X Zjazd PTI Maj2011 Sprawozdanie GKR z kadencji 2008-2011.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Podstawowe założenia programu naprawy Aeroklubu Polskiego
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
1. Podstawy prawne: - ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r.  Prawo o stowarzyszeniach, (Dz.U j. t. z późn. zm.) - ustawa z dnia 25 czerwca 2010 r.
Lepszy start dla „zawodowca” r.
Pl. Konsulatu Polskiego Olsztyn, II piętro.
Strategia wdrażania komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie pomorskim Departament Europejskiego Funduszu.
Zarządzanie przez cele Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Konferencja Sprawozdawczo-Wyborcza Delegatów Związku Nauczycielstwa Polskiego w UWM w Olsztynie 16 czerwca 2010 r.
Stanowisko Instytucji Koordynującej NSRO w kwestii prezentowania i akceptacji sprawozdań okresowych z PO/RPO przez Komitety Monitorujące KK NSRO, 17.
Wytyczne Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie wyboru projektów w trybie konkursowym Szkolenie, maja 2007 r. Departament Koordynacji i Zarządzania.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 01Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka,
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Propozycje uproszczeń systemowych mających na celu usprawnienie.
TECHNIKI, DOWODY, PRZEBIEG BADANIA ROCZNEGO SPRAWOZDANIA FINANSOWEGO
Skład i rola Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny
zgodności organizacji bibliotek z arkuszem organizacji
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
HARMONOGRAM PROCESU UDZIAŁU SPOŁECZEŃSTWA - ZESTAWIENIE DZIAŁAŃ, KTÓRE NALEŻY PRZEPROWADZIĆ W DRODZE KONSULTACJI Opracowanie: Ksenia Starzec-Wiśniewska.
Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach NAJCZĘŚCIEJ WYSTĘPUJĄCE NIERPAWIDŁOWOŚCI W TRAKCIE REALIZACJI PROJEKTÓW Kielce, 9 lipca 2007 r.
Monitoring i sprawozdawczość Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007 – 2013 dla Województwa Dolnośląskiego na lata.
Przygotowanie wniosku Złożenie wniosku Ocena Umowa o dofinansowanie Realizacja działań Kontrola.
Cel usługi: Wsparcie działalności nowych i istniejących już firm. Zaplanowano usługi dla przedsiębiorców Usługa dostępna do końca listopada 2011.
Co robi Zarząd Główny SPCh dla każdego członka Stowarzyszenia? Prace ZG na rzecz profesjonalnej pozycji SPCh:
ZEBRANIE jako środek łączności organizacyjnej
Urząd Marszałkowski w Łodzi
Struktura Organizacyjna Katolickiego Stowarzyszenia Młodzieży
ORGANIZATORZY IMPREZ wprowadzenie do regulaminów obiektów zapisów uniemożliwiających wejście na imprezy osobom, które w trakcie imprezy lub w trakcie zorganizowanego.
Projekt: Profesjonalne zarządzanie finansami a wiarygodny wizerunek NGO Działanie: Indywidualne doradztwo dla organizacji w zakresie finansów, księgowości.
1 LOKALNA GRUPA DZIAŁANIA ….. – obszar gmin Szemud, Linia, Luzino Spotkanie inicjatywne powołania Grupy Przetoczyno, 4 wrzesień 2007.
Warszawa, r. Spotkanie Urzędu Dzielnicy Wola m.st. Warszawy z organizacjami pozarządowymi Powołanie Dzielnicowej Komisji Dialogu Społecznego.
ZARZĄD OBSŁUGI JEDNOSTEK MIEJSKICH WSPÓŁPRACA Z SAMORZĄDAMI OSIEDLI
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Realizacja zadań publicznych zlecanych podmiotom pozarządowym Radom 1
Mateusz Cwalina- kandydat na Przewodniczącego Komisji Finansowo-Gospodarczej Parlament Sprawozdawczy Parlament Wyborczy Mateusz.
Wybór przewodniczącego i sekretarza zebrania Wybór komisji skrutacyjnej: zgłaszanie kandydatów, zamkniecie listy, głosowanie Ustalenie porządku zebrania.
System Kontroli Zarządczej na Politechnice Śląskiej
Wykład 9. Zgodnie z art. 64 ust.1 pkt. 1 badaniu podlegają roczne sprawozdania finansowe zakładów ubezpieczeń i zakładów reasekuracji. Badanie jest.
Procedury związane ze zgłaszaniem, uczestnictwem, rozliczaniem i raportowaniem projektów VOUCHER BADAWCZY BIURO UPOWSZECHNIANIA NAUKI UKW.
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Ustawa o rachunkowości z 29 września 1994r
Regionalny Program Operacyjny
PORZĄDKOWANIE SPRAW KSIĘGOWO PRAWNYCH
Koncepcja statutu Aeroklubu Polskiego jako polskiego zwi ą zku sportów lotniczych Warszawa 26 maja 2007.
Przedsięwzięcie SIPTI Kokpit Janusz Dorożyński wiceprezes PTI 14 czerwca 2014.
Plan pracy Zarządu Oddziału ZNP w Przysusze na kadencję
mgr Marta Mularczyk Kierownik projektu
Izba Rzeczoznawców PTI Sprawozdanie z działania
Nadzór w spółkach kapitałowych
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
1 Nowe przepisy unijne Dyrektywa z roku 2014 w sprawie ustawowych badań rocznych sprawozdań finansowych i skonsolidowanych sprawozdań finansowych Maria.
Schemat organizacyjny
Rachunkowość zakładów ubezpieczeń Wykład 8. Badanie sprawozdań finansowych Z.U.
Rodzaje dokumentów biurowych
Zainwestujmy razem w środowisko Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Z a i n w e s t u j m y r a z e m w ś r o d o w i s k o Kontrole.
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Kontrola zarządcza w jednostce budżetowej
SSA (2) PRAWO PRACY 2 Dr Jacek Borowicz. USTAWA z dnia 7 kwietnia 2006 r. o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji.
Efektywność zarządzania w sektorze publicznym Ministerstwo Finansów 16 czerwca 2015 r. Coroczne spotkanie przedstawicieli komitetów audytu.
KUJAWSKO-POMORSKIE STOWARZYSZENIE SAMORZĄDOWE „SALUTARIS”
Organy kontrolne ZNP wyciąg ze Statutu. Wyciąg ze Statutu Art Organami kontrolnymi ZNP są: - Główna Komisja Rewizyjna, - Komisja Rewizyjna Szkolnictwa.
KOMISJE DIALOGU OBYWATELSKIEGO A POZNAŃSKA RADA DZIAŁALNOŚCI POŻYTKU PUBLICZNEGO - zestawienie tabelaryczne.
XVI Konferencja Dyrektorów Instytutów Badawczych nadzorowanych przez Ministra Rozwoju i Finansów Kraków, 17 października 2016 roku.
Rachunkowość zakładów ubezpieczeń
XIV Samorządowe Forum Kapitału i Finansów Katowice 2016
CENTRUM KSZTAŁCENIA PODYPLOMOWEGO PIELĘGNIAREK I POŁOŹNYCH
Zarządzanie projektem EFS
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zapis prezentacji:

X Zjazd PTI Maj2011 Sprawozdanie GKR z kadencji

Informacje ogólne

GKR X kadencji – skład Komisji Marian Noga - przewodniczący Beata Ostrowska - wiceprzewodnicząca Ewa Mizerska - sekretarz Zbigniew Daleczko - członek Piotr Pieczulis - członek GKR X kadencji – aktywni członkowie Komisji Marian Noga - przewodniczący Beata Ostrowska - wiceprzewodnicząca Ewa Mizerska - sekretarz Zbigniew Daleczko - członek

Wykonane kontrole PB ECDL na przełomie IX i X kadencji Oddziały i Koła Oddział Górnośląski Oddział Wielkopolski Koło w Lublinie Gospodarka finansowa za rok 2008 Izba Rzeczoznawców Uczestnictwo kol. S. Pawłowicza w listach dyskusyjnych PTI Rozrachunki z kol. P. Fuglewiczem za Gospodarka finansowa za rok 2009 XXVI Jesienne Spotkania PTI Wisła2010 Likwidacja konta i lokaty Koła PTI w Lublinie Z każdej kontroli - protokół

Komisje Rewizyjne Oddziałów Spotkanie z Przewodniczącymi Komisji – kwiecień 2011 Dokumenty KR Oddziałów Oddział Dolnośląski Oddział Górnośląski Oddział Mazowiecki Oddział Wielkopolski

Podziękowania Komisja dziękuje członkom Towarzystwa, Zarządom jednostek organizacyjnych, kierownikom działalności gospodarczych, uczestniczącym w kontrolach, przedstawiającym dokumentację i udzielającym wyjaśnień za ich wolę współpracy oraz szczerą i otwartą postawę.

Misja GKR NIE jest celem GKRJEST celem GKR Tropienie błędów i potknięć Doskonalenie form i metod prowadzenia działalności Oskarżanie, piętnowanie Nauka na błędach (nie tylko własnych) Produkcja kwitów na kogoś Bezpieczne ujawnianie problemów w celu ominięcia ich w przyszłości

Gospodarka finansowa

Problemy 2008 Biuro LEXPRO Opóźnienia w księgowaniu Opóźnione zamknięcia okresów księgowych W czerwcu 2008 nie zamknięty rok 2007 Nieadekwatny plan kont Obowiązywał od Informacja w Sprawozdaniu GKR IX kadencji

Problemy 2008 Zmiana biura księgowego Choroba i śmierć właścicielki LEXPRO Konkurs – wybór biura MAKSYMA Odtworzenie ksiąg za 2007 Trudności z odzyskaniem dokumentów Bilans 2007 dopiero w listopadzie 2008 Bilans 2007 – najlepszy możliwy Biegły rewident: … nie można stwierdzić, że sprawozdanie finansowe zostało sporządzone na podstawie rzetelnie prowadzonych ksiąg rachunkowych oraz wyrazić opinii o przedstawionym do badania sprawozdaniu finansowym.

Rok 2008 Suma bilansowa: ,20 zł Zysk: ,29 zł Bilans Przyjęty przez ZG Uchwałą 85/X/09 w dniu Częściowo na podstawie odtworzonych zapisów Badany przez biegłego rewidenta Sporządzony prawidłowo

Rok 2009 Suma bilansowa: ,81 zł Zysk: 1.898,85 zł Nowy plan kont od Bilans Przyjęty przez ZG Uchwałą 141/X/2010 w dniu Częściowo na podstawie odtworzonych zapisów Badany przez biegłego rewidenta Sporządzony prawidłowo

Rok 2010 Bilans jeszcze nie gotowy W dniu sporządzenia Sprawozdania GKR Informacja wstępna: Przychody: ,08 zł Koszty: ,97 zł Zysk: ,11 zł Aktualniejsza informacja – Wiceprezes ds. Finansowych

Nieprawidłowości => zalecenia

Sprawy finansowe Nieprawidłowości Zbyt rozbudowany, skomplikowany plan kont Brak opisów merytorycznych dokumentów księgowych Nieprzestrzeganie zasad zatwierdzania dokumentów Niewłaściwe stosowanie not księgowych Nieprzejrzyste zasady zarachowania kosztów na kontach poszczególnych jednostek i działalności Niedostatek metod analizowania stanu i trendów Niepokojący wzrost kosztów stałych Pomimo wyraźnego spadku wydatków z tytułu zatrudnienia w BZG Od kilku lat stale ujemny wynik finansowy projektu EUCIP

Sprawy finansowe Uwagi dodatkowe Wzrost działalności gospodarczej PTI Skala Różnorodność Wzrost kosztów stałych Koszty utrzymania biura Ujemny wynik finansowy EUCIP Niedopracowane produkty, brak promocji

Sprawy finansowe Zalecenia Monitorowanie poziomu kosztów stałych Weryfikacja zasadności kontynuacji EUCIP Monitorowanie działalności gospodarczych Realizacja postawionych celów Przejrzystość Uproszczenie budżetowania Sporządzenie prostej instrukcji kancelaryjnej Ścisłe weryfikowanie przyjmowanych do rozliczenia i księgowania dokumentów z Ładem Gospodarczym i z zawartymi Umowami Wybranie Skarbnika!

Zatrudnienie Nieprawidłowości Uchybienia w dokumentacji Niekompletne, niejasne zakresy obowiązków, Niespójne i niekonsekwentne zasady wynagradzania i premiowania. Widoczna poprawa po kontroli Zmiany na kierowniczych stanowiskach Nieprawidłowości w przekazywaniu obowiązków, spraw i dokumentacji Zalecenia Ponieważ stanowiska OK ECDL i DIR są kadencyjne Opracowanie procedury przekazywania obowiązków Zachowanie ciągłości

Umowy cywilno-prawne Nieprawidłowości Niedostateczna dokumentacja Brak dzieł, Prawa autorskie – niedookreślone Zalecenia Stosowanie się do wymogów prawa

Biuro ZG i dokumentacja Nieprawidłowości Nieefektywna praca Biura Nieefektywna komunikacja Biura z Oddziałami i Kołami W szczególności w zakresie informacji o składkach Dokumentacja przechowywana tylko papierowo Brak spisów, indeksów – trudności w prowadzeniu kwerend Niedrożność statutowych kanałów informacyjnych i nieefektywność komunikacji wewnętrznej Zalecenia Usprawnienie procesów BZG, elektroniczny obieg dokumentów Okresowa ocena pracy Biura Regulaminy list i forów dyskusyjnych

Przedsięwzięcia i imprezy Nieprawidłowości Brak raportów, podsumowań, wniosków poprojektowych Problemy z zawieraniem umów cywilno-prawnych Problemy na styku organizator - BZG w szczególności dotyczące spraw finansowych Niejasne zasady przepływów związanych z rozliczeniami podatku VAT, pomiędzy ZG a Oddziałami. Zalecenia Dotyczą wszystkich jednostek organizacyjnych Wsparcie biurowo-formalne inicjatyw członkowskich Jasno określona odpowiedzialność Preliminarze Ustalenie zasad związanych z VATem

Pozytywy i poprawy => zalecenia

Sprawy finansowe Pozytywy Optymalizacja kosztów wynagrodzeń w BZG szczególnie związanych z godzinami nadliczbowymi Sprawnie prowadzona księgowość Otrzymywanie regularnej informacji finansowej Zaświadczenie o niezaleganiu z płatnościami na rzecz ZUS Zalecenia Korzystanie z finansowej informacji zarządczej Ostrożność w sprawach podatkowych Informacja finansowa dla Oddziałów Zarządy, Skarbnicy, Komisje Rewizyjne Coroczny pełny audyt finansowy

Sprawy członkowskie Pozytywy Wdrożenie regularnego kontrolowania stanu opłacenia składek Skreślanie z listy osób zalegających z opłaceniem składek Modyfikacja klucza wyborczego Przyczyny problemów Wieloletnie zaniedbania Niedostateczna jakość danych osobowych Niedostateczne działania Zarządów Oddziałów Zalecenia Dotyczą wszystkich jednostek organizacyjnych Przestrzeganie Statutu Kontrola przez Komisje Rewizyjne Korzyści z terminowego opłacania składek

Komunikacja wewnętrzna Pozytywy Publikowanie informacji z posiedzeń ZG Aktywność części członków ZG na listach dyskusyjnych Uruchomienie forum dyskusyjnego na potrzeby Zjazdu Zalecenia Dalsze prowadzenie forum dyskusyjnego Moderowanie dyskusji, egzekwowane regulaminu

Biuro ZG Pozytywy Poprawa stanu dokumentacji zatrudnienia Rozpoczęcie realizacji KOKPITu Zalecenia Nadzór przez członka ZG Kontrola GKR

Izba Rzeczoznawców Pozytywy Rozpoczęcie reorganizacji Izby Projekt TEREN Zalecenia Konsekwentne kontynuowanie rozpoczętej reformy, w tym również: Opracowanie mapy kompetencji reprezentowanych w Izbie Wdrożenie elektronicznej Karty Rzeczoznawcy Powołanie Rady Izby Rzeczoznawców

Wykonanie Uchwał IX Zjazdu PTI

Uchwała nr 3 Podjęcie prac nad nowelizacją Statutu Nadzwyczajny Zjazd PTI Szeroka dyskusja propozycji Przyjęcie Statutu przez Nadzwyczajny Zjazd Uchwała wykonana Statut nie zarejestrowany – uwagi nadzoru Apel GKR: Doprowadźmy do rejestracji Statutu!

Uchwała nr 4 Udział Kół i Oddziałów PTI w konsultacji przepisów prawnych i projektów zarządzanych centralnie Publikacja materiałów Lista ZG => Prezesi Oddziałów, Przewodniczący Kół Ogólna lista dyskusyjna członków PTI (elka) Uchwała wykonana

Uchwała nr 5 Poziom etyczny dyskusji na listach Uchwała skierowana był do wszystkich członków PTI Członkowie nie zawsze stosowali się do Uchwały Ataki personalne, niesprawdzone oskarżenia, szkalowanie => oburzenie, rezygnacja z udziału, rezygnacja z członkostwa Jedno działanie ZG – dyscyplinujące Badane przez GKR Zalecenia Poprawa komunikacji wewnętrznej Dalsze prowadzenie forum Regulaminy i ich przestrzeganie

Uchwała GKR Po przeanalizowaniu całokształtu działalności ZG PTI przedstawionego w sprawozdaniu, uwzględniając istotne zdaniem Komisji osiągnięcia, nie zapominając jednak o wymagających poprawy niedociągnięciach oraz mając na uwadze fakt, że odpowiedzialność i wkład pracy poszczególnych członków ZG nie jest jednakowy (a ocena niestety musi być wspólna) Główna Komisja Rewizyjna Polskiego Towarzystwa Informatycznego na podstawie Paragrafu 21 Ustęp 6 Statutu stwierdza, że wnioskuje o udzielenie absolutorium ustępującemu Zarządowi Głównemu X kadencji za lata