Metodologia badań społecznych Wykład X

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W naszej szkole uczniowie czują się bezpiecznie.
Advertisements

Aktualizacja Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Kujawsko- Pomorskiego Zespoły tematyczne Pierwsze plenarne spotkanie grupy eksperckiej Przysiek,
Przeciwdziałanie przemocy domowej
Zasady wyboru podręczników przez nauczycieli.
Projekt „Szkoła z prawami dziecka”
Standardy etyczne w pracy doradcy dr Anna Kienig Uniwersytet w Białymstoku Wydział Pedagogiki i Psychologii.
Konferencja psychologów/pedagogów szkolnych w Rudzie Śląskiej
Jak prawidłowo publikować wyniki badań? Mgr Magdalena Szpunar.
1 EWALUACJA GŁÓWNYM NARZĘDZIEM PODNOSZENIA JAKOŚCI PRACY DORADCY ZAWODOWEGO Robert Fleischer –Zarząd Główny SDSiZ RP Lubniewice,
7 punktów Kodeksu 2.0.
* Przygotowujemy się do skutecznego i konstruktywnego uczestnictwa w życiu społecznym, a także rozwiązywania konfliktów oraz negocjowania połączonego.
TECHNIKI, DOWODY, PRZEBIEG BADANIA ROCZNEGO SPRAWOZDANIA FINANSOWEGO
Możliwości zastosowania ewaluacji w procesie zarządzania sektorem publicznym. Wnioski i doświadczenia wynikające z procesu ewaluacji polityki spójności.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Metody badawcze w socjologii – ciąg dalszy
WEWNĘTRZNE MIERZENIE JAKOŚCI PRACY SZKOŁY
Wymagana dokumentacja dyrektora szkoły w zakresie procedur prowadzonych w szkole/placówce w związku z ubieganiem się o kolejny stopień awansu zawodowego.
LITERATURA ANEKSY. STRUKTURA DZIAŁU TEORETYCZNEGO DEFINICJE WAŻNIEJSZYCH POJĘĆ HISTORIA ROZWOJU ZJAWISKA ANALIZA TEORII NAUKOWYCH PUNKTY WYJŚCIOWE O CELU.
E U R O W I E Ś C I dodatek Klubu Europejskiego do Ratajówki NR 1/2003 W naszej szkole z inicjatywy uczniów powstał Klub Europejski, co to za organizacja.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
LITERATURA ANEKSY. STRUKTURA DZIAŁU TEORETYCZNEGO DEFINICJE WAŻNIEJSZYCH POJĘĆ HISTORIA ROZWOJU ZJAWISKA ANALIZA TEORII NAUKOWYCH PUNKTY WYJŚCIOWE O CELU.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Kodeks 2.0 Zasady korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnej w Szkole Podstawowej nr 79 w Gdańsku.
Pedagogika ogólna.
KORZYSTANIE Z TIK. KORZYSTAMY Z TELEFONÓW KOMÓRKOWYCH NA PRZERWACH MIĘDZYLEKCYJNYCH.
Jerzy Boczoń – Sieć SPLOT
Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia instytucjach rynku pracy (tekst jedn. Dz.U. Nr 99, poz z późn. zm.). Rozporządzenie Ministra.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Metoda projektu edukacyjnego
PRAWO DO ŻYCIA Jest podstawą wszystkich praw dziecka!
dr hab., prof. UW Barbara Tryjarska
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Program terapeutyczny
Prawa dziecka! ozwoju • Prawa dziecka:
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy
UTWORZENIE SPÓJNEJ ANTYTERRORYSTYCZNEJ STRATEGII INFORMACYJNEJ
Innowacje pedagogiczne
1.Musimy ustalić, kto jest autorem strony i jakie ma kwalifikacje, aby wypowiadać się na określony temat. Autorami stron są nierzadko pasjonaci, którzy.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Wgminie w gminie Walim Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
„SZKOŁA WSPÓŁPRACY” UCZNIOWIE I RODZICE KAPITAŁEM SPOŁECZNYM NOWOCZESNEJ SZKOŁY Okres trwania projektu: marzec 2013 – luty 2015.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Moje dziecko wybiera szkołę/zawód
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
KORZYSTANIE Z TIK. 1.Korzystamy z telefonów komórkowych na przerwach międzylekcyjnych.
U CZ I UCZ SIĘ Z TIK!!. 1. Z INFORMACJI KORZYSTAJ SAMODZIELNIE I KRYTYCZNIE. korzystamy z zasobów Internetu „z głową”: otwieramy tylko wiarygodne strony,
niezawodności Z problemem jakości systemów informacyjnych wiąże się problem zapewnienia odpowiedniej niezawodności ich działania.
SYSTEM ZARZĄDZANIA BEZPIECZEŃSTWEM INFORMACJI- wymagania normy ISO 27001:2007 Grażyna Szydłowska.
Projekt OHP Równi na rynku pracy w ramach programu „Gwarancje dla młodzieży” Współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
STRUKTURA PRACY DYPLOMOWEJ
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
ANALIZA ORZECZEŃ POD KĄTEM PRZYDATNOŚCI DO SIO Opracowała Hanna Ojcewicz.
KONWENCJA O PRAWACH DZIECKA. Czy wiesz, że masz prawa zagwarantowane przez Państwo, które są spisane w dokumencie nazwanym Konwencją o prawach dziecka?
Biuro Karier UAM Kontakt ul. Zwierzyniecka 7c.
Wyniki przeprowadzonej ankiety dotyczącej organizacji zewnętrznego nadzoru pedagogicznego skierowanej do dyrektorów szkół i placówek oświatowych województwa.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017,
Projekt Kim będziesz?.
Zmiany związane z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) stosowane od dnia r.
Sposoby dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty i egzaminu gimnazjalnego Opracowane na podstawie Komunikatu dyrektora Centralnej.
Projektowane zmiany k.p. w zakresie przetwarzania danych osobowych
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH Andrzej Rybus-Tołłoczko
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Metodologia badań społecznych Wykład X Roman Dolata Zakład Ewaluacji Instytucji Edukacyjnych Dyżury: piątki, 15.30-17.00, s. 314

Etyka postępowania naukowego

Zasada I. Zważenie zysków i kosztów badania Potencjalne zyski z badania: Wzrost wiedzy Ulepszenie technik badawczych i diagnostycznych Korzyści praktyczne (badania ewaluacyjne) Zyski osób badanych

Potencjalne koszty badania Zagrożenie dobrostanu psychicznego lub fizycznego osób badanych Koszty materialne i społeczne po stronie badanych Koszty materialne i społeczne po stronie badacza Zagrożenie wypływu poufnych informacji

Zasada II. Dbałość o metodologiczną wartość badania Rzetelne przygotowanie badań, osadzenie w kontekście wiedzy istniejącej Rzetelne przeprowadzenie Rzetelne obliczenia i prezentacja wyników - nie sugerować istnienia efektów, których nie ma, przyznać sie do ewentualnych słabości badania i błędów, opis umożliwiający replikacje badania

Zgoda na udział w badaniu Zgoda na udział na podstawie prawdziwych informacji Badacz informuje osoby badane o wszystkich ważnych aspektach badania, które mogą wpłynąć na zgodę na udział Zasada prywatności - ludzie mają prawo decydować kiedy, komu i w jakim stopniu ujawnić swoje poglądy, postawy, wierzenia, przekonania W wypadku badania osób niepełnoletnich niezbędna jest zgoda rodziców/prawnych opiekunów W wypadku badania prowadzonego w instytucji zgoda samej instytucji

Prośba o zgodę na udział w badaniu Prosty opis badania, kto i po co je robi Omówić potencjalne szkody i możliwe zyski z badania Określ zakres poufności Zagwarantuj, że udział jest w pełni dobrowolny Zapewnij, że w każdej chwili mogą się wycofać Z kim się skontaktować w sprawie pytań i skarg

Kiedy można przeprowadzić badanie bez pytania o zgodę ? Wyłącznie wtedy, gdy badanie łączy się z brakiem znaczących kosztów psychicznych, społecznych i materialnych osób badanych i gdy nie jest możliwe przeprowadzenie badania, gdyby była potrzebna zgoda. Badanie mieści się w zakresie zadań określonych dla danej instytucji

Nie wolno zmuszać do udziału w badaniu Badacz musi respektować indywidualną zgodę na badanie. Nie można polegać na zgodzie przełożonych czy nauczycieli, osoba musi mieć możliwość wycofania się w trakcie badań.

Ochrona praw autorskich Wykorzystywanie narzędzi badawczych Korzystanie z tekstów innych autorów: plagiat „literacki”, plagiat intelektualny Korzystanie z własnych tekstów: autoplagiat

Zapewnienie poufności i ochrona danych osobowych Poufność danych naukowych Ochrona danych osobowych