Kształcenie i Szkolenia ZAWODOWE w ANGLII Simon James I Tim Fox

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

„Na dobry początek – staż”
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Rodzic jako doradca zawodowy
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Kształcenie dorosłych w Małopolsce - zamierzenia Województwa Małopolskiego Spotkanie w dniach 4-5 kwietnia 2013 WARSZAWA.
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
1 Kwalifikacyjne kursy zawodowe. Podstawy prawne: Kluczowe zagadnienia dotyczące kształcenia w formach pozaszkolnych, w tym na kwalifikacyjnych kursach.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Jak to robią inni ? – wybrane zagadnienia organizacji poradnictwa zawodowego na świecie – planowanie kariery zawodowej jako przedmiot szkolny Jak to robią
Program Operacyjny Współpracy Transgranicznej Republika Czeska – Rzeczpospolita Polska Możliwości realizacji projektu w ramach dziedziny wsparcia.
Fundacja Inicjatyw Badawczo- Szkoleniowych WSP TWP w Warszawie Ul. Drawska Warszawa Tel w Fundacja.
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA 1 EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Przekwalifikowanie zawodowe polega na zdobyciu dodatkowych lub nowych kwalifikacji zawodowych
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne dla kadry zarządzającej, decydentów i specjalistów z zakresu edukacji oraz kształcenia i doskonalenia zawodowego Fundacja.
Przedsiębiorcy a szkolnictwo zawodowe
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
PRAKTYKI ZAWODOWE: ZASADY DOBRYCH PRAKTYK SIMON JAMES I TIM FOX.
PO KL sukcesy i wyzwania oraz dobre praktyki w rozwiązywaniu problemów woj. podlaskiego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament.
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
Zmiany ustawy o systemie oświaty
SPOTKANIE    KOMITETU BUDOWLANEGO POŚWIĘCONE TEMATYCE ZWIĄZANEJ Z NOWELIZACJĄ PRZEPISÓW DOTYCZĄCYCH WSPARCIA PRZEDSIĘBIORCÓW ZATRUDNIAJĄCYCH OSOBY BEZROBOTNE.
Szkoła zawodowa Rzeszów 2013.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Ocena efektów wsparcia MŚP w ramach
ORGANIZACJA I FUNKCJONOWANIE SYSTEMU OŚWIATY W BAWARII
OBECNE SYSTEMY, INFRASTRUKTURA I ROZWIĄZANIA PORADNICTWA KARIERY DLA POLAKÓW W WIELKIEJ BRYTANII JULIA BRADY MAŁGORZATA BRADY.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Dofinansowanie na działania w obszarze edukacji i szkoleń Regionalny Program Operacyjny Lubuskie 2020.
Rola polityki rynku pracy w rozwijaniu kształcenia zawodowego.
Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS)
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Gwarancje dla Młodzieży to POWER Perspektywa finansowania działań na rzecz młodzieży w okresie Bartosz Kosiński Miechów
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE. Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe jest egzaminem zewnętrznym co oznacza, że: jest przeprowadzony.
5. Kształcenie praktyczne zawodowe
STAŻE Z MOŻLIWOŚCIĄ WYPŁATY STYPENDIUM STAŻOWEGO W RAMACH PROJEKTU „MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO W MAŁOPOLSCE Joanna Szatan-Kenderow.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Prezentacja Monitora kształcenia i szkolenia 2015 Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Warszawie Warszawa 25 listopada 2015.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
FORMY WSPARCIA OFEROWANE PRZEZ PUP SKARŻYSKO-KAMIENNA W 2016r. Elżbieta Niewczas – Koordynator Zespołu ds. Instrumentów Rynku Pracy w PUP Skarżysko-Kamienna.
Możliwości wsparcia finansowego w ramach Funduszu Pracy 12 kwietnia 2016r. Powiatowy Urząd Pracy w Tychach.
Doświadczenie i oczekiwania doradców zawodowych.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Polityka rynku pracy w Polsce
Kształcenie dualne.
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"
Praktyczna nauka zawodu (pnz)
Krajowy fundusz szkoleniowy
Szkoła Nauczycielem stoi
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Dualne kształcenie zawodowe
CZAS PRACY NAUCZYCIELA GODZINY PONADWYMIAROWE
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
KSZTAŁCENIE DOROSŁYCH W ANGLII
Zapis prezentacji:

Kształcenie i Szkolenia ZAWODOWE w ANGLII Simon James I Tim Fox

Profile ekspertów Tim Fox - pracuje z Komisją Europejską, władzami krajowymi/lokalnymi oraz wieloma agencjami w dziedzinach rozwoju gospodarczego, umiejętności i kształcenia ustawicznego Simon James – niezależny konsultant specjalizujący się w ewaluacji i wspieraniu polityk w dziedzinie edukacji zawodowej i nauki poprzez pracę.

Cechy angielskiego rynku pracy Kontynuowanie pełnej edukacji lub szkolenie się do wieku 18 lat jest teraz głównym działaniem. 75% siedemnastolatków uczy się w pełnym wymiarze. Obowiązkowy wiek szkolny kończy się na 16 latach, lecz to ma się niedługo zmienić. Pracodawcy wciąż cenią i nagradzają doświadczenie w zatrudnieniu, a nie tylko dokonania „akademickie”. 1 na 3 siedemnastolatków i około 1 na 4 dwudziestoczterolatków w Anglii nie ma pracy

Najważniejsze informacje Od 2015 r. w Wielkiej Brytanii edukacja będzie obowiązkowa do wieku 18 lat 5 faz: Przedszkole 4-5 Podstawowa 5-11 Gimnazjalna 11-16 Dalsza / Średnia 16+ Wyższa 18+

Najważniejsze informacje (cd.) Nauczanie Akademickie vs. Zawodowe Równość szacunku 14-19 faza dla kształcenia zawodowego

Infrastruktura Instytucje: Szkoła podstawowa 5-11 Gimnazjum 11-16   Szkoła podstawowa 5-11 Gimnazjum 11-16 Studia pomaturalne 16 + Sixth Form College (dwuletnia szkoła przygotowująca do egzaminu dojrzałości) 16-18 Prywatne Szkolenia 16+ Uniwersytet 18 +

Kluczowe zasady reformy Raport Wolfa 2011 (https://www.education.gov.uk/publications/standard/publicationDetail/Page1/DFE-00031-2011) Kształcenie ustawiczne Dobre poinformowanie Prostota

Praktyki W 2012 odbyło się 500,000 praktyk   80,000 angielskich pracodawców szkoli praktykanta Wydatki budżetu na program praktyk wyniosły około £1 miliarda Szkolenia dla praktykantów świadczone są przez 900 dostawców szkoleń – głównie dostawców z sektora prywatnego i szkół pomaturalnych

Apprenticeship Framework  pakiet szkoleń zawierający wiele elementów (z których wszystkie praktykant musi zaliczyć)   Element kompetencyjny prowadzący do Krajowych Kwalifikacji Zawodowych (NVQ) lub podobnych kwalifikacji, który ocenia, jak praktykant wykonuje dany zawód;   Element wiedzy prowadzący do kwalifikacji takich jak dyplom, który obejmuje wiedzę teoretyczną wymaganą w danym sektorze; a także Przeszkolenie w „kluczowych” lub „funkcjonalnych” umiejętnościach, prowadzących do kwalifikacji w matematyce i języku angielskim

Dyplomy krajowe Zawodowe/Lekcyjne: Sztuka i Projektowanie   Sztuka i Projektowanie Przedsiębiorczość Budownictwo Zdrowie i Opieka IT i Przetwarzanie danych Rolnictwo Media, Muzyka i Sztuki Sceniczne Nauka Usługi Publiczne Turystyka i Hotelarstwo

Doradztwo Zawodowe Wszystkie szkoły statutowo muszą zapewnić dostęp do niezależnego i bezstronnego doradztwa zawodowego dla uczniów w wieku 14-16 lat, lecz nie musi zapewniać programu edukacji zawodowej i nauki związanej z pracą. Szkoły powinny świadczyć tę usługę z własnego budżetu   Doradztwo zawodowe musi być prezentowane bezstronnie i musi zawierać informacje dotyczące wszystkich dostępnych możliwości w dziedzinie edukacji 16-18-latków, włączając staże i inne opcje edukacji i szkolenia oparte na pracy. Nie ma określonej minimalnej ilości godzin Dzięki Krajowym Usługom Zawodowym (National Careers Service - NCS) młodzi ludzie mają dostęp do informacji ze strony NCS, telefonicznie, przez e-mail, SMS, czy wsparcie on-line. Młodzież nie ma dostępu do bezpośredniego, personalnego wsparcia ze strony NCS , do którego obowiązków nie należy współpraca ze szkołami.  

Finansowanie Wszystkie zatwierdzone kursy naukowe do 18 roku życia są finansowane przez rząd. Jednostki   16 do 19 Fundusz Kwestorski: Opłaca najważniejsze koszty związane z edukacją dla 16-19 latków w ramach dalszej edukacji lub szkoleń. Obejmuje on: Wyposażenie na kurs Obiady Transport do i ze szkoły lub kolegium Praktyki Zatrudnieni praktykanci otrzymują obecną „Minimalną Krajową Stawkę stażową” (obecnie £2,65/13 złotych/godzinę)

Finansowanie (cd.) Grant Stażowy dla pracodawców osób pomiędzy 16 a 24 rokiem życia (AGE 16 to 24 / WIEK 16 do 24) AGE 16 to 24 jest nakierowany na wspieranie przedsiębiorstw, aby te mogły się rozwijać zatrudniając dzięki grantowi młodych ludzi poprzez program stażowy.   Krajowe Usługi Stażowe daje dotacje w wysokości £1.500 (7200 złotych) dla pracodawców firm zatrudniających do 1000 pracowników, aby ci przyjmowali 16-24 letnich pracowników. £1.500 jest dodatkiem do kosztów szkoleniowych Ram stażowych, które są pokrywane w pełni dla młodzieży w wieku 16-18 lat, a w 50% dla tych w wieku 19-24.

Udział Pracodawców UK Commission on Employment and Skills – Komisja ds. Zatrudnienia i Umiejętności (UKCES)   Określa Krajowe Standardy Zatrudnienia – Brytyjskie standardy wyników, które należy osiągnąć w pracy oraz wiedzy i umiejętności, którymi należy się skutecznie wykazywać. Sector Skills Councils - Rady Umiejętności Sektorowych Sector Skills Councils (SSCs) są niezależnymi, prowadzonymi przez pracodawców organizacjami i zasięgu ogólnokrajowym, które w partnerstwie z UKCES pomagają w definiowaniu sektorów przemysłu i standardów zatrudnienia

Pojedynczy Pracodawcy Świadczą szkolenia i przyjmują stażystów we współpracy z Kolegiami dalszej edukacji i prywatnymi dostawcami szkoleń

Kształcenie Nauczycieli   Od września 2007 wszyscy nowi nauczyciele wkraczający do sektora dalszej edukacji w Anglii i Walii muszą przejść następujące po tym wstępne szkolenie dla nauczycieli (initial teacher training - ITT), aby uzyskać licencję: Przygotowanie do nauki w sektorze szkolnictwa ustawicznego - Preparing to Teach in the Lifelong Learning Sector (PTLLS) krótki kurs wprowadzający do strategii nauczania w dalszej edukacji, który jest równowartością kursu szkoleniowego. PTLLS składa się z 30 godzin nauki i 30 godzin pracy własnej. Poziom 3 lub 4 kwalifikacji musi zostać osiągnięty w przeciągu 12 miesięcy od podjęcia stanowiska nauczycielskiego Certyfikat nauczania w sektorze szkolnictwa ustawicznego - Certificate in Teaching in the Lifelong Learning Sector (CTLLS) Ta kwalifikacja 3 lub 4 poziomu jest podejmowana po zakończeniu PTLLS i musi zostać zakończona w przeciągu pięciu lat od pojęcia stanowiska nauczycielskiego. Będzie ona kwalifikowała do stanowiska associated teacher – młodszego nauczyciela. Jako associated teacher ma się mniej odpowiedzialności nauczycielskich, niż właściwy nauczyciel 

Kształcenie Nauczycieli (cd.) Dyplom w Nauczaniu w Sektorze Szkolenia Ustawicznego - Diploma in Teaching in the Lifelong Learning Sector (DTLLS) To minimalne kwalifikacje wymagane do pracy jako „pełnowymiarowy” nauczyciel w ramach Dalszej Edukacji, które prowadzą do statusu Wykwalifikowanego Nauczyciela Nauki i Umiejętności - Qualified Teacher Learning and Skills (QTLS).   Certyfikat w Edukacji lub PGCE w ramach ścieżki sektora Dalszej Edukacji Kursy kształcenia wyższego (uniwersyteckie), które łączą powyższe kwalifikacje w jeden pakiet, mogą być nazywane Cert Ed. – Certyfikat edukacji lub PGCE w ramach sektora Dalszej Edukacji. 

Kształcenie Nauczycieli Kluczowe problemy (Komisja Umiejętności 2010)   •    Nauczyciele kształcenia dalszego, którzy posiadają doświadczenie i wiedzę by wykładać program zawodowy, ale nie mają statusu Wykwalifikowanych Nauczycieli mogą zostać zatrudnieni wyłącznie jako instruktorzy i otrzymywać niższą pensję w szkołach. Nauczyciele ścieżek zawodowych w szkołach nie muszą mieć doświadczenia lub wiedzy na temat danej ścieżki zawodowej •   Podniesienie wieku obowiązkowej edukacji do 18 lat w 2015 r. spowoduje zwiększone zapotrzebowanie na wysokiej jakości kształcenia zawodowego.  •   Brakuje zrozumienia zawodowej i stosowanej pedagogiki.