Program edukacyjny „Kultura bezpieczeństwa”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
GŁÓWNY CEL KAMPANII Zwiększenie wśród uczniów i młodych pracowników świadomości zagrożeń związanych z pracą, promocja tematyki bezpieczeństwa pracy w edukacji.
Advertisements

TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Prywatne Gimnazjum Informatyczne Szkoła pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Nowy wymiar nauki.
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
Zastosowanie multimediów w edukacji z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy Centralny Instytut Ochrony Pracy Państwowy Instytut Badawczy dr inż. Małgorzata.
Zespół Szkół w Przykonie Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przykonie.
Czym jest Szkoła z klasą 2.0? „Szkoła z Klasą 2.0” to program, który ma na celu wypracowanie zasad dotyczących korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Technik bezpieczeństwa i higieny pracy Czas trwania nauki: 1,5 roku.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
.,,Aby mierzyć drogę przyszłą, trzeba wiedzieć skąd się wyszło” C. K. Norwid.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
MOJE CZYSTE MIASTO Relacja Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 7 w Rudzie Śląskiej.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
INNOWACYJNY PROGRAM KSZTAŁCENIA W KLASIE SŁUŻB MUNDUROWYCH Autorzy: JUSTYNA RATAJCZAK, ELŻBIETA MORTKA, ANDRZEJ DĄBROWSKI ROK 2010/2011 ZESPÓŁ SZKÓŁ W.
ZSB im. Powstańców Śląskich realizuje program
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Przekonujemy się.
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
AKCJA LATO 2016 Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
ZMIANY ZWIĄZANE Z FORMUŁOWANIEM OCEN DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM NA WSZYSTKICH ETAPACH EDUKACYJNYCH.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Od 7.30 do 8.30 dzieci schodzą się do przedszkola. W tym czasie swobodnie bawią się w dowolnych kącikach zabaw. Nauczyciel prowadzi z dziećmi rozmowy indywidualne.
Młodzież a „dopalacze” - postawy i zachowania wprowadzenie Szkolenie pracowników Państwowej Inspekcji Sanitarnej.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Zarządzanie zespołem pracowników - wprowadzenie. Cele przedmiotu C1: Przekazanie studentom wiedzy o celach i strukturze procesu zarządzania personelem,
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
PODSTAWOWE KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA NA ROK SZKOLNY 2016/2017 Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli i Informacji Pedagogicznej "WOM"w.
Co to jest spacer edukacyjny?
WYKWALIFIKOWANI, AKTYWNI, KOMUNIKATYWNI – ABSOLWENCI UKW
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Ucz i ucz się z TIK!.
wspomaganej systemem komputerowym NABÓR 2017
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Wnioski z przeprowadzonej ankiety:
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
„Od dziś pracuję na swój sukces”
REKRUTACJA „Małopolskie Talenty – I etap edukacyjny - Powiat Gorlicki” (kl. IV – VI) „Małopolskie Talenty – II etap edukacyjny - Powiat Gorlicki” (kl.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
KODEKS.
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Program kompleksowego wsparcia szkół oraz przedszkoli, podporządkowany potrzebom tych podmiotów w obszarach wymagających szczególnego wsparcia – Powiat.
Federacja Szkół Doktorskich Instytutów Polskiej Akademii Nauk
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Rekrutacja elektroniczna DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH w roku 2018
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród nauczycieli w roku akademickim 2016/2017 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
wspomaganej systemem komputerowym NABÓR 2018
KONFERENCJA METODYCZNA HISTORIA spotkanie sieci współpracy
Wyniki ankiet oceny nauczycieli akademickich przeprowadzonych w roku akademickim 2017/2018 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu Zapewnienia.
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Wspomaganie pracy szkół
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Program edukacyjny „Kultura bezpieczeństwa”

Cele programu Celem prowadzonych przez nas działań jest edukacja młodzieży w dziedzinie zagrożeń zawodowych, kształtowanie pożądanych postaw w zakresie bezpiecznych zachowań oraz informowanie młodzieży o różnorodnych aspektach prawnej ochrony ich pracy. Chcielibyśmy za pośrednictwem nauczycieli szkół ponadgimnazjalnych dotrzeć do jak najszerszego grona młodzieży, która wkrótce aktywnie wkroczy na rynek pracy.

Nauczyciele, którzy przeprowadzą z młodzieżą przynajmniej dwie lekcje z zakresu prawa i bezpieczeństwa pracy, otrzymają od Państwowej Inspekcji Pracy świadectwa udziału w tegorocznej edycji programu. W trakcie całego okresu realizacji programu, nauczyciele uczestniczący w przedsięwzięciu mogą skorzystać z merytorycznej pomocy Państwowej Inspekcji Pracy.

Istnieje również możliwość zaproszenia przedstawiciela Okręgowego Inspektoratu Pracy w Zielonej Górze do udziału w zajęciach lub wręcz przeprowadzenia zajęć z młodzieżą w wybranym zakresie objętym tematyką programu.

Etapy realizacji programu Opracowanie i druk materiałów dla nauczycieli i informatora dla uczniów OIP rekrutują nauczycieli Podczas lekcji nauczyciele przekazują wiedzę z zakresu prawa pracy i bhp lekcja z udziałem inspektora pracy Szkolenie dla nauczycieli w OIP, przekazanie materiałów

Co dajemy Materiały pomocnicze dla nauczycieli dla szkół ponadgimnazjalnych pn. „Kultura bezpieczeństwa”(z materiałami dla ucznia i foliogramami) Poradnik z zakresu prawa pracy dla młodych ludzi podejmujących pierwszą pracę i inne wydawnictwa PIP Ekspercką wiedzę z zakresu prawa pracy i bhp inspektorów pracy, którzy są do Państwa dyspozycji podczas realizacji programu Zaświadczenie o udziale w programie edukacyjnym

Czego oczekujemy Przekazania innym nauczycielom w Państwa szkole (np. wykorzystując radę pedagogiczną, szkolenia okresowe bhp) idei podejmowania z młodzieżą tematyki z zakresu bhp Przeprowadzenia co najmniej 2 lekcji dla uczniów na bazie przekazanego Państwu materiału edukacyjnego Zebrania doświadczeń, propozycji: - jak w szkole prowadzić zajęcia dla uczniów z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy - jak tę edukację zorganizować na poziomie szkoły (nie poprzez indywidualne zaangażowanie nauczycieli, lecz systemowo, z zaangażowaniem całego zespołu pedagogicznego) Przesłania informacji i ankiety Optymizmu i zaangażowania

REALIZACJA PROGRAMU W SZKOŁACH Dwa podejścia do realizacji programu „Kultura bezpieczeństwa” Poprzez treści zawarte w programach nauczania poszczególnych przedmiotów i w ramach zajęć pozalekcyjnych Odrębny przedmiot „Kultura bezpieczeństwa”

DOŚWIADCZENIA NAUCZYCIELI, KTÓRZY JUŻ REALIZUJĄ PROGRAM W ramach prowadzenia przedmiotów zawodowych W czasie godzin dyrektorskich i wychowawczych W ramach przygotowania młodzieży do uczestnictwa w zajęciach praktycznych(pracownie, warsztaty, praktyki, itp.) Podczas zajęć fakultatywnych dla uczniów

„KULTURA BEZPIECZEŃSTWA” Materiały edukacyjne dla szkół Moduły: 1. Prawna ochrona pracy – 6 godzin lekcyjnych 2. Elementy ergonomii, fizjologii i higieny pracy – 5 godzin lekcyjnych 3. Zagrożenia i profilaktyka w środowisku pracy – 10 godzin lekcyjnych 4. Bezpieczeństwo poza pracą – 4 godziny lekcyjne 5. Postępowanie w sytuacjach zagrożeń, awarii i wypadków– 3 godziny lekcyjne

STRUKTURA „MODUŁOWA” MATERIAŁÓW Modułowa struktura pomocy edukacyjnych – autonomiczny zbiór jednostek lekcyjnych, składających się na całość danego zagadnienia, które mogą być zrealizowane w ramach ścieżki między przedmiotowej, bloku przedmiotowego, itp. Oprzyrządowanie każdego modułu pakietem edukacyjnym materiał źródłowy - podstawowa wiedza z zakresu modułu materiały pomocnicze dla nauczyciela i dla ucznia foliogramy (prezentacje komputerowe) Dwie wersje pakietów edukacyjnych: klasyczna, drukowana na płytach DVD

PAKIET EDUKACYJNY materiał źródłowy – podstawowa wiedza z zakresu modułu materiał pomocniczy stanowiący poradnik metodyczny dla nauczyciela zawiera kartę modułu zawierającą następujące informacje: nazwę modułu, dla kogo przeznaczony, czas realizacji poziom wiedzy początkowej, pomoce dydaktyczne, cele edukacyjne treści (tematy lekcji składających się na moduł), literatura uzupełniająca foliogramy

KARTY JEDNOSTEK LEKCYJNYCH ZAWIERAJĄ: temat lekcji formę realizacji (przedmiot, ścieżka?) cele lekcji - edukacyjne - wychowawcze metody nauczania z wyraźnymi odniesieniami do używanych narzędzi edukacyjnych narzędzia edukacyjne formy aktywizacji uczniów plan zajęć i materiały lekcyjne (w tym teksty pomocnicze dla nauczyciela) zbiór innych wykorzystywanych narzędzi pytania kontrolne, testy, quizy wraz z rozwiązaniami literaturę uzupełniająca

Kontakt Radca Sekcji Prewencji Okręgowego Inspektora Pracy Krzysztof Kozak– 68 451 39 08 krzysztof.kozak@zgora.pip.gov.pl

Dziękuję za uwagę