Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Advertisements

"Nowoczesny Nauczyciel
SAMORZĄDOWY OŚRODEK DORADZTWA METODYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w Kielcach KIELCE, ul. Marszałka J. Piłsudskiego 42 tel. fax. 41.
"Nowoczesny Nauczyciel
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Średzkim Program Operacyjny Kapitał.
„Nowy system doskonalenia nauczycieli w powiecie pułtuskim”
Źródło dofinansowania projektu: Europejski Fundusz Społeczny
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Aktywna edukacja.
Instytucja zarządzająca POKL – MRR Instytucja pośrednicząca I stopnia – MEN Instytucja pośrednicząca II stopnia – ORE Beneficjent – Powiat Przasnyski.
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Powiat Pilski w partnerstwie z Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Pile
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 9 IM. JANA PAWŁA II W OSTROWIE WIELKOPOLSKIM rok szkolny 2012/2013 Zebranie otwierające 24 października 2012 r.
Zmiany w systemie doskonalenia nauczycieli
BEZPOŚREDNIE WSPARCIE ROZWOJU SZKÓŁ POPRZEZ WDROŻENIE ZMODERNIZOWANEGO SYSTEMU DOSKONALENIA NAUCZYCIELI W POWIECIE STRZELIŃSKIM.
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli Instytucja zarządzająca POKL – MRR Instytucja pośrednicząca.
Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. Suwałki, r.
Nowelizacja rozporządzenia w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Sieć współpracy i samokształcenia jako forma uczenia się liderów WDN WIDEOKONFERENCJA Liderzy WDN 17 luty 2014 r.
Sieci współpracy i samokształcenia
System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół Białystok, r.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
MERYTORYCZNY ASPEKT PRACY SIECI WSPÓŁPRACY I SAMOKSZTAŁCENIA
Platforma e-learningowa
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
SPOTKANIE ORGANIZACYJNE SIECI DYREKTORÓW POWIATU ŚWIDNICKIEGO Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli.  Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia.  Jednym z najważniejszych.
SIECI WSPÓŁPRACY content/uploads/2013/12/post_dzieci_sieci_20-580x578.jpg.
SIECI WSPÓŁPRACY content/uploads/2013/12/post_dzieci_sieci_20-580x578.jpg.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Co to jest sieć? To forma pracy, która pozwala dzielić się wiedzą, wymieniać doświadczeniami, wspólnie opracowywać rozwiązania stosowane w szkolnej praktyce.
Doskonalenie pracy nauczyciela ODiDZ, w tym mobilności zagraniczne
Człowiek- najlepsza inwestycja Tytuł projektu: Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie Lubelskim Nr projektu: UDA-POKL /12-00.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Nasz udział w programie „Szkoła z klasą 2.0” rok szkolny 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Glichowie.
Biblioteka pedagogiczna – sieci współpracy jako forma wspomagania szkoły DBP we Wrocławiu Szkolenie WDN Wrocław, Beata Malentowicz.
„Rozwój doskonalenia nauczycieli w powiecie augustowskim” Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie szkół Projekt.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Spotkanie podsumowujące.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
„ Nowa jakość edukacji w Gminie Miejskiej Kraków w ramach nowej formuły kompleksowego wspomagania szkół” Projekt pilotażowy Czas realizacji: styczeń-grudzień.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli w powiecie ryckim”
SORE Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół działania Ośrodka Rozwoju Edukacji.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Rola sieci współpracy i samokształcenia w nowym systemie doskonalenia nauczycieli Ciechanów, 28 listopada 2014r. mgr inż. Piotr Praczukowski.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Człowiek najlepsza inwestycja Konferencja inaugurująca projekt ”Większa wiedza – Skuteczna praktyka - Doskonalenie kadr oświaty powiatu zgierskiego” 11.
Spotkanie SORE z Radą Pedagogiczną 1. Założenia programu 2.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Program Edukacja dla Doliny Baryczy. EDUKACJA DLA DOLINY BARYCZY Projekt edukacji regionalnej i przyrodniczej realizowany od stycznia 2014 do czerwca.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
Zapis prezentacji:

Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia

Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieci współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia

Roczny plan wspomagania Opiera się na współpracy ze szkolnym organizatorem rozwoju edukacji – osobą pełniącą rolę konsultanta i moderatora, towarzyszącą szkole w pogłębionej diagnozie danego obszaru, wprowadzaniu pożądanych zmian z wykorzystaniem zasobów wewnętrznych (np. zespoły nauczycieli) i zewnętrznych (organizowane w zależności od potrzeb szkolenia, konsultacje z ekspertami itp.), a także ocenie efektów całego procesu. Więcej informacji na ten temat można znaleźć w publikacji p.t. Nowy system doskonalenia nauczycieli – podstawowe założenia i organizacja.

Zadanie projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia

Sieć współpracy i samokształcenia

Co to jest sieć współpracy? To międzyszkolny zespół nauczycieli lub dyrektorów współpracujących ze sobą w ramach wybranego zagadnienia. W takim zespole, wyróżniamy następujące cechy: Nie ma hierarchii Nie ma kadry kierowniczej Obowiązują więzi współpracy i wzajemnej pomocy Nie zabraknie otwartości na pomysły innych Występują specjalizacje wynikające z zainteresowań i fachowości Minimalny stopień sformalizowania procedur działania

Cele działania sieci Wymiana doświadczeń między uczestnikami Analiza dobrych praktyk stosowanych przez uczestników Pozyskiwanie metodycznego i merytorycznego wsparcia ekspertów Poszerzanie kompetencji uczestników Tworzenie nowych rozwiązań na potrzeby szkół i przedszkoli uczestniczących w sieci Nawiązywanie kontaktów i współpracy pomiędzy szkołami

Organizacja sieci Sieci tworzy powiat zgodnie z potrzebami szkół i przedszkoli Liczba nauczycieli w jednej sieci wynosi 20 osób Uczestnicy sieci spotykają się 5 razy w ciągu roku szkolnego + 1 spotkanie z ekspertem Uczestnicy sieci podejmują działania na platformie internetowej udostępnionej przez Ośrodek Rozwoju Edukacji (ORE) Pracami sieci zajmuje się Koordynator sieci

Zadania platformy internetowej Gromadzenie informacji oraz ich udostępnianie Tworzenie społeczności użytkowników Wzajemne uczenie się Wymiana wiedzy

Osoby zaangażowane w działanie sieci Uczestnicy (nauczyciele, dyrektorzy) Koordynator sieci Eksperci zewnętrzni

Osoby zaangażowane w działanie sieci Uczestnicy (nauczyciele, dyrektorzy) Koordynator Eksperci zewnętrzni

Rola uczestników sieci Aktywność na platformie internetowej Dzielenie się zdobytą wiedzą i doświadczeniem Wspólne poszukiwanie rozwiązań problemów Wdrażanie opracowanych rozwiązań Publikacja efektów pracy

Osoby zaangażowane w działanie sieci Uczestnicy (nauczyciele, dyrektorzy) Koordynator sieci Eksperci zewnętrzni

Zadania koordynatora sieci Proponowanie inicjatyw, tematów spotkań i sposobów pracy Motywowanie uczestników do pracy w sieci Pozyskanie ekspertów zewnętrznych Monitorowanie postępów prac Otwartość na propozycje i sugestie ze strony uczestników Wspieranie otwartości Organizowanie pracy sieci

Osoby zaangażowane w działanie sieci Uczestnicy (nauczyciele, dyrektorzy) Koordynator Eksperci zewnętrzni

Rola ekspertów zewnętrznych Współpraca z koordynatorem sieci Przygotowywanie i prowadzenie wykładów, warsztatów czy innych form szkoleniowych zaplanowanych w harmonogramie sieci Udzielanie konsultacji dla zainteresowanych dyrektorów i nauczycieli Przygotowywanie scenariuszy form wsparcia Wskazywanie publikacji i materiałów do samokształcenia

Wybrane przez szkoły i przedszkola tematy sieci POZAPEDAGOGICZNE OBOWIĄZKI DYREKTORA SZKOŁY SKUTECZNE SPOSOBY ZACHĘCANIA UCZNIÓW DO CZYTANIA JAK ROZWIJAĆ TWÓRCZE MYŚLENIE UCZNIÓW? PROMOCJA I BUDOWA WIZERUNKU SZKOŁY

Planowane jest 5 regularnych osobistych spotkań w ciągu roku + 1 spotkanie z ekspertem Praca za pośrednictwem platformy internetowej Działania w ramach sieci * (*) Szczegółowy plan działania ustala koordynator w porozumieniu z pozostałymi uczestnikami sieci

Planowane jest 5 regularnych osobistych spotkań w ciągu roku + 1 spotkanie z ekspertem Praca za pośrednictwem platformy internetowej Działania w ramach sieci * (*) Szczegółowy plan działania ustala koordynator w porozumieniu z pozostałymi uczestnikami sieci

Spotkania uczestników sieci Spotkanie organizacyjne Spotkania robocze Spotkanie podsumowujące Integracja uczestników sieci Dzielenie się doświadczeniami, narzędziami, dobrymi praktykami Podsumowanie i omówienie pracy sieci Rozpoznanie potrzeb i zasobów Spotkania z ekspertem Zaplanowanie promocji i sposobów udostępniania wypracowanych rozwiązań innym Ustalenie celów, harmonogramu pracy i działań na platformie Tworzenie nowych rozwiązań Ewaluacja

Planowane jest 5 regularnych osobistych spotkań w ciągu roku Praca za pośrednictwem platformy internetowej Działania w ramach sieci * (*) Szczegółowy plan działania ustala koordynator w porozumieniu z pozostałymi uczestnikami sieci

Działania za pośrednictwem platformy internetowej Działania na platformie cyfrowej pomiędzy spotkaniami Dyskusje, wymiana informacji i spostrzeżeń dotyczących tematyki sieci Koordynowanie pracy uczestników nad wspólnie tworzonymi rozwiązaniami Publikacja efektów pracy (np. wypracowane narzędzia, scenariusze lekcji itp.) Dzielenie się zasobami użytecznymi dla uczestników sieci (zamieszczanie dokumentów, filmów, prezentacji, zdjęć itp.) Udział w szkoleniach e-learningowych

Serdecznie dziękuję za udział w prezentacji