputery w szkole są „w sieci”. Każdy uczeń i nauczyciel ma swoje konto i odrębne hasło, na którym może umieszczać swoje dokumenty i prace. Dostęp do swojego konta ma z każdego komputera w szkole. 3.W każdej pracowni znajduje się jedna drukarka. 4.Posiadamy ICIM – Internetowe Centrum informacji Multimedialnej, w którym nauczyciele i uczniowie mogą przygotowywać się do lekcji. 6.W ICIM znajdują się 5 komputerów oraz drukarka. 7.Mamy tablicę interaktywną- ruchomą. Wszyscy nauczyciele przeszli szkolenie w zakresie korzystania z tablicy interaktywnej oraz mają na stronie najnowsze oprogramowanie do tej tablicy. 8.Posiadamy dwa projektory. 9.Do dyspozycji nauczycieli są w szkole dwa laptopy. 10.Posiadamy najnowsze oprogramowanie, które jest na bieżąco aktualizowane i w ramach potrzeb dokupywane. 11.W szkole jest Internet, Wi-Fi, okablowanie, gniazdka elektryczne, które umożliwiają w każdej klasie podłączenie laptopa i projektora.

Jakie nasuwają się problemy? 1.Wyposażenie kolejnej z klas w laptop i rzutnik, umożliwiając realizację zadań TIK i zwiększenie efektywności nauczania, 2.Przeznaczenie środków finansowych na zakup oprogramowania multimedialnego wspomagającego proces dydaktyczny, 3.Udostępnienie sprzętu komputerowego i multimedialnego poza obowiązkowymi zajęciami, 4.Efektywne wykorzystanie multimedialnych zasobów szkoły przez nauczycieli oraz uczniów, 5.Zapoznanie uczniów z Kodeksem 2.0 i dopilnowanie jego przestrzegania.

Działania, które podejmiemy realizując program: Dyrektor: • wybór Zadania Dyrektora, oraz pomoc i wsparcie w realizacji programu – przez okres trwania programu. Koordynator: • zorganizowanie, przeprowadzenie i opisanie spotkania otwierającego – październik • założenie wspólnie z uczniami blogów uczniowskich – listopad, • przygotowanie i przeprowadzenie debaty szkolnej – grudzień ., • opisanie i zamieszczenie Kodeksu 2.0 – grudzień, styczeń, • zorganizowanie i przeprowadzenie Szkolnego Festiwalu 2.0 – czerwiec, • wsparcie nauczycieli w pracy i obsługi z komputerem, wykorzystanie technologii komputerowej w zdobywaniu informacji Nauczyciele: • zorganizowanie debaty klasowej i szkolnej o Kodeksie 2.0 – listopad, grudzień, • przygotowanie i przeprowadzenie zadania TIK – grudzień, styczeń, • zaplanowanie i zrealizowanie projektu edukacyjnego z wykorzystaniem narzędzi TIK – II semestr, • udział w szkolnym Festiwalu 2.0., czyli prezentacja projektu edukacyjnego – czerwiec, • opieka nad uczniami tworzącymi blogi – przez okres trwania programu.

Działania szczegółowe: Aneta Towarek – bibliotekarz • Przygotowanie debaty klasowej w klasie I gimnazjum • przygotowanie prezentacji multimedialnej bądź filmu promującego naszą szkołę, wydanie książki, Edyta Jabłońska – nauczyciel języka polskiego • Przygotowanie debaty klasowej w klasie II B gimnazjum • przygotowanie prezentacji Renata Nowakowska – Bębenek- nauczyciel języka angielskiego • Przygotowanie debaty klasowej w klasie II A gimnazjum • Przygotowanie folderu na temat szkoły w języku angielskim Justyna Kozłowska- świetlica • Przygotowanie debaty klasowej w klasie III B gimnazjum • Przygotowanie słuchowiska radiowego Katarzyna Adamczyk- nauczyciel języka niemieckiego • Przygotowanie debaty klasowej w klasie III A gimnazjum • Przygotowanie folderu na temat szkoły w języku niemieckim

Przygotowała: Jolanta Rozińska W prezentacji wykorzystałam materiały dostępne na stronie http://szkolazklasa20.pl/