ZAŁĄCZNIKI DO WNIOSKU O PŁATNOŚĆ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Powiatowy Urząd Pracy w Śremie Powiatowy Urząd Pracy w Śremie SFINANSUJEMY NOWE MIEJSCA PRACY Śrem, 4 listopada 2010 roku.
Advertisements

Różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej.
Obowiązki wobec ZUS  Po podpisaniu umowy o dobrowolne ubezpieczenie z NFZ, ubezpieczony powinien złożyć we właściwym dla swojego miejsca zamieszkania.
Zasady udzielania zamówień Wydział Kontroli Projektów.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata ROZLICZANIE OPERACJI DLA DZIAŁANIA 321 PODSTAWOWE USŁUGI DLA GOSPODARKI I LUDNOŚCI WIEJSKIEJ ORAZ.
WNIOSEK O PŁATNOŚĆ ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA.
Sprawozdawczość. Podstawowe terminy Okres sprawozdawczy  3 kolejne miesiące, licząc od daty zawarcia umowy o dofinansowanie projektu Rodzaje raportów.
„Program dofinansowania zakupu i montażu odnawialnych źródeł energii ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu”
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
1 Rozliczenie zadań realizowanych w ramach P FIO 2015.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres finansowy Warszawa, 06 kwietnia 2016r.
Wnioskowanie o płatność Sektorowy Program Operacyjny TRANSPORT Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 8.3. Materialne i niematerialne dziedzictwo kulturowe Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego.
l Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na.
Umowy o dofinansowanie projektów, umowy partnerskie - na co warto zwrócić szczególną uwagę Grzegorz Gołda PWT PL-SK.
Grudzień 2015 r. Zbiegi tytułów do ubezpieczeń Co nowego od 1 stycznia 2016 r.
Zmienione kryteria formalne dla poszczególnych działań/poddziałań EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014.
Działalność konsultantów wojewódzkich zmiany w ustawie o konsultantach w ochronie zdrowia oświadczenia składane przez konsultantów kontrola podmiotów leczniczych.
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa 1 Stan prac dot. dokumentów proceduralnych oraz podsumowanie spotkania konsultacyjno-szkoleniowego w.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Działanie 321 „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” TARGOWISKA STAŁE Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich Europejski.
Najczęściej popełniane błędy w przygotowywanych wnioskach o dofinasowanie Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk,
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Zespół trenerów FAOW – Janina Jaszczur, Inga Kawałek, Ryszard Kamiński, Ryszard Zarudzki Zasady kontroli Wnioskodawców w PPLeader+
Ustalenia z misji audytowych przeprowadzonych przez Europejski Trybunał Obrachunkowy w ramach PROW w obszarze zamówień publicznych.
Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Instytucja Zarządzająca Regionalny Program Operacyjny.
Wdrażanie strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność na lata dla Lokalnej Grupy Działania „Dorzecze Wisłoka” Zarszyn, październik.
Dziękuję za uwagę Projekt ustawy o zmianie ustawy o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju.
Szkolenie dla potencjalnych beneficjentów ostatecznych     „Zakładania działalności gospodarczej” „Rozwijania działalności gospodarczej”
WNIOSKI Z KONTROLI I NADZORU NAD REALIZACJĄ ZADAŃ POMOCY SPOŁECZNEJ
ABC ubiegania się o dotacje od Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków
Podejmowanie działalności gospodarczej zasady realizacji projektów
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku
Wykład 4. Dr Krzysztof Jonas
Projekty wspierające przedsiębiorczość na obszarach wiejskich
Szkolenie dla partnerów KSOW
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
E- SKARGA Formalne wymogi wniesienia skargi do WSA w kontekście informatyzacji postępowania sądowoadministracyjnego- wybrane zagadnienia.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Wdrażanie podejścia LEADER/RLKS w Polsce
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”. WYMOGI FORMALNE i WARUNKI WYBORU OPERACJI w ramach.
Konsekwencje zmian w legislacji krajowej dotyczącej działania LEADER dla LGD i SW. 16 – 17 października 2017 r. Kazimierz Dolny Materiał opracowany przez.
na realizację operacji w ramach Planu Działania
Omówienie procedur związanych z zamknięciem programu PROW w lokalnych grupach działania Województwa Zachodniopomorskiego.
Biznesplan – jak LGD może wesprzeć wnioskujących
Zebranie z wykonawcami w celu wyjaśnienia treści SIWZ na wykonywanie usług leśnych z zakresu gospodarki leśnej w Nadleśnictwie Drawno w roku 2017 Drawno,
Zmiany w Umowie i Projekcie
Zmiany w Umowie i Projekcie
. PRAWIDŁOWY OPIS DOWODÓW KSIĘGOWYCH Najczęściej występujące uchybienia dot. opisu dowodów księgowych i rozliczeń finansowych. Gdańsk, 23 lutego 2018 r.
RZECZNIK FUNDUSZY EUROPEJSKICH
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
ZASADY UDZIELANIA DOTACJI
. PRAWIDŁOWY OPIS DOWODÓW KSIĘGOWYCH Najczęściej występujące uchybienia dot. opisu dowodów księgowych i rozliczeń finansowych. Gdańsk, 23 marca 2018 r.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego
Podstawa prawna Zasady przyjęć do klas I w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Kobyłka, zostały przygotowane w oparciu o.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
w kontekście zobowiązań Instytucji Zarządzającej
Zasady składania i oceny wniosków
Nowe podejście do zamówień publicznych
Realizacja celów pośrednich na 2018 r. dla wskaźników objętych
Wymagania w zakresie promocji i informacji – logowanie
Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 27 października 2016 r., I SA/Bd 613/16
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Możliwości uzyskania dofinansowania na utworzenie gospodarstwa opiekuńczego w ramach dostępnych źródeł- Lokalne Grupy Działania.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Zapis prezentacji:

ZAŁĄCZNIKI DO WNIOSKU O PŁATNOŚĆ „Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”. Materiał opracowany przez Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego w Toruniu. Instytucja Zarządzająca PROW 2014-2020 – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Materiał współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Pomocy Technicznej Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. ZAŁĄCZNIKI DO WNIOSKU O PŁATNOŚĆ DZIAŁANIE 19 Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER PODDZIAŁANIE 19.2 Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność, w zakresie podejmowania działalności gospodarczej

A. Załączniki do wniosku o płatność pierwszej transzy: Dokument potwierdzający zgłoszenie do ubezpieczenia emerytalnego, ubezpieczeń rentowych i ubezpieczenia wypadkowego na podstawie przepisów o systemie ubezpieczeń społecznych z tytułu wykonywania działalności gospodarczej, do której stosuje się przepisy ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2016 r. poz.1829, z późn. zm.), tj. zgłoszenie do ubezpieczeń ZUS ZUA, deklaracja rozliczeniowa ZUS DRA, formularz ZUS ZZA) – oryginał lub kopia. UWAGA! Beneficjent musi podlegać tym ubezpieczeniom do dnia, w którym upłyną 2 lata od dnia wypłaty płatności końcowej. Informacja o numerze rachunku bankowego Beneficjenta lub cesjonariusza, prowadzonego przez bank lub spółdzielczą kasę oszczędnościowo–kredytową, na który mają być przekazane środki finansowe z tytułu pomocy – oryginał lub kopia.

Dokumentem potwierdzającym numer rachunku bankowego Beneficjenta lub cesjonariusza, na który mają być przekazane środki finansowe może być: zaświadczenie z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo–kredytowej kopia umowy z bankiem lub spółdzielczą kasą oszczędnościowo–kredytową lub jej część, pod warunkiem, że ta część będzie zawierać dane niezbędne do dokonania przelewu środków finansowych oświadczenie Beneficjenta potwierdzające numer rachunku bankowego, w przypadku, jeśli w ww. umowie będzie wyszczególniony więcej niż jeden numer rachunku bankowego inny dokument z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo–kredytowej świadczącym o aktualnym numerze rachunku bankowego, pod warunkiem, że ta część będzie zawierać dane niezbędne do dokonywania przelewu środków finansowych

Ostateczna decyzja środowiskowa, jeżeli dotyczy – oryginał lub kopia. Zgłoszenie zamiaru wykonania robót budowalnych właściwemu organowi, jeżeli dotyczy – kopia; Ostateczna decyzja o pozwoleniu na budowę, jeżeli dotyczy– oryginał lub kopia. Umowa cesji wierzytelności, jeżeli dotyczy – oryginał lub kopia, wraz z: oświadczeniem dłużnika przelanej wierzytelności; zaświadczeniem o numerze rachunku bankowego zawierające dane cesjonariusza.

być sporządzone w formie pisemnej Pełnomocnictwo – oryginał lub kopia. Załącznik ten należy dostarczyć w przypadku, gdy zostało udzielone innej osobie niż podczas składania wniosku o przyznanie pomocy lub gdy zmienił się zakres poprzednio udzielonego pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo powinno: być sporządzone w formie pisemnej określać w swojej treści w sposób niebudzący wątpliwości rodzaj czynności, do których pełnomocnik ma umocowanie zawierać potwierdzenie własnoręczności podpisów dokonane przez notariusza

Pozwolenia, zezwolenia i inne decyzje, których uzyskanie jest wymagane przez odrębne przepisy do realizacji inwestycji objętych operacją – oryginał lub kopia. Katalog wymaganych dokumentów jest otwarty, z uwagi na rodzaj i specyfikę realizacji inwestycji objętych operacją np.:

B. Załączniki do wniosku o płatność drugiej transzy: Dokumenty potwierdzające utworzenie miejsca pracy: Umowy o pracę wraz z zakresami czynności (dla etatów powstałych wyniku realizacji operacji) – kopia. Załącznik ten nie dotyczy samozatrudnienia. Zgłoszenie do ubezpieczeń ZUS ZUA (dla etatów powstałych w wyniku realizacji operacji) – kopia. Deklaracja rozliczeniowa ZUS DRA (wraz z ZUS RCA(RCX), ZUS RSA, ZUS RZA) – kopia. Osiągnięcie wskaźników będzie weryfikowane w odniesieniu do liczby miejsc pracy, określonej w umowie o przyznaniu pomocy, w przeliczeniu na pełne etaty średnioroczne.

Dokumenty potwierdzające rzeczową realizację biznesplanu – kopia, np.: faktury dokumenty o równoważnej wartości dowodowej umowy sprzedaży protokoły odbioru robót/ montażu/rozruchu maszyn i urządzeń (dodatkowo) dokumentacja zdjęciowa (dodatkowo)

Opis drugostronny faktury lub dokumentu o równoważnej wartości dowodowej powinien zawierać: numer umowy o przyznaniu pomocy kwoty kosztów związanych z operacją w ramach danego dokumentu numer odrębnego konta, na którym zostały zaksięgowane wydatki w ramach danej operacji albo numer pozycji w Wykazie faktur lub dokumentów o równoważnej wartości dowodowej dokumentujących poniesione koszty potwierdzenie poprawności rachunkowej, formalnej i merytorycznej przez złożenie podpisu przez osoby sprawdzające wraz z datami ich złożenia

Oświadczenie Beneficjenta o wyodrębnieniu osobnych kont albo korzystaniu z odpowiedniego kodu rachunkowego w rozumieniu art. 66 ust. 1 lit. c pkt i rozporządzenia nr 1305/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. (sporządzone na formularzu udostępnionym przez UM) – oryginał, wraz z: W przypadku nieprowadzenia ksiąg rachunkowych Beneficjent dostarcza: wykaz faktur (wzór stanowi załącznik nr 2 instrukcji wypełniania WoP) W przypadku prowadzenia ksiąg rachunkowych Beneficjent dostarcza: elementy polityki rachunkowości i zakładowego planu kont wydruki z kont księgowych w ramach prowadzonych ksiąg rachunkowych dla wszystkich transakcji związanych z operacją

Ostateczne pozwolenie na użytkowanie obiektu budowlanego, jeśli taki obowiązek wynika z przepisów prawa budowalnego, jeżeli dotyczy – oryginał lub kopia. Zawiadomienie właściwego organu o zakończeniu budowy złożone co najmniej 14 dni przed zamierzonym terminem przystąpienia do użytkowania, jeżeli dotyczy – oryginał lub kopia. Protokoły odbioru robót/montażu/rozruchu maszyn i urządzeń/ instalacji oprogramowania lub Oświadczenie Beneficjenta o poprawnym wykonaniu ww. czynności z udziałem środków własnych – oryginał lub kopia. Kosztorys różnicowy, jeżeli dotyczy – oryginał lub kopia.

Inne dokumenty potwierdzające osiągnięcie celów i pozostałych wskaźników realizacji operacji – oryginał lub kopia. Należy dostarczyć dokumenty, które potwierdzą osiągnięcie celów i pozostałych wskaźników realizacji operacji, które zostały zawarte w sekcji VI (Wartość wskaźników, które zostały osiągnięte w wyniku realizacji operacji). Dokumenty powinny być złożone przez Beneficjenta w sytuacji, gdy nie jest możliwe pozyskanie źródeł danych do pomiaru danego wskaźnika. Sprawozdanie z realizacji biznesplanu – oryginał. Zaświadczenie z właściwej Ewidencji Ludności o miejscu pobytu stałego lub czasowego na obszarze wiejskim objętym LSR od dnia złożenia wniosku o przyznanie pomocy do dnia złożenia wniosku drugiej transzy – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed złożeniem wniosku o płatność – oryginał. Beneficjent dołącza do wniosku zaświadczenie, potwierdzające spełnienie warunku posiadania miejsca zamieszkania na obszarze wiejskim objętym LSR.

Rozliczanie robót budowalnych projekt budowlany Umowa ryczałtowa kosztorys ofertowy Umowa kosztorysowa

w przypadku umowy ryczałtowej w przypadku umowy kosztorysowej Realizację zakresu rzeczowego przy rozliczaniu robót budowlanych sprawdza się na podstawie: rzeczowego wykonania biznesplanu protokołów odbioru robót kosztorysów różnicowych w przypadku umowy ryczałtowej w przypadku umowy kosztorysowej kosztorysów ofertowych protokołów odbioru robót kosztorysów różnicowych

Rozliczając roboty budowlane należy pamiętać: wszelkie zmiany należy wykazać w kosztorysie różnicowym w przypadku rozbieżności między przedmiarem/kosztorysem, a projektem budowlanym – rozstrzygającym jest projekt zmiany niewykazane w kosztorysie różnicowym, a stwierdzone podczas kontroli na miejscu realizacji operacji, będą oceniane w kontekście zgodności realizacji operacji z biznesplanem Beneficjent powinien zgłosić zmiany stanu faktycznego przed złożeniem WoP, w celu uzyskania akceptacji SW

Samorząd Województwa będzie rozpatrywał wnioskowane (bądź wprowadzone) zmiany w następujących płaszczyznach: cel operacji jakość operacji poprawne udokumentowanie i uzasadnienie wprowadzonych zmian konieczność wykazania zmian w umowie o przyznaniu pomocy UWAGA! W przypadku umów o wynagrodzenie ryczałtowe, gdy zmiany w realizacji inwestycji nie będą powodować zmian w zakresie rzeczowo – finansowym operacji, nie ma potrzeby wprowadzania zmian do umowy.

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ