Inicjatywa STOP SEKSUALIZACJI NASZYCH DZIECI została rozpoczęta przez rodziców z Wrocławia i okolic zrzeszonych wokół Stowarzyszenia Zdrowa Rodzina, pod.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program nauczania wg: Teresa Król Maria Ryś
Advertisements

Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Czy warto przekonywać do szczepień przeciw HPV?
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
EDUKACJA ZDROWOTNA W NOWEJ PODSTAWIE PROGRAMOWEJ KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO.
WOJEWÓDZTWO WIELKOPOLSKIE WRK. ZAREJESTROWANIE ORGANIZACJI 41% ORGANIZACJI ZOSTAŁO ZAREJESTROWANYCH PO 2000 ROKU 1949 ROK – NAJWCZEŚNIEJ ZAREJESTROWANA.
1 mgr inż. Sylwester Laskowski Opiekun Naukowy: prof. dr hab. inż. Andrzej P. Wierzbicki.
Hubert Kaszyński IS UJ, Klinika Psychiatrii SU Anna Liberadzka
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
Realizacja przez szkoły województwa śląskiego Krajowego Programu Zapobiegania Narkomanii w roku 2009 (materiał opracowany w oparciu o informacje przekazane.
Wychowanie do życia w rodzinie
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
DOBRE DZIECIŃSTWO Prawo i obowiązek Bydgoszcz,
OBSZAR OCHRONY ZDROWIA MECHANIZM FINANSOWY EUROPEJSKIEGO OBSZARU GOSPODARCZEGO NORWESKI MECHANIZM FINANSOWY Ministerstwo Zdrowia
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
EPIDEMIOLOGIA HIV/AIDS na świecie i w Polsce
Autoewaluacja Szko ł a Promuj ą ca Zdrowie rok szkolny 2010 rok szkolny 2013 Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 w Krakowie.
Gdy zostanę MAMĄ… Gdy zostanę TATĄ…
Nowoczesne technologie w edukacji Andrzej Matuła
Kuratorium Oświaty w Warszawie 1 Sześciolatek idzie do szkoły.
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
PROMOCJA ZDROWIA Szkoła Podstawowa nr 46.
MODUŁ SZKOLENIOWY CZĘŚĆ 4. OBLICZANIE WYNIKÓW SRP I ICH INTERPRETACJA Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
ABCzapobieganiaHIV/AIDS Wałbrzych, grudzień 2005 r.
WdŻwR Wychowanie do Życia w Rodzinie
PRAWO DO ŻYCIA Jest podstawą wszystkich praw dziecka!
Galeria zdjęć Projekt edukacyjny „Wiem, co jem” realizowany w ramach
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Rola biblioteki szkolnej w organizacji czasu wolnego uczniów jako formy przeciwdziałania zagrożeniom Łańcut,
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Samorządów Salamon Consulting.
Prawa dziecka.
Konferencja naukowa pt.: Edukacja seksualna, ale jaka?
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane Salamon Consulting.
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
Gabriele Kuby Obowiązkowa edukacja seksualna pewną drogą do zniszczenia rodziny i chrześcijaństwa.
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
w praktyce pedagogicznej
FUNKCJONOWANIE SEKSUALNE OSÓB WYCHOWYWANYCH
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Dlaczego warto czytać dzieciom?
PROBLEM PALENIA TYTONIU W POLSCE
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
ROLA SZKOŁY W PROFILAKTYCE OTYŁOŚCI
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
I ROK MINISTRA GIERTYCHA Warszawa, 5 maja dni Wrzesień dni, tu jesteśmy 365 dni, tu jesteśmy.
Szkoła Promująca Zdrowie
EDUKACJA ZDROWOTNA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W POLSCE
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
Zanim będzie za późno !!! Nie pozwól by za Ciebie decydowali inni ! Nie pozwól by nasze państwo narzucało złe wzorce wychowania dzieci i młodzieży ! Seksualizacja.
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
KONTROLE PLANOWE odbyły się pod kątem sprawdzenia: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
EDUKACJA SEKSUALNA DLACZEGO WYRAZIĆ ZGODĘ NA UDZIAŁ DZIECKA W ZAJĘCIACH Z WYCHOWANIA DO ŻYCIA W RODZINIE Izabela Topińska.
W YCHOWANIE DO ŻYCIA W RODZINIE NSP Nasza Szkoła im. J. Korczaka.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
: Zachowania seksualne młodzieży- uświadomienie i przygotowanie do rozpoczęcia życia seksualnego. Trener: Małgorzata Rzymyszkiewicz Projekt pn „Równi w.
ZDROWIE I PRAWA REPRODUKCYJNE FEDERACJA NA RZECZ KOBIET I PLANOWANIA RODZINY
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2017/
Wychowanie do życia w rodzinie
CZAS PRACY NAUCZYCIELA GODZINY PONADWYMIAROWE
Zapis prezentacji:

Inicjatywa STOP SEKSUALIZACJI NASZYCH DZIECI została rozpoczęta przez rodziców z Wrocławia i okolic zrzeszonych wokół Stowarzyszenia Zdrowa Rodzina, pod patronatami: Wprowadzenie Slajd nr 1

Cel naszej Inicjatywy To kampania informacyjna skierowana do dorosłych mówiąca o: Kwestii seksualizacji dzieci i zagrożeń jakie są dziś z nią związane Rodzajach edukacji seksualnej i ich efektywności lub jej braku Prawach rodziców i możliwości działania tu i teraz! Slajd nr 2

Seksualizacja dzieci Aktualne zagrożenie Slajd nr 3

Raport o Seksualizacji Dziewcząt Amerykańskie Towarzystwo Psychologiczne (APA) Seksualizacja pojawia się, gdy: wartość osoby sprowadzana jest do „seksownego” wyglądu lub zachowania, fizyczna atrakcyjność osoby zrównana jest z jej „seksownością”, osoba zostaje seksualnie uprzedmiotowiona (widziana jako obiekt użycia seksualnego innych, a nie w pełni swego człowieczeństwa), seksualność jest narzucona osobie w niewłaściwy sposób. Slajd nr 4

Do czego prowadzi seksualizacja? Samouprzedmiotowienie Slajd nr 5

Odebrana niewinność Wywiad z psychologiem dziecięcym Anetą Zielińską, przeprowadzony przez Milenę Bryła Moi Pacjenci? 8-letnie dzieci uzależnione od porno... Slajd nr 6

Konsekwencje seksualizacji wg raportu APA Poznawcze, kłopoty z: nauką, logicznym myśleniem, matematyką. Psychiczne: depresja, niska samoocena. Seksualne: zaburzenia w rozwoju zdrowej seksualności. Emocjonalne: wstyd, lęk, brak akceptacji własnego ciała. Tożsamość centralną wartością kobiety: wygląd, atrakcyjność fizyczna. APA – Amerykańskie Towarzystwo Psychologiczne Slajd nr 7

Prewencja czy zagrożenie? Edukacja seksualna Prewencja czy zagrożenie? Slajd nr 8

Edukacja seksualna, ale jaka? (typy edukacji seksualnej) Żaden typ szkolnej edukacji seksualnej NIE ZASTĄPI ROZMOWY rodzica z jego własnym dzieckiem! Slajd nr 9

Edukacja seksualna typu A - WDŻ Seksualność w kontekście miłości i piękna Zajęcia są nieobowiązkowe, tylko za zgodą rodziców/ucznia. Zajęcia nie podlegają ocenie. Obejmują V i VI kl. szkoły podstawowej oraz gimnazjum i liceum Zajęcia prowadzą osoby posiadające kwalifikacje do nauczania w danym typie szkoły. Zajęcia prowadzone są zgodne z treściami programowymi MEN: Podstawa programowa kształcenia ogólnego – z 2009r. zajęcia prowadzą osoby posiadające kwalifikacje do nauczania w danym typie szkoły oraz ukończone studia wyższe w zakresie nauk o rodzinie albo studia podyplomowe (szkoły ponadgimnazjalne) lub kursy kwalifikacyjne (szkoły podstawowe i gimnazja) Slajd nr 10

Edukacja seksualna typu A - WDŻ Seksualność w kontekście miłości i piękna Slajd nr 11

Odsetek młodzieży 15-letniej po inicjacji seksualnej w Polsce Wprowadzenie zajęć WDŻ Woynarowska, B. i inni (2004). Inicjacja seksualna i stosowanie prezerwatyw oraz innych metod zapobiegania ciąży przez młodzież 15-letnią w Polsce i innych krajach, Ginekologia Polska, 8, s. 622-632. Grzelak, S. i inni (2007). Badania własne. Slajd nr 12

Edukacja seksualna typu B na przykładzie Niemiec Obowiązkowa edukacja seksualna typu B pewną drogą do zniszczenia rodziny. G. Kuby Gabriele Kuby Slajd nr 13

Międzynarodowe „Standardy Wychowania seksualnego w Europie” WHO – Światowa Organizacja Zdrowia BZgA - niemieckie Federalne Biuro ds. Edukacji Zdrowotnej z Kolonii Slajd nr 14

Międzynarodowe „Standardy edukacji seksualnej typu B w Europie” Matryca WHO, str. 38 - 41 Wiek Tematyka 0-4 Radość i przyjemność z dotykania własnego ciała, masturbacja w okresie wczesnego dzieciństwa, odkrywanie własnego ciała i własnych narządow płciowych, wyrażanie własnych potrzeb, życzeń i granic, na przykład w kontekście „zabawy w lekarza”. 4-6 Masturbacja we wczesnym dzieciństwie. Uczucia seksualne (bliskość, przyjemność, podniecenie), Przyjaźń i miłość w stosunku do osób tej samej płci. Jak Państwo sobie wyobrażają w praktyce zajęcia z masturbacji? Czy to nie jest promocja homoseksualizmu, a nie tolerancji? (WHO, BZgA - Federalne Biuro ds. Edukacji Zdrowotnej - Niemcy) Slajd nr 15

Międzynarodowe „Standardy edukacji seksualnej typu B w Europie” Matryca WHO, str. 42 - 45 Wiek Tematyka 6-9 Różne metody antykoncepcji, autostymulacja, ejakulacja, stosunek, antykoncepcja. Seks w mediach. Rożne związki rodzinne. 9-12 Skuteczne użycie prezerwatyw. Masturbacja, orgazm. Prawa seksualne zdefiniowane przez IPPF (International Planned Parenthood Federation), Pierwsze doświadczenia seksualne(!), Orientacja płciowa, Pozytywny wpływ seksu na zdrowie. Podejmowanie świadomych decyzji dotyczących zyskiwania bądź nie doświadczeń seksualnych. Czy to nie jest przedwczesne epatowanie dzieci tylko seksualnością? Czy to jest jeszcze prewencja czy już promocja? * (IPPF): Sexual Rights: an IPPF declaration. London 2008 and (WAS): Declaration of Sexual Rights. Hongkong 1999. Slajd nr 16

Międzynarodowe „Standardy edukacji seksualnej typu B w Europie” Matryca WHO, str. 46 - 51 12-15 Pierwsze doświadczenia seksualne(!), przyjemność, masturbacja, orgazm, ciąża (także w relacjach jednopłciowych), usługi antykoncepcyjne, prawo do aborcji. 15+ Błona dziewicza i jej odtwarzanie, seks powiązany z wymianą dóbr ekonomicznych (prostytucja, seks za prezenty, posiłki, niewielkie sumy pieniędzy), pornografia, uzależnienie od seksu. Umiejętność radzenia sobie ze sprzecznymi normami osobistymi (interpersonalnymi), wartościami w rodzinie i społeczeństwie. Osobiste poglądy dotyczące seksualności (bycie elastycznym) w zmieniającym się społeczeństwie lub grupie. Nastolatki są pośrednio zachęcane do podjęcia współżycia, a nie do brania odpowiedzialności za swoje decyzje. Buntuje się młodzież przeciw rodzicom, niszcząc ich punkt odniesienia i ochronę. Slajd nr 17

Standardy edukacji seksualnej typu B w Europie Pomoce „dydaktyczne” (WHO, BZgA - Federalne Centrum Edukacji Zdrowotnej - Niemcy) Slajd nr 18

Standardy edukacji seksualnej typu B w Europie Pomoce „dydaktyczne” Slajd nr 19

Standardy edukacji seksualnej typu B w Europie Pomoce „dydaktyczne” Slajd nr 20

Standardy edukacji seksualnej typu B w Europie Pomoce „dydaktyczne” Slajd nr 21

Standardy edukacji seksualnej typu B w Europie Propozycja feministek Slajd nr 22

Standardy edukacji seksualnej typu B w Europie Pomoce „dydaktyczne” Slajd nr 23

Standardy edukacji seksualnej typu B w Europie Bazylejski kuferek - dla przedszkolaka Slajd nr 24

„To wszystko rodzina” Książka „To wszystko rodzina!” to książka dla dzieci od lat sześciu Aleksandry Maxeiner Dostarcza informacji o różnorodnych formach rodziny w tym o: o rodzinach jednopłciowych, o rodzinach patchworkowych, w których rodzice mają nowych partnerów, również tej samej płci. „Ponieważ dwie kobiety nie mogą mieć ze sobą dzieci, poprosiły o pomoc Stefana. Stefan jest gejem […] i kocha Andrzeja. Stefan i Andrzej są parą, jak małżeństwo". Slajd nr 25

Podstawowe formy działań edukatorów seksualnych w Polsce Już dziś edukacja seksualna typu B wchodzi nieformalnie do szkół poprzez różnorodne fundacje, zrzeszające edukatorów seksualnych, jak: PONTON, JASKÓŁKA, SPUNK, NAWIGATOR. Są oni zapraszani do szkół, placówek wychowawczych, a nawet katolickich uczelni, czy parafii w wyniku braku wiedzy dotyczącej tego, kim są i jak działają. Prowadzą tzw.  zajęcia dodatkowe z młodzieżą, w których nie mogą brać udziału żadne osoby dorosłe. Slajd nr 26

Podstawowe formy działań edukatorów seksualnych Występowanie w roli „ekspertów naukowych”. Występowanie w roli pełnych zrozumienia przyjaciół i adwokatów przeciwko rodzicom. Młodzieżowy telefon zaufania. Język i grafika w żargonie młodzieżowym. Przedstawianie permisywnej seksualizacji jako „mainstreamu”. Wytwarzanie presji na dostosowanie się. Nowe definicje rodziny i małżeństwa. Przełamywanie poczucia wstydliwości. Peer education, czyli rówieśnicy jako edukatorzy seksualni. Zapraszamy na stronę rodziców z Łodzi, którzy sprzeciwiają się demoralizującym zajęciom już prowadzonym w łódzkich szkołach. Sprawdź, co może spotkać Twoje dziecko na takich zajęciach: www.NIEszkodzic.pl Współczesne zagrożenia dzieci i młodzieży – Edukacja seksualna, ale która? Slajd nr 27

Choroby przenoszone drogą płciową Źródła danych: Demographic Yearbook 2002, United Nations Statistics Division, 2002. Centers for Disease Control and Prevention. WHO Regional Office for Europe. Współczesne zagrożenia dzieci i młodzieży – Edukacja seksualna, ale która? Dobry, bo polski model edukacji seksualnej Slajd nr 28

Procent 15-latków po inicjacji seksualnej Płeć Polska Szwecja Wlk. Brytania Niemcy Chłopcy Dziewczęta 19% 13% 31% 32% 26% 20% 24% Dane za rok 2010. Eurostat – http://epp.eurostat.ec.europa.eu Współczesne zagrożenia dzieci i młodzieży – Edukacja seksualna, ale która? Po 15 latach „wychowania do życia w rodzinie” - sukcesy i porażki Slajd nr 29

Mechanizm porażki profilaktyki HIV/AIDS opartej o propagowanie prezerwatyw Propagowanie prezerwatyw Tak powinno być: Ludzie wierzą w skuteczność prezerwatyw Więcej osób korzysta z prezerwatyw i unika zakażenia A tak jest: Ludzie czują się bezpieczniej… Mają więcej partnerów i kontaktów seksualnych z przypadkowymi osobami Więcej osób zakaża się w wyniku ograniczonej skuteczności prezerwatywy Źródło badań Stanowisko KK Uganda Richens, J., Imrie, J., Copas, A. (2000). Condoms and seat belts: the parellels and the lessons. The Lancet, 355, s. 400-403. Współczesne zagrożenia dzieci i młodzieży – Edukacja seksualna, ale która? Slajd nr 30

Samo przekazywanie wiedzy na temat seksualności nie jest w stanie zmienić zachowań młodzieży Amerykańskie badania (National Research Council) dowiodły, że szkolne programy edukacji seksualnej, które przekazują wyłącznie suchą wiedzę, nie promując żadnych wartości i nie zachęcając do abstynencji są nieskuteczne w zapobieganiu niechcianej ciąży u nieletnich. Raport Rady Edukacji Prorodzinnej w Wielkiej Brytanii stwierdza, że otwarta edukacja seksualna w szkołach spowodowała zwiększenie częstości występowania ciąż u nastolatek. Ilość ciąż wzrosła o 34% w szkołach rozprowadzających darmowe prezerwatywy oraz udostępniających poufne badania zdrowotne dla dziewcząt. Valerie Riches, autorka książki „Edukacja seksualna lub indoktrynacja” opisała edukację seksualną jako „narzędzie manipulacji mające zastąpić wpływ rodziców na uprawnienia państwa” (Times of London, 14.03.2005; BBC, 15.03.2005). • Współczesne zagrożenia dzieci i młodzieży – Edukacja seksualna, ale która? Slajd nr 31

Stosunek przerwanych ciąż do liczby dzieci żywo urodzonych Przez nastolatki w wieku 15-19 lat. Ogółem na 1000 mieszkańców Dane za rok 2008. Eurostat – http://epp.eurostat.ec.europa.eu Slajd nr 32

Liczba zdiagnozowanych przypadków HIV/AIDS na 100 000 mieszkańców Dane za rok 2008. HIV/AIDS Surveillance in Europe 2009, WHO – http://www.ecdc.europa.eu Slajd nr 33

Międzynarodowe „Standardy edukacji seksualnej typu B w Europie” Pyta Bogna Białecka – psycholog Kto i ile może zarobić: Na tym, że nastolatki będą współżyć seksualnie korzystając ze środków antykoncepcyjnych i wczesnoporonnych, a gdy one zawiodą z aborcji? Na chorobach przenoszonych drogą płciową, będących nieuniknioną konsekwencją uprawiania seksu z wieloma partnerami? Wmawiając naszym dzieciom, że ich wartość zależy od atrakcyjności seksualnej, liczby i jakości stosunków? Jeśli nasze dzieci będą się interesować pornografią w internecie? Slajd nr 34

Prawa rodziców i możliwości działania Wprowadzenie Slajd nr 35

Konstytucyjne prawa rodziców Prawo takie gwarantuje  art. 48 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej  (Dz.U.1997.78.483 z późn. zm.). Ustęp 1 niniejszego przepisu brzmi: „Rodzice mają prawo do wychowania dzieci zgodnie z własnymi przekonaniami. Wychowanie to powinno uwzględniać stopień dojrzałości dziecka, a także wolność jego sumienia i wyznania oraz jego przekonania”. Slajd nr 36

Brak reakcji rodziców to przyzwolenie na zmiany programowe .... LGBTQ – lesbijeki, geje, osoby biseksualne, transpłciowe i queer (tłum. dziwny) Slajd nr 37

STOP seksualizacji w naszych szkołach Obowiązkowa edukcja seksualna typu B to gwałt na dziecku i jego wrażliwości oraz łamanie konstytucyjnych praw rodziców. JAK PRZECIWDZIAŁAĆ? Rozmawiajmy z dziećmi o seksualności w kontekście miłości i piękna, Egzekwujmy nasze prawa konstytucyjne – dyrektorzy placówek edukacyjnych zobligowani są do uzgadniania z rodzicami wszelkich programów edukacji seksualnej. Nie zgadzajmy się na uczestnictwo dzieci w programach edukacji seksualnej typu B, prowadzonych w czasie godzin pozalekcyjnych przez edukatorów seksualnych! Sprawdzajmy, kto prowadził zajęcia, sprawdzajmy programy proponowanych zajęć! Slajd nr 38

STOP seksualizacji w naszych szkołach Obowiązkowa edukcja seksualna typu B to gwałt na dziecku i jego wrażliwości oraz łamanie konstytucyjnych praw rodziców. JAK PRZECIWDZIAŁAĆ? Podpiszmy już dziś petycję do MEN w obronie tradycyjnych wartości zawartych w treściach programowych. Powiedzmy stanowcze NIE seksualizacji dzieci przez WHO wysyłając petycję Informacje na www.stop-seksualizacji.pl; Protestujmy! Brak reakcji to ciche przyzwolenie! Slajd nr 39

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ WWW.STOP-SEKSUALIZACJI.PL