Szkoła z klasą 2012/2013
WSPÓŁPRACA 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 tematem przewodnim programu jest WSPÓŁPRACA2.0. Nauczyciele wraz z koordynatorem programu i dyrektorem szkoły stworzą Zespół2.0. Będziemy współpracować z nauczycielami tego samego przedmiotu z całej Polski w wirtualnych pracowniach przedmiotowych.
Dekalog nauczyciela pilnujemy kolejności zabierania głosu; uważnie słuchamy każdej osoby; pilnujemy kolejności zabierania głosu; wracamy do tematu, kiedy tylko ktoś spostrzeże, że grupa od niego odbiega; jeśli ktoś się z kimś nie zgadza, wyraża to uprzejmie; każdy może poprosić o pomoc; udzielamy sobie wsparcia; dbamy, aby wszyscy byli zaangażowani w pracę; gdy komuś coś się uda, nie kryjemy uznania; w ramach akcji dbamy, by każdy w grupie czuł się ważny; uwagi krytyczne formułujemy w sposób przyjacielski i konstruktywny (co można byłoby zrobić inaczej); ograniczamy pomysły mało twórcze.
Zadania Dyrektora szkoły TERMIN WYKONANIA ZADANIA ZADANIE DYREKTORA I SEMESTR II SEMESTR TERMIN WYKONANIA ZADANIA Uzupełnienie swojego profilu na platformie internetowej programu ♦ 10.2012 r. Wybór i wprowadzenie do szkoły jednego z zadań z listy 10.01.2013 r. Wybór i wprowadzenie do szkoły kolejnego zadania z listy 05.2013 r. Potwierdzenie wykonania przez szkołę wszystkich zadań 06.2013 r.
TERMIN WYKONANIA ZADANIA Zadania Koordynatora ZADANIE KOORDYNATORA I SEMESTR II SEMESTR TERMIN WYKONANIA ZADANIA Uzupełnienie swojego profilu na platformie internetowej programu ♦ 26.10.2012 Zorganizowanie wstępnego spotkania organizacyjnego w szkole 31.10.2012 Zorganizowanie i opisanie debaty szkolnej na temat Kodeksu 2.0 10.12.2012 r. Opublikowanie/zaktualizowanie szkolnego Kodeksu 2.0 10.01.2013 r. Zorganizowanie i zamieszczenie relacji ze szkolnego Festiwalu 2.0 10.06.2013 r. Zorganizowanie podsumowującego spotkania w szkole. Zakończenie programu 16.06.2013
TERMIN WYKONANIA ZADANIA Zadania Nauczyciela ZADANIE NAUCZYCIELA I SEMESTR II SEMESTR TERMIN WYKONANIA ZADANIA Uzupełnienie swojego profilu na platformie internetowej programu. Baza 2.0 ♦ 26.10.2012 r. Przeprowadzenie i opisanie Zadania TIK, 16.11.2012 r. Sprawdzamy i tworzymy materiały 10.01.2013 Opublikowanie planowania projektu na platformie programu 03.03.2013 Opublikowanie opisu realizacji projektu na platformie programu 12.05.2013 r. Prezentacja projektu na szkolnym Festiwalu 2.0 i opisanie jej na platformie programu 10.06 2013 r. Zakończenie programu 16.06.2013
termin zakończenia powyższych działań na blogu 06.2013 r. Zadanie dla uczniów ZADANIA UCZNIÓW I SEMESTR II SEMESTR rejestracja w serwisie użytkowników CEO i założenie bloga ♦ (rekomendowane) ♦ REGULARNE PROWADZENIE BLOGA Uczymy się z TIK znamy kodeks i umiemy go stosować na co dzień w szkole i poza nią / uczymy innych sprawność realizowana w I semestrze Działamy z TIK realizujemy projekt, wykorzystując nowe technologie sprawność realizowana w II semestrze termin zakończenia powyższych działań na blogu 06.2013 r.
Zasoby Umiejętności: 1.Mamy nauczycieli, którzy potrafią korzystać z technologii informacyjno – komunikacyjnych oraz wykorzystują ją na lekcjach, obsługują sprzęt komputerowy, laptopy, rzutniki, tablice interaktywne, kamery i aparaty cyfrowe, skanery. 2.Zawsze możemy poprosić informatyków, o pomoc bądź udzielenie wskazówek. (w szkole wielu nauczycieli ma wykształcenie informatyczne) 3.Wielu nauczycieli korzysta z różnych form dokształcania i doskonalenia mogą po kursie podzielić się wiadomościami. 4.W wyszukiwaniu informacji często świetni są uczniowie, ponieważ to oni więcej „siedzą w sieci” i nawet przypadkiem mogą natknąć się na ciekawą stronę związaną z tematem naszej lekcji. 5.W szkole korzystamy z platformy EduPack, gdzie wszyscy nauczyciele i uczniowie zostali przeszkoleni jak posługiwać się nią i poruszać na jej płaszczyźnie. 6.Wszystkie adresy e-mail z platformy EduPack są dostępne dla wszystkich uczniów i nauczycieli.
Dysponujemy: 1.W szkole są dwie pracownie komputerowe, w których znajdują się 23 komputery. 2.Wszystkie komputery w szkole są „w sieci”. Każdy uczeń i nauczyciel ma swoje konto i odrębne hasło, na którym może umieszczać swoje dokumenty i prace. Dostęp do swojego konta ma z każdego komputera w szkole. 3.W każdej pracowni znajduje się jedna drukarka. 4.Posiadamy ICIM – Internetowe Centrum informacji Multimedialnej, w którym nauczyciele i uczniowie mogą przygotowywać się do lekcji. 6.W ICIM znajdują się 5 komputerów oraz drukarka. 7.Mamy tablicę interaktywną- ruchomą. Wszyscy nauczyciele przeszli szkolenie w zakresie korzystania z tablicy interaktywnej oraz mają na stronie najnowsze oprogramowanie do tej tablicy. 8.Posiadamy dwa projektory. 9.Do dyspozycji nauczycieli są w szkole dwa laptopy. 10.Posiadamy najnowsze oprogramowanie, które jest na bieżąco aktualizowane i w ramach potrzeb dokupywane. 11.W szkole jest Internet, Wi-Fi, okablowanie, gniazdka elektryczne, które umożliwiają w każdej klasie podłączenie laptopa i projektora.
Jakie nasuwają się problemy? 1.Wyposażenie kolejnej z klas w laptop i rzutnik, umożliwiając realizację zadań TIK i zwiększenie efektywności nauczania, 2.Przeznaczenie środków finansowych na zakup oprogramowania multimedialnego wspomagającego proces dydaktyczny, 3.Udostępnienie sprzętu komputerowego i multimedialnego poza obowiązkowymi zajęciami, 4.Efektywne wykorzystanie multimedialnych zasobów szkoły przez nauczycieli oraz uczniów, 5.Zapoznanie uczniów z Kodeksem 2.0 i dopilnowanie jego przestrzegania.
Działania, które podejmiemy realizując program: Dyrektor: • wybór Zadania Dyrektora, oraz pomoc i wsparcie w realizacji programu – przez okres trwania programu. Koordynator: • zorganizowanie, przeprowadzenie i opisanie spotkania otwierającego – październik • założenie wspólnie z uczniami blogów uczniowskich – listopad, • przygotowanie i przeprowadzenie debaty szkolnej – grudzień ., • opisanie i zamieszczenie Kodeksu 2.0 – grudzień, styczeń, • zorganizowanie i przeprowadzenie Szkolnego Festiwalu 2.0 – czerwiec, • wsparcie nauczycieli w pracy i obsługi z komputerem, wykorzystanie technologii komputerowej w zdobywaniu informacji Nauczyciele: • zorganizowanie debaty klasowej i szkolnej o Kodeksie 2.0 – listopad, grudzień, • przygotowanie i przeprowadzenie zadania TIK – grudzień, styczeń, • zaplanowanie i zrealizowanie projektu edukacyjnego z wykorzystaniem narzędzi TIK – II semestr, • udział w szkolnym Festiwalu 2.0., czyli prezentacja projektu edukacyjnego – czerwiec, • opieka nad uczniami tworzącymi blogi – przez okres trwania programu.
Działania szczegółowe: Aneta Towarek – bibliotekarz • Przygotowanie debaty klasowej w klasie I gimnazjum • przygotowanie prezentacji multimedialnej bądź filmu promującego naszą szkołę, wydanie książki, Edyta Jabłońska – nauczyciel języka polskiego • Przygotowanie debaty klasowej w klasie II B gimnazjum • przygotowanie prezentacji Renata Nowakowska – Bębenek- nauczyciel języka angielskiego • Przygotowanie debaty klasowej w klasie II A gimnazjum • Przygotowanie folderu na temat szkoły w języku angielskim Justyna Kozłowska- świetlica • Przygotowanie debaty klasowej w klasie III B gimnazjum • Przygotowanie słuchowiska radiowego Katarzyna Adamczyk- nauczyciel języka niemieckiego • Przygotowanie debaty klasowej w klasie III A gimnazjum • Przygotowanie folderu na temat szkoły w języku niemieckim
Przygotowała: Jolanta Rozińska W prezentacji wykorzystałam materiały dostępne na stronie http://szkolazklasa20.pl/