Zajęcia dodatkowe prowadzone przez wicedyrektora szkoły pana Janusza Jemioła SZACHY ODDZIAŁ 0A - 2017 opracowanie prezentacji Kowalska Bernarda.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Advertisements

Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Świetlica miejscem rozwoju ucznia.
Komputer jako zagrożenie dla rozwoju dzieci klas I-III
Znaczenie wspomagania dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym.
ZUCHY zarys metodyki.
GIMNASTYKA KOREKCYJNA DLA 6-LATKÓW
* ZAUŁEK ŚWIETLICOWY * Harmonogram pracy świetlicy.
Miejskie Przedszkole nr 34 im. Jasia i Małgosi w Katowicach
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
Gry strategiczne Plusy i minusy grania KAROLINA DUDA.
Nauczyciele prowadzący zajęcia:
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
„Dziecko może nauczyć dorosłych trzech rzeczy: cieszyć się bez powodu,
Przez szachy do matematyki
Bawią, uczą, rozwijają..
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Praktyka obejmowała przeprowadzenie 48 sesji z programu Klucz do uczenia się. Podczas praktyk realizowałam z dziećmi zajęcia z modułów: Gry Rozwijające.
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
DLACZEGO KSIĄŻKA.... Prezentacja argumentów zachęcających do kształtowania nawyków czytelniczych u dzieci.
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
KLOCKOMANIA.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
SAMORZĄDOWE PRZEDSZKOLE W LINOWIE
Program przeznaczony jest dla dziewcząt z klas I – VI. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu przez cały rok szkolny Wtorek godzina
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Fundacja Rodzina i Przedsiębiorczość
Rok szkoły w ruchu - „Ćwiczyć każdy może”
Wpływ szachów na rozwój ogólny dzieci i młodzieży
Podsumowanie realizacji Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu Szkoła Podstawowa.
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
Dlaczego warto uczyć małe dzieci języków obcych? Opracowała
Odkrywanie zdolności dziecka to przywilej i obowiązek rodziców. Nauczyciele powinni im w tym pomagać.
ZAJĘCIA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNE
EDUKACYJNE WARTOŚCI SZACHÓW
Rola komputera i telewizji w życiu naszych dzieci?
Zabawy edukacyjne o zwierzętach
w świetlicy szkolnej PSP Połaniec
Rola komputera w życiu naszych dzieci?
A RTYŚCI SĄ W PRZEDSZKOLU - ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI PLASTYCZNYCH.
Dojrzałość szkolna dziecka
SZACHY Zaj ę cia szachowe w Miejskiej Szkole Podstawowej im. Janusza Korczaka w Jedlinie – Zdroju w roku szkolnym
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Program wychowania przedszkolnego. Motto „Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie - naucz, jeśli nie wie - wytłumacz, jeśli nie może – pomóż! Jeśli przy.
Wygraj dobry zespół! Grywalizacja jako skuteczna i innowacyjna forma szkolenia pracowników.
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
Eco - woodfun. Cechy naszych puzzli edukacyjno – rozrywkowych Pozytywne cechy dla małych dzieci : poprawiają sprawność palców i wspomagają koordynację.
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY NR 4 (dla Dzieci Niesłyszących) Łódź ul. Krzywickiego 20
… nie tylko muzyczny…. Mamo, tato, chcę grać! Komputer  Problemy z koncentracją  Zaniedbywanie obowiązków  Nerwowy sen, częste budzenie w nocy 
Projekt finansowany z Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych, będącego w dyspozycji Ministerstwa Zdrowia.
KWARTALNIK DLA RODZICÓW NR /2016. Poznanie najbliższego środowiska Wdrażanie do przestrzegania ogólnych zasad bezpieczeństwa Rozbudzenie zainteresowań.
„KAŻDY MOŻE BYĆ ARTYSTĄ - MAŁE ORIGAMI” Opracowała: mgr Marta Gozdek
Znaczenie wspomagania dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym.
Czy czytanie jest nam dzisiaj potrzebne
INNOWACJA PEDAGOGICZNA Ruch, słuch, wzrok, mowa – podstawa uczenia się. Małgorzata Karasek.
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECKA
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
Wpływ czytelnictwa na rozwój dziecka głuchego
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Obecnie wyraźnie zauważalny jest spadek poziomu czytelnictwa nie tylko dorosłych, ale także dzieci i młodzieży. Istnieje wiele przyczyn tego, że dzieci.
Andrzejki, Sesja zdjęciowa- prezentacja kostiumu.
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
Świetlica – czas zabawy !
Szachy są jak morze, w którym komar może się napić,
I CZYTELNICTWA NA ROZWÓJ
WISŁAWA SZYMBORSKA „Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła”
EKONOMOIŚ Zajęcia taneczne w Dąbrowie Górniczej
Zapis prezentacji:

Zajęcia dodatkowe prowadzone przez wicedyrektora szkoły pana Janusza Jemioła SZACHY ODDZIAŁ 0A - 2017 opracowanie prezentacji Kowalska Bernarda

Wprowadzenie nauki gry w szachy w młodszym wieku szkolnym wpływa na rozwój dzieci. Dzieci uczące się grać w szachy dostrzegają w nich przede wszystkim rozrywkę, nie zdając sobie sprawy, że bawiąc się drewnianym wojskiem, uczą się i doskonalą swoje umysły. Grając w szachy, musimy przestrzegać pewnych określonych zasad i reguł. Każdy szachista musi więc wykazać się zdyscyplinowaniem, ale i wyobraźnią. Szachy wpływają na rozwój psychiczny i intelektualny dziecka.

Kontakt z szachami – zarówno z pozycji gracza jak i odbiorcy rozwija u dziecka logiczne myślenie, pracę w zespole, radzenie sobie w sytuacjach pokonanego, jak również uczy zdrowej rywalizacji. Pomaga w odkrywaniu własnych możliwości. Wszystko to, co jest dla dziecka nowe i ciekawe, działa na zmysły, kształtuje percepcję wzrokową i wyobraźnię, wywołuje przeżycia będące źródłem radości i dobrego samopoczucia.

Głównym celem zajęć szachowych jest wspomaganie i ukierunkowanie rozwoju dziecka w zakresie rozbudzania zaciekawienia dzieci grą w szachy oraz poznania i wyrażania siebie podczas spotkań szachowych. Do celów szczegółowych należą: rozwijanie wyobraźni i inteligencji; rozwijanie logicznego myślenia; wzmocnienie poczucia własnej wartości; rozwijanie zdolności do działania w zespole i osiągania zamierzonego celu; wyrabianie poczucia ładu, porządku i estetyki; kształtowanie percepcji wzrokowej; wzbogacenie słownika biernego i czynnego w zakresie terminów szachowych;

kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej; doskonalenie orientacji w kierunkach na płaszczyźnie szachownicy oraz utrwalenie lateralizacji (lewa i prawa strona własnego ciała); posługiwanie się symbolami szachowymi, których międzynarodowy charakter umożliwia pokonanie barier językowych („język szachowy”); czerpanie radości i satysfakcji z gry z w szachy.

Poznanie skrótów do zapisu nazw poszczególnych bierek: król – K, hetman – H, wieża – W, goniec – G, skoczek – S.

Dzieci uczą się bezbłędnie odnajdywać na szachownicy określone pola, a także starają się zapamiętać ich  nazewnictwo.

Zabawy na szachownicy z bierkami.

Dzieci poznają i zapamiętują nazwy poszczególnych bierek, ich symbole, miejsce ustawienia, wartość i sposób, w jaki poruszają się po szachownicy

W przypadku pionów zdobywają wiedzę o ich wyjątkowych właściwościach, np. bicia, bicia w przelocie,

Dzieci uczą się zauważać, kiedy ich bierki są atakowane i próbują przeciwdziałać stratom przez odejście, obronę lub wymianę. To nie jest takie łatwe!

Poznają pojęcia takie jak: szach, pat, mat.

Wspólnie z rodzicami będziemy grać w szachy w/g wskazówek .