Nowoczesna Edukacja Szkolna

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Szkołę Podstawową im. gen. I. Kruszewskiego w Gogołowie
Advertisements

Szkoła Podstawowa im. Jana Brzechwy
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
Historia i dzień dzisiejszy współpracy XIV Liceum Ogólnokształcącego
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Istnieje coś rzadszego od talentu - talent do tego, by dostrzec talent. … Elbert Hubbart.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
Szkoła Podstawowa w Raszówce
PROJEKT EDUKACYJNY DLA DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM
Szkoła Podstawowa nr 1 im. Adama Mickiewicza w Łodzi
Nie wszyscy mamy te same zdolności, ale wszyscy powinniśmy mieć te same możliwości, aby swe zdolności rozwijać John. F. Kennedy.
SZKOŁA PODSTAWOWA W ZEGRZU POMORSKIM
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
Piła, 22 lutego 2010r. Przedszkola Publiczne w Pile 16 placówek 170 nauczycieli.
PROJEKT PN. „KONIEC JĘZYKA ZA PRZEWODNIKA” JEST WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
Nasza szkoła znajduje się w Olsztynie, stolicy Warmii i Mazur, krainy tysiąca jezior w samym jej sercu – dorzeczu Łyny i Pasłęki – naszej Małej ojczyzny.
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
Działać z pasją różnorodne formy oddziaływań edukacyjnych i wychowawczych sprzyjających rozwojowi ucznia. Grażyna Bednarska SP 23 Gdynia Nauczyciel Roku.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Regulamin szkolnego konkursu „Super klasa”
36 SZKOŁA PODSTAWOWA ul. Więckowskiego – 734 ŁÓDŹ
Galeria zdjęć Projekt edukacyjny „Wiem, co jem” realizowany w ramach
Współpraca Szkoły Podstawowej nr 43 im
Szkoła Podstawowa nr 10 im. Henryka Sienkiewicza w Lublinie
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
NASZE DZIECI W NASZEJ SZKOLE
Szkoła Podstawowa 172 im. prof. Stefana Banacha
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Doświadczenia szkoły związane z realizacją podstawy programowej wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej.
Promocja zdrowia w szkole (propozycja zajęć pozalekcyjnych)
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
NAUCZYCIELE I PRACOWNICY SZKOŁY
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
29 września 2014r. SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. BRONISŁAWA MALINOWSKIEGO W WOLI.
ZESTAWIENIE WYNIKÓW KONKURSÓW W ROKU SZKOLNYM 2013/2014
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
czyli ważne i ciekawe wydarzenia w roku szkolnym 2013/2014
Szkołabezpieczna i przyjazna dla uczniów.  Zdobywając głosów, zajęliśmy 1.miejsce w plebiscycie zorganizowanym przez portal
Cel priorytetowy : Cel priorytetowy : PROMOWANIE ZDROWEGO STYLU ŻYCIA WŚRÓD UCZNIÓW SP STARE KUROWO Cele szczegółowe:  Zapewnienie warunków sprzyjających.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. MIECZYSŁAWA ROMANOWSKIEGO W JÓZEFOWIE
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
U PROGU EDUKACJI Spotkanie informacyjne Pawłosiów 30 marca 2015 r.
BAW SIĘ, UCZ I ROŚNIJ RAZEM Z NAMI !
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
GIMNAZJUM PUBLICZNE W GRABKOWIE Zapewniamy naszym uczniom wszechstronny rozwój, dlatego oferujemy: nowoczesne metody nauczania wysoko wykwalifikowaną.
Szkoła Podstawowa nr 7 im. Adama Mickiewicza al. Wojska Polskiego 45
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 im. Mikołaja Kopernika w Radomsku kontynuuje tradycje Szkoły Podstawowej w Bartodziejach. W szkolnym archiwum znajdują.
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 169 im. Marii Dąbrowskiej w Łodzi ADRES: ul. Napoleońska 7/ Łódź KONTAKT: tel./fax tel
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Tel
SZKOŁA PODSTAWOWA 38 im. dr. Henryka Jordana ŁÓDŹ ul. Krochmalna 21 tel. (0-42)
Szkoła Podstawowa nr 109 im. Ludwiki Wawrzyńskiej 93 – 379 Łódź, ul. Pryncypalna 74 Tel / fax 42 – 640 – 97 – 98 Poczta e-meil
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 170 UL. MIEDZIANA 1/3 90 – 038 ŁÓDŹ telefon: mail:
W bieżącym roku nasza Szkoła obchodzi 70-lecie powstania placówki i 10-lecie nadania imienia Księdza Jana Twardowskiego.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Dobra praktyka w ZSO nr 16 rok szk.2016/2017
Podsumowanie pracy szkoły podstawowej w Rębielicach szlacheckich po I okresie roku szkolnego 2016/2017.
Zespół Szkół Publicznych w Pączewie im. ks. Jana Twardowskiego
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH W TUSZYNIE
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Nasza Kronika SKO.
Zapis prezentacji:

Nowoczesna Edukacja Szkolna I półrocze 2013-2014

Statystyka Liczba uczniów – 99 Klasyfikowanych – 99 Bez ocen niedostatecznych (IV – VI) – 45 Klasy I –III – ocena opisowa Kl. IV- VI: Średnia ocen: 4,4, Frekwencja: 92% Zachowanie kl. IV – VI wzorowych – 13 bardzo dobrych – 18 dobrych – 12 poprawnych - 2

Uczniowie wyróżnieni Klasa I – 6 Klasa II – 12 Klasa III – 7 Klasa IV – 5 Klasa V – 7 Klasa VI - 5

Pomoc psychologiczno – pedagogiczna Zajęcia wyrównawcze – 12 godz. Zespół korekcyjno – kompensacyjny – 1 godz. Zajęcia socjoterapeutyczne – 1 godz. Rewalidacja – 4 godz. Zajęcia logopedyczne – 6 godz. Zajęcia dla dzieci uzdolnionych w kierunku: matematycznym polonistycznym językowym przyrodniczym

Zajęcia dla dzieci rozwijające zainteresowania- koła regionalne teatralne filmowe kulinarne przyrodnicze BRD Samorządna szkoła Zajęcia sportowo – rekreacyjne – 3 godz. SKS – 1 godz. Świetlica opiekuńczo wychowawcza – 8 godz. Warsztaty „Odkrywam – tworzę” – 1 godz.

Metody i sposoby pracy – indywidualizacja kształcenia Swobodny tekst - wpływa na kształtowanie umiejętności: pisania, czytania, publicznych wystąpień, prezentowania swojego punktu widzenia. Pisemko szkolne - stanowi zbiór swobodnych tekstów pisanych i drukowanych przez uczniów. Gazetkę redagują dzieci, nauczyciel jedynie wspiera podejmowane działania. Księga życia – zbiór swobodnych tekstów, wypracowań, zadań, prac plastycznych, które dziecko wybiera i wkleja jako dowody swojej pracy.

Praca wokół kompleksów zainteresowań – jego cechą jest charakter badawczy, przy czym działania badawcze ukierunkowane są celowo tak, by znaleźć odpowiedzi na pytania doty­czące tematu, postawionego przez dzieci.

Planowanie pracy – dzieci wprowadzane są w tematykę tygodniowej pracy zgodną z nauczycielskim planem dydaktycznym. Otrzymują np. formularz planu pracy, na którym planują zadania. Pod koniec tygodnia rozliczają się i oceniają ze zrealizowanych zadań.

Korespondencja międzyszkolna - list ułożony przez dzieci, ponadto wysyła się korespondentom np. albumy tematyczne, prace plastyczne, widokówki, ciekawostki o klasie, szkole, mieście czy regionie. Korespondencję prowadzi kl. VI w języku angielskim ze szkołą w Meksyku oraz kl. III ze szkołą w Szonowie. Doświadczenia poszukujące – dziecko poszukuje odpowiedzi na postawione pytania. Indywidualne lub zespołowo porządkuje, segreguje, zebrane informacje np. w formie notatek, sprawozdań, opisów, gazetek, ilustracji fotografii, naturalnych zbiorów.

Swobodna ekspresja Artystyczna: malarstwo, taniec, muzyka , poezja, swobodny tekst, korespondencja, gazetka, żywy teatr Praktyczna - hodowle, uprawy, badanie zjawisk, majsterkowanie. które zaciekawiły dziecko. Fiszki autokorektywne – dziecko uczy się samodzielności, autokorekty, samooceny, kształtuje umiejętność czytania ze zrozumieniem. Kartoteki z fiszkami: ortograficzna, gramatyczna, matematyczna, językowa.

Sprawności – rozwijają zainteresowania, uczą podejmowania decyzji, odpowiedzialności, wdrażają do samodzielnej pracy. Odpowiedzialności - wielu odpowiedzialnych za różne sprawy. Gazetka o charakterze wychowawczym – dzieci wpisują swoje propozycje, spostrzeżenia. Każda wypowiedź musi być podpisana nazwiskiem.

Realizacja programu Nowoczesna Edukacja Szkolna odbywa się poprzez interdyscyplinarną realizację zadań zintegrowanych wokół działań wychowawczych, profilaktycznych i edukacyjnych. W ramach warsztatów „Odkrywam – tworzę” Na dwa miesiące przygotowany jest temat wiodący, który realizowany jest w różnych aspektach.

PLAN PRACY wrzesień - październik 2013 r. - „Na wybiegu” Cel edukacyjny: kształtowanie umiejętności stosowania głównych zasad matematycznych (mierzenie, skala) w sytuacjach codziennych, posługiwania się danymi naukowymi do osiągnięcia celu bądź podjęcia decyzji. listopad – grudzień 2013 r. – „Koniec roku z Tuwimem” Cel edukacyjny: rozwijanie świadomości i ekspresji kulturalnej poprzez docenianie znaczenia twórczego wyrażania idei, doświadczeń i uczuć za pośrednictwem różnych środków wyrazu styczeń – luty – „Różni a jednak tacy sami” Cel edukacyjny: Podkreślenie wartości różnorodności kulturowej i wzmocnienie postawy otwartości i życzliwości wobec innych ludzi.

Profilaktyka Marszobieg „Razem bezpieczniej” w ramach kampanii Zachowaj Trzeźwy Umysł – z udziałem Powiatowej Komendy Policji w Prudniku. Warsztaty profilaktyczne dla klas II – VI nt. „Jeżeli nie szata zdobi człowieka, to co jest jego wartością?” Cyberprzemoc i jej skutki – z udziałem Powiatowej Komendy Policji w Prudniku.

„Aktywna przerwa” – dla uczniów kl. I. „Dzień lekkiego tornistra”. Pierwsza pomoc przedmedyczna” dla klas IV – VI. „Opolszczyzna – kuźnią sportowych talentów – dla kl. I – III. „Dzień prostego kręgosłupa” – pod patronatem KO w Opolu. Pouczająca lekcja poglądowa o grzybach przeprowadzona przez Panią Beatę Gąsiorowska. Akcje: „Szklanka mleka”, „Owoce w szkole”, „Woda zdrowia doda”.

Osiągnięcia Sportowe: Miejsko – gminne indywidualne biegi przełajowe dziewcząt i chłopców kl. IV – VI: Kategoria dziewcząt na dystansie1000 m:  - I miejsce  M. Konieczna (kl. VI)  - IV miejsce P. Adamska (kl.VI) Kategoria chłopców na dystansie 1500m: - III miejsce W. Porębski (kl.VI) - IV miejsce J. Worożański (kl.V)

III miejsce w Drużynowych Zawodach Tenisa Stołowego Chłopców (skład reprezentacji: K. Gibek i B. Pustelniak). Indywidualne Powiatowe Zawody w Tenisa Stołowego Dziewcząt i Chłopców. - P. Adamska III miejsce i tym samym została finalistką kwalifikując się do półfinałów wojewódzkich.

Przedmiotowe: B. Pustelniak - I miejsce w gminnym XII Wojewódzkim Konkursie Przyrodniczym. Drużyna w składzie: P. Adamska, M. Konieczna, N. Mączka i B. Pustelniak zdobyła w gminie I miejsce i certyfikat ,,Ortograficznego Master Chef’a”. I miejsce - B. Pustelniak w Małej Olimpiadzie Wiedzy Ekologicznej.

Artystyczne: III miejsce za „ NASZĄ SZOPKĘ” w Wojewódzkim Przeglądzie Zespołów Kolędniczych „Herody 2014”. „Konkursu Jednego Wiersza’’ w hołdzie dla Michała Lisowskiego– wiersz P. Lisowskiej otrzymał I nagrodę.

XVI Konkurs Recytatorski Poezji Dziecięcej ,,Wierszykowy Sezam’’. W kategorii V-VI: I miejsce: K. Osiecka z klasy V, II miejsce: N. Mączka z klasy VI, Wyróżnienie: W. Golc – Mączka z klasy V. W kategorii III-IV: I miejsce: M. Trzaska z klasy III.

I miejsce na etapie wojewódzkim dla spektaklu teatralnego w ,,Internetowym Przeglądzie Zespołów Teatralnych’’ w ramach Internetowego Teatru TVP dla szkół . I miejsce K. Osiecka – „Konkurs poezji romskiej.” I miejsce w wojewódzkim konkursie filmowym „Mój region – moja mała ojczyzna” Autorzy: M. Biernat, I. Luty, K. Gibek P. Adamska 

Uroczystości szkolne Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2013/2014. Dzień Edukacji Narodowej. Obchody Święta Niepodległości. program słowno-muzyczny „Barwy naszej Ojczyzny” został również zaprezentowany uczniom Zespołu Szkół przy Ośrodku Rehabilitacji i Leczenia Dzieci w Jarnołtówku. „Podróże z Mikołajem” – połączone z nocką w szkole. Świąteczny czas… - wigilia szkolna. Zgodnie z tradycją uczniowie klasy III przygotowali Jasełka. Niezapomniane chwile z Dziadkami i Babciami.

Wyjazdy edukacyjne Pobyt w domu K. Zanussiego w Laskach spotkanie z Mistrzem. Zwiedzanie Warszawy i Centrum Nauki Kopernik. Wycieczka do Głuchołaz na warsztaty teatralne i spektakl pt.„80 dni dookoła świata”. Kolejowa wyprawa do Nysy. Wyjście na Kopę Biskupią – opieka dzieci z kl. V nad przedszkolakami. Ponadto penetracja najbliższej okolicy.

Klub Anioła „Góra Grosza” - celem akcji jest zebranie funduszy na pomoc dzieciom wychowującym się poza własną rodziną. Pomagamy zwierzakom w schroniskach dla zwierząt. Pamiętamy o tych, którzy już odeszli... Aniołowie, jak co roku ogłosili wśród uczniów naszej szkoły akcję zbierania zniczy. Każda klasa włączyła się do akcji, ale najbardziej wspomogli ją uczniowie klasy II.

Z życzeniami bożonarodzeniowymi u starszych i samotnych osób. Jak każdego roku uczennice naszej szkoły wraz z opiekunem, złożyły wizyty 32 samotnym i starszym mieszkańcom naszej wsi. Tym razem upominkami były kartki świąteczne i piękne kwiatowe kule na choinkę wykonane na warsztatach plastycznych przez rodziców i uczniów kl. V.

Miłe chwile w przedszkolu. Wolontariuszki pomagają paniom z przedszkola, w opiece nad przedszkolakami. Mówią „Jesteśmy szczęśliwe, że możemy roztaczać opiekę nad naszymi maluchami” Zbiorka makulatury i znaczków pocztowych na potrzeby misyjne. Zbiórka nakrętek dla Michałka. Pomoc w bibliotece szkolnej.

Samorządna szkoła Debaty przygotowywane są na podstawie wywiadów, ankiet, zdjęć, nakręconych filmów itp. Temat debaty proponują jej uczestnicy, aby rozmawiać o rzeczach ważnych i interesujących. O terminie i temacie debaty wszyscy uczestnicy są wcześniej poinformowani przez prowadzącego. W czasie debaty mogą wypowiadać się wszyscy jej uczestnicy – uczniowie, prowadzący, zaproszeni goście. Debaty: „Jak przeciwdziałać przemocy i agresji w szkole i poza nią?” Została przygotowana została z myślą nie tylko o uczniach naszej szkoły. Prawa i obowiązki ucznia.

Konferencje dziecięce Konferencje dziecięce rozwijają zainteresowania uczniów, a tym samym są przykładem dla innych, którzy pragną dzielić się swoimi zainteresowaniami. Prowadzone są przez uczniów. „Teatr pantomimiczny” – prowadzące: K. Osiecka, P. Adamska, M. Konieczna. Techniki plastyczne – prowadzące P. Lisowska, M. Konieczna, J. Olejnik.

Ponadto: Podróże małe i duże - lokalne zabytki historyczne, ich historia i dotąd nieznana lokalizacja były tematem lekcji muzealnej przeprowadzonej przez p. Marcina Husaka – pracownika Muzeum Ziemi Prudnickiej.

Biblioteka Opracowanie i realizacja projektu edukacyjnego „Dobry zwyczaj - książki czytaj.” Prowadzenie kącika „To warto przeczytać.” Realizacja zajęć z przysposobienia bibliotecznego. Udział w ogólnopolskim konkursie „Nowe inspiracje.” Indywidualne wtorkowe spotkania z książką.

Inicjatywy nauczycieli Wizyta studyjna dla nauczycieli poszukujących z Zespołu Szkół w Karczmiskach, której członkami byli nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej. Celem wizyty było poznanie koncepcji pracy Zespołu. Opracowanie programu kształcenia oraz scenariuszy zajęć do edukacji wczesnoszkolnej „Umysły przyszłości”.

Opracowanie przewodnika pod nazwą „Ścieżki edukacyjne opracowane metodą projektów do klas I – VI szkoły podstawowej” na zlecenie RCRE w Opolu. Przewodnik skierowany jest do 378 szkół Opolszczyzny. Wydanie książki „Nowoczesna Edukacja Szkolna. Jak się to robi w praktyce?”

Współpraca z innymi podmiotami Współpraca ze Stowarzyszeniem Przyjaciół Szkoły „Otwarte okno”; Współpraca w kraju i za granicą z Międzynarodowym Ruchem Freinetowskim i Polskim Stowarzyszeniem Animatorów Pedagogiki C. Freineta; Radą Sołecką Moszczanki; Państwową Wyższą Szkołą Zawodową w Raciborzu; Korespondencja z innymi placówkami w kraju i za granicą.

Dziecko lubi przyrodę - umieszczono więc je w zamkniętych salach. Co robimy, aby edukacja była dzieciom przyjazna? "Zgodnie ze wskazówkami diabła stworzono szkołę. Dziecko lubi przyrodę - umieszczono więc je w zamkniętych salach. Dziecko lubi wiedzieć, że jego działalność służy czemuś - zrobiono tak, żeby jego aktywność nie miała żadnego celu. Lubi mówić - skazano je na milczenie.

Pragnęłoby rozumować - kazano mu uczyć się na pamięć. Chciałoby poszukiwać wiedzy - podano mu ją gotową. Pragnie odczuwać zapał - wymyślono kary. Lubi się ruszać - zmuszono je do bezruchu. Lubi pracować rękami - pozwolono mu pracować tylko mózgiem."

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Marzena Kędra www.szkolamoszczanka.pl