Tendencje rozwojowe w dystrybucji

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Marketing usług transportowych
Advertisements

Rozwój e-commerce/m-commerce i płatności on-line.
Warszawa system IMS 7.0 oprogramowanie dla warsztatów i sklepów branży motoryzacyjnej Copyright by Integra Software. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kielce na rynku od 2001 r.. Minisaloniki Prasowe - wyspecjalizowane punkty sprzedaży prasy i produktów FMCG Powierzchnia: 6 – 18 m2 Saloniki Prasowe.
Amadeo Rapid Market System Szybkiej Sprzedaży Amadeo Rapid Market System szybkiej sprzedaży.
Wiktor Cegła Dawid vs Goliat – czym wygrywają sklepy internetowe?
e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
O metodach ustalania ceny za usługę WLR
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Emilia Stępień, Bird&Bird Warszawa, 21 maja 2010
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
DYSTRYBUCJA Przygotowali: .....
1 Werbespot. AWD CEE Controller Tagung 29./30. Juni 2006 POŚREDNICTWO UBEZPIECZENIOWE KIERUNKI ROZWOJU, AKTUALNE PROBLEMY POŚREDNICTWO UBEZPIECZENIOWE.
1 Investing in the New Europe Rozwój eCommerce w sektorze finansowym z perspektywy inwestora kapitałowego Krzysztof Kulig Partner Innova Capital Warszawa.
Internet 2006: rozwój e-commerce
Zastosowania Internetu
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Katedra Marketingu Usług
SYSTEM INFORMACJI MARKETINGOWEJ
MARKETING W HANDLU Zajęcia nr 6 Tematyka:
KATEDRA EKONOMII Obszary badawcze Przykładowe tematy prac dyplomowych
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
SJAGD-AGD R. Co to jest SJAGD- Świat Jakości AGD 1. Jest to zbiór narzędzi informatycznych, informacyjnych ułatwiający komunikowanie się pomiędzy producentami,
Marketing elektroniczny w turystyce
INTERNET A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
ANALIZA KLUCZOWYCH SEKTORÓW WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
Wykorzystanie nowoczesnych technik informatycznych w obsłudze ruchu turystycznego Konwersatorium III.
Elementy gospodarki elektronicznej opartej na wiedzy
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE System CRM w Focus Telecom Polska - cechy i funkcjonalność usługi Autor: Tomasz Paprocki.
Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.
Okładka ze zdjęciem (bez wyznaczonych bocznych marginesów).
Strona 1 Branża Grzewczo-Instalacyjna w Internecie 2013 Poznań, Ireneusz Jeleń 664/
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
„Połączenie sił to początek, pozostanie razem to postęp, wspólna praca to sukces“ Henry Ford Prezentacja firmy.
Jak bezpiecznie kupować przez Internet.
I - 1 „Zmieniamy Polski Przemysł” RYNEK DYSTRYBUCJI STALI Katowice, 21listopada 2005 r.
Strategie promocji.
Strategia Marketingowa i Handlowa KW SA
Opracowanie merytoryczne Joanna Lisowska
Dr Małgorzata Ganczar. Przedsiębiorstwo elektroniczne Przedsiębiorstwo, które specjalizuje się w dokonywaniu transakcji kupna/sprzedaży produktów poprzez.
VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2015
Ekonomika małych i średnich przedsiębiorstw
SLAJD 1 SLAJD 2 Dywersyfikacja szeroki zakres działania obejmujący branże: KOMPLEKSOWY PARTNER DLA TWOJEGO BIZNESU.
Od 20 lat wspieramy przedsiębiorczość Polaków i co dalej?
Analiza systemu dystrybucji rynkowej PSM ZS 2014/2014
Problemy zrównoważonego rozwoju różnych formatów handlu w Polsce Autor: dr Urszula Kłosiewicz-Górecka, prof. IBRKK PRZEDSIĘBIORSTWA SEKTORA HANDLU I USŁUG.
Fizyczna dystrybucja.
Franczyza jako strategia rozwoju dla handlu małopowierzchniowego dr hab. prof. ZPSB Aleksandra Grzesiuk Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie.
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
Pośrednicy w kanałach dystrybucji
Założenia – BMC#1 Busin ess Mod el Canv as #1 Kluczowe partnerstwa Główne działaniaWartość Relacje z klientamiKlienci Dostawcy mięsaProdukcja Reklamy.
Decyzje dotyczące cen na rynku UE A.M. Zarzycka. Czynniki wpływające na kształtowanie cen na eurorynku - adaptacja zróżnicowana struktura konkurencji.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
A.M. Zarzycka.  strategie cen wysokich  strategie cen neutralnych (przeciętnych, średnich)  strategie cen niskich A.M. Zarzycka.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Tendencje rozwojowe w dystrybucji
Stan i perspektywy rozwoju handlu kosmetykami, produktami higienicznymi i chemią gospodarczą w Polsce i chemią gospodarczą w Polsce dr, prof. Urszula Kłosiewicz-Górecka.
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
Organizowanie. Organizowanie sprawnych działań systemu dystrybucji Koordynacja działań wszystkich jego elementów – ich integracja tak, aby wszystkie przyczyniały.
WYKONALI: TOKARSKI RAFAŁ, ZAWIŚLIŃSKI MARCIN, TRZCIŃSKI ROBERT, MELION KRZYSZTOF, POŁEĆ ŁUKASZ, SZYMCZAK KONRAD. IMPORT ŻARÓWEK I RECYKLING Politechnika.
Sprzedaż bezpośrednia jako instytucja handlu Dr hab. Grażyna Śmigielska, Prof.UEK.
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.
platforma b2b.net i jej wpływ na poprawę rentowności
Firmy globalne.
Zarządzanie systemami dystrybucji
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
dr hab. Aleksandra Grzesiuk
Handel i zarządzanie sprzedażą
Zapis prezentacji:

Tendencje rozwojowe w dystrybucji

Tendencje rozwojowe w dystrybucji w handlu hurtowym detalicznym w systemach dystrybucji franchising handel elektroniczny dystrybucja wielokanałowa

Handel hurtowy zanikanie tradycyjnej roli handlu hurtowego integracja handlu hurtowego z handlem detalicznym wzrost znaczenia handlu hurtowego w obrotach międzynarodowych, spadek na rynkach krajowych obniżanie kosztów pośrednictwa hurtowego restrukturyzacja funkcji hurtu internacjonalizacja rozwój nowych form handlu hurtowego (cash and carry, hurtownie internetowe)

Handel detaliczny internacjonalizacja koncentracja eliminacja małych sklepów kooperacja w kanałach dystrybucji wzrost znaczenia detalistów w kanałach dystrybucji rewolucja technologiczna dynamiczny rozwój wielkopowierzchniowych punktów sprzedaży, sklepów dyskontowych, sklepów specjalistycznych

Franchising dystrybucyjny (franczyza) dawca franchisingu (franczyzer) przekazuje biorcy (franczyzantowi) zezwolenie na prowadzenie działalności handlowej według ustalonego programu zawierającego nazwę firmową franczyzera, nazwy towarów, środki reklamy, cenę i ustalona jakość Yves Rocher, Żabka, Groszek, Reserved, dr Irena Eris, Ambra, Atlantic, Inglot

Korzyści z powiązań franczyzowych Zalety franczyzy dla franczyzodawcy franczyzobiorcy bezpośredni dostęp do rynku szybka ekspansja umocnienie własnej pozycji konkurencyjnej stosunkowo niskie nakłady kapitałowe centralne szkolenia unikanie błędów dostęp do zakupowego know-how zamiast konieczności rozwijania go profesjonalne wsparcie Źródło: H. Eckert, Sprzedaż i dystrybucja, BC.edu, Warszawa 2009, s. 67.

Elektroniczny kanał marketingowy użycie Internetu w celu udostępnienia produktów i usług rynkom docelowym, mającym dostęp do komputerów lub innych technologii internetowych, aby mogły one kupować oraz zawierać transakcje poprzez interaktywne media elektroniczne (handel elektroniczny, handel internetowy, zakupy on-line, internetowa dystrybucja, elektroniczna dystrybucja, dystrybucja w systemie on-line)

Zmiana struktury kanału marketingowego eliminacja tradycyjnych pośredników, nowi pośrednicy, firmy działające na rynku dotychczas jako pośrednicy także wchodzą na rynek internetowy

Pośrednictwo w e.k.m. dezintermediacji (disintermediation) intermediacji/reintermediacji (reintermediation) elektroniczni pośrednicy - podmioty/programy oferujące pośrednictwo w dotarciu do klienta przez Internet

Rodzaje pośredników elektronicznych Elektroniczny detalista (e-tailer) to firma prowadząca sprzedaż detaliczną w Internecie Elektroniczny agent/ agent internetowy/agent programowy (intelligent agent, software agent) jest to program zbierający i przechowujący informacje oraz wykonujący zadane mu czynności serwis zakupów grupowych

Rodzaje sklepów internetowych „sklepy fabryczne” producentów sklepy internetowe, w których można kupić produkty różnych wytwórców, wielkie sklepy internetowe zwane są cybermarketami lub wirtualnymi supermarketami wirtualne centra handlowe (pasaże handlowe, electronic malls) – zbiór witryn sklepowych, oferujących towary określonych kategorii, znajdujący się pod jednym adresem internetowym

Kanały marketingowe z wykorzystaniem Internetu Konsument- użytkownik Internetu Producent Sklep fabryczny on- line 1 zo Dystrybutor- hurtownik tradycyjny Detalista elektroniczny 2 3 4 5 zt Supermarket tradycyjny Sub-detalista elektroniczny Sklep fabryczny on- line Filia (odnośnik/link) Sklep on-line innego producenta lub detalista elektr.

Wielokanałowe systemy dystrybucji firma dociera do różnych nabywców, korzystając z dwóch lub więcej kanałów marketingowych dla tego samego produktu (systemy hybrydowe, dualna dystrybucja, dystrybucja wielokanałową)

Wielokanałowy system dystrybucji firmy Herlitz AG Końcowy odbiorca System pocztowy Urzędy pocztowe Własna sieć sklepów Mc Paper & Co Działy z artykułami biurowymi w domach towarowych zarządzane przez Herlitz AG System sklepów branżowych Handel detaliczny Quelle Handel wysyłkowy Program kartek z życzeniami Stacje benzynowe Źródło: M. Schoegel, Mehrkanalsysteme in der Distribution, Dissertation. St. Gallen 1997, s.259

Uwarunkowania rozwoju wielokanałowych systemów dystrybucji zmiany w zachowaniu klientów (indywidualizacja) rosnąca dynamika różnych form handlu detalicznego rozwój Internetu dążenie do wzrostu pokrycia rynku

Zalety wielokanałowej dystrybucji większe rozmiary sprzedaży i pokrycie rynku dzięki łatwiejszemu dotarciu do nabywców bardziej zindywidualizowana sprzedaż eliminacja zależności od funkcjonowania jednego kanału i redukcja ryzyka większa elastyczność

Wady wielokanałowej dystrybucji konflikty pomiędzy kanałami problemy z kontroli

Literatura A. Zarzycka, Wielokanałowe systemy dystrybucji, „Marketing i rynek” 2006, nr 5 A. Zarzycka, Wpływ Internetu na dystrybucję międzynarodową, „Marketing i rynek” 2003, nr 6