Wisła wzdłuż i w poprzek

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Transformacja rynkowa firm w biznesie międzynarodowym
Advertisements

Ocena procesów zachodzących na obszarze Euroregionu
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
PARTNERSTWO na rzecz rozwoju rynku pracy powiatu starogardzkiego Projekt 50+ doświadczenie.
KONCEPCJE ZARZĄDZANIA ORT
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Oferta Krajowej Izby Gospodarczej - instytucji otoczenia biznesu w zakresie wsparcia operacyjnego MSP 23 listopada 2011.
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
Wdrażanie Regionalnej Strategii Innowacji w województwie lubelskim.
TURYSTYKA. Program spotkania Przedmioty wsparcia, możliwości uzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach PIW INTERREG IIIA.
WYZWANIA STRATEGICZNE REGIONALNEGO SYSTEMU INNOWACJI Śląskie Forum Innowacji 2011 Innowacyjny Śląsk.
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
Katedra Ekonomii i Badań Regionalnych Politechniki Opolskiej
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
KATEDRA EKONOMII Obszary badawcze Przykładowe tematy prac dyplomowych
kampania edukacyjno-informacyjna MAŁOPOLSKA 3E konkurs na ekologiczny biznes (produkt) targi ekoofert budowanie potencjału znaku (eko)jakości MAŁOPOLSKA.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
wsparciem dla ucznia, pomocą dla nauczyciela,
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Szkolenia, Coaching, PR.
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
Centrum Inwestora i Eksportera
Uniwersytet Medyczny im
WORTAL TRANSFERU WIEDZY
2010 Aleksandra Herba Przewodnicząca Rady Punktów Konsultacyjnych KSU Prokurent, Zastępca Dyrektora Generalnego Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach.
CTO – Karaibska organizacja turystyczna.
Propozycja prac grup tematycznych Kujawsko-Pomorskiej Rady Innowacji KUJAWSKO-POMORSKA RADA INNOWACJI I ZESPÓŁ EKSPERTÓW DS. POLITYKI INNOWACYJNEJ WOJEWÓDZTWA.
Prof. Aleksander Surdej
Instytut na rzecz Ekorozwoju
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Strategia Rozwoju Klastra „Innowacyjna Medycyna”
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
TURYSTYKA ZRÓWNOWAŻONA
Promocja europejskiego rolnictwa, nowe podejście Dyskusja panelowa Warszawa, Pol ska Priorytety wskazane przez AREPO w konsultacji Zielonej.
System przewidywania i zarządzania zmianą gospodarczą w aspekcie funkcjonowania sektora MŚP w województwie warmińsko-mazurskim dr hab. Dariusz Waldziński,
ZAŁOŻENIA STRATEGII ZAOPATRZENIA W WODĘ WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO dr Krzysztof Wrana – Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Katedra Badań Strategicznych i.
Konferencja Gdańsk - PODR
Prof. dr hab. Jan Szambelańczyk KONSOLIDACJA SEKTORA SZKOLNICTWA WYŻSZEGO W POLSCE Cz. 2 Jabłonna
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Podnoszenie kwalifikacji kadr jako główny kierunek działania regionalnych organizacji turystycznych prof. SGH dr hab. Magdalena Kachniewska WARSZAWA_09_12_2015.
Ekoturystyka i jej przyszłość - podsumowanie
Sylwia Badowska Sopot 23/03/2011 Klaster jako narzędzie rozwoju branży w regionie.
Krzysztof Margol. Cele projektu: -zbudowanie modelowego systemu uzyskiwania przychodów przez wiejskie organizacje pozarządowe; - zwiększenie potencjału.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
Projekt AGORA – Sieć zrównoważonej turystyki w Regionie Bałtyckim Strategie i metodyka wspierania zrównoważonej turystyki Jacek Lendzion.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
IDEA SIECI I RADY POMIOTÓW REINTEGRACYJNYCH. To Zjawisko polegające na łączeniu w bardziej lub mniej formalny sposób. Jest obecne w Polsce od momentu.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
Propozycje wyzwań, celów strategicznych i programów opracowanych w ramach obszaru USŁUGI SPOŁECZNE.
Wsparcie zarządzania strategicznego mikro, małych i średnich przedsiębiorców Działanie 2.2 POWER.
Wsparcie zarządzania strategicznego mikro, małych i średnich przedsiębiorców Działanie 2.2 POWER.
Agencja Rozwoju Pomorza S.A. Al. Grunwaldzka 472 D (Olivia Six) Gdańsk tel.: faks:
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
Wyzwania rozwojowe Gdańsk 2030+
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”. . Informacja na temat możliwości włączenia się do.
Dobre praktyki współpracy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego z instytucjami otoczenia biznesu oraz przedsiębiorcami Dr Marcin.
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

Wisła wzdłuż i w poprzek www.wislawarszawa.pl magdalena@kachniewska.net (491. kilometr Wisły) Wisła wzdłuż i w poprzek

Misja Fundacji RRW promowanie współpracy różnorodnych środowisk i organizacji zainteresowanych zagospodarowaniem realnego i symbolicznego potencjału Wisły na zasadach zrównoważonego rozwoju

Po prostu: promowanie współpracy różnorodnych środowisk i organizacji zainteresowanych zagospodarowaniem realnego i symbolicznego potencjału Wisły na zasadach zrównoważonego rozwoju

Produkt turystyczny w wąskim znaczeniu to konkretna oferta danego usługodawcy w szerokim znaczeniu - suma wrażeń i doświadczeń, jakich doznał turysta nie chcemy tylko oglądać – chcemy przeżywać

Sens tworzenia oferty sieciowej: turystyka nigdy nie ogranicza się do jednego usługodawcy, obiektu czy atrakcji Konkurencja na współczesnym rynku jest tak duża, że pojedynczy przedsiębiorca z trudem może jej sprostać

Sieciowy produkt turystyczny gotowa do sprzedaży, spakietowana oferta opierająca się o rozproszoną strukturę podmiotów, atrakcji, miejsc, punktów obsługi i obiektów, funkcjonująca jako jedna spójna koncepcja, posiadającą wspólny, wiodący silny wyróżnik (markę)

Stworzenie sieciowego produktu turystycznego wymaga analizy w obszarze: podmiotowym (my – czyli kto i dla kogo?) przedmiotowym (co oferujemy?) terytorialnym (gdzie?) strategicznym (po co to robimy?) operacyjnym (jak to zrobić?)

Spójna koncepcja wymaga lidera dowolny podmiot posiadający odpowiednio gęstą i intensywną sieć kontaktów

Lider – warunki powodzenia nieustanne poszerzanie zasięgu umiejętność wyjścia poza grupę formalnych członków łatwość nawiązywania współpracy stawianie wyzwań opracowanie mierników rozwoju sieci zrozumienie otoczenia

interesariusze rozwoju turystycznego produktu sieciowego

Interesariusze – pytania: Kto z nami a kto przeciw nam! Kto na razie zachowuje bierność, ale w przyszłości może zacząć odgrywać znaczenie? Od kogo zależy powodzenie naszych działań (bezpośrednio lub pośrednio)? Kto może nas wspomóc w zakresie samego produktu, jego promocji lub dystrybucji?

Potencjalni partnerzy – pytania: Jakie podmioty w naszym otoczeniu świadczą lub mogą świadczyć usługi dla turystów? Jakich usług potrzebują przedsiębiorcy w sieci – choć nie potrzebują ich turyści? Jakie usługi można by było oferować turystom, gdyby poszerzyć krąg usługodawców?

Jakość oferty turystycznej jest pochodną jakości zasobów ludzkich: wiedzy i przedsiębiorczości mieszkańców ich zdolności marketingowych i faktycznej gościnności kompetencji usługowych świadomości elementów kształtujących atrakcyjność miejsca/regionu umiejętności współpracy i kształtowania wzajemnie korzystnych relacji z otoczeniem

Wisła to ludzie: bezpieczeństwo, zdrowie, rozwój i godne życie równowaga na styku praca-odpoczynek integracja społeczna (Wisła nie wyklucza!) szacunek dla dorobku kulturalnego i historycznego (rzemiosło, usługi, sztuka, tradycje, obyczaje, ważne wydarzenia, pamięć) jakość otoczenia społecznego i naturalnego

Postawa lokalnych mieszkańców jest pochodną: warunków udziału w podziale korzyści ekonomicznych będących wynikiem rozwoju funkcji turystycznej regionu jakości życia, czyli poziomu zrównoważenia funkcji ekonomicznej, społecznej i ekologicznej – 3xP

Perspektywa rozwoju produktu turystycznego w ujęciu biznesowym Powszechny błąd: poszukiwanie źródeł finansowania bez refleksji na temat dalszych warunków rozwoju i przetrwania produktu na rynku Należy przyjąć odwrotne podejście: ustalić, co zadecyduje w długim okresie o rentowności oferty i jaki będzie udział poszczególnych partnerów w tych dochodach

Plan maximum zwiększenie innowacyjności, jakości i poziomu specjalizacji oferty efektywność mechanizmów konsultacyjnych i ewaluacyjnych wzrost przychodów i tworzenie miejsc pracy akumulacja kapitału społecznego tworzenie przewagi konkurencyjnej wzrost zaangażowania czynnika prywatnego wspomagająca funkcja polityki publicznej przejrzystość modelu biznesowego trwałość rozwoju regionu