KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ nr 3 im

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Advertisements

„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 im. M. Dąbrowskiej w Radomiu ul. J. Gen. Sowińskiego 1 tel./fax:
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
.,,Aby mierzyć drogę przyszłą, trzeba wiedzieć skąd się wyszło” C. K. Norwid.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
„SAMORZĄD UCZNIOWSKI -
OCENA PRACY DYREKTORA Siła ducha, poczucie własnej wartości i pewność siebie, jak również niezachwiana postawa humanistyczna są podstawowymi cechami osobowości,
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2016/
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Co to jest spacer edukacyjny?
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
CELE I ZADANIA PRZEDSZKOLA
Nasza szkoła jest: Bezpieczna Nowoczesna Atrakcyjna Opiekuńcza.
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Podstawa programowa WF założenia
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Rządowy program wspomagania latach 2015–2018 organów prowadzących szkoły w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w szkołach – „Bezpieczna+”
Cele działania:  -rozwijanie zainteresowań uczniów  -umożliwienie uczniom prezentacji ich pasji i zdolności  -rozwijanie umiejętności autoprezentacji.
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
„Od dziś pracuję na swój sukces”
Statut Szkoły art. 98 ustęp 1.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Przedszkole „Wróbelek Elemelek” w Czerniejewie
Szkoła Promująca Zdrowie
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Projekt pn. Uczeń na 6 w Szkole Podstawowej nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi im. ks. Jana Twardowskiego w Olecku współfinansowany z EFS w ramach Regionalnego.
METODYKA KONSTRUOWANIA PROGRAMÓW WYCHOWAWCZYCH
„Prawdziwy nauczyciel powinien być zawsze
Program kompleksowego wsparcia szkół oraz przedszkoli, podporządkowany potrzebom tych podmiotów w obszarach wymagających szczególnego wsparcia – Powiat.
Przedszkole Promujące Zdrowie
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
Konferencja dla Dyrektorów
Program profilaktyczno-wychowawczy
HISTORIA 2009-Rozpoczęcie działań dla tworzenia Szkoły Promującej Zdrowie 2010-przyjęcie Zespołu Szkół nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Brzegu.
Podstawa programowa WF założenia
BIZNES DLA SZKÓŁ SZKOŁY DLA BIZNESU
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
PEDAGOGICZNE PRZYCZYNY NIEPOWODZEŃ SZKOLNYCH
Współpraca z placówkami wspierającymi rozwój ucznia
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 12 W GDAŃSKU
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Jakość – zespół działań danej organizacji (szkoły) ukierunkowany na spełnienie wymagań określonego klienta (ucznia).
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Uzyskane Certyfikaty r.- Decyzją Rady Pedagogicznej Przedszkole Nr 7 w Łowiczu postanowiono włączyć do sieci Szkół i Przedszkoli Promujących.
Wspomaganie pracy szkół
Kompetencje informatyczne – III etap edukacyjny
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ nr 3 im KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ nr 3 im. Marii Konopnickiej w Białej Podlaskiej * Program rozwoju szkoły w latach 2015/ 2018

Wizja i Misja

Misja szkoły Dzięki harmonijnej realizacji przez nauczycieli zadań w zakresie nauczania, kształcenia umiejętności, wychowania i opieki dążymy do wszechstronnego rozwoju ucznia. W nowoczesnej szkole przygotowujemy uczniów do świadomego wyboru dalszej drogi kształcenia.

Wizja szkoły

Model absolwenta

Model Nauczyciela Dobry nauczyciel Aktywny Dojrzały Mentor Ekspert Aktywna praca i współpraca dla wspólnych celów Dojrzały Empatia, panuje nad emocjami, tolerancja, świadomość siebie i innych Mentor Wspieranie ucznia w rozwoju i wskazywanie właściwych wartości etycznych OSOBOWOŚĆ Dobry nauczyciel WIEDZA MERYTORYCZNA Ekspert Rozwija i doskonali wiedzę, swoje działania poddaje refleksji Promotor Tworzy przyjazną atmosferę do pracy, wspiera różne style uczenia się Przewodnik Zachęca wszystkich uczniów, wspiera i ocenia uczenie sie

Nadrzędnym celem naszej szkoły jest: Wszechstronny i harmonijny rozwój ucznia oraz wyposażenie go w niezbędną wiedzę i umiejętności potrzebne do dalszego etapu kształcenia.

Sposób na sukces

„Szkoła przyjazna dziecku…” CELE SZKOŁY: cele ogólne – perspektywiczno-strategiczne: promowanie pozytywnego wizerunku szkoły w środowisku, rozwijanie samodzielności uczniów, podnoszenie jakość nauczania i uczenia się. cele etapowe i operacyjne: wypracowanie efektywnych metody pracy z uczniem zdolnym i mającym trudności w nauce, dobre przygotowanie uczniów na miarę ich indywidualnych możliwości do podjęcia dalszej nauki, włączenie większej liczby rodziców w życie szkoły.

Cele wychowawcze Wszechstronny rozwój osobowości ucznia. Aktywne uczestnictwo uczniów w życiu rodziny, społeczności szkolnej i lokalnej. Kształcenie umiejętności pracy w zespole. Kształcenie umiejętności interpersonalnych, zwłaszcza w zakresie prowadzenia dialogu. Kształcenie umiejętności dokonywania właściwych wyborów, zgodnych z normami moralnymi. Wzbudzanie potrzeby uczestnictwa w kulturze. Rozwijanie potrzeby dbania o środowisko naturalne. Kształcenie potrzeby dbania o zdrowie swoje i innych.

Obszary pracy szkoły Kształcenie Wychowanie Opieka Współpraca ze środowiskiem Zarządzanie placówką i personelem

Priorytety szkoły I. Kształcenie Uzyskanie lepszych wyników w nauce. Zwiększenie udziału uczniów w konkursach przedmiotowych. Prowadzenie kształcenia z wykorzystaniem metod aktywizujących oraz nowoczesnych pomocy dydaktycznych i technologii informacyjnej. Zapewnienie lepszego przepływu informacji między nauczycielem, rodzicem i uczniem poprzez wprowadzenie dziennika elektronicznego. Właściwe wykorzystanie bazy sportowej znajdującej się na terenie szkoły. Wprowadzenie dodatkowych zajęć, w tym zajęć wyrównawczych i rozwijających, służących rozwijaniu kompetencji kluczowych uczniów. Poszerzenie działań podejmowanych w celu wyrównywania szans edukacyjnych uczniów naszej szkoły. Zapewnienie wszystkim uczniom właściwej pomocy psychologiczno – pedagogicznej.

Priorytety szkoły II. Wychowanie Intensyfikacja działań wychowawczych oraz zwiększenie ich efektywności w celu eliminacji zachowań niewłaściwych i wzmacnianie właściwych postaw uczniów szkoły. Podniesienie kultury osobistej uczniów. Promocja zdrowego stylu życia, postaw ekologicznych wśród uczniów. Zwiększenie aktywności uczniów na rzecz własnego samorozwoju oraz rozwoju szkoły. Umożliwianie uczniom autentycznego wpływu na życie szkoły, rozszerzenie katalogu sposobów motywowania uczniów do aktywności i zaangażowania na rzecz społeczności szkolnej i pozaszkolnej. Rozwijanie poczucia przynależności do społeczności szkolnej – udział w imprezach lokalnych, regionalnych.

Priorytety szkoły III. Opieka: Nauczyciele i uczniowie potrafią udzielać pierwszej pomocy. Zapewnienie uczniom pełnego poczucia bezpieczeństwa podczas pobytu w szkole. Intensyfikacja działań opiekuńczych prowadzonych przez szkołę i wychowawców klas. Systematyczne wzbogacanie oferty zajęć w świetlicy szkolnej.

Priorytety szkoły VI. Współpraca ze środowiskiem: Poszerzenie współpracy z wszystkimi organizacjami i instytucjami funkcjonującymi na terenie miejscowości. Podejmowanie wspólnych inicjatyw na rzecz edukacji, integracja działań wokół oświaty i edukacji. Podejmowanie działań promujących szkołę, zamieszczanie informacji o działalności szkoły w lokalnej prasie i serwisie internetowym szkoły. Zbieranie i wykorzystywanie informacji o losach absolwentów naszej szkoły i właściwym przygotowaniu naszych uczniów do dalszego etapu edukacji. Systematyczne badanie oczekiwań rodziców wobec szkoły, wyciąganie wniosków ze zgłaszanych uwag, zmiana organizacji pracy zgodnie z postulatami rodziców z uwzględnieniem możliwości sprawnego funkcjonowania placówki.

Priorytety szkoły V. Zarządzanie personelem i szkołą Zapewnienie sprawnego funkcjonowania szkoły. Prowadzenie jasnej polityki informacyjnej. Sprawowanie nadzoru pedagogicznego, analizowanie jego wyników i wdrażanie wniosków w celu poprawy jakości pracy szkoły. Wykonanie niezbędnych remontów i wyposażenie szkoły w nowoczesne pomoce dydaktyczne zapewniające właściwe warunki do realizacji zadań szkoły. Stwarzanie warunków do optymalnego rozwoju kadry pedagogicznej oraz dbanie o klimat szkoły, w której nauczyciele wspólnie planują działania i współpracują w zespołach.

Jak nasza szkoła osiąga sukces? Zapewnia uczniom właściwą atmosferę do nauki. Oferuje wysoką jakość nauczania. Posiada bogatą ofertę zajęć pozalekcyjnych. Zapewnia bezpieczeństwo. Umożliwia uczniom udział w programach profilaktycznych. Promuje zdrowy i ekologiczny tryb życia.

Nasza szkoła ciągle się doskonali, a w jaki sposób??

KIERUNKI ROZWOJU SZKOŁY

WSPIERANIE WSZECHSTRONNEGO ROZWOJU UCZNIÓW ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM KOMPETENCJI KLUCZOWYCH poprzez: 1. Doskonalenie procesu nauczania z zastosowaniem efektywnych metod i form nauczania. 2. Uczenie uczniów technik efektywnego uczenia się. 3. Dostosowanie planów nauczania do potrzeb i możliwości uczniów. 4. Indywidualizowanie procesu nauczania. 5. Kształcenie umiejętności porozumiewania się w języku ojczystym. 6. Kształcenie umiejętności porozumiewania się w języku obcym na poziomie podstawowym.

WSPIERANIE WSZECHSTRONNEGO ROZWOJU UCZNIÓW ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM KOMPETENCJI KLUCZOWYCH poprzez: 7. Rozwój kompetencji matematycznych i informatycznych. 8. Kształcenie samorządności i rozwijanie inicjatyw. 9. Kształtowanie postaw społecznych i obywatelskich. 10.Organizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej. 11.Pracę z uczniem zdolnym i uczniem z dysfunkcjami. 12.Wzbogacanie oferty zajęć pozalekcyjnych z uwzględnieniem zainteresowań uczniów. 13.Doskonalenie procesu oceniania. 14.Systemowe diagnozowanie wyników nauczania.

NAUCZANIE Prowadzenie wewnętrznych badań wyników nauczania po każdym roku nauki i dokonywanie ich analizy pod kątem stopnia opanowania umiejętności uczniów. Przeprowadzenie testów „na wejście” w klasach IV w celu właściwego zaplanowania pracy dydaktyczno – wychowawczej. Stosowanie aktywizujących metod nauczania z zastosowaniem nowoczesnych pomocy dydaktycznych. Prowadzenie szkoleniowych spotkań Rady Pedagogicznej, zgodnie ze zdiagnozowanymi potrzebami, w tym systematyczne informowanie nauczycieli o zmianach prawa oświatowego. Wyposażenie szkoły w nowoczesne środki dydaktyczne w celu wykorzystania ich zarówno podczas zajęć, jak i po zajęciach (samokształcenie). Rozpoznawanie umiejętności i zainteresowań uczniów. Korzystanie z sieci Internetowej;

WYCHOWANIE Realizacja programu wychowawczego szkoły w oparciu o sprawdzone metody pracy wychowawczej we współpracy z rodzicami. Systematyczna realizacja szkolnego programu profilaktyki. Praca nad poprawą skuteczności form przeciwdziałania agresji u uczniów. Dbanie o prawidłowe funkcjonowanie uczniów w sferze emocjonalnej. Zwiększenie aktywności Samorządu Uczniowskiego i Samorządów Klasowych w planowaniu działań na rzecz uczniów i szkoły. Pomoc uczniom w wyborze drogi dalszego kształcenia. Rozpoznawanie potrzeb socjalnych uczniów i zaspakajanie ich w miarę możliwości szkoły.

SPRAWOWANIE OPIEKI NAD UCZNIAMI Zagospodarowanie czasu wolnego uczniów poprzez organizowanie kół przedmiotowych i zainteresowań oraz zajęć sportowych. Organizacja pomocy uczniom potrzebującym wsparcia w odrabianiu lekcji. Zajęcia terapeutyczne dla uczniów z trudnościami edukacyjnymi. Stosowanie atrakcyjnych metod prowadzenia zajęć świetlicowych. Zapewnianie bezpieczeństwa podczas przerw międzylekcyjnych. Promowanie higienicznego, zdrowego i bezpiecznego modelu życia.

DOSKONALENIE ZAWODOWE NAUCZYCIELI 1. Określenie potrzeb doskonalenia kadry pedagogicznej. Zapewnienie systematycznej informacji o możliwościach doskonalenia zawodowego i potrzebach szkoły w zakresie kwalifikacji nauczycieli. 4. Systematyczna współpraca z ośrodkami doskonalenia nauczycieli. Utrzymanie wysokiego poziomu pracy zespołów przedmiotowych w szkole jako podstawowej formy dokształcania nauczycieli. Organizacja spotkań szkoleniowych całej rady pedagogicznej i poszczególnych zespołów przedmiotowych, wykorzystanie do prowadzenia zajęć własnych; Koleżeńskie lekcje wychowawcze na wszystkich etapach kształcenia; Lekcje z udziałem pedagoga.

WARUNKI PRACY I NAUKI Stałe uzupełnianie sprzętu szkolnego - pozyskiwanie środków. Stała współpraca z nauczycielami poszczególnych przedmiotów w zakresie diagnozy potrzeb na pomoce dydaktyczne, pozyskiwanie sponsorów. Stosowanie podziałów na grupy podczas nauczania niektórych przedmiotów (języki obce, wychowanie fizyczne, informatyka). Zaopatrzenie w konieczne środki medyczne niezbędne do udzielania pierwszej pomocy. Planowanie pracy zgodnie z przepisami bhp.

ROZWIJANIE WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI Opracowanie planu współpracy szkoły z rodzicami. Stworzenie rodzicom możliwości aktywnego udziału w realizacji zadań szkoły. Współudział rodziców w pracy wychowawczej oraz tworzeniu bazy dydaktycznej i technicznej szkoły. Pomoc rodziców w organizacji imprez szkolnych i klasowych; Współpraca z Radą Rodziców w pozyskiwaniu pozabudżetowych środków finansowych i sponsorów; Systematyczne badanie opinii rodziców o działalności szkoły.

ROZWIJANIE WSPÓŁPRACY ŚRODOWISKIEM LOKALNYM Czynne włączenie się szkoły w uroczystości gminne i państwowe. Otwartość szkoły na potrzeby środowiska. Opracowanie terminarza imprez i uroczystości, w których powinni uczestniczyć rodzice i przedstawiciele środowisk lokalnych. Angażowanie rodziców przedstawicieli środowisk lokalnych do działania na rzecz całej szkoły; Zapraszanie przedstawicieli środowisk lokalnych do udziału w uroczystościach szkolnych; Doskonalenie współpracy z Ośrodkiem dla Cudzoziemców.

OTWARCIE NA WSPÓŁPRACĘ MIĘDZYNARODOWĄ 1. Nawiązanie współpracy międzynarodowej z klubami sportowymi i szkołami na Białorusi. Opracowanie programu współpracy; Nawiązanie kontaktu ze szkołami chętnymi do współpracy; Wymiana doświadczeń i poglądów dydaktycznych; Wymiana osobowa w ramach współpracy.

ZARZĄDZANIE SZKOŁĄ Doskonalenie organizacji zarządzania szkołą przy współpracy z Radą Pedagogiczną, rodzicami i uczniami - zapewnienie skutecznych form obiegu informacji (zarządzenia, informacje, spotkania), wypracowanie nowych form sprawowania kontroli. Ewaluacja regulaminów pracowniczych informujących o stawianych wymaganiach i uprawnieniach zawodowych (ma na celu umożliwienie pracownikom dostosowania się do wymagań i osiąganie sukcesów zawodowych). Zapewnienie skutecznych środków uzyskiwania informacji i łączności wewnątrz i na zewnątrz szkoły. Opracowanie skutecznych form zbierania i analizowania danych o uczniach i zjawiskach szkolnych, udostępnienie wyników pracownikom szkoły. Preferowanie pracy zespołowej. Dbanie o właściwy klimat pedagogiczny.

Spójność działań

Podsumowanie. Kryteria sukcesu przedstawionej koncepcji.

Uczniowie - efekty: uzyskują wysokie wyniki ze sprawdzianów wiedzy i umiejętności, uczestniczą w konkursach wewnątrzszkolnych, potrafią w j. angielskim porozumieć się w mowie i piśmie, wykorzystują w nauce internetowe źródła informacji, potrafią zaprezentować swoje umiejętności (autoprezentacja), uczestniczą i organizują życie pozalekcyjne w szkole, potrafią zorganizować własny czas wolny, potrafią nieść pomoc potrzebującym, potrafią zdrowo się odżywiać i dbać o środowisko naturalne, umieją dostrzegać potrzeby innych i wiedzą, jak im pomóc.

Nauczyciele- efekty: stosują ICT w pracy z uczniem, wykorzystują narzędzia multimedialne podczas zajęć, stosują elementy oceniania kształtującego, prowadzą spotkania doradcze dla uczniów i rodziców, organizują spotykania z rodzicami stosownie do potrzeb, dokonują ewaluacji pracy własnej, problemy rozwiązują w zespołach nauczycielskich, zapraszają rodziców do pracy w zespołach nauczycielskich, są wykształceni zgodnie z potrzebami szkoły, Są kreatywni w pracy z uczniami, dbając o ich rozwój.

Rodzice - efekty: w większości uczestniczą w zebraniach z wychowawcami, są współorganizatorami imprez i uroczystości, biorą czynny udział w realizacji programów wychowawczego i profilaktyki, biorą udział w pracach zespołów nauczycielskich i rad oddziałowych, wspólnie z nauczycielami ustalają normy postępowania uczniów, występują z inicjatywami poprawiającymi jakość pracy szkoły.

Szkoła - efekty: posiada nowoczesną bazę dydaktyczną, jest bogato wyposażona w środki dydaktyczne, jest szkołą bezpieczną i przyjazną dla uczniów, jest otwarta na potrzeby środowiska lokalnego, cieszy się uznaniem w środowisku lokalnym, podejmowane formy działalności dydaktyczno – wychowawczo – opiekuńczej potwierdzają zasadność certyfikatu Wiarygodna szkoła.

Koncepcję pracy aktualizuje plan pracy szkoły, program wychowawczo - profilaktyczny na dany rok szkolny.

„Kluczem do sukcesu jest nasza pracowitość i sumienność.” Michał Anioł